News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Nu cred ca trebuie sa fii inginer constructor ca sa iti dai seama de niscaiva puncte critice...
1) Avand in vedere volumul de betonare si ranforsare aplicat atat pentru tunel cat si pentru structurile rutiere, ar fi mai scump. Cu muuult mai scump.
2) Nu cred ca se poate aplica prin dealurile noastre ci mai mult prin zone cu roca dura. Iti trebuie un teren mult mai solid pentru a suporta structura la incarcarea maxima.
3) Sectiune de suprafata mai mare sub nici o forma nu inseamna ca viteza de excavare va fi aceeasi. E posibil sa se reduca chiar si cu 2/3 ==> un timp mult mai indelungat decat daca ai face doua tuburi in paralel
4) Cum se va realiza intrarea si iesirea din tunel? cum se vor aflui/deflui cele doua cai de rulare. E posibil sa introduci niste raze de curbura care mai mult dauneaza decat rezolva problema
5) Securitate: Daca ia foc un camion pe calea de rulare inferioara, care vor fi efectele pentru calea de rulare superioara? Vorbim de un spatiu inchis in care e posibil ca din cauza caldurii degajate sa nu iti functioneze un sistem de sprinklere iar pompierii sa ajunga ceva mai tarziu decat e planul

Si ar fi mai multe probleme legate in special de cai de rulare suprapuse.
O astfel de structura poate fi aleasa numai dintr-un singur motiv: datorita limitarilor volumetrice (geo,hidro, cadastral, arheologic etc) nu am pe unde sa fac doua tuburi asa ca fac unul cu diametrul ceva mai mare decat la un singur tub si ma strecor cu el pe unde e nevoie. Pentru New York / Tokio / Beijing / Kuala Lumpur sau alte megalopolisuri e pretabila o astfel de investitie. La noi nu prea ii vad justificarea.

cristi5

Tocmai vad o prezentare despre urbanism si energie. Cica daca vehiculele ar fi electrice, tunelurile se pot face mult mai simplu pt ca nu trebuie capacitate asa mare la aerisire.

pasadia

Adica ce, masinile electrice nu iau foc? Nu pot sa transporte material inflamabile? Sau in cazul asta cei prinsi in tunele pot sa moara doar asa, ca sa mai reducem noi costurile de constructie?

elphax

evident ca se refera la standardele de ventilatie necesare pt situatii normale, nu pentru catastrofe
cel mai simplu ar fi sa pui masinile pe tren
:)

chiar am urmarit cum se face tunelul din Seattle, vor fi 2 benzi pe 2 niveluri, tunelul are aproape 18 metri in diametru si mai multe sectiuni de comunicatie langa cele 2 tuburi suprapuse prin care circula masinile. lucrarea este spectaculoasa dar scumpa. este cea mai mare TBM din lume, "Bertha", evident facuta special pt acest proiect. la un moment dat Bertha a dat intr-o teava de fier si s-a stricat. din cauza ca Bertha nu are marsarier au trebuit sa sape un put sa ajunga la ea sa o repare - a durat  2 ani pana au reluat sapaturile.
poate la anul termina si pot sa o aduca pe Bertha in Ro

https://www.flickr.com/photos/wsdot/29827729094/in/album-72157631529379525/

alecu26

Încă un proiect prin care americanii înlocuiesc viaducte și autostrăzi suspendate cu tunel. Era bine sa fi învățat și noi sa nu repetam greșelile de acum 50 ani ale americanilor.  La Basarab mă refer.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Doar asa, ca multi cer TBM-uri pe tunelurile de autostrazi....
Si ca sa intelegem ca TBM-urile de metrou nu au nici in clin, nici in maneca, nimic cu tunelurile de autostrazi....
Sunt prea mici !... (6,5 metri... Just a joke ?...)
Nu imi dau seama exact cat de mari ar trebui sa fie TBM-urile (9,5/10,5 metri) pentru autostrazi... Dar clar muuult mai mari...

(Postare preluata de pe MetrouUsor...)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#81
Pai hai sa facem un calcul: pentru autostrada avem (3,75+3,75) x 2 = 15 m doar benzile de circulatie. Apoi mai punem cam 0,5 m de-o parte si de alta plus zona centrala, sa zicem tot un 0,5 m. Deci 15+ 0,5x2 + 0,5 = 16,5 m lejer diametru. Hai 17 m. Daca vrei un singur tub. Dar nu faci dintr-un singur tub, faci din doua. Si atunci ai 3,75x2 + 0,5x2 = 8,5 m. Numai ca-ti trebuie doua bucati de TBM daca vrei sa termini in 10 ani. La dimensiunile astea oricum mai adaugi pentru ca eu am calculat aici dimensiunea finala, finisata... in spatele tunelului vizibil ati vazut ca exista ancore, pereti, hidroizolatie... deci mai adaugati la diametru.

La vizita noastra recenta am vorbit cu un inginer care are vreo 25 de ani de lucru pe autostrazi in Europa (este roman) si ne-a zis ca a lucrat pe un proiect cu TBM de 22 m diametru. Or fi si mai mari, nu stiu. Dar 22 de metri e ceva.

yetiman

#82
 :) O schita cu dimensiuni gandita pentru un tunel pe sub Tampa.
E mai mic decat unul de autostrada (benzi de 3,5m).



LE: Si o schita pentru un tunel de autostrada:


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

GDPR

De tunelul pe sub Tampa am auzit de dinainte de 1989. Mai era si ala pe sub pasul Gutai. :)

yetiman

 :lol: Nu l-am pus ca si viitor tunel pe sub Tampa.  :lol:

L-am pus pentru discutia legata de dimensiuni de mai sus ( a fost prima schita care am gasit-o)

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

elphax

M-aș mira sa fie TBM mai mare de 18 cat are cel e la Seattle.
17 e suficient pentru autostradă  plus acostament.  O sa verific ce au folosit în Elveția la noul tunel.  Problema mare e ca TBM sapa pe un singur sens,  alte metode pot sapa ambele sensuri

pasadia

#86
Preventiv: nu, nu vrea nimeni tunel sub Tampa.

dr4qul4

e nu. Maine apare Buse si declara ca il face el . in 3 ani :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Ofertele pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru TUNEL Meses":

   1.821.578,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1.   914.674,04 RON fara TVA    Asocierea SC TEHNO CONSULTING SOLUTION SRL - SC AIN ACTIVE SLU
2. 1.080.653,20 RON fara TVA    Asocierea SC VISION ENGINEERING SRL - SC PEGASO INGEGNERIA SRL - SC SISTENA INGEGNERIA SRL
3. 1.096.337,00 RON fara TVA    TECNIC CONSULTING ENGINEERING ROMANIA SRL
4. 1.395.417,96 RON fara TVA    Asocierea SEARCH CORPORATION SRL - CONSITRANS SRL
5. 1.464.049,53 RON fara TVA    SC VIA CARPATIA CONSULT SRL - RPA SRL
6. 1.566.775,10 RON fara TVA    SC IRIMAT CONS SRL

NGC

^^^ Cautand alte lucruri, am constatat ca nu avem ofertele pentru tunelul Meses, asa ca le-am trecut aici, ca sa ramana pentru posteritate.