Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

Constructor de drum presat să facă scări pentru reptile şi treceri pentru animale între parapeţi în Defileul Jiului: ,,Păi, căprioara are paraşută să ajungă la Jiu?"  :lol: :lol: :lol:

Constructorul care modernizează Drumul Naţional 66, care traversează Defileul Jiului, trebuie să realizeze trepte şi scări speciale pentru animalele sălbatice şi reptile. În caz contrar, conducerea Parcului Naţional ,,Defileul Jiului" nu va semna recepţia lucrărilor.

Reprezentanţii Parcului Naţional susţin că animalele au nevoie de anumite treceri care să le faciliteze accesul la râul Jiu. Astfel, aceştia solicită constructorului să realizeze anumite treceri dintr-un material prietenos cu natura pentru ca animalele să poată ajunge la râu.

,,Animalele traversează pe aceste treceri Drumul Naţional 66 spre apă. Se constatată că trecerea este făcută de animale, şi nu de oameni. Îşi fac singure drum, care interacţionează cu drumul naţional. Este bine să se creeze condiţii pentru evitarea de accidente şi pentru siguranţa traficului. Trebuie asigurate condiţii pentru trecerea animnalelor, pentru că sunt o valoarea în Parcul Naţional Defileul Jiulu şi desemnează biodiversitatea în Defileul Jiului", a precizat Marin Şerban, director la Parcul Naţional Defileul Jiului. Acesta a adăugat că soluţiile pe care le invocă sunt menţionate chiar în proiectul tehnic asumat de către constructor:

,,Noi monitorizăm partea de biodiversitate asumată prin proiectul tehnic. Verificăm dacă în punctele unde şi-au asumat că există tendinţe de interacţiune cu natura să respecte proiectul tehnic, să creeze căile de conectivitate. Este o muncă de colaborare, de căutare de soluţii. Proiectul tehnic prevede conectivitatea la animalele mari, la mamifere, de traversare a drumului naţional, şi, totdată, scări de peşti sau scări de ajutor pentru reptile acolo unde sunt intersecţiile cu pâraiele. Sunt obligatorii de făcut pentru că sunt asumate prin proiect. Se caută soluţii cât mai facile de a veni cu nişte modele. Din păcate, nu există normele de proiectare în România pentru aşa ceva. Probabil că se vor găsi proiecte în premieră. Dacă nu vor fi făcute, recepţia nu va fi încheiată".

Spaţii între parapete

Felicia Sucea, biolog în cadrul Parcului Naţional Defileul Jiului, susţine că trebuie lăsat un spaţiu între parapetele de pe marginea drumului, pentru care animalele să treacă spre râul Jiu: ,,Animalele mari, porci mistreţi, cerbi, căprior, traversează drumul pentru a ajunge la sursa de apă de la Jiu. Specialiştii au recomandat că în zonele unde trebuie montate să existe o distanţă, de 80-100 de centimetri, ca să permită trecerea printre cei doi parapeţi. Este necesar pentru a se asigura conectivitatea între cele două zone ale Parcului Naţional. În verile secetoase, Jiul este singura sursă de apă şi Jiul este o portiţă de trecere spre celălalt versant. Parapetele reprezintă un obstacol în calea animalelor". 

,,Căprioara are paraşută să ajungă la Jiu?"

Ion Tudor, directorul Secţiei Drumurilor Naţionale Târgu Jiu, a precizat că cerinţele organizaţiilor de mediu sunt fabulaţii şi susţine că aceste cerinţe nu erau menţionate în proiect: ,,Parapetul montat împiedică dezvoltarea faunei, că nu poate să vină căprioara din vârful muntelui şi să bea apa din Jiu. Parapertul este montat acolo unde este o diferenţă de 7-8 metri între drum şi Jiu. Păi, căprioara are paraşută să ajungă la Jiu? Sunt zone unde există trecători şi panta este mult mai lină spre Jiu. Să ne lase cei din ONG-uri să ne facem treaba. Eu am luat-o ca pe o glumă când au spus să facem trepte pentru căprioare şi un plan înclinat pentru vipere. Păi vipera merge pe o cărare făcută de om. Ea se deplasează în locuri cât mai sălbatice. Nu vom da parapeţii la o parte. Nu modificăm proiectul pentru că ar înseamna să fim duşi de acasă. Nu erau aceste cerinţe în proiect".

http://adevarul.ro/locale/targu-jiu/constructor-drum-presat-faca-scari-reptile-treceri-animale-parapeti-defileul-jiului-pai-caprioara-parasuta-ajunga-jiua-1_576d4dbd5ab6550cb841987f/index.html

Beowulf

Eu nu sint vreun mare ecologist, dimpotriva, dar sint situatii in care caile rutiere blocheaza complet migratia animalelor si accesul lor catre sursele de apa si/sau hrana. Probabil multi ma vor injura, dar ecoductele si altfel de pasaje pentru animale se justifica si ar fi bine ca cei care proiecteaza si realizeza lucrari noi sau de modernizare sa tina cont si de mediul natural (in special de speciile de animale din zona). Oricum mediul lor natural a fost restrins la citeva rezervatii mici, iar riscul extinctiei unor specii este foarte mare.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

vancouver

Discutia este absurda, cei de la mediu sunt intr-o zona in care actioneaza impotriva intereselor oamenilor, inclusiv cu punerea in pericol a oamenilor (intarzierea lucrarii este deja un mare pericol). Daca intr-un proiect nu sunt prevazute anumite lucrari, acestea nu i se pot cere constructorului si nici macar beneficiarului ulterior demararii proiectului, mai ales cand nu discutam de vreo pensiune sau un restaurant, ci de un drum european. Este evident ca orice oprire a lucrarilor este mai nociva decat unele greseli facute in trecut in proiect. Daca se doreste protejarea anumitor animale, atunci trebuie alt proiect, suplimentar, alt executant, alte fonduri, care sa realizeze ecoducte pentru capre si serpi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bogdymol

