News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dominik

Antreprenorul Tirrena Scavi a finalizat lucrările de reparații și întreținere a părții carosabile de pe autostrada A1 Timișoara – Lugoj, Lotul 2, km 468+602 – km 494+222, executate în perioada de garanție, iar traficul se desfășoară normal, pe ambele căi de rulare. În perioada următoare, vor mai fi restricții temporare, doar pe timpul zilei, punctual, pentru a se interveni la montarea balizelor antiorbire, finalizarea marcajului rutier și la sistemul ITS.
You're in Steelers Country

Dominik

#1036
Frezare pe DN76 Km 166-180.

https://www.facebook.com/1819247748087054/videos/767806000674101/

Activități de frezare executate pe DN76, Sector 2, Km 150-166.

https://www.facebook.com/1819247748087054/videos/751350905643683/
You're in Steelers Country

Dominik

Pe sectorul de pe DN 7A, la limita dintre județele Hunedoara și Vâlcea, lucrările de reciclare in situ ale Secției Producție DRDP Timișoara sunt aproape de finalizare. În perioada următoare, se va așterne stratul de uzură. În paralel, a început montarea de parapet marginal de beton pe sectorul reciclat, în lungime de 2,8 km. Drumarii vor amenaja în zonă și două parcări.





DRDP Timişoara

You're in Steelers Country

pasadia

De ce naiba pun parapeții aia pe acolo? Chiar nu înțeleg că zona aia e traversată de mai multe mamifere (urși, căprioare, vulpi, etc...) decât de mașini? Puii mei, după asemenea poze îmi vine să scriu oricărui activist de mediu și să îi atrag atenția asupra acestei prostii cumplite.

alin2pas

Acei parapeți au mai multe roluri: înafară de a împiedica trecerea animalelor sălbatice, mai au și rolul de a opri scurgerea apelor de pe versanți și pentru a le dirija pe carosabil de-a lungul drumului. Dacă aveau numai rolul de a preveni ieșirea mașinilor de pe drum, puteau să aibă spații între ele, de exemplu câte un spațiu de 0,8 - 1 m la distanțe de 10 - 15 m între ele.  :lolz:

pasadia

Și de ce ai împiedica animalele sălbatice să treacă? E mai importantă trecerea lor decât a puținelor mașini ce folosesc acel sector de drum.

Iar apa o dirijezi prin rigole, nu cu parapeți. Serios, nu înțeleg ce treabă au parapeții cu apa...

dr4qul4

era ironic.
Daca ii puneau langa prapastie mai mergea...Dar in padure ? Nu se intampla nimic daca pierzi controlul la 50 km/h, franezi, si intri intr-un copac. Nimic mai rau decat daca intri in parapet.

Mai rau e ca vor ramane animale blocate acolo, si ai sanse mai mari sa lovesti una....sau sa tragi de volan si sa pierzi controlul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

Eu sunt sceptic cu privire la calitatea acestei lucrari. Anul trecut sau acum doi ani au asfaltat in prag de iarna portiunea aflata imediat mai jos de pasul Groapa Seaca pe directia Petrosani, iar acum o luna am vazut ca tot asfaltul este efectiv compromis, cu zone faiantate extinse, gropi si tot ce vrei.

alin2pas

Toată lucrarea este o peticeală, dar chiar și așa era necesară, pentru că pe unele porțiuni deja drumul era aproape impracticabil. În alte zone, montarea parapeților s-a făcut cu spații pentru scurgerea apelor din loc în loc, aici pe cât se pare vor să facă din drum un canal de scurgere a apei din precipitații.
Constat că e o campanie întreagă de montare de parapeți din beton peste tot pe unde e posibil, cum a fost ,,borduriada" acum mai mulți ani.

JohannDB

Borduriada "New Jersey"....   Când spuneam că devine o afacere PE CINSTE, luam "-" (minus-uri)
    Am impresia că undeva începe să dispară uzul rațiunii. Sub motivarea protejării celor cu probleme, ne apucăm de tâmpenii. Dacă tot este o treabă te protejare, ar fi mai cu spor să li se bage mințile în cap unora care vor să fie la volan; dacă nu să stea acasă...
    Am avut o săptămână grea pe drumuri și am surprins destule animale mici și mijlocii la linia mediană ÎNCHISĂ de parapeții prezenți mai ales unde NU TREBUIE... Nu am omorât nici unul (ne-am oprit cu tot tonajul), dar cadavre noi și vechi am numărat destule.... Ți se face și greață la "șaormele" ce le vezi pe drumurile cu parapeți (mai ales).
   Privesc la imagine și mă întreb, oare , iarna, unde naiba împinge plugul zăpada ??? Și văd că asfaltul încă nu este turnat "definitiv", măcar !!

alin2pas

Nu înțeleg de ce se insistă atât de mult cu parapeți NJ pe drumurile naționale, în unele locuri chiar dublează vechii parapeți metalici, iar autostrăzile continuă să fie construite cu parapeți metalici între sensurile de mers, care s-a dovedit de prea multe ori că nu pot opri o mașină mai grea (de exemplu cazul TIR-ului scăpat de sub control care a pătruns luna trecută pe contrasens pe autostradă).

Dominik

#1046
Așternere covor asfaltic pe DN 56C.

https://www.facebook.com/Drdpcv/videos/976056689575823/
You're in Steelers Country

cristi5

@JohannDB la fel cum Romania are nevoie de autostrazi, are nevoie si de separare de sens. La munte, la mare, peste tot. La 2+2, 2+1 etc.

Dar fireste ca exista WRSB si Birsta, parapeti metalici care protejeaza la fel de bine ca NJ si prin care animalele trec ca prin branza. Atata ca necesita ceva mai multa intretinere decat NJ si CNAIR uraste asta.

Exista un topic despre parapete.

dr4qul4

DN7A e DN doar cu numele. E doar un drum turistic, si pe acolo nu ar trebui pusi parapeti decat in zonele unde avem prapastie.
Si sunt multe locuri pe DN-uri (DN7 si DN65 in special), unde au pus parapete median si in curba si pe laterale, de ai senzatia ca stergi si cu o masina mica. Cu un camion trebuie sa reduci sub 20 km/h si sa iei perfect curba. Nu sunt pusi de foarte mult timp dar deja sunt plini de urme de vopsea.
Sa le spuna cineva ca banda trebuie sa ramana de minim 3.5m si, daca nu au loc de parapete, nu au decat sa lateasca soseaua.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Problema e că banda poate fi chiar și de 3,25 m, dar în curbă trebuie făcută o extralărgire cu atât mai mare cu cât raza curbei e mai mică, pentru a se putea încadra și vehiculele lungi, ori acest lucru se pare că nu îl cunosc"specialiștii"de la CNAIR.