News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dominik

Astăzi se ridică restricțiile de circulație pe A1, la km 36 !
Astăzi, 26.07.2019, în jurul orei 18:00, se vor ridica restricțiile de circulație în zona podului peste râul Argeș, de la km 35+266 de pe Autostrada București - Pitești, ca urmare a finalizării lucrărilor la calea de rulare a podului.
Astfel, circulația rutieră se va desfășura cu o viteză maximă de 130 km/h, pe toate cele 4 benzi de circulație.
Menționăm că lucrările continuă la infrastructura podului, fără a mai afecta traficul rutier.



CNAIR
You're in Steelers Country

pasadia

Explicati-mi va rog procedura de lucru din acest film: se întinde vopseaua manual și după aia arunci cu ce anume pe ea?

https://www.facebook.com/311757002519003/posts/868016956893002/

kitsune

#857
Nu pot fi sigur, dar pare a folosi un agregat care dă o rugozitate (pietricele mărunte, cam la 1-2 mm). Noi le folosim pentru suprafețele unde e nevoie de aderență, vopseaua lucioasă fiind foarte alunecoasă dacă e udă. Procedura e aceeași, se împrăștie criblură aia măruntă pe vopseaua umedă. Noi mai tragem o vopsea peste, e mai durabilă așa. Nu pot sa garantez că asta e in film, dar așa pare.
Poza asta o făcusem azi pentru fluture, dar se văd și pietrele  :lol: (mai rare, ce-i drept, că nu e nevoie de 100/cm pătrat ca să aibă efect)




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Schumy

^^

Se arunca o pudra cu material reflectorizant care se lipeste de materialul aplicat pe asfalt.
Vopseaua respectiva e ca un fel de glet si rezista mai bine in timp decat o vopsea aplicata prin pulverizare (oarecum logic avand in vedere diferenta de grosime si faptul ca vopseaua aplicata ca si in clip are probabil si un adeziv puternic in ea).

perfidus

In acea "pudra" sunt micro-bile din sticla.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

JohannDB

Poate este locul aici, poate la "Regiunea Centru-Brașov"......
     Deci....mentenanță / reparație capitală.... !?!? Istorie pentru brașoveni !!

Imagine de la lucrările de modernizare a DN 1, între Braşov şi Suburbia Dârste, 1933. Celebrii plopi, abia plantaţi, prin grija inginerului inspector silvic dârstar Constantin Moarcăş, fără nici o legătură cu mitul că "ţineau umbră căruţelor cu bere"...

Asfaltul din imagine a fost înlocuit în anii '50 cu piatră cubică, apoi drumul a fost iarăşi asfaltat şi lărgit la patru benzi, în a doua jumătate a anilor '70.

DN 1 Oradea - Bucureşti a fost primul drum modernizat din România, constructor fiind societatea Svenska Vägaktiebolag din Suedia. În intravilanul oraşelor şi pe sectoare dificile drumul a fost pavat cu piatră cubică, iar în rest, asfaltat.



Powered by API/PUM imgur uploader
     Autor, arhitect Gruia Hilohi  (imagine de pe Facebook).

cristi5

#861
Satul meu se afla pe DN1 (zona Huedin) si toti batranii zic ca drumul a fost modernizaf de "niste francezi". Aveau suedezii subcontractori francezi?

Deasemenea, desi drumul nu trece efectiv prin sat, toti spun ca drumul era pavat cu piatra cubica. Pana la refacerea completa dupa 90, piatra mai era vizibila la margini de ex.

Dominik

S-a finalizat așternerea covorului asfaltic, în lungime de 7,6 km, pe DN 59A km 4+400 -12+000, de la ieșirea din Timișoara până după Săcălaz.
Marcajul rutier va fi realizat după un termen de 15 zile de la finalizarea lucrării, conform normativelor în vigoare.







DRDP Timisoara


You're in Steelers Country

miahi

Nu sunt 100% sigur ca e locul potrivit pentru povestea de mai jos, dacă aveți alte sugestii se poate muta ...

Dupa cum se știe pe DN7 exista o restricție de tonaj cauzata de alunecări de teren .

