News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#1065
   Ahhhhh și apropo de mentenanță......... Joi seara, DN1 la ieșirea din Posada, coadă....... COADĂ pentru că la ora 19:50 utilajele de asfaltare încă lucrau la  intrarea în SINAIA de la podul peste CF 300 (fostul drum din actuala stradă "Calea Valea Largă" de după Cimitirul Eroilor), cca 200m mai sus spre intersecția cu DN 71...... Coadă la care au stat unii și 2:30 ore.... Îi auzeam pe stație cum urau numai sănătate unora !!! Am fost norocos...am pierdut puțin... O oră.....
    Și ce să vezi, termometru arăta 0 grade/-1 grad.... Asfaltul pus, va fi "schimbat" în primăvara următoare ?? La fel ca mașina personală a patronul firmei respective ?? Sau, trebuie niște bani cheltuiți, așa pentru ștampilă.......

Cuneo


Pe autostrada A1, în apropiere de nodul rutier Giarmata, pe ambele sensuri Timișoara – Arad și Arad – Timișoara, se efectuează lucrări de reparații la partea carosabilă și la sistemele de acoperire a rosturilor de dilatație la poduri.
Circulația rutieră se va desfășura doar pe banda 1 de circulație, la km 506+300 și km 509+300, sensul Timișoara - Arad, până în jurul orei 15.

ACTUALIZARE: Reparații se execută astăzi și pe autostrada #A1, în jud. #Alba, în zona Cunța - Pianu, la pozițiile km 323+292, sensul de mers Deva – Sibiu, și km 292+316, sensul Sibiu – Deva. Circulația rutieră se desfășoară îngreunat pe banda 1, banda 2 fiind liberă traficului.

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/

elphax

Niște imagini de pe DN68A (Cosevița ) : au săpat cca 50 cm, au scos plăcile de beton, au pus balast și apoi pietriș sau piatra spartă.
Peste pietrișul compactat au pus un strat de asfalt, apoi grila de plastic și încă un strat de asfalt.
Ce rol are plasa aceea de plastic și cum vi se pare per total soluția aleasă? Va rezista la traficul greu intens de acolo?





Powered by API/PUM imgur uploader

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1323956477966932&id=294225250940065

Granata06

Cred ca este un geocompozit cu rolul principal de a impiedica aparitia fisurilor. La autostrazi se astern 3 straturi de asfalt pe langa fundatie, aici la un DN super circulat au asternut 2...

TibiV

S-ar putea "sa tina".
Caci nu este vorba de un tersament "virgin", ca la autostrazile noi.
Ci de unul care are deja zeci de ani, straturile inferioare probabil s-au "aranjat / tasat" de multa vreme.
Ce fac ei acum este sa re-aranjeze straturile "de suprafata".
Deci 2 stratiuri s-ar putea sa tina lejer 5-10 ani, pana terminam "tunelurile pentru ursi"...  :lol:

Trist este ca abia acum s-au apucat de o consolidare serioasa.

"Grila de plastic" este de fapt o geo-grila - care este special gandita pentru a nu permite transmiterea fisurilor din stratul inferior catre stratul de uzura.
Deci solutia asta mi se pare super-decenta fata de mizeria de pana acum...

Dar nu sunt constructor...
Colegii "de meserie" ma pot corecta oricand...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

Granata06 - dar nu putem compara grosimea straturilor fata de o autostrada. Astea sunt subtirele. si tasarea stratului de 50-70 cm de pietris s-a facut repede, de pe o zi pe alta.
TibiV - nu stiam ca grila aceea chiar poate opri propagarea crapaturilor. adica mi se pare destul de subtire, dar probabil fisuri mici poate opri.

JohannDB

...... Problema compactării unui strat de 50-80 cm de balast/pietriș, ce-o fi în combinație, nu este o problemă cu un compactor vibrator....
    Și fiindcă au început "totuși" o reparație mai de doamne ajută, SPER să lucreze și la lățirea cu măcar 30 cm a acostamentului și ÎNTĂRIREA lui, pentru a beneficia , măcar pe zona cea mai proastă, de o lățime de bandă de CHIAR 3,50m ......
      Ahhhh..... și bine-nțeles și "tunderea" vegetației ce a crescut până-n buza vechiului asfalt...... Plus îndreptarea/nivelarea/reabilitarea locurilor ce-au devenit "refugii" de-a dreapta sau stânga carosabilului; acestea chiar sunt de folos pe sector (nu că ar ace "piață" localnicii, din suprafața lor....).

adiarc

eu am dubii legate de aceasta reabilitare...aceasta decopertare/compactare la aprox 0.5 M...am vazut-o doar la reabilitarile de DJ cu max 7.5 to....la DN si DE...minim 1 M se practica..cu max 40 to,total....de asemenea latimea...minim 0.5 M in afara benzii pt a evita burdusirile legate de camioanele care calca chiar pe margine....ramane de vazut
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

elphax

JohannDB  - am trecut miercuri pe acolo:
- latimea ramane aceeasi pe zonele unde lucreaza acum
- au sapat putin santurile inainte sa inceapa sa lucreze

JohannDB

     """""am trecut miercuri pe acolo:
- latimea ramane aceeasi pe zonele unde lucreaza acum
- au sapat putin santurile inainte sa inceapa sa lucreze """""
Mda... Și eu am trecut acum șase zile și am văzut și eu pe  ici-colo șanțurile săpate/reconfigurate......Și chiar mă întrebam, DE CE ?? Ploi diluviene, în zonă nu am văzut să inunde carosabilul în ultimii 15 ani, motiv pentru care nu-i nevoie de tranșee (sper să se oprească la profilul și adâncimea de acum).....  Dacă lățimea rămâne aceeași, e fix caca-maca.... , 3,35m maxim o bandă.....!! Și acostamentele la fel de "scufundabile".... Trăiască și înflorească "jumătățile de măsură", și să fie făcut ca să nu mai zică nimeni că ..... nu s-a făcut.... !!

adiarc

cam asa este...noi muncim...nu gandim
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Mie mi-e frică de altceva și sper să nu am dreptate... Dacă se repară doar suprafața de rulare fără să se lărgească / tundă tufe îmbunatățească vizibilitatea, automat se va merge mai tare, va fi tentația de a depăși, atunci ține-te la accidente.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

         @gruiarew...   Speri să nu ai dreptate, dar "cobești"..... Acum că le cad peștii sau statuetele, cu mileu cu tot de pe televizor, și li se răstoarnă paharele din vitrină, celor ce trec prin "valurile Dunării" de pe DN68A, între Coșava și Coșevița, după re-planarea suprafeței, să vezi probe de "viteză-n coastă" și depășiri tip kamikaze..... Dacă și lățimea rămâne aceeași cu acostamentele la fel de moi, ....putem spune "Good bye my love, good bye  ("vorba" melodiei lui Demis Roussos)  !!

gruiarew

În Coșava și în Margina unde e mai bun asfaltul, deja e din ce în ce mai greu să ieși de pe DJ-ul / DC-urile ce dau în DN68A. Nu țin cu ursul că și eu mi-am rupt cotețele pe drumul ăla, clar trebuia reparat, dar consider că nu e suficient la capitolul siguranță.
Degeaba nu-i mai sare peștele și mileul celor de lângă drum dacă nu mai poate ieși în stradă, sau dacă iese are șanse să fie luat pe sus cu tot cu fulgi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

             De ieri, pe Coșava - Coșevița.........10.03.2021.





















Powered by API/PUM imgur uploader