News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SB76UFO

Unele portiuni de A, arata de parca ar fi fost construite acum 30-50 de ani si nu au avut parte de intretinere in tot acest timp.
Intretinere nu prea exista, iar acolo unde se face se face lucru de mantuiala.
Nu mi se pare normal ca unele portiuni de drumuri si mai ales de autostrazi reabilitate /construite in ultimii 10 ani sa fie pline de gropi/petice.
Cauzele sunt multe , de la standardele (nu intotdeauna respectate) de constructie, la vechimea parcului auto din RO care prin pierderi de tot felul de lichide (combustibil, uleiuri, etc.)  ajung pe suprafata de rulare si la gradul de incarcare a tir-urilor, care de multe ori este depasit.
Din pacare avem toate parghiile necesare pentru a rezolva multe din aceste cauze, dar nu le folosim.
"Prostia este eternă și invincibilă"

TibiV

Pun aici pentru ca "grosul" afirmatiilor privesc gropile... Ma scuzati, am vrut sa spun "mentenanta"...
(Desi articolul are mici "neconformitati" la capitolul milioane/miliarde lei/euro, "tonul" este interesant. Dar hai sa nu il bag direct la "Perle..")
https://stirileprotv.ro/stiri/financiar/ministrul-transporturilor-spune-ca-sunt-bani-suficienti-pentru-reparatia-gropilor.html

Quote
Costurile necesare acoperirii tuturor gropilor din România, existente pe drumurile naţionale, se ridică la patru miliarde de euro, în condiţiile în care CNAIR are prevăzute în buget pentru întreţinere şi reparaţii aproape 800 de milioane de euro.

"Alocarea bugetară ţine cont de ceea ce previzionează compania, ca şi cofinanţare pentru lucrările făcute pe fondurile europene şi chiar decontarea acestor lucrări, urmând apoi să facă cerere de rambursare. Sigur că nu şi-au îndeplinit obiectivele niciodată în aceşti ani şi, în septembrie, banii aşezaţi în bugetul de stat, în tabelul acela, sigur că sunt redistribuiţi. Pe de altă parte în Compania de Drumuri ştiu ce se întâmplă astăzi. Pentru întreţinere şi reparaţii au aproape 800 de milioane de lei. Pentru modernizare, infrastructuri, drumuri naţionale - nu vorbesc de autostrăzi - au un pic peste 500 de milioane de lei, aici fiind şi o parte din veniturile proprii pe care le realizează din rovinietă. Deci, pe de o parte, există această cifră, mare, care este pusă în buget pentru cazul ideal, când proiectele toate ar merge cu viteza corespunzătoare anului bugetat. Pe de altă parte, sumele destinate măcar acoperirii gropilor, care produc şi ele accidente, aceste sume sunt foarte mici, pentru că s-a făcut un inventar - este o informare statistică: pentru a se astupa doar gropile din România pe drumurile naţionale ar trebui patru miliarde de euro. CESTRIN are nişte instalaţii care monitorizează starea drumului, parcurg şi ei şi au în fiecare an situaţia cu privire la starea fiecărei porţiuni de drum naţional, iar după calculele lor spun că patru miliarde de euro ar trebui doar ca să astupe gropi", a spus ministrul, la Antena 3, conform Agerpres.

Acesta a apreciat ca fiind ficţiune componenta de implementare a proiectelor pe lucrări din fonduri europene, pentru că niciodată sumele previzionate pentru a fi cheltuite pe astfel de lucrări nu au fost decontate integral.

"Deci, sunt două planuri. Unul, aş zice eu, sper să nu fiu taxat de o manieră negativă, "al ficţiunii", pentru că până acum a fost ficţiune componenta aceasta de implementare a proiectelor pe fonduri europene. Sper să nu fiu interpretat negativ, dar aşa s-a întâmplat. Niciodată în anii care au trecut sumele previzionate pentru a fi cheltuite pe lucrări cu fonduri europene nu au fost decontate integral, iar sigur că atunci sumele alocate de la buget la momentul în care s-a construit bugetul de stat au fost în septembrie redistribuite", a explicat Şova.

Acesta a dat asigurări că la întocmirea bugetului ministerului pe anul viitor sau chiar la rectificarea bugetară va cere alocarea unor sume mai mari pentru reparaţia şi întreţinerea drumurilor naţionale.

