News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Scuze eu-s blocat cu DN68A. @Ionuț te rog șterge mesajul ăsta și cel anterior. Mulțumesc!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AlexxC

Am trecut sambata pe DN66; Intradevar drumul era ok si inainte,poate putin prea neted...sa fi fost probleme de rugozitate si risc de acvaplanare sau doar actioneaza preventiv aplicand acest tratament?!
Din pacate se lucreaza dezordonat si griblura ramasa nu este recuperata de pe marginea drumului astfel ca ai toate sansele sa te alegi cu parbrizul sau vopseaua ciobite.

gruiarew

Pe DN68A în Margina se lucra la linia CF. Am stat cred 45 de minute, se trecea foarte greu. Abia când am ajuns aproape de semafor mi-am dat seama care ar fi o posibilă soluție....

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

    DN 10 la "Stânca Teherău" și după ea, spre Siriu.... balizare și pauză; liniște pentru a nu deranja peisajul... Pietrele n-au decât să cadă !! Drumul poate rămâne îngustat sine-die......

















Powered by API/PUM imgur uploader

Dominik

Pe DN 76, în cadrul contractului de reabilitare a sectorului Ionești – Vârfurile (jud. Arad), asocierea SC Sylc Con Trans SRL / Hydrostroy AD a executat, în ultima perioadă, lucrări la parcarea de scurtă durată aflată în apropiere de Hălmagiu (platformă și montare borduri și rigolă carosabilă), la zidurile de sprijin fundate pe piloți forați (armare, cofrare și turnare beton în fundație și armare elevație) și la umplutura în straturi în zona zidurilor de sprijin fundate pe coloane forate din apropiere de Leasa.











DRDP Timişoara
You're in Steelers Country

JohannDB

   Pentru cine trece spre Onești, de la Brașov pe DN 11; la km 107-108 în zona localității Ferăstrău-Oituz, lucrările sau cam terminat. Mai sunt necesare niște marcaje (dacă n-or pune ca la nemți, panouri cu "markierung fehlt"/lipsește marcajul, care pot sta locului destul de mult timp; ești avertizat și cu asta...basta !!)...!! Imaginile sunt luate mergând spre Onești !
















Powered by API/PUM imgur uploader

alin2pas

Bine că nu se mai stă la semafor, cu partea de marcaje la noi ,,merge și așa".

shogom

In Buftea, se schimba uzura, de la podul peste calea ferata inspre oras. Lucreaza Strabag si o fac relativ rapid si bine.
E vorba bineinteles de DN1A.

JohannDB

#1118
                                  NORMATIV... legat de așternerea mixturii asfaltice !

SECȚIUNEA a 3-a Așternerea mixturilor asfaltice
Art. 83. -
Așternerea mixturilor asfaltice se va executa la temperaturi ale stratului-suport și la temperatura exterioară de minimum 10°C, pe o suprafață uscată.
Art. 84. -
În cazul mixturilor asfaltice cu bitum modificat cu polimeri, așternerea mixturilor asfaltice se va executa la temperaturi ale stratului-suport și la temperatura exterioară de minimum 15°C, pe o suprafață uscată.
Art. 85. -
Lucrările se întrerup pe vânt puternic sau ploaie și se reiau numai după uscarea stratului-suport.
Art. 86. -
(1) Așternerea mixturilor asfaltice se efectuează numai mecanizat, cu repartizatoare-finisoare prevăzute cu sistem de nivelare încălzit care asigură o precompactare, cu excepția lucrărilor în spații înguste în care repartizatoarele- finisoare nu pot efectua această operație. Mixtura asfaltică trebuie așternută continuu, în grosime constantă, pe fiecare strat și pe toată lungimea unei benzi programate a se executa în ziua respectivă.
(2) Certificarea conformității echipamentelor de așternere a mixturilor asfaltice la cald se va efectua cu respectarea procedurii PCC 022.
Art. 87. -
În cazul unor întreruperi accidentale care conduc la scăderea temperaturii mixturii asfaltice rămase necompactată, aceasta va fi îndepărtată. Această operație se va executa în afara zonelor pe care există sau urmează a se așterne mixtura asfaltică. Capătul benzii întrerupte se va trata ca rost de lucru transversal, conform prevederilor art. 94.
Art. 88. -
(1) Mixturile asfaltice trebuie să aibă la așternere și compactare, în funcție de tipul liantului, temperaturile prevăzute în tabelul 27. Măsurarea temperaturii va fi efectuată în masa mixturii, în buncărul repartizatorului, cu respectarea metodologiei prezentate în SR EN 12697-13.
(2) În cazul utilizării aditivilor pentru mărirea lucrabilității mixturilor asfaltice la temperaturi scăzute, aceștia vor avea la bază specificații tehnice conform legislației și reglementărilor tehnice în vigoare.

