News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

Nu stiu cat de mult conteaza unde anume este facuta poza, important e faptul ca in general aceasta era tehnologia de sapare a unui tunel in perioada respectiva. Nu sunt expert, dar nu am auzit de alte variante mai "tehnologizate".

Si daca nu ma insel (cunostinte generale "depasite" pe care le detin) cu aceasta "tehnologie" au fost sapate mult mai multe tuneluri pe vremea aceea decat in ultimii 30 de ani (bineinteles in Romania).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

marinul

Apropo de intrebari. Cum am putea afla mai exact ce sf-uri au facut statele din zona pentru tuneluri? Sunt curios cate foraje  s-au facut in Slovacia, Polonia sau Grecia pentru un tunel in zona montana. Ma pun si eu pe cautat cand am timp dar nu stiu cat ajuta internetul. Poate stie cineva sa ne dea niste exemple

miahi

^ Probabil tarile mai "experimentate" in infrastructura au un normativ pentru forajele geo. La noi exista? Sau e prea exotic sa ceri sa fie asa ceva ...

dan tm

#168
Aici sint date niste normative

http://www.gomas.ro/studii-geotehnice

am cautat putin in lege

   Prezenta formă este valabilă începând cu data de 10-09-2014 până la data de 15-10-2020
ORDIN nr. 1.330 din 17 iulie 2014
pentru aprobarea reglementării tehnice "Normativ privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii", indicativ NP 074-2014
EMITENT    •  MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 11 august 2014

Floria89

#169
 

,, Good news from Croatia! The breakthrough of the 2,467-metre-long "Debeli Brijeg" tunnel has been completed 74 days before the deadline. 🥳🇭🇷 ''



Debeli Brijeg is the longest tunnel within the project "Road connection with southern Dalmatia" and is located on the second section of the access roads to the Peljesac Bridge. An average of 100 people a day worked on the breaking through of the tunnel. ''

#strabag #teamswork #tunneling #tunnel #constructionworldwide #kroatien #croatia


https://postimg.cc/gallery/fbHpZzg/a8ad8f1c


Pozele și textul luat de pe: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1474787846048785&id=537631986431047



Întrebarea mea este.
Cei de la STRABAG au licitat pe loturile Pitești - Sibiu ?

Ionut

Da, STRABAG va depune oferta pe loturile grele din PiSi.

Cristi N

Un aspect care trebuie luat in calcul la proiectarea tunelurilor rutiere este forma buzunarelor de urgenta sau chiar daca acestea ar trebui sa existe. La rusi in regiunea Sochi a avut loc de curand un accident cu o masina infipta efectiv in capatul buzunarului si rezultatul nu a fost deloc fericit.

Pompierul care a filmat intereventia nu s-a obosit sa blureze prea mult din filmare asa ca imaginile nu sunt blande.


TibiV

Sincer sa fiu, cred ca filmarile astea NU trebuie sa fie deloc blande...

Poate asa, cand le vad, "zmeii" se gandesc de doua ori inainte "sa o calce".

Si, oricum", nu e deloc "sangeroasa" filmarea asta.
Am vazut unele mult mai "de abator". Este adevarat, imaginile alea nu au fost difuzate niciodata....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hvm

Eu chestia din republica moldova unde iti da munca in folosul comunitatii la morga ca sa ajuti la transportat raniti din accidente rutiere pentru ati putea recupera permisul in cazul in care ai fost prins baut la volan mi se pare o idee fantastica care as implementa-o si la noi fara discutii.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Oare acum, cu un ministru din zonă, nu își aduce aminte cineva de proiectul acesta?

NOTĂ DE FUNDAMENTARE
la Hotărârea Guvernului nr. 1315 /2009
pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii
,,Varianta de ocolire Plugova

http://arhiva.gov.ro/upload/articles/107435/nf-hg-1315-2009.pdf

alin2pas

Ar putea fi actualizat profilul din proiect la hp autostradă, dar... mai interesează pe cineva? Ar cam trebui, că e un culoar de transport important dpdv economic și strategic, mai ales în conjunctura actuală. Bulgarii lucrează de zor la legătura pe drum expres Vidin - Botevgrad, iar Serbia s-ar părea că și-a cam amânat sine die intrarea în UE.

oneLess

Nu se știe nici cu Serbia, dacă vine o guvernare super pro UE / antiputinistă la ei în câțiva ani,
se pot schimba rapid lucrurile în gândirea UE.
În Ukraina s-au schimbat după Maidan.

tom_sawyer

#177
Privitor la tunelul Plugova, am mai găsit prin colțurile internetului (știe cineva dacă spaniolii au predat proiectul tunelului și dacă acesta este la CNAIR?):

   
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat contractul de revizuire proiect tehnic şi supervizarea lucrărilor de construcţie a variantei de ocolire Deva - Orăştie la standarde de autostradă, proiect finanţat prin Facilitatea ISPA.

Lucrările vor fi executate în cadrul contractului ,,Construcţia variantei de ocolire Deva - Orăştie", cu o valoare estimată de 131 de milioane Euro. Beneficiile variantei de ocolire sunt următoarele: creşterea capacităţii traficului în zona Deva - Orăştie, reducerea timpului de parcurgere a celor două oraşe (Deva şi Orăştie), îmbunătăţirea siguranţei traficului şi reducerea numărului de accidente, cât şi îmbunătăţirea mediului înconjurător şi calităţii vieţii în oraşele Orăştie şi Deva.

Cu o valoare totală de 5.998.147 EURO, contractul a fost atribuit, prin licitaţie internaţională restrânsă, consorţiului format din DHV Consultants şi Athens Development Office S.A.din Olanda. Durata sa de implementare este de 79 de luni.

De asemenea, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. a semnat şi contractul de asistenţă tehnică în vederea finalizării studiului de fezabilitate, elaborarea proiectului tehnic şi a documentaţiei de licitaţie pentru construirea variantelor de ocolire a oraşelor Caransebeş şi Plugova, finanţat prin Facilitatea ISPA.

Cu o valoare totală de 500.000 EURO, contractul de asistenţă tehnică a fost atribuit prin licitaţie restrânsă companiei spaniole TYPSA - Techica y Proyectos S.A. din Spania. Durata sa de implementare este de 12 luni.

http://arhiva.gov.ro/compania-nationala-de-autostrazi-si-drumuri-nationale-din-romania-a-semnat-contractul-de-revizuire-proiect-tehnic-si-supervizarea-lucrarilor-de__l1a57337.html



https://www.yumpu.com/en/document/view/3043864/additional-information-icex


https://ro.scribd.com/document/459733333/Tuneles-pdf


tom_sawyer

#178
18 aprilie 2023
De mai bine de o săptămână se circulă îngreunat pe DN 6 sau European 70. Și aceasta din cauza unei tasări a carosabilului apărută în urma unei alunecări de teren la km 397 la baza dealului Cirengău la intersecția cu DN 57 Iablanița – Bozovici. În acest loc,  pe o porțiune de aproximativ 300 de metri au apărut crăpături la partea carosabilă, creându-se o diferență de nivel care afectează circulația rutieră. Diferența de nivel este și de 30 cm în unele locuri – fapt ce pune mari probleme conducătorilor auto – mai ales la autotirurile și autovehiculelor cu garda joasă. 



infocs.ro



http://arhiva.gov.ro/upload/articles/107435/nf-hg-1315-2009.pdf

alin2pas

Deci principala problemă ar fi un tunel de 782 de metri lungime.