News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

Quote from: dr4qul4 on January 17, 2016, 05:53:08 PM
Daca o sararita merge cu 50 de km/h pe autostrada inseamna ca ai nevoie de 18 ca sa deszapezesti o singura banda pana la Fetesti. Asta daca ar lucra continuu, fara sa se realimenteze...Asadar ai avea nevoie de 80-100 de sararite ca sa poti tine autostrada deschisa pe timp de viscol (calculat la 1 la 10 minute)

O sararita merge cu 50km/h, poate si mai repede pe autostrada, dar nu  merge singura.
Se merge in "baterie" de 3 sau 4 si care merg decalat.
Asa se face ca la carte.

De la Bucuresti la Constanta, A2 este "pastorita" de doua DRDP-uri, Bucuresti si Constanta (jud Calarasi si Constanta).
In teorie, fiecare trebuie sa-si aiba plugurile lor (sau contracte)

ciprebbe

Au fost trimisu utilaje si din DRDP CJ si TM spre zona afectata inca de ieri.
Trebuie sa invatam ca in astfel de conditii meteo e bine sa amanam pe cat posibil deplasarile .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

danutzu_1069

@Cipp
Asta e mai greu pentru unii sa inteleaga.
Eu tocmai am amanat o plecare in interes de serviciu la Curtea de Arges, pentru maine.
Desi as fi putut sa ajung acolo, cred ca am luat decizia inteleapta.

iuli

Am vazut si eu la stiri asnoapte ce a fost in tara! Pai nene, daca ti se zice ca e drumul inchis si vezi ca e viscol si munti de troiene de zapada, de ce te certi cu Politia ca vrei sa treci sa treci? De ce nu stai acasa in primul rand? Se anunta de vreo 3 zile ca va fi asa. Eu as face altceva in locul Politiei. Cine vrea sa treaca semneaza o hartie pe propria raspundere ca vrea sa se sinucida si daca ramane inzapezit si cere ajutorul atunci va plati cheltuielile de dezapezire din buzunarul lui plus o amenda de 10 ori salariul minim. Sa vezi cum stau toti cuminti!

Apoi, e un consum urias de resurse si de bani pentru dezapezire sa dea la negru pe un astfel de viscol! Astepti sa treaca urgia si abia apoi incepi sa dezapezesti. Pur si simplu, ieri s-a muncit degeaba cam in majoritatea cazurilor. Au consumat motorina, bani, distrus masini si obosit oameni complet aiurea!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

@iuli, exact asta am spus si eu. La un simplu calcul, pentru a tine A2 deschisa ai nevoie de 100 de pluguri ca sa curete 1 data la 10 minute. Pentru ca in 30 de minute se poate depune destula zapada incat sa avem un accident care ar putea crea haos. Bine, chiar si la 2 minute dupa plug poti avea probleme din cauza lipsei de vizibilitate.

Foarte multi nu inteleg ca o autostrada nu poate fi tinuta deschisa in lipsa unei bariere in calea zapezii. Pe vai avem dealurile (ex cu Stuttgart-ul) insa la campie singura solutie ar fi perdelele forestiere.

Si cum in Baragan padurile lipsesc, zapada de pe zeci de km se opreste in singurul obstacol mai inalt: terasamentul si parapetii de la autostrada.

Observ ca au inceput sa deschida DN-urile. DN21 este deschis de 1 ora deja. Este unul dintre putinele DN-uri care mai au zone cu pomi plantati pe margine. Dar nici acolo nu putem vorbi de o perdea forestiera.

Sunt curios cum se procedeaza in Polonia. Am vazut ca, din noiembrie, au 72 de morti din cauza frigului... Si ei au autostrazi la campie si cu siguranta au si viscole.

La bulgari a fost mai rau ca la noi... http://sofiaglobe.com/2016/01/17/heavy-snow-rain-leave-more-than-450-000-in-bulgaria-without-electricity-cause-road-closures/
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AFC

Tine de bun simt si civilizatie sa stai acasa cand autoritatile anunta drumri inchise, dar noi stam prost la capitolul asta. Am vazut ieri un reportaj facut pe la Urziceni in care o tanti certa politistul ca nu sunt lasati sa treaca, cica ea ce face ca trebuie sa ajunga acasa. Niciun viscol nu dureaza mai mult de cateva zile, hai o saptamana iar dupa se poate interveni productiv, fara riscuri pentru lucratori si participanti la trafic.
Acum vreo 2-3 ani eram prin UK cand a dat o ninsorica, vreo 5 cm. Haos total, autostrazi blocate si tot tacamul. La un strat de zapada cum avem noi acum + viscol, in multe tari totul ar fi paralizat.
Noi mai trebuie sa ne civilizam un pic si sa dam dovada de spirit civic ( vezi cati ies sa deszapezeasca sau cum pleaca tolomacii cu masinile cu 40 cm de zapada pe plafon ).
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

pe mine ma enerveaza cei care isi deszapezesc masinile/trotuarul si arunca zapada in strada. Azi era unul care avea gradina la 2 m de masina. Dar e greu sa faci 2 pasi.
>:(
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Crede ca cel mai bine este sa luam exemplu de la cei priceputi in ale zapezii...
Iar cum fac ei ne-a explicat foarte bine frunzaverde intr-o postare de acum o luna si jumatate, in Feroviar, cand mi-a raspuns la o intrebare legata de pluguri de zapada pe calea ferata.
Singurele modificari facute de mine sunt doua bolduiri cu rosu...