"Pe de altă parte, nu pot să nu subliniez acest lucru şi, sigur, îmi propun ca poate pentru bugetul anului următor, chiar mai mult, şi la rectificare, să susţin ideea de a se aloca mai mulţi bani pentru reparaţie şi întreţinere, măcar să aducem cât de cât în stare de normalitate infrastructura rutieră pe care o avem. Şi mai spun un lucru care s-ar putea să vă trezească interesul. Se petrec accidente pe aceste drumuri, sunt gropi multe, sunt poduri care sunt la limita lor de funcţionare. Trebuie să privesc cu atenţie şi la aceste aspecte. Şi, foarte important pentru mine, ar trebui - pentru că şi aici am un mare semn de întrebare - dacă avem o sumă prinsă în bugetul ministerului pentru companie, dedicată plăţilor pentru lucrările pe fonduri europene, şi nu o consumăm, dar avem o sumă mai mică, mult mai mică decât nevoile şi capacitatea de a consuma aceste sume pentru reparaţii, întreţinere şi modernizări drumuri naţionale, niciodată la rectificarea bugetară nu s-a trecut dintr-o parte în alta. Mie îmi creează un semn de întrebare şi probabil că voi ajunge în septembrie să trebuiască să găsesc şi răspunsul: 'De ce, dacă nişte sume alocate şi multe miliarde de lei nu au fost folosite rău, foarte rău, că nu au fost folosite pentru decontarea lucrărilor, măcar un miliard să îl trec în buget dincoace şi să astup gropi, să repar nişte poduri, să repar... am văzut imagini de pe DN10, cu gaură în pod. Nu se fac nici acestea, pentru că totuşi un pic peste 800 şi ceva de milioane de euro pentru reparaţii şi întreţinere la peste 10.000 de kilometri de infrastructură rutieră ... de două ori mai revoltător pentru utilizatorii de infrastructură. Nici autostrăzi şi nici măcar aceste drumuri, aşa cum sunt ele, să le crească un pic capacitatea, să le crească viteza de exploatare", a menţionat şeful de la Transporturi.

Întrebat despre o eventuală restructurare a ministerului şi a companiilor din subordine, Lucian Şova a răspuns: "Vreau să spun că sunt un om care toată viaţa nu m-am mulţumit cu jumătăţi de măsură şi îmi asum acest lucru şi în Ministerul Transporturilor. Cu riscul de a fi dezagreabil unora din minister, chiar cu riscul de a fi dezagreabil poate şi din perspectivă politică, dar am toată determinarea şi îmi dedic toată viaţa, deci tot timpul pe care îl am la dispoziţie, mai puţin dormitul, pentru a face această restructurare".

"Am făcut câteva lucruri, imaginile pe care le-aţi prezentat sunt din şantiere, pe lucrări plătite de către statul român şi care urmează să fie remediate, sper eu, de către antreprenori. (...) Sigur, nu este numai vina lor, ci este şi vina beneficiarului, că n-a constatat aceste lucruri mai la început, dar aşa stau lucrurile. Discut cu toţi antreprenorii. Sunt hotărât să fiu extrem de intransigent privitor la calitatea a ceea ce fac şi termenele la care fac. Am luat hotărârea şi, săptămâna trecută, în Consiliul de Administraţie al Companiei de Drumuri, am înfiinţat o antrepriză de lucrări. Are organigramă, are tot, sper să o pot operaţionaliza într-o lună de zile, cu angajare de personal... Aceasta antrepriză in-house să preia şantierele abandonate, ori pe cele pe care îmi propun să le reziliez, pentru că sunt câteva şantiere de mare anvergură, care trebuie reziliate. E vorba de un lot de autostrada de 83% executată, care se prăbuşeşte în urmă, fără viitor, iar un an de zile antreprenorul de acolo nu a dat pe şantier. Este străin, extrem de vestic", a subliniat el.

La întrebarea dacă mai există antreprenori români în domeniu, Şova a răspuns: "Doar de sămânţă".

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


dr4qul4

probabil este o consecinta a acelei traduceri. in normativ au tradus Umed pt Dry. Asa ca scrie ca  "se masoara marcajul umed", ceea ce e practic imposibil. La momentul controlului fiind deja uscat.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rio tinto

In Lancram s-au mai adaugat cratere la unul care deja e bine mersi viu si nevatamat de vreo 3-4 luni intr-un viraj de dreapta langa un canal pe directia Alba-Sebes.

Ma doare sufletul. Am zis ca ma duc eu sa pun o lopata de ceva, orice, in acele gropi. Sunt foarte adanci si sunt exact pe calea de rulare.
In Lancram s-a lucrat la canalizare acum 3 ani si au petecit si ei cum au putut. La imbinarea petecitului de sant au aparut aceste gropi. Instinctul normal e sa incepi sa le eviti dupa prima groapa, dar cum e bara la bara pe sensul opus, e un pericol mare de tot.

Eu ma tot gandesc ca un cetatean de rand. Eu fac Alba Iulia - Sebes de 2-3 ori pe luna si tin minte gropile astea exact unde sunt, si sunt tot acolo. E incredibil ca DRDP nu se sesizeaza, ei nu patruleaza zilnic pe drumurile nationale? Ma gandeam ca cineva din LAncram de la casele din apropriere si se sesizeaza si pune o lopata de ceva acolo. Noaptea la 1 cand se scutura un tir in gropile acelea nu cred ca e prea placut.

Si sensul giratoriu de intrare pe autostrada dinspre Sebes e rupt de tot intre iesirea de pe A1 si intrarea in Sebes. Avantajul acolo e ca vitezele sunt mici si te afunzi efectiv cu toata masina in acele gropi. Nu glumesc. Eu am un ford fusion si am crezut ca ma trage pamantul cand partea dreapta efectiv s-a scufundat in groapa.

