News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

miahi

^Din acelasi motiv pentru care si pe Valea Oltului de obicei se reabiliteaza vara sau prin alte zone cu trafic intens. Nu ii intereseaza de oameni. Parca si @horatiu.cosma ne-a mai povestit o data de mentalitatea asta a celor din CNAIR.

gruiarew

Păi nah, când să și muncești? Când nu te vede nimeni? Lasă-i și pe ăștia "de dincolo" care tot vin "pe aici" în concedii. Trebuie cineva să le reamintească de ce-au plecat  :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

#1202
Hai ca nu doar la noi e asa.

La Viena pe S1 tocmai s-au apucat de reabilitat cu niste ingustari puternice.

Prin Ungaria tot prin perioada asta i-a apucat de reabilitat calea de rulare pe M1 (cam era nevoie, banda 1 se degradase puternic in unele zone).

In Italia pe A22 - Brennero lucreaza de n-au treaba (aici cam greu cu lucrul iarna la 1000-1200 metri).

Mai sunt cazuri si la altii.

gruiarew

Posibil dar anul trecut a fost fix la fel. Și acum doi ani iarăși. Scuze, dar pe dincolo mai ai si alternative. La noi e vorba de un simplu dop de 15km care an de an trebuie gâtuit mai tare fix atunci când e traficul cel mai intens. Știu că trebuie făcute și reabilitările astea, dar să nu uităm că acum 2 ani mergeam pe acolo pe macadam și acum trebuie iar cârpit.

Sunt 15 km totuși se puteau reabilita până în august sau îl puteau lăsa în plata domnului încă o lună. Or mai fi și altele de făcut.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

Nu am zis ca e bine, am zis doar ca nu suntem noi singurii.

TibiV

Hai sa o luam "pe bucati", si sa ne amintim cine NU a facut ce ar fi trebuie sa faca, si cine a facut ceva ce ar fi trebuit  facut cu mult timp inainte...

Sectorul Margina-Holdea din DN68A ar fi trebuit sa fie fie reabilitat (nu doar reasfaltat), si CNAIR/CNADNR ar fi avut timp berechet sa faca asta inca de a doua zi dupa ce au aflat ca proiectul lor initial pe A1 (deblee de 70 de metri) a picat la mediu.
Dar i-a durut fix in bumbita...

NU s-au gandit ca DN68A, care in momentul ala era o ruta secundara, va deveni "calcaiul lui Ahile" pentru A1.
Si, cand au fost terminate LD3 si LD4, dintr-o data s-au trezit ca au o autostrada Nadlac-Sibiu, cu o "mica gaura" de 15 km care nu poate fi trecuta decat  pe amaratul ala de DN68A...

Asa ca ministrul Drula si s.s. Cosma au bagat o reasfaltare "pe repede inainte".
Ceea ce a fost o decizie absolut corecta la momentul respectiv.
Ce ar fi insemnat sa declanseze procedura clasica licitatie/contestatii in momentul in care tot traficul A1 se rostogolea pe acei 15 km?!...

Ca reasfaltarea aia nu a "tinut" prea  mult, nu e de mirare. O reasfaltare nu este echivalentul unei reabilitari.

Dar ca se apuca de "reasfaltarea reasfaltării" fix în  august - da, asta este o problema....
De ce plm nu au făcut-o în aprilie-mai-iunie?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

TibiV, nu a fost "doar" o reasfaltare. S-a săpat și s-a schimbat inclusiv fundația. Dar nu peste tot. Doar în punctele "esențiale". @JohannDB suspina pe acilea că fir-ar că puteau să mai lărgească... să încapă și el cu cașcarabeta. Eu m-aș fi bucurat de ar fi taiat naibii tufele alea și măcar unde-s curbele strânse să nu lase ditamai pragul ăla de acostament. Că dacă te-ai scăpat, ăla ești!

Nu s-a putut. S-a râcâit pe unde s-a râcâit, s-a mers pe piatră și macadam (știu că m-a depășit un ... fix acolo și m-am ales cu un far spart la o mașină de 30+ ani, o fericire). Anul trecut s-a peticit iar, acum iar și tot în perioada cea mai aglomerată.

Ce-i de făcut? Că au fos la "butoane" și oameni competenți și tot n-a ieșit mare lucru.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Oneinthecrowd

^ Apropo de asta ("apostroful il pun mai tarziu" zicea poetul)


There was an important job to be done and Everybody was sure that Somebody would do it.
Anybody could have done it, but Nobody did it.
Somebody got angry about that because it was Everybody's job.
Everybody thought that Anybody could do it, but Nobody realized that Everybody wouldn't do it.
It ended up that Everybody blamed Somebody when Nobody did what Anybody could have done.

Evident ca nu e potriveala 100%, dar seamana bine de tot cu "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul".

TibiV

@gruiarew

ai dreptate, dar tu ești la fel de "vechi" pe forum ca și mine, si îți amintești foarte bine prima "reasfaltare" - si toate discuțiile de atunci, inclusiv explicațiile lui @horatiu.cosma .

