News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Cam asta e rezultatul lipsei de mentenanta, gurile de scurgere de sub parapete sunt infundate si pe o parte avem piscina, iar pe cealalta se circula binemersi.
Poza este de pe grupul de FB: Info Trafic - Bucuresti si Ilfov / Accidente /Filmari/Radare




Powered by API/PUM imgur uploader

Dominik

Sâmbătă, 26 iunie, pe DN 68A Coșava – Coșevița se va lucra cu mai multe echipe (antreprenor, secțiile de drumuri/producție ale DRDP Timișoara).
Duminică, 27 iunie, pe sectorul amintit se va afla în continuare echipa Axela Construcții.
În ultima săptămână, lucrările la structura rutieră au avansat considerabil, fiind porțiuni unde s-au așternut toate cele trei straturi de mixturi asfaltice, inclusiv cel de uzură. Pe același sector s-a intervenit pentru stabilizarea fundației, alte reparații punctuale, s-au realizat marcaje laterale, s-a făcut completarea acostamentelor și diverse lucrări de estetică rutieră.


























DRDP Timişoara
You're in Steelers Country

vancouver

Ar ajuta f. mult daca ar asfalta ca lumea si cele 5-6 parcari - unele doar niste alveole improvizate, altele de dimensiune medie. Atunci pe de o parte cei care intra in parcarile astea nu trebuie sa franeze la 10km/h pe drumul principal, ci pot intra cu 30-40 si franeaza DUPA ce parasesc DN-ul (ceea ce nu mai duce la ruperea ritmului coloanei din spate). Si pe de alta parte, cand vor mai fi probleme la drum (si vor mai fi), atunci macar pe acele cateva sute de metri de parcare un sens de mers se poate devia prin parcare si se poate reabilita / reasfalta mult mai usor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Sunt doar două parcări cât de cât: https://goo.gl/maps/Z1t96UDnWoHzZr9M8 și https://goo.gl/maps/kYjFGMzpT3wm7GEP7 Restul sunt doar locuri unde era niște spațiu cât să poți opri. Acum, cum au ridicat practic cota drumului, nu știu dacă se mai poate ieși în siguranță în afara lui.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Da, eu ma refer la toate. Si parcari amenajate si cele improvizate. Toate sa fie asfaltate ca lumea, macar pe o latime de 7 metri, cat sa treaca un vehicul si altul sa stea oprit.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

    În preambulul imaginilor postate de "@Dominik"...... : """s-a făcut completarea acostamentelor"""..... Mda, văzând din constatările celor ce trec pe aici (din păcate în ultima lună, n-am mai avut nicio trecere pe aici), nu mă pot opri în a mă întreba, cu ce se completează acostamentele ?? Cu "agregate" lansate acel utilaj, respectiv un strat de agregat/pietriș ?? Nu cu ceva mai rezistent ?? Asta în condițiile în care lățimea carosabilului, în ciuda "reabilitării" în curs de încheiere, a rămas aceeași (cca 3,35/40 m lățime de bandă) și cum vor zburda și camioanele, din nou, pe aici, în stratul de pietriș/balast, sau ce-o fi în acest acostament, imediat vor apare șleaurile la marginea asfaltului, întâi în curbe și apoi și-n aliniamente, cânt camioanele vor face "fandări" laterale, la momentul la care vreunul va crede că tot drumul e al lui......
    Nu este primul drum care se lasă la acostamente, chiar noi-nouțe !! 
    Iar la "parcări", ar trebui amenajate chiar toate spațiile unde se poate ieși (nu sunt chiar multe pe cei 15 km); ar fi bine, dar dacă nu-i gândită-n "reabilitare"  ??..... Nu este primul drum cu parcările-n beci/subsol, de rămâi cu mașina (turismul) pe burtă la ieșire... :hm: :hm:
    În fine, să vedem 10 Iulie, data promisă pentru, reluarea traficului de peste 7,5 tone pe Holdea - Margina; am ajuns la semisaturație pe Valea Mureșului/DN7.................

alin2pas

@CristiN: nu e vorba doar de lipsa de mentenanță. Așa mult ar afecta rezistența parapetului o gaură în partea inferioară suficient de mare pentru scurgerea apei de nu se face sau la unii doar le este lene să gândească? O gaură de 15x15 cm la mijloc (sau în zona de îmbinare) ar fi suficient. Nu poate fi modificat modelul de parapet?
@JohannDB: din păcate, ăsta e modul de lucru la noi. Asemenea zone le lasă la sfârșit, dacă se mai fac (uneori, nu se mai fac, că ,,așa-i proiectul"). Nu degeaba a apărut bancul cu Dusterul (,,ce sunt în stare să facă românii, numai să nu-și repare drumurile"), iar expresia ,,noi muncim, noi nu gândim" e definitorie pentru activitatea multora, nu doar a celor care au lansat-o.

yetiman

Pe Cluj-Turda exista 2 tipuri de parapete:

Modelul nou. Are degajari la partea inferioara pentru scurgerea apelor:


Modelul vechi nu are, si atunci au apelat la o solutie de compromis. Din loc in loc, un parapete este pus pe ceva inaltatori, ca sa aiba spatiu de scurgere:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

neobluenet

Pe DN1 intre Cluj-Napoca si Turda parapetele a fost pus in 2 etapte. Foarte de mult (10+ ani) si relativ curand (2-3 ani). Tipul vechi este model cu sipca, iar cel nou este cel cu "gauri" pentru apa. Astazi au inceput sa demonteze parapetele de pe Feleac, incepand dinspre Cluj-Napoca. Fie curata pamantul adunat sub si pe langa ele, fie vor fi schimbate cu modelul nou. Eu inclin mai mult spre prima varianta.

JohannDB

                Cu toate că parapeții "N.J." - model nou (mai nou) - au găuri de scurgere la/în bază, în urma nisipului adus de vânt, de ploi, sau aruncat ca antiderapant pe timp de iarnă, găurile pentru trecerea apei se colmatează destul de repede.... Problema este la curățirea acestui nisip/aluviune care se depune la baza parapeților, asemenea și în interiorul găurii de trecere; stă cineva să "râcâie"/curețe (prin suflare cu jet de apă, sau de aer, de înaltă presiune) fiecare gaură în parte ?? Găuri care la bază au cca 40 cm lungime (cât e grosimea/lățimea parapetelui la bază).... Mai mult ca sigur, că NU !! Va fi curățat când se va "lifta" parapetul cu macaraua !!

vancouver

Modelul mai vechi de parapete de beton este si mai prost in caz de coliziune cu un vehicul, il arunca inapoi mai prost. Observati acea zona perfect verticala de la baza, mai inalta. S-a dovedit ca variantele cu partea verticala de la baza mai scunda sunt mai eficiente in a absorbi mai bine socul coliziunii si in a nu arunca imediat vehiculul inapoi.

Pentru scurgerea apei acele goluri din parapet sunt o solutie de tip carpeala. Corect este sa se faca canalizare pe partea pe care alura (inclinarea transversala) drumului duce la scurgera apei spre centrul drumului. Sau pe ambele parti daca e cazul. Numai asa se poate evita acvaplanarea la ploaie de intensitate medie. La ploaie torentiala nu ai ce-i face, egal ce sistem folosesti, dar poti atenua din problema si apoi, dupa ce ploaia se opreste, in cateva minute balta dispare. Daca nu ai o scurgere buna balta se mentine si zeci de minute dupa ce se termina ploaia torentiala, cand poate deja soarele e sus pe cer si in jur deja carosabilul este semi-uscat, si asta poate pacali un sofer neexperimentat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

Pe DN66 Simeria - Petroșani s-a început așternerea unui strat de criblură. Deocamdată este pus de la intersecția cu DJ687 spre Hunedoara și până la baza dealului Hațegului, iar o altă porțiune de la Merișor (intersecția cu DJ666) până la intrarea pe teritoriul administrativ al municipiului Petroșani (vârful de pantă de la Peștera Bolii). Sunt unele zone ok, dar în alte locuri criblura supune mașinile la un adevărat bombardament. Se lucrează în continuare, cu circulația dirijată la paletă pe porțiuni lungi.

nirolf

Am înțeles eu bine, ei practic fac drumul mai prost decât era înainte?

gruiarew

Nu chiar. Se repară doar, fără a îmbunatăți nimic. Practic sunt aceleași curbe, aceeași lățime, aceleași tufe pe margine doar că va fi asfaltul mai bun. Eu deja am "asistat" la niște depășiri idioate în porțiunile reabilitate de era să mă ia cu tot cu fulgi. Dacă înainte nu se mergea tare că era drumul jalnic, stăteai în coloană și făceai slalom printre cratere, când va fi gata presupun că vom avea suficiente subiecte la știri. Sper doar să n-am dreptate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nirolf

Eu întrebam de DN66 care înțeleg că se face cu criblură deși acum un an când am trecut pe acolo era în stare bună.