Probabil sunt prea dur fiindca tocmai am iesit din iarna. Nu stiu cum e cu planul de reparatii de primavara a DN-urilor, dar nu imi vine sa cred ca  groapa aceea din Lancram (prima, de acum luni de zile) a fost si este in continuare lasata asa?

Who's with me? Cine face mai des Sebes - Turda trebuie sa stie despre ce vorbesc

P.S. pe segmentul Ilia-Margina nu mai calatoresc fiindca mi-e teama pentru siguranta mea si integritatea fizica a masinii. Valea Muresului FTW.

elphax

si la altii mai apar gropi , ca doar nimic nu poate fi perfect
dar la noi au ajuns  la rang de arta nesimtita:
- calitatea asfaltului ai a celorlalte materiale - mult sub standard si sub ce se oferteaza
- calitatea lucrarii ( manopera) - departe de ce se oferteaza
- verificarile facute de beneficiar - prostie + furt +coruptie
- subdimensionarea nevoilor dpdv al calitatii lucrarilor si a necesarului de portanta ; adica daca stii ca drumul e suprasolicitat - fa-l naibii mai rezistent !

Dominik

You're in Steelers Country

adiarc

cu siguranta ne-am intors inapoi in 2015 cu intretinerea...bani putini si vointa si cheltuire eficienta...si mai putina.....o groaza de DN-uri si portiuni de autostrazi,care ,la 10-15 ani de la constructie se umplu de gropi si e normal dupa ce a expirat durata de viata a str de uzura...nici vb de frezari reasfaltari pe suprafete mari sau chiar pe toata suprafata...nici in rest nu se face nimic...la parapeti,rosturi de dilatatie ( unde in cel mai bun caz se arunca mixtura la rece ),sau curatari de acostament si santuri....

Putinul ala care l-am investit in ultimii 10-15 ani ( totusi o suma frumusica de vreo 10 mld euro ),se duce dracu,datorita lipsei TOTALE DE INTRETINERE....odata cu ele si siguranta in trafic scade considerabil
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dominik

You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country

yetiman

O sa avem doar sosele perfecte...  :lol:  :lies:
De la CNAIR citire.

QuoteA început programul de punere în ordine a infrastructurii rutiere
16 Apr 2018

În perioada 01 aprilie - 30 iunie, la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcțiile Regionale, se va desfăşura  programul de punere în ordine a infrastructurii rutiere la încheierea sezonului rece (reparații curente).

Tipurile de lucrări de întreținere curentă cuprind lucrări la partea carosabilă, întreținerea platformei drumului, toaletări și igienizări, asigurarea scurgerii apelor din zona drumului, lucrări privind întreținerea plantațiilor rutiere, lucrări de întreținere curentă a podurilor, pasajelor, podețelor și tunelurilor, cât și lucrări care vizează siguranța circulației.

Ponderea cea mai mare o vor avea lucrările la partea carosabilă: plombări de gropi, repararea suprafețelor burdușite, badijonări pe suprafețele poroase, colmatări fisuri la îmbrăcăminți asfaltice, dar și colmatari crăpături și rosturi la îmbrăcăminți cu lianți hidraulici.

În anul 2018, pentru programul de reparații și întretinere a autostrăzilor și drumurilor naționale sunt alocați aproximativ 120 milioane lei.

Precizăm că reparațiile periodice care constau în prinicipal în așternerea de covoare bituminoase, vor demara în luna iunie 2018, când se vor finaliza procedurile de achiziții publice aferente.
  Program lucrari.pdf
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

"Vor demara in luna iunie "....bai "inteligentilor "...atunci ar trebuii sa se finalizeze,deoarece perioada concediilor va aduce oricum trafic de cosmar.......

cnair- planificare zero...inteligenta zero...profesionalism zero
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Parca e deja vu cu reparatiile astea. Nu a mai fost discutia acu 2-3 ani? Parca era Homor DG..atunci. Cu aberatiile politiei rutiere care sustineau ca riscul devierii pe un sens ei nu si-l asuma si sa fie tot traficul bagat pe vechiul DN.
Drumurile noastre POATE;

__dir

#643
Se lucra azi pe A2 la gardurile de protectie.
La carpeli nimic, prima banda tot praf e.

In schimb o echipa de muncitori lucra la niste carpeli spre Harsova, fara presemnalizare luminoasa, fara veste reflectorizante si cu niste palete amarate.

adiarc

as dori sa anunt un EVENIMENT ISTORIC DE MAGNITUDINE MONDIALA...pana si chinezii ( care ar face centura Mihailesti in 1-2 luni ),ar fii invidiosi....

saptamana trecuta,IN SFARSIT,s-a curatat nisipul si mizeria de la nodul centurii Sibiu cu drumul spre Agnita,pentru prima data de la inaugurarea din dec 2010

Deci reusim sa curatam niste santuri amarate,odata la peste 7 ani,si noi vrem sa vb de tuneluri,de Sibiu-Pitesti sau Brasov-Bacau....hai sa fim seriosi  :(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura