News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul


Ionut

^ Teoretic intru live la Digi24 exact pe subiectul asta in urmatoarele minute. Sa vedem.

alecu26

Am remarcat si eu gropile vineri. Va fi mai rau. Si pana in primavera nu vad posibilitate reala de interventie. Acolo toamna trebuia lucrat. Dar nu cu petice...toata banda 1...sau macar jumate din ea frezata si reasfaltata pe portiuni lungi. Pe Calea 1 (sensul Buc-Pitesti) sunt zeci de gropi acoperite cu cate o galeata de asfalt...fara o racordare la asflatul existent. Mai bine nu le faceau.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cristi N

Au iesit la carpit cu matura, lopata si galeata de asfalt. CNAIR

Ionut

VIDEO Plombele care dau fiori drumarilor din România, testate pe A1. Producătorul spune că rezistă trei ani, indiferent de vreme

O firmă cu capital străin a primit aprobare pentru a testa, pe banii ei, o mixtură asfaltică ,,minune", care ar rezista trei ani fără probleme, indiferent de vreme. Metodă revoluţionară de reparaţie a gropilor a fost brevetată în Austria şi acum este experimentată şi în România, pe banii firmelor străine. ,,Producătorul dă o garanţie de 3 ani la reparaţie. Am făcut un test şi pe centura Bucureştiului şi este în continuare acolo plomba, din primăvară. Toată lumea mă întreabă dacă este scumpă această mixtură. Depinde cât cumperi. Nu suntem noi ce care se ocupă de drumuri. CNAIR trebuie să ia decizia dacă este mai bună decât ce folosesc ei", spune Liviu Belu, reprezentantul autorităţilor de drum suedeze pe Europa de Est, cei care promovează această mixtură ,,minune".



Adevarul

pasadia

In materie de gropi nou aparute in acest sezon de iarna:

DN1, Brasov - Sibiu, in preajma insulelor de pe mijloc (aproape la toate insulele, asfaltarea a fost facuta prost in preajma lor).

DN1F, Cluj - Zalau, in foarte multe locuri (mici, dar adanci si in succesiune, una dupa alta).

Earthchild

#741
^^
Arata urat, ca plombele de pe vremea SSMD*. Dar daca sunt nivelate la mm si rezista peste ierni fara interventie, rezulta economii importante in bugetul pentru reparatii. Totusi, n-as extinde reteta asta pe autostrazi si DN-uri principale in detrimentul unor reasfaltari de calitate. Banuiesc ca suedezii la folosesc mai mult pentru drumurile secundare.


*SSMD= societatea socialista multilateral dezvoltata

dragos76

Eu cred că dacă tasezi în dorul lelii cu compresorul ăla mobil, cum se vede în video, și cu mama celui mai de calitate asfalt tot iasă o "cârpeală" și o denivelare de mai tot dragul. Dacă băgau un compresor decent pe acolo, cred că altfel arăta soluția.

adiarc

Si pe A1 Sibiu-Sebes apar tot mai multe ,zilnic....mai ales pe centura Sibiu ( deja str de uzura este expirat si cere frezare-reasfaltare.Drept dovada gropile sunt adanci prin toate cele 3 str.de asfalt).Apoi f.aproape ,pe locul 2 ,lotul imbecilio
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Pam pam! E si o bucata din interventia mea in direct.




Autostrada Soarelui, victima fizicii și a chimiei. Câte feluri de gropi au apărut

Autostrada Bucureşti-Constanța a căpătat un aspect selenar. Pe banda întâi sunt gropi una lânga alta, iar unele sunt chiar adânci. Compania de Autostrăzi are explicații complicate: spune că legile fizicii și chimiei și vremea nu lasă autostrăzile să arate așa cum ar trebui.



Digi24

JohannDB

#745
""....spune că legile fizicii și chimiei și vremea nu lasă autostrăzile să arate așa cum ar trebui.""
      Sunt/suntem pe aici oameni cu destulă școală, cu masterate, cu ani de experiență și de viață; constat însă că  cu anumite răspunsuri ce vin de la autorități ar trebui să începem din nou cu clasa I-a... Ca să înțelegem, în final, cele două materii enumerate și vremea să o reînțelegem. Bun...rău !!   :bash: :book: :doh:

Cănd văd/aud astea, nu pot să nu mă duc la un exemplu concret.... luat tot din UNSER AUTO IN GRAFIKEN (103 pagini și 10 euro), o mică biblie de cultură generală pentru automobilistul....german (am mai pomenit-o la "Tipuri de Noduri Rutiere).
    Și să vedem ce prezintă nemții la capitolul construcții de drumuri și mentenanță în timp:





Powered by API/PUM imgur uploader

39. Strat peste strat.
       Pentru menținere și construcții noi de străzi, în Germania se produc anual cca. 60 milioane tone asfalt.
      Durata unui drum.
             O bandă de curculație trebuie reînoită periodic, pentru ca ea să poată dura 30 de ani.
      După 8-10 ani:
             Stratul de uzură va fi frezat și asfaltat din nou.
       După 16-20 de ani:
             Stratul de binder/legătură va fi schimbat.
       După 30 de ani:
             Toate cele trei straturi de asfalt vor fi înlocuite și frecvent/adeseori și stratul de balast.

Ionut

CNAIR a cumpărat servicii de curăţenie în valoare de peste 6,6 milioane de lei pentru un tronson din Autostrada Soarelui

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit firmei Iridex Group Salubrizare din judeţul Constanţa, un contract privind furnizarea de servicii de curăţenie pentru un tronson din Autostrada A2, cu o valoare estimată la 6,65 milioane de lei (1,43 milioane de euro), fără TVA, potrivit unui anunţ publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Contractul vizează furnizarea de "servicii de ordine si curăţenie în spaţiile de servicii si CIC-urile de pe Autostrada A2 km 64 - km 211 - DRDP Constanţa", potrivit anunţului. Valoarea totală finală a contractului este de 6,653 milioane de lei, fără TVA. Pe tronsonul respectiv, firma care a câştigat contractul trebuie să presteze servicii de curăţare a parcărilor şi de reparare şi întreţinere a toaletelor publice.

News.ro

rebel

Mare atentie cei care merg pe DN7, in Dedulesti sa lasat soseaua in jos cativa centimetri .. si in sat si in curba de la mici

o sa pun 2 poze si filmare urmatoarele zile.

ps:pe A1 era cainele (chiar la 100 de metri de masina de paza)









Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

#748
Tot Dealul Negru e plin de gropi. Si A1 (B-Pitesti) are portiuni bune cu cratere pe prima banda. Pe 22 chiar am vazut un BMW oprit pe banda de urgenta cu cauciucul facut praf (mai avea putin si se desprindea de pe roata, era rupt mai bine de jumatate). Am impresia ca gropile au aparut pentru ca nu au deszapezit banda de urgenta si apa nu s-a putut scurge, astfel ca s-a strans exact sub rotile camioanelor, la marginea benzii 1. Au inceput sa plombeze din ele, dar nu cred ca vor tine.
Iar in acul de par de la Dedulesti ne asteapta o surpriza neplacuta. Posibil sa fie nevoie de inchiderea traficului pt consolidare.
(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

Groaznic cu panourile astea antiorbire lipsa. Foarte multe rămase rupte pe zona de acostament central. La un moment dat am văzut o mașină de la drumuri oprită pe banda de urgență și un gigel mergea lângă parapet și le împingea mai la stânga cu piciorul!! , nu cumva sa ajungă pe banda 2.

Acum 10 minute