Quote from: frunzaverde on December 03, 2015, 01:04:57 AM

Si la intrebarea ulterioara, da scandinavii cum fac, ca e zapada acolo x luni pe an, raspunsul e simplu (first hand experience, locuiesc in Scandinavia): nu se face nimic.

In Romania, cand e viscol, romanii incearca sa-si continue viata pe viscol ca si cum e o zi obisnuita, si cand nimic nu functioneaza, bineinteles, in cel mai bun caz se plang ca autoritatile in sus si in jos si ca iarna iar ne ia pe nepregatite.

In Scandinavia, societatea se adapteaza vremii. In SE, FI si DK avem un sistem cu coduri (verde/alb, galben, portocaliu, rosu, exact ca in Romania). Cand e cod galben (in general ninsori abundenta FARA vant), se adapteaza trasele, se asteapta intarzieri la trenuri, se reduc tururile de ranforsare, se inchid punctual portiuni de circulatie, si se recomanda utilizatorilor retelei sa se inarmeze cu rabdare, si uneori se ofera cafea calda in gari.

Cand e cod portocaliu (viscoluri medii, furtuni medii de zapada), se inchide COMPLET partea din retea afectata. Punct. Cand e viscol ca in pozele de mai sus, de exemplu, sute de kilometri de linie sunt inchisi, catenara scoasa de sub tensiune, trenurile oprite in gari. Daca s-ar folosi codurile suedeze de urgenta in Romania, cand se anunta "maine viscol in Baragan", in acelasi timp s-ar anunta si "toate trenurile cu plecare din Bucuresti, Galati, Braila, Constanta..." sunt anulate pentru 24-48 etc. ore. La fel, drumurile ce sunt prezise sa se inzapezeasca sunt inchise in prealabil, sa nu mori pe ele. Nu se incearca expedierea de trenuri cu orice pret, nu se incearca mentinerea programului de circulatie pana in ultimul moment, cand totul crapa, cu oameni inzapeziti in campuri.

Inclusiv macazurile incalzite sunt OPRITE, pentru ca ultimul lucru pe care il vrei e sa se topeasca zapada de pe ele, apa rezultata sa fie acoperita de zapada suflata din laterale, si sa inghete mixtura de apa si zapada, cu rezultatul defectarea macazului.

Si, dupa ce trece urgia, 8-12-24h, se reporneste circulatia. Nu moare nimeni din atata lucru... Si daca n-ajungi la munca, nu-i nimic, pentru ca oricum nici seful nu ajunge. Si toata lumea intelege de ce.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Cred ca diferenta e ca in ro statul e inca perceput ca parintele cetateanului, care trebuie sa aiba grija de el si sa "ii dea". Pe partea cealalta, la cheltuirea banului public, statul si bugetul local sunt vazute in continuare ca sursa de easy money pt smecheri, inclusiv la contracte de deszapezire... Iar cele doua merg mana in mana: "daca tot fura zilnic, macar acuma pe furtuna sa ne ajute si pe noi amaratii"

In Scandinavia atitudinea e mai cooperativa si mai colectiva (si poate climatul a jucat un rol in asta). Dar e si mai planificata, cred ca aici e o diferenta mare. Se intampla si chestii neprevazute mai ales de cand s-a deregularizat calea ferata...

ciprebbe

#39
Cam asa fac Clujenii deszapezirea  :lol:


Scena a fost surprinsă la intersecţia străzilor Bucureşti şi Iazului din Cluj-Napoca
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

RaduC


raulbogdan23

^^  :cheers:

@ciprebbe sa ne mai dai de stire cand deszapezeste! Sa mergem si noi sa vedem sau sa o ajutam.

dr4qul4

si sa o incalzim. Poate ii e frig :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Baieti, topicul este destinat mentenantei drumurilor, nu mentenantei celor care dau la lopata...  O:-)
Desi unele merita toata atentia... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Probabil obiectivul postarii era sa urce putin valoarea si vizibilitatea thread-ului :). Oricum, dupa o asa mentenanta, cred ca o sa incerc sa aflu identitatea respectivei, poate ma ajuta si pe mine cu problemele de mentenanta  :lol:.