Art. 89. -
Pentru mixtura asfaltică stabilizată se vor utiliza temperaturi cu 10°C mai mari decât cele prevăzute în tabelul 27.
Tabelul 27 - Temperaturile mixturii asfaltice la așternere și compactare
            
   Liant                                       Temperatura mixturii asfaltice                                                 Temperatura mixturii asfaltice
                                                                   la așternere °C, min.                                                           la compactare °C, min.
  Bitum rutier                                                                                                                                            început            sfârșit
      35/50                                                               150                                                                               145                 110
      50/70                                                               140                                                                               140                 110
      70/100                                                          140                                                                               135                 100

  Bitum modificat
      cu polimeri
         25/55                                                            165                                                                               160                  120
         45/80                                                            160                                                                               155                  120
         40/100                                                          155                                                                              150                  120

Art. 90. -
Așternerea se va executa pe întreaga lățime a căii de rulare, ceea ce impune echiparea repartizatorului-finisor cu grinzi de nivelare și precompactare de lungime corespunzătoare.
Art. 91. -
Grosimea maximă a mixturii așternute printr-o singură trecere nu poate depăși 10 cm.
Art. 92. -
(1) Viteza optimă de așternere se va corela cu distanța de transport și cu capacitatea de fabricație a stației, pentru a se evita total întreruperile în timpul execuției stratului și apariția crăpăturilor/fisurilor la suprafața stratului proaspăt așternut.
(2) În funcție de performanțele finisorului, viteza la așternere poate fi de 2,5. . .4 m/min.
Art. 93. -
În buncărul utilajului de așternere trebuie să existe în permanență suficientă mixtură, necesară pentru a se evita o răspândire neuniformă a materialului.
Art. 94. -
(1) La realizarea straturilor executate din mixturi asfaltice o atenție deosebită se va acorda realizării rosturilor de lucru, longitudinale și transversale, care trebuie să fie foarte regulate și etanșe.
(2) La reluarea lucrului pe aceeași bandă sau pe banda adiacentă, zonele aferente rostului de lucru, longitudinal și/sau transversal, se taie pe toată grosimea stratului, astfel încât să rezulte o muchie vie verticală.
(3) În cazul rostului longitudinal, când benzile adiacente se execută în aceeași zi, tăierea nu mai este necesară, cu excepția stratului de uzură (rulare).
(4) Rosturile de lucru longitudinale și transversale ale stratului de uzură se vor decala cu minimum 10 cm față de cele ale stratului de legătură, cu alternarea lor.
(5) Atunci când există și strat de bază bituminos sau din materiale tratate cu liant hidraulic, rosturile de lucru ale straturilor se vor executa întrețesut.
Art. 95. -
(1) Legătura transversală dintre un strat rutier nou și un strat rutier existent al drumului se va executa după decaparea mixturii din stratul vechi, pe o lungime variabilă în funcție de grosimea noului strat, astfel încât să se obțină o grosime constantă a acestuia, cu panta de 0,5%.
(2) În plan, liniile de decapare se recomandă să fie în formă de V, la 45°. Completarea zonei de unire se va efectua prin amorsarea suprafeței, urmată de așternerea și compactarea noii mixturi asfaltice, până la nivelul superior al ambelor straturi (nou și existent).
Art. 96. -
Stratul de bază va fi acoperit cu straturile îmbrăcămintei bituminoase, nefiind lăsat neprotejat sub trafic.