Eu am încercat acum doar să sintetizez problema, pe care colegii mai noi (cu mai puțin de 2-3 ani pe forum) nu au cum să o cunoască...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

#1209
Separat de discuția despre faptul că s-au apucat de lucru fix acum, când e cel mai aglomerat (cu care nu sunt de acord și am tot spus-o), eu sunt mulțumit că după 2 ani și ceva de la lucrările din 2021 drumul arată chiar decent. Nu vreau să îmi amintesc cum arăta înainte.

Dacă lucrarea aia de 2 luni mai duce în condițiile astea de trafic imens mult peste nivelul drumului încă 3-4 ani până sunt gata tunelurile, evident, cu mici retușuri și reparații odată pe an, îl trec la categoria mari succese  :D .

L.E. Din ce înțeleg, lucrările începute azi sunt jos lângă Margina, înainte de serpentine (deci nu unde a fost lucrarea principală din 2021). Repet, atunci s-a făcut MAXIM ce se putea obține pentru o lucrare de ÎNTREȚINERE, începută pe 10 mai 2021 și terminată pe 10 iulie 2021 (fix 2 luni) pe cei mai distruși 5km dintre Coșava și Coșevița. Dacă se dorea o modernizare ca la carte cu scos tot afară din temelii, lărgire, fundație completă, 3 straturi de asfalt, azi încă eram în șantier, după DALI/SF, PT, AM, avize, AC, licitații etc. Las mai jos o comparație aprilie 2021 (înainte de lucrare) vs aprilie 2022 (după lucrare). Sunt absolut convins că nu se putea obține mai mult bine într-un timp așa de scurt într-o situație de urgență majoră, indiferent ce zic cei care pun egal între noi și cei care nu au făcut nimic trainic pe drumul ăla nici înainte de 2021, nici după.

aprilie 2021


aprilie 2022

Light

Se pare că și-a dat seama și DRDP Timișoara că în această perioadă a anului nu se poate reabilita DN68A.
Valorile foarte mari de trafic îngreunează intervențiile de pe DN 68A în zona Coșava, motiv pentru care lucrările de reparații se vor sista până la finele zilei de astăzi, urmând să fie reluate la o dată pe care o vom anunța ulterior.
🟦Drumul național care leagă nodurile rutiere Margina și Holdea are trafic de autostradă, nefiind proiectat pentru asemenea valori de circulație. Aceste lucrări sunt esențiale pentru menținerea viabilității drumului în condiții de siguranță.

Sursă informații: FB DRDP Timișoara

naivu

De apreciat că nu insistă în eroarea de judecată,  dar oare era atât de greu să gândească de la început că iulie-august nu e cea mai potrivită perioadă pt reparații pe sectoare critice?! (Doar aveau alături,  pe valea Oltului,  exemplu cum se suspendă reparațiile când e prea mult trafic)

NicolaeG

Azi noapte pe la ora 4.30 am trecut prin nodul Sebes dinspre Alba spre Sibiu. Lumina pe lotul Impregillo nu funcționau. Pot spune ca mi-a fost greu sa întru pe A1 dinspre legătură A10. A trebuit sa incetinesc pana la 60 la ora sa ma uit in stanga sa vad lumini înainte sa ies pe A1. Nu este vizibilitate de loc. Oare au rămas fără curent?

rio tinto

#1213
^

Am sesizat problema inca de acum cateva luni la sectiaautostrazi@drdptm.ro insa fii atent ce raspuns am primit, dupa ce am insistat cu inca doua e-mail-uri, fiindca nu raspundeau. Efectiv m-a infuriat. Ca sa intelegem unde ne aflam:

"Buna ziua, pentru problemele sesizate la nodul rutier Sebes Nord va
rugam sa va adresati DRDP CLUJ, celelalte deranjamente au fost
solutionate. Multumim pentru informare.
O zi frumoasa!

---
Sectia Intretinere Autostrazi

300309 Timisoara, Calea Dorobantilor nr. 67 – DN 6 km 551+850

fax +40 256 201 074"


Ei sunt acolo sa isi faca jobul si ATAT! Cum mi-am permis sa deranjez?

Puteau spune cel putin "am transmis mai departe la DRDP Cluj problemele sesizate de dvs", dar nu, trebuie sa caut eu adresa si metoda prin care sa-i informez ca iluminatul public nu functioneaza, sa nu-mi raspunda, sa astept, sa mai dau cateva mail-uri si intr-un final sa-mi raspunda ca nu e problema lor, sau ceva de genu  :lol:

Light

Restricții noi pe DN7 Valea Oltului:
Quote🟠Începând de mâine, marți, 05.09.2023, se vor institui #restricții de trafic pe DN7, în zona localității Lazaret, aproape de limita dintre județele #Sibiu și Vâlcea.
🟠Circulația va fi închisă pe o bandă în zona podului peste pârâul Lotrioara pentru schimbarea rosturilor de dilatație.

🟠Lucrările vor dura aproximativ o săptămână, timp în care traficul va fi dirijat de semafoare.
❗Vă rugăm să circulați cu prudență în zonă șantierului și să respectați semnalizarea temporară!
👷Vă mulțumim de înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat!
Sursă: FB DRDP Brașov