News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanD

#705
https://www.monitorulsv.ro/Local/2018-08-25/Drumul-national-Suceava-Dorohoi-acoperit-cu-pietris-concasat

ignorați habarnismul ziarișitilor...

Se pare că bitumul lipsește ...

Earthchild

Vezi ca nehabarnism inseamna de fapt pricepere.

Skynick

Presupun ca in aceeasi situatie putea fi podul de la Agigea daca nu se intervenea..


vancouver

WOW, tare grafica si probabil cedarea unui cablu este explicatia.

La Agigea se putea intampla la fel daca nu se intervenea, da... Bina ca s-a facut reparatia. Totusi situatia nu e chiar identica, acolo exista mai multe randuri de cabluri cu hobane. Normal ar fi sa fie calculat de asa natura incat cedarea unuia singur sa nu duca si la prabusirea podului. In plus fiecare hobana este compusa la randul ei din multe cabluri tensionate, si daca unul din acelea multe cedeaza asta se poate observa.

Totusi in ansamblu as trage un semnal de alarma si poate trebuie renuntat pe cat posibil la podurile hobanate sau suspendate, mai ales in zonele maritime si in zonele cu poluare mare (orase mari), in ambele cazuri exista diverse substante in aer, care ataca metalul. Si atunci mai bine structuri gen cum s-au folosit la viaductul Aciliu, cu grinzi masive din material tip Corten (rugina de la suprafata impiedica patrunderea apei si atunci fenomenul de ruginire nu continua spre interior, valabil si atunci cand in structura apare o zgarietura nou).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Astea sunt fix din ciclul "v-am dat <<state of the art>>, sa vedem daca sunteti in stare sa le intretineti"... ;)

Quote from: rocklee on September 09, 2018, 10:31:22 PM





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

ieri noapte s-a lucrat la breteaua de acces pe centura SB dinspre DN 1 ,Vestem......de joi ,13.09 ora 20:00,pana vineri dimineata  ora 06:00.Asadar se poate....nu trebuie nimic in plus in afara de vointa,bun simt si respect fata de cetățeni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovicor

Nu-i exclus sa vedem si alte surprize placute in zona Sibiu, urmeaza marea intrunire europeana. Unii vor vrea, probabil, sa viziteze imprejurimile.

dragos76

Surpriza nu e că s-a făcut, ci din ce zice Adi cum s-a făcut.

JohannDB

""" .....cum s-a făcut.""""   Se pare că așa este; am avut nevoie de serviciile poliției și băieții chiar spuneau ce noapte "liniștită" au avut, când s-au trezit cu șantierul... A fost un mic turn Babel !

Earthchild

Quote from: adiarc on September 14, 2018, 08:15:31 PM
ieri noapte s-a lucrat la breteaua de acces pe centura SB dinspre DN 1 ,Vestem......de joi ,13.09 ora 20:00,pana vineri dimineata  ora 06:00.Asadar se poate....nu trebuie nimic in plus in afara de vointa,bun simt si respect fata de cetățeni
Si ce-au facut mai exact? A curatat rigole, au reparat parapeti, au asfaltat, au innoit marcaje?

adiarc

frezari si reasfaltari pe bretea...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

thinker

Cine stie care e durata de viata reala a unui podet metalic care se tot ingroapa la greu pe sub autostrazi? Sau ne trezim peste 15-20 ani cum cedeaza autostrazile din 500 in 500 m?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

adiarc

acolo este o boltă in terasament si fortele se transmit prin peretii acesteia in jos.Deci nu va fii o tragedie ,dupa consumarea tasarilor...... pe termen scurt.Pe termen lung - eroziune, inghet/dezghet.....

Problema majora este lipsa de intretinere care scurteaza dramatic durata de viata a oricarei lucrari.Perioada de garantie oferita nu este valabila fara întreținere. O simpla curățare de santuri face minuni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

#718
La intrarea in curtea parintilor am un podet din asta metalic (fonta) cu diametrul de 320 cm, prin care trece si un parau. Are 145 de ani si pana acum nu a fost facute operatii de mentenanta, cu exceptia vopsirii (l-am vopsit noi acum 15 ani). Pana in 1960 acolo a fost moara, se trecea cu batoza direct in curte. E tubul si 50-70 pamant+balastru. Deci nu vad de ce la A nu ar putea atinge 100 de ani avand in vedere ca de obicei mai are si 1-2m de terasament pe deasupra care preia mult din socuri si chiar din forte.
Pe de alta parte, intr-o suta de ani sansele de a face o reparatie capitala (cu refacerea terasamentului) la A sunt destul de mari.

vancouver

O problema este lipsa de intretinere. Alta este adoptarea de solutii proaste. Cum ar fi rigolele neacopertite. Ar trebui vazut in ce masura nu ar fi mai bine sa se faca un sistem sanatos de canalizare sau macar o acoperire a rigolelor, asa incat in umezeala de acolo sa nu creasca plante, care treptat distrug rigolele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.