   Fig. 1 Racordarea stratului rutier nou cu stratul rutier existent

Powered by API/PUM imgur uploader

Am uitat sursa unde am găsit normativul   https://lege5.ro/Gratuit/gi3dsmzrga3a/asternerea-mixturilor-asfaltice-reglementare?dp=gi2tenrwgu3tsoi

JohannDB

                   Marțea trecută, "zburdam" către Timișoara......   Ieșisem de pe A1 la girația Holdea și chiar eram "plăcut" purtat de reverie, la momentul respectiv ( cu imaginile în "flash mintal" de anul trecut când ne chinuiam cu reparația aia prelungă, de vreo trei luni a drumului), în timp ce rulam pe bucata de DN 68A Holdea km54, spre Margina Km 38+800, pentru a coti pe A1, din nou..... Șiiiii CE SĂ VEZI ????? Mă trezesc într-o curbă la dreapta, cu roțile din stânga într-o nouă și frumoasă tranșee de vreo 10 m lungime, la cam până 1 m distanță până la linia continuă mediană, exact pe "călcătura" roților...... Atât am putut vedea scurt, pe bord, ora 20:35...... Cu privirea am căutat la repezeală o bornă kilometrică; prima ieșită-n cale a fost borna KM 49.... PROASPĂTA CEDARE de carosabil, la NICI UN AN de la REPARAȚIA CAPITALĂ, este între km 49-50, mai aproape de borna 50......  Fără imagini: supriza a fost totală, pe întuneric și trafic destul de aglomerat...., degradarea are o formă de "covată lungă" (concavă) !!
               Felicitări celor ce-au lucrat.......!!  :gj:

JohannDB

                      Alaltăieri, "zburdam" către Boș..... Și la R.R.Actualități se anunța cu "emfază" că s-au început "reparații de urgență" la Coșava....... INEXACT deoarece eu m-am trezit cu ceva/câteva zile mai înainte între Coșevița și Coșava, mai precis aproape de borna km 50 (între km 49 și 50) cu tasarea de care se făcea vorbire, c-a apărut în drumul, ce cu mare reclamă, a fost reparat capital în mijlocul anului trecut... La nici măcar un an de la finalizare a cedat stratul de suport și drumul s-a făcut covată....  Mi-e lehamite, pe banii mei !!

JohannDB

     Sâmbătă dimineața, la vreme de "întunericime", nu mult înainte de iluminarea orizontului (deh, era încă  după ora de iarnă), am trecut pe noile reparații de pe DN 68A, Coșava - Coșevița !  Se pare că s-au terminat reparațiile, deoarece nu am mai văzut alte tasări, iar pe unde s-a săpat, asfaltul nou pus pe sectoarele refăcute "stă bine" și nu te zgâlțâie; ar mai trebui refăcut marcajul pe aceste locuri. În rest să zicem că va ține, mult și bine !!
     Traversatul zonei la ceas de noapte, fără aglomerație, a fost, în ciuda oboselii, o plăcere, combinată și cu o vreme superbă de noapte primăvăratecă.

ddfab

^in 28.03.22, dimineata liniste... dupa masa, se freza si se peticea de zor... cozi kilometrice... in zona padurii, am mai intalnit vreo doua zone mai mici in care a cedat asfaltul, dar nu au pus probleme, pe sensul spre Deva.

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

yetiman

Vad ca devierea circulatiei se va face pe DN1.
Oare ce ii impiedica sa mute traficul pe sensul opus si sa restrictioneze la 1+1 benzile de circulatie pe perioada lucrarilor?

QuoteÎn intervalul 02.05.2022 - 20.05.2022, se va închide circulația pe A1 (km. 273 + 815) pentru a permite începerea lucrărilor de înlocuire a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație pe Calea 1 a Viaductului Aciliu, anunță CNAIR.

Astfel, se va închide circulația pe A1, Calea 1 (Sibiu – Sebeș), între nodul rutier Săliște și nodul rutier Cunța (km. 270 + 240 - km. 292 + 455).

Traficul, în această etapă a lucrărilor, va fi deviat pe următoarea variantă de ocolire:

- Nod rutier Săliște - intersecție DC 67 cu DN 1, km. 330+490 - DN 1 (Săliște - Apoldu de Sus - Miercurea Sibiului) - intersecție DN 1, km. 351+250 cu DJ 1061 - Nod rutier Cunța - Al;

În cadrul etapei a doua se va închide circulația rutieră pe Calea II (Sebeș - Sibiu) pe sectorul de autostradă cuprins între km. 292+455 - km. 270+240, , traficul fiind deviat pe următoarea variantă de ocolire:

- Nod rutier Cunța - DJ 1061 intersecție cu DN 1, km. 351+250 - DN 1 (Miercurea Sibiului - Apoldu de Sus - Săliște) - DN 1 km. 330+490 intersecție cu DC 67 - Nod rutier Săliște –Al;

Menționăm că perioada de execuție estimată a lucrărilor la Viaductul Aciliu poate varia în funcție de condițiile atmosferice.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu