Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


dan tm


a.l.x

Mulțumim! Se mișcă bine spaniolii. Pe Caransebeș-Lugoj când încep?


daniel_avram

Multumum @dan tm pentru poze. Da se poate spune ca se misca bine, dar sa nu uitam ca ne apropiem de 2 ani de la semnarea contractului pe Lugoj-TM EST si abia suntem la 11% progres.

Ca observatie, vad ca se pastreaza traditia cu copertinele cu doua randuri de stalpi si nelipsitele pasarele.

dan tm

https://www.pressalert.ro/2024/11/vestigii-arheologice-de-acum-1-500-de-ani-gasite-in-timpul-lucrarilor-la-noua-cale-ferata-din-timis/

În timpul lucrărilor de modernizare a căii ferate care leagă gara de est din Timișoara de Lugoj, pe traseul feroviar de pe raza orașului Recaș, în dreptul localității Izvin, au ieșit la iveală noi vestigii arheologice. Cercetările efectuate de arheologii muzeului timișorean au scos la iveală urmele unei zone de prelucrare a fierului. Dintre cele zece ateliere de redus minereul de fier care au fost identificate și care au fost datate la mijlocul mileniului I d.Hr., cea mai spectaculoasă descoperire este un cuptor folosit pentru reducerea minereului de fier, foarte bine conservat, care oferă informații prețioase despre această îndeletnicire, pentru a înțelege etapele prelucrării fierului în această zonă, de la producerea cărbunelui necesar reducerii minereului de fier până la prelucrarea lingourilor obținute.

Acesta a fost transportat în depozitele muzeului de istorie timișorean, pentru a fi cercetat și expus apoi ,,in situ" în viitoarea expoziție. Noul sit arheologic este al șaptelea identificat pe traseul viitoarei linii ferate, vestigiile scoase la lumină până în prezent datând din perioada neoliticului timpuriu până în epoca modernă.

Citest

a.l.x

Timisoara - Caransebes | Stadiul lucrarilor de Modernizare Cale ferata M100


Mulțumim Valter Patrick !

ianos_cristian82

Timisoara est de acum cateva zile si bariera Padurea Verde zona Continental.
Bariera Continental










Powered by API/PUM imgur uploader
Aici se fac excavari pentru a doua linie.

Gara Timisoara Est demolare peroane calatori.







Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

În zona Parcului Botanic au instalat semafoare pentru șantier. Lucrările sunt încă în stadiu incipient. Probabil că la anul vom vedea închideri de circulație destul de lungi între Timișoara Est și Timișoara Nord.

dan tm


dan tm

in postarea 1149 am pus poze cu arheologii.
Acum avem si detalii


https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/video-locuinte-din-lut-si-un-cimitir-sarmatic-descoperite-aproape-de-timisoara-cu-ocazia-sapaturilor-la-calea-ferata-1959904/

VIDEO. Locuințe din lut și un cimitir sarmatic, descoperite aproape de Timișoara cu ocazia săpăturilor la calea ferată

Arheologii au găsit aproape de Timișoara structuri de locuințe din lut, care ne arată stilul de viață al vechilor comunități. Un alt lucru descoperit este un cimitir sarmatic, popor nomad care a trăit în această zonă în urmă cu aproximativ 1.900 de ani.

Potrivit CFR Infrastructură Timișoara, tronsonul Timișoara – Arad a fost dat în exploatare în anul 1871 și electrificat în 1975, făcând legătura între magistrala 100 și magistrala 200.

În cadrul lucrărilor de infrastructură desfășurate pe Lotul 4 Ronaț Triaj – Arad, în acest moment au loc realizări de terasamente CF cu ridicarea niveletei, între stațiile Vinga-Șag, pe o distanța de 5 km.

,,Pe această distanță se măresc razele curbelor și au loc rectificări longitudinale în vederea obținerii unei variante de traseu de linie dublă care va permite atingerea unor viteze de 160km/h pentru trenurile de călători și 120km/h la trenurile de marfă", au transmis reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Conform acestora, specialiștii de la Muzeul Național de Istorie au descoperit 21 de situri. Printre acestea, opt situri sunt aproape complet cercetate, dezvăluind obiecte care acoperă mai multe epoci istorice. Situl zece de pe Lotul 4 Ronaț Triaj – Arad este cel mai mare sit arheologic descoperit în România datorită lucrărilor de infrastructură, având o întindere de trei kilometri.

video: Facebook/CFR Infrastructură Timișoara

Situl zece, cercetat de Muzeul Național de Istorie, a adus la suprafață relicve extraordinare.

,,Cea mai veche descoperire de aici datează din epoca bronzului, cu o vechime de peste 3.500 de ani. Au fost găsite structuri de locuințe din lut, care ne arată stilul de viață al vechilor comunități. Un alt lucru descoperit este un cimitir sarmatic (popor nomad care a trăit în această zonă în urmă cu aproximativ 1.900 de ani.) Descoperirile continuă și cu ultima epocă documentată, ce datează din perioada medievală (secolul al XV-lea)", au transmis, marți, reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Situl 11 a scos la lumină o serie de descoperiri interesante, incluzând schelete de animale cu precădere cai și bovine, datând de aproximativ 100 de ani. Analizele preliminare sugerează că în acest sit ar fi un mormânt, cu gropi comune, utilizat pentru îngroparea animalelor.

TibiV

De la frameD Future PRODUCTIONS: Magistrala CFR 100 | Segmentul dintre Timișoara Nord și Timișoara Est | Stadiu lucrări 13.11.2024


Nu stiam ca sectiunea asta este atat de lunga...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


AirDesign

Cateva cadre cu zona podului feroviar peste Mures din Arad


cristi5

@TibiV doar o parte din lot e filmat, de la Gara de Nord la Baader. Pare lung poate pt ca a filmat dus-intors

Lotul incepe la statia Ronat si se termina dupa Baader, la gara de Est.

Interesant cum a blurat inchisoarea Popa-Sapca