O chestie interesanta: pe autostrazile din Germania exista in acest moment 575 santiere, in medie unul la fiecare 21 km.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alecu26

Noroc ca sunt federalizati. Va dați seama ce însemna să se aprobe în CTE CNADNR restrâns toate schemele de trafic? Chiar si păstrând proporțiile tot era ceva imposibil.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Nu e relavanta pentru noi (oameni din Romania) harta din Germania. Sunt puse la gramada santiere de refacere din temelii a unei autostrazi, cum ar fi pe A3 in Frankfurt si Nurenberg, cu santiere de tip "astupare groapa", cu inchiderea unei benzi de circulatie. Primele dureaza 2-3-4 ani si se desfasoara pe zeci de km, celelalte dureaza 1-2 ore sau maxim 1-2 zile si sunt punctuale. Ele evident produc in masura aproape egala perturbari in trafic. Uneori cele de o zi ("Tagesbaustelle") sau cele mobile ("wandernde Baustelle") sunt mai enervante. Santierele de lunga durata sunt de regula bine organizate si fiind cunoscute, cei din zona le evita.

Dupa 30-40 de ani de folosire a unei autostrazi, aceasta trebuie reconstruita din temelii, cu poduri noi, tunele noi, 3 benzi in loc de doua. Cam cu asa ceva este plina Germania. E normal. Si la noi incep sa apara primele scadente: A2 Bucuresti-Fundulea de exemplu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

apropo de lucrari pe autostrada: Ungurii sunt intr-o campanie de genul asta. Intre Szeghed Budapesta pe zeci de km zeci de echipaje care faceau tot felul de lucruri. Cred ca in total erau cateva sute de muncitori. Saptamana trecuta a fost asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

Montarea parapeților pe centura Sibiu merge greu,prost si incorect.

1.un sg echipaj cu o duba pe banda de urgentă,fara nici un fel de semnalizare,presemnalizare.......nimic.

2.incomplet si incorect ,deoarece pe toate porțiunile unde s-au montat nu s-au montat si catadioptrii,ceea ce ii face invizibili noaptea sau in condiții de vizibilitate redusă ,ceea Ce creste f.mult nesiguranța.

Stiu ca e greu de înțeles pt conducătorii cu 2 neuroni din cadrul CNADNR,dar repet inca odată.Acest detaliu,aparent nesemnificativ ,cum sunt catadioptriile,poate face diferența între siguranta si nesiguranța,între viata si moarte.Cum spunea Dracula,ei au chiar rolul de "iluminat" pe timp de noapte si fara ei se merge "blind"

Momentan se face un lucru de 2 bani,vb lui Tibiv, a la Romanica.E groaznic sa vezi ca pt.cei din administrație nu exista nici o preocupare pt siguranta si viata oamenilor.Oameni care reprezintă maxim niște cifre,niște statistici,niște voturi.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Pana nu vor fi niște condamnări la nivel personal....fie și cu suspendare sau ranire/ omor din culpa nu se va schimba nimic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

Pe centura Sibiu ,sensul spre Vestem,înainte de ieșirea spre Medias,Comtram frezeaza si reasfalteaza porțiuni întregi de cateva sute de M,deși asfaltul este f.ok in zona.Este o sifonare cu acte a banului public
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SB76UFO

^^^
Si dovada la ceea ce afirma adiarc
Poze de ieri 05.07.2016




















Poze de azi 06.07.2016



"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

Mentenanta pe centura Sibiului la nivel de secol XXI


"Prostia este eternă și invincibilă"

pentium10

S-a deschis jumatatea de pasaj de la Sighisoara la care se lucreaza de peste doi ani si s-a inchis cealalta jumatate la care poate se lucreaza iar peste doi ani, traficul tot greu este.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2014%2007%202016%20ref%20%20semnare%20contracte%20achizitie%20utilaje%20echipe%20mobile%20de%20interventii%20de%20urgent.pdf

Quote
Comunicat de presă
14.07.2016

Au fost semnate încă trei contracte de furnizare având ca obiect
"Achiziţionare utilaje reprezentând echipe mobile de intervenţii de urgenţă"


În data de 13.07.2016 CNADNR SA a semnat trei contracte având ca obiect "Achiziţionare utilaje
reprezentând echipe mobile de intervenţii de urgenţă" aferente următoarelor loturi:
 - Lot 1 - Autobasculantă 6x4 (7 bucăţi), contract semnat între CNADNR S.A. şi S.C.
EUROSPEED S.R.L., având o valoare de 2.642.150,00 lei fără TVA şi o durată de 12 luni;
 - Lot 7 - Cilindru compactor (7 bucăţi), contract semnat între CNADNR S.A. şi S.C.
WIRTGEN ROMÂNIA S.R.L., având o valoare de 1.850.000,00 lei fără TVA şi o durată de
12 luni;
 - Lot 15 - Utilaj pentru reparaţii pe timp friguros (cu infraroşu) (7 bucăţi), contract semnat
între CNADNR S.A. şi S.C. CALORSET S.R.L, având o valoare de 1.183.700,00 lei fără TVA şi o durată de 12 luni.

Reamintim că din cele 15 loturi având ca obiect "Achiziţionare utilaje reprezentând echipe mobile
de intervenţii de urgenţă", în data de 07.06.2016 CNADNR SA a semnat patru contracte aferente
loturilor 6, 9, 12 şi 14, iar în data de 10.06.2016 a semnat două contracte aferente loturilor 5 şi 8.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)