Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vlad94


NGC


razvan96

Ca tot vorbeam in paginile anterioare de dublarea si electrificarea Craiova-Calafat.Directorul din CFR care vorbea de asta nu avea habar de propriul proiect:"Proiectul consta in reabilitarea liniei de cale ferata Craiova-Calafat ca linie simpla, electrificata, pe amplasamentul actual al liniei pe o lungime de 94,06 km.Lungimea variantelor de traseu este de 12,05 km"

Cateva date din proiect:se rade tot, cu exceptia liniilor din statia Golenti, unde liniile sunt deja reabilitate.
Pe mare parte din traseu se va circula cu 160 km/h pentru trenurile de calatori.Cea mai lunga portiune de 160 este de la km 288+750 la km 343+310 (ceea ce inseamna peste jumatate din lungimea liniei), intervalul de statii Segarcea-Golenti, cu exceptia unei curbe de 100 km/h in statia Motatei.10 din cele 18 poduri se reconstruiesc.Apar si 6 pasaje superioare si unul inferior in loc de treceri la nivel.

Acum sa vedem daca si cand vor obtine finantarea.E vorba de peste 500 de milioane de EUR.

Memoriul de prezentare e aici, pentru cine vrea informatii suplimentare: http://www.anpm.ro/documents/19431/40398946/Memoriu+CNCFR.pdf/4ae54792-16d0-452a-bb2d-fd12eba7c3a7

tom_sawyer


perfidus

Stați asa sa vedem cam cât le iese pe Caransebeș - Craiova, unde mai mult ca sigur vom avea tunel pe Balota.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

razvan96

Acolo o sa avem peste 2 miliarde de euro mai mult ca sigur.Balota ca Balota, e normal sa gaseasca solutia tunel acolo, dar ei vor dublare si 160 km/h.Stau si ma gandesc cum faci asta intre Drobeta si Orsova, de exemplu.Si cu ce costuri.

ciprebbe

Eu va intreb altceva, dupa investitii de +2 Mld si cativa ani de santier care va fi castigul total in minute? la calatori ,ca la marfa viteza e mai jos si aproape nesemnificativ castigul.
Nu mai bine se face un RK, ca la carte si de restul banilor mai bagam cateva sute bune de km in RK ?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

razvan96

Aici de bine de rau chiar ar fi un castig serios de timp, cam la o ora as estima, presupunand VC=110 km/h dupa o modernizare.Nu am idee cat faceau trenurile intre Caransebes si Craiova acum 25 de ani, ca fata de momentul 1995 ar trebui facuta o comparatie, nu fata de momentul actual, dar sub 3 ore mi s-ar parea imposibil.Ar fi si ceva mai mult spatiu pentru marfa daca s-ar dubla.Dar tot nu justifica atatia bani.

La o viitoare intalnire la CFR :D, cred ca ar fi cel mai bun subiect de discutie.Deja au analiza cost-beneficiu, au variantele de traseu din SF-ul preliminar si au si varianta recomandata de proiectant.Ar putea sa ne dea si noua detaliile astea, macar din vorbe daca e mai greu cu documentele.Sau macar o suma aproximativa, ca asa ne putem da seama cam ce solutii au iesit din SF.

Cetatean

La viteza cu care ne 'miscam' în dezvoltare și implementare de proiecte, as vedea mai degrabă refacerea rapida TM - Arad la 160, astfel încât sa ai și TM legat de coridor. La fel Oradea,Cluj.
Tm-Lugoj-Caransebes-Orsova - Severin RK puternic în zonele dificile, iar în zonele care permit creșterea vitezei către 160 și refacerea liinior secundare din gari pentru trenurile de marfa.
Asta se poate face rapid, acum, fără sa pierdem 5-7 ani pana când o sa primească ordin de începere o firma 'serioasa' din UE care își trimite 10 manageri sa 'gestioneze' aka rupă gatu' cu un contract de câteva sute de milioane de coco în birocrația și organismele de control ale statului.
A și sa nu uit, sper ca pana atunci sa mai existe proiectantul :)) vezi cazul Viotop...

carutasul

Da, măcar așa ai avea București-Timișoara în vreo șase ore, rezonabil ( București-Craiova e 3 ore acum, dar s-a putut și 2.15 iar 2.30 a fost regula mulți ani).
Cu Calafat-Craiova, bănuiesc că au și bulgarii un proiect similar (adică știu că asta e ideea, dar nu știu dacă au deja ceva concret) , să le finanțeze simultan, că altfel...  Dar, 500 milioane, e o cifră normală pentru o linie simplă în câmpie?  5milioane pe km? Parcă mi se pare mult (dar nu sunt la curent cu prețurile în domeniu) ... 


perfidus

Deci in afara de "intre 6 si 12 luni" durata obținerii AM pe proiectul Caransebeș-Craiova, nu au dat din casa si nu si-au asumat nici un termen  :|.
Contractul cu toate adiționalele pentru acest SF sunt documente publice?



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

S-a prelungit putin obtinerea AM, pentru ca s-au mai facut ceva completari la RIM. Ultima versiune o gasiti aici.

razvan96

QuoteUn exemplu concludent este că vrem să demarăm proiectul de modernizare a Coridorului 4 Sud, în care intră Curtici - Arad - Timişoara - Caransebeş - Craiova şi se închide la Calafat şi în perioada imediat următoare avem aproape documentaţia gata şi vom lansa procedura de achiziţie a primelor două tronsoane Arad-Ronaţ şi Ronaţ - Timişoara Est, deci cele două tronsoane, şi rămâne să vedem de unde găsim finanţare pentru următoarele două, de la Timişoara Est până la Caransebeş. Vom continua: Caransebeş-Craiova, Craiova-Calafat - îl avem gata ca studiu de fezabilitate, suntem în faza de pregătire.

Noaptea mintii din nou.Arad-Timisoara, linie pe care se poate merge cat de cat decent (VC=80 km/h e posibil, au fost trenuri care au facut cei 57 de km in 42 de minute de cand s-au scos ceva restrictii) se modernizeaza inaintea Timisoara-Lugoj-Caransebes, care e praf.

Economica

tom_sawyer

In articolul de mai sus zice si ca au in vedere un tunel de 7-8 km la Balota, studiat in cadrul SF-ului pentru Craiova-Caransebes.