Teoretic ruta Pitești - > Rm. Vâlcea pentru pentru MTMA >7,5 tone se deviază prin Pitești -> Slatina -> Ganeasa -> Drăgășani - > Rm. Vâlcea ( DN65 - DN64 - DN7) .
Dar surpriza mare la DN 64 - Ganeasa este alt pod stricat cu limita < MTMA 3,5 tone. Asa încât majoritatea traficului greu ce mergea pe "Dealul Negru - DN7" astăzi se târăște pe un drum județean DJ 677 Salcia , care bineînțeles este în proces de distrugere lenta ... (Am zis majoritatea pentru ca am impresia ca se folosește și DN6 ca ruta ocolitoare Slatina -> Craiova -> Severin -> Lugoj -> Arad)

Mulțumim CNAIR pentru ocazia deosebita de a-și etala incapacitatea de a întreține și moderniza măcar cele mai importante rute de tranzit .

Având în vedere tragicomicul situației poate API evaluează oportunitatea unui comunicat acid la adresa "Companiei".

P.S. Podul de la Slatina de peste Olt DN65, dacă rețin bine, trebuia sa intre în reparații în vara aceasta, parese ca doar se cârpește la el, și modernizarea mai așteaptă după reparațiile alunecărilor de pe DN7.


Hercule

#864
La Ludus s-au montat parapeti NJ pe urcarea pe Colina Sasului dinspre Cuci pana la iesirea spre Bogata:



Deasemenea si la serpentinele de la coborarea in oras:


Ieri inca lucrau, azi totul finalizat:


In alta ordine de idei, azi in jurul orei 15 era coloana la intrare in Ludus inca de la Chetani (aprox 6km) si la intrare dinspre Iernut coloana era pana dincolo de termocentrala (aprox 10km). In afara de traficul mare singurul punct care crea coloana era trecerea peste calea ferata 406. Hai cu autostrada, sa scapam de Ludus (si ei de noi  :lol:)!
Coloana in dreptul termocentralei, eu ma deplasam spre Iernut:


Deșteaptă-te române!

adiarc

^^ iar ca imaginea incompetentei si nesimțirii absolute a cnair sa fie complete,se observa ca sunt 3( trei ),zone afectate de alunecări,una in imediata apropiere a alteia.....totusi se lucreaza doar la 2...a treia este neatinsa ca si cand nu a fost prinsă in contract

ori nu e prinsa in actualul contract si va ramane acolo restricție pe banda 1 ( pana va fugii cu totul la vale si in ceasul al treisprezecelea se vor lua masuri ).....ori e prinsa dar lipseste ceva si asta inseamna ca semaforul va mai fii in zona mult si bine......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dominik

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/526663597904896/

Imagini de pe șantierul de reabilitare a DN 76, sectorul Ionești - Vârfurile, județul Arad.
Lucrări executate:
- marcaj axial provizoriu de culoare galbenă;
- săpătură sistem rutier nou;
- așternere și compactare strat de fundație din balast și strat piatră spartă în sistem rutier nou;
- demolare podeț existent în vederea lărgirii;
- execuție zid de sprijin din beton pentru asigurarea stabilității terenului;
- execuție zid de sprijin din gabioane și umplutură în spatele zidului;
- turnare beton la rigola carosabilă și rigola trapezoidală;
- beton în fundație și în elevație rigolă carosabilă;
- așternere blocaj de piatră pentru îmbunătățirea terenului de fundare;
- săpătură sistem rutier nou;
- așternere aport material în vederea execuției lucrărilor de reciclare in situ;
- așternere strat de legătura din mixtură asfaltică tip BAD20.

DRDP Timişoara
You're in Steelers Country

adiarc

de aproximativ o luna s-au executat lucrari ceva mai ample de frezare/reasfaltare pe centura Sibiului.

Marcajele inca intarzie sa apara iar la multe poduri/podete rosturile de dilatatie au fost pur si simplu asfaltate si nu reparate.Initial am crezut  ca vor revenii si le vor repara dar nu mai este nici o miscare in acest sens.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

#868
Pe DN66 Petroșani - Hațeg s-au montat parapeți din beton între sensuri pe serpentinele de la Peștera Bolii:
https://www.google.ro/maps/@45.4497775,23.315633,3a,60y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZxWBxOIVWjPHIXlfx1EmZg!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro
Pe același drum, dar în zona Merișor, parapeții sunt semnalizați cu elemente reflectorizante și luminițe intermitente, probabil în urma șirului de accidente care au avut loc după montarea parapeților:
https://www.google.ro/maps/@45.462614,23.2509054,3a,60y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1supAipdK_MA_NbLcQWgGJfw!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

perfidus

Parapetii NJ trebuie obligatoriu accesorizati cu elemente reflectorizante indiferent de zona si de riscul de accidente anterior instalarii. Pe vreme nefavorabila pot rezulta riscuri mai mari cu parapeti nesemnalizati. Ca de obicei se lasa lucrurile facute doar pe jumatate.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat