Calea ferata 219 Valcele-Ramnicu Valcea

Started by TibiV, October 18, 2015, 04:03:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#75
@frunzaverde strict pt calatori, o linie usoara care sa lege Valea Oltului si Sibiul de capitala si Pitesti, nu ar avea ceva sens? Niste automotoare diesel/hibrid/pila de inductie sprintzare, pe linia adusa la standarde decente... Zici ca ar fi 45 de minute economie de timp pana la Sibiu, probabil similar la Rm. Valcea. 45 de min pt o ruta asa scurta mi se pare foarte mult! Daca merita sau ba, depinde de costuri. Pe de alta parte daca ne uitam la costurile de pe CIV... noroc ca-s bani EU...

Pt comparatie ma gandesc la Via Faentina, unde am vazut numai calatori.

https://en.wikipedia.org/wiki/Florence%E2%80%93Faenza_railway

Oricum din ce aud de pe VO, pentru ei, mental trenul nu prea mai exista. Chiar si pt oameni care vor sa evite rutierul din motive de siguranta, legaturile la Bucuresti/OTP au devenit asa proaste ca masina e singura solutie. Legaturile spre Sibiu iar nu sunt prea bune. Materialul rulant e antic. Poate o legatura "scurta" la Bucuresti ar revitaliza mobilitatea feroviara in zona. Si lipsa liniei de contatct pt calatori cel putin nu mai e asa "murdara" cum a fost, tehnologia de tractiune evoluea rapid, ca toate vehiculele electrice/hibride.

Alternativ putem spune ca PiSi va rezolva toate problemele zonei. Dar... ambuteiaje, ninsoare, polei... Pt cei care vor sa circule "pe orar" si vor sa lucreze, sa vada un film sau sa se odihneasca in timpul deplasarii, nu e chiar asa.

frunzaverde

Eu as face altceva de 1+ miliarde de euro, cu efecte mult mai bune pentru zona. As upgrada București - Caracal - Craiova pentru 230. Ar fi 1h-1h10 pana la Caracal și apoi 1h30 pana la Râmnicu Vâlcea (linie plată, vs=120 azi), 1:30 e posibil cu simpla carpeala, cu rk se poate 1:15.

Asa câștiga și Vâlcea și Craiova și marfa în tranzit și devine și București - Timișoara super atractivă feroviar.

Mai departe, spre Sibiu, Vâlcea - Sibiu e problematică - e lentă, plina de tuneluri și curbe. Și simplă. Nu știu dacă accesul la Sibiu dinspre București merită gândit pe Valea Oltului fata de via Bartolomeu - Făgăraș sau chiar Copșa mică. Și pur local Pitești - Vâlcea rutierul va câștiga mereu printre altele pentru că gara din Râmnicu Vâlcea nu este accesibila dinspre Vâlcele; ar trebui folosita o halta la periferii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

De acord cu varianta Bucuresti-Caracal 230 + Caracal - Rm. Valcea 100-120, mult mai buna decat orice nebunie peste dealuri intre Pitesti si Rm. Valcea.

Avantajul pe Valea Oltului (cam singurul) ar fi pentru marfa, ca nu urca prea sus (cota maxima ca. +600 peste nivelul marii), fata de Predeal ca. 900-950. Pentru marfa trebuie insa obligatoriu electrificat, si trebuie electrificat si Sibiu-Sebes. (pentru marfa faptul ca linia este virajata nu prea conteaza).

Daca se face un tunel Azuga - Timisu De Sus (costuri ca. 250 milioane euro) sau chiar unul mai de baza Busteni - Timisu de Jos, atunci cred ca se transeaza definitiv si problema asta. Adica marfa va putea circula suficient de bine pe Valea Prahovei, ca sa nu mai fie nevoie sa ne gandim la Valea Oltului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

#78
In plus, pentru calatori ruta spre Sibiu via Brasov are cateva avantaje in plus:

1. Frecventa va fi probabil mai buna. VP/Brasov sunt zone cu cerere mare pe feroviar. E relativ simplu sa prelungesti cateva trase spre Sibiu din Brasov si legi direct zone cu populatie mai mare decat via Pitesti/Ramnicu Valcea.

2. Aeroportul Brasov va fi accesibil via Ghimbav.

3. Exista potential de trafic de naveta pe ruta Fagaras - Codlea - Brasov daca se ridica viteza liniei.

4. Relieful e foarte usor, ceea ce face dublarea liniei mai simpla decat pe Valea Oltului.

5. Distanta care trebuie refacuta este mai mica. Bucuresti-Brasov este deja dubla, electrificata si la un standard ok pentru CFR.

Pentru marfa, cred ca Balota este o problema mai importanta de rezolvat decat Valcele-Ramnicu Valcea. Singurul dezavantaj este izolarea feroviara pentru Ramnicu Valcea, insa cred ca celelalte avantaje sunt mai importante.

delor

#79
@frunzaverde, pentru unii foarte comozi în cugetare ,  pare inutilă. Pentru alții care cugetă mai mult linia București-Sibiu-Copșa-Mică prin Pitești-Râmnicu-Vâlcea, este esențială. O dată scurtează distanța Sibiu-București cu  46km, și cu aceiași valoare distanța Alba-Iulia- București; cu 30km Cluj-Napoca- București(via Copșa-Mica) . Este o trecere a munților la 400 de metri altitudine. Reprezintă o a doua rută de a ajunge în București, extrem de util în caz de probleme pe una din căi.Distanța Sibiu-Pitești, Cluj-Napoca-Pitești, Alba-Iulia-Pitești, este scurtată cu circa 170 km.Se descongestionează relația București-Ploiești-Brașov.
A lua în zeflemea o lucrare titanică cum este calea ferată Vâlcele-Râmnicu-Vâlcea , cu două tuneluri de 2km, și 2,250 km lungime, cu 6 viaducte mari , din care cel de la Topologu este cel mai lung din țară cu o lungime de 1,5km. și la o înălțime de până la 80m, la profil de line dublă, cu 165 de podețe , cu pod peste Argeș și peste Olt, cu 4 gări noi , cu mulți km de rambleu, construit printr-un loc greu accesibil și cu multe dificultăți, cu proiectare și execuție cu muncitori exclusiv din țară , și cu materiale produse toate în țară, unde au lucrat 4000 de muncitori timp de 10 ani , și cu un efort financiar apreciat de personalul cfr la 1 miliard de dolari și nu lei, la acel timp, deci a lua în derâdere o astfel de lucrare cu totul de excepție, este specific oamenilor pitici la judecată și la realizări, care încearcă se diminueze statura unor oameni cu mari realizări , forță și curaj  pentru a-i degrada și aduce la statura lor de pitici anonimi. Lina poate fi refăcută pe același traseu , care este ok. , dar de niște oameni de altă statură morală și mentală , nu ca a celor care au distrus acestă lucrare cu totul de excepție.
  În ultimi 31 de ani , adică din 1989 până azi, România se screme încă să finalizeze doar 3km noi  de cale ferată simplă , neelectrificată , în zonă de câmpie de la Odăile la Aeroportul Otopeni. Atât au fost în stare regimurile post decembriste  să realizeze și aceștia sunt oamenii care ponegresc o realizare măreață cum este calea ferată Vâlcele-Râmnicu-Vâlcea , la care ei nici să viseze măcar nu pot. Vorbești că au fost alunecări de teren. Dar la cioturile de autostrăzi construite de după 1989, de firme din vest , cu proiectare și tehnologie de ultimă ora , la nivel mondial , cu bani nu de la noi ,ci de la ue,  cum de s-au demolat și au căzut pe capete, ca merele putrede din copac? Pe A2 ieșeau bucățile de beton din asfalt, pe Săliște-Cunța, de pe A1, la italienii de la Impregilo,   s-a dus la vale autostrada de a stat închisă un an pentru reparații, și dealurile din jur și acum curg către calea de rulare, a rămas un imens debleu neconsolidat și apele se duc pe unde li-e voia. Pe Sebeș-Turda lotul 4 , la austriecii de la Porr, le-a alunecat dealul peste autostradă; la Deva-Lugoj, lotul trei la spaniolii de la Comsa li s-a scufundat autostrada la viaductul peste calea ferată Deva-Arad, dacă ne uităm la Alba-Iulia Nord , la italienii de la pizzarotti , vedem  dealul curs peste corpul autostrăzii.Dacă mergem de la Biharea la Suplacu de Barcău putem vedea și azi relicvele lui Bechtel străjuind un drum început demult și rămas nefinalizat până în ziua de astăzi.Și unde găsim un ciot de autostradă construit de marile corporații din vest și să nu aibă probleme?Pe A6 la italienii de la Tirrena Scavi le-au venit dealurile pe drum și la Astaldi pe Arad-Timișoara le-au curs dealurile. Dacă mergem la cfr, pe peroane nou date în folosință curge apa ca prin ciur, prin acoperișurile de fibră de carbon. Acestea sunt firmele din vest cu logistică , proiectare și execuție , cu tehnologie de nivel mondial în secolul 21, plătiți din fonduri ue. Și noi venim să căutăm nod în papură la Vâlcele-Râmnicu Vâlcea pentru a ne justifica neputința. Am distrus cfr-ul tot împărțindu-l în nu știu câte părți , privatizând , concesionând și închizând  depouri și linii întregi că nu-s rentabile , că sunt greu de întreținut etc. și am distrus astfel transportul public; am redus trenuri și am anulat trenuri , așa că dacă nu ai mașină, nu mai poți să te deplasezi dintr-un loc în altul , să trebuiască să stai la ia-mă nene ,ca Alexandra și să vină Dincă cu mașina lui capcană pregătită din timp, să răpească , să violeze și facă dispăruți copii și oameni. Asta-i țara unde unii ca tine , zic că nu-i utilă linia , că nu-i rentabilă , că-i greu de întreținut , când vechiul regim a putut să ducă lungimea rețelei cfr la 12 000 de kilometri , multe linii duble și electrificate, cu vagoane , locomotive ,depouri , unități de revizie, gări și spații de cazare mecanici, sistem de dispensare și spitale propriu, cu miliția transporturi feroviare ,etc. Azi și în gările care au mai rezistat nu găsești nici  apă de băut , căci și apa e scumpă azi, ca să o dai gratis la călători  ca să-și  astâmpere în zi de august și copilul setea.

TibiV

@delor,

suntem pe un forum de dezbateri si discutii....
NU avem toti aceleasi pareri.
Ultima ta postare contine cateva lucruri de bun simt, pentru care poate ti-as fi dat un +, la fel cum contine lucruri cu care nu pot fi de acord...

Dar in momentul in care adopti atitudinea cu pitici ( "este specific oamenilor pitici la judecată și la realizări, care încearcă se diminueze statura unor oameni cu mari realizări , forță și curaj  pentru ai degrada și aduce la statura lor de pitici anonimi") efectiv iesi din logica (si scopul) acestui forum....

(Oricum, corect se scrie "a-i degrada"....)

In loc de +, tot ce pot face pentru tine este sa nu iti dau inca un - (ai destule... Oare de ce?!.... Te-ai intrebat cumva "de ce sunt toti astia nebuni si imi dau doar dislike-uri?....")

In momentul in care iti vei "ambala" ideile DOAR in discutii argumentate (adica fara "pitici", care vad ca te cam bantuie...) poate vei avea surpriza unui LIKE...
Cat timp tonul tau ramane la fel de agresiv si dispretuitor nu cred ca vei vedea vreo apreciere. Cel mult o banare....

Care am impresia ca va veni curand....
:ban:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#81
@delor poate vrei sa iei in considerare timpul colegilor. Lasa macar niste randuri goale intre idei.

In primul rand daca tii la ideea asta trebuie sa te adresezi CFR si sa intrebi de ce nu pregatesc acest proiect ca nu te poti duce cu lopata acolo sa repari fara un proiect si o viziune. Mai sus pe topic gasesti niste incurcaturi birocratice de toata frumusetea. Care nu-s provocate de straini ci de romani. Si ca in multe alte cazuri, cand apare o incurcatura, toti birocratii se... ocupa de alt proiect sau nu fac nimic.

Cine a facut receptia la peroanele alea unde curge apa? Du-te si cere-le socoteala.

Vorbesti de parca constructorii romani nu ar avea alunecari, ia du-te pana la Gilau-Nadasel sa vezi cum misca autostrada aflata deja in circulatie. Noroc ca nu e trafic.

Placa aia cu reteaua CFR dezmembrata incepe sa nu mai tina. Se baga miliarde EU in CF si se fac tot mai multe RKuri. S-au schimbat si macazurile din Gara de Nord :)

Munca poate fi si titanica si proasta. Sau munca OK cu materiale proaste si proiect prost. Deci nu mi se pare un argument.

Tot vorbesti de reducerea distantei. Faptul ca e distanta mai mica nu inseamna ca va fi mai ieftin sau ca se va ajunge mai repede, sau ca poate fi asigurata o capacitate decenta, un pret bun pe km etc.

GDPR

@delor, tunelele Plostina si Gibei sunt pentru linie simpla, nu dubla.

AlexxC

Omu e fustrat rau de tot, argumentele in fata nationalismului nu au valoare  :lol:  sa il anunte cineva ca vremea tatucilor si a proiectelor megalomanice duse la indeplinire infometand o tara a apus.

GrmmrNzi

#84
^^^^
Citind, mi-a venit în cap citatul ăsta "He just kept talking in one long incredibly unbroken sentence moving from topic to topic so that no one had a chance to interrupt, it was really quite hypnotic".

la min. 1:15

razvan96

^^ Nu sunt de acord cu abordarea asta cu pus etichete. E bine ca frunzaverde si cristi5 i-au raspuns argumentat la subiectul deschis si foarte binevenit si mesajul lui TibiV. Asta e, trebuie sa ne obisnuim ca lumea care mai discuta de infrastructura nu e la nivelul de pe forum. In afara forumului subiectul infra inseamna cateva mituri: chinezii sunt cei mai buni la construit/fac o autostrada in cateva luni sau dimpotriva chinezii lucreaza prost de se darama tot ce fac (bine, astea le-am citit si pe forum :p), inainte de '89 se facea totul perfect si cu viteza luminii si toate proiectele erau utile, autostrada trece printr-un loc sa fie expropriati niste smecheri, in Romania sunt cele mai scumpe autostrazi din lume, partidul x e perfect si ne face autostrazi iar y e rau si nu ne face ca fura banii, studiile de fezabilitate sunt ceva naspa si daca le faci inseamna de fapt ca nu vrei sa construiesti, animalele incurca autostrada, tot ce se face se face ca vin alegerile in curand si mai sunt o gramada dar nu imi vin acum in minte. Ideea e ca solutia la asta nu e sa le punem etichete negative oamenilor care cred asa, poate si multi dintre noi aveam opinii asemanatoare pana sa urmarim forumul asta. Pur si simplu asa esti invatat sa gandesti. Uitati-va cum e prezentata tema la televiziunile de stiri si nu mai urmariti forumul 2 luni si o sa veniti si voi cu aceleasi idei.

Hai ca am scris un urias mesaj off-topic :).

carutasul

@delor : lucrurile pot fi discutabile și se pot discuta ( și s-au mai discutat) . Dar când începem cu eforturile titanice ale lui Tovarăsu', eu zic mai bine să arunci un ochi la podul de peste Argeș de pe DN5 ( e o filmare recentă pe aici )ca să vezi cum arată o altă construcție a glorioșilor ani '80. Sau amintește-ți de gaura din podul de peste Dunăre, acum doi ani...  Lucrările epocii sunt mizerabile, iar calea asta ferată o arată mai bine ca oricare. ( apropo, traversarea Carpaților există oricum, doar că mai ocolită) . Suntem în capitalism, și totul se calculează pe baza raportului preț/profit. Poate că la un alt nivel al traficului va ieși cu plus, și atunci va merita...

Ionut


Feri

Eu inteleg punctul de vedere a lui @delor si nu ca un elogiu al fostului regim deoarece acesta exista de pe vremea regatului/nemtilor dupa cum am postat mai in urma. (si defapt comunistii gresind prin nepastrarea traseului cu tuneluri perpendiculare pe dealuri)

Este pacat ca Romania nu recupereaza mai repede din decalajul cu tarile din vest.
Suntem in contratimp acum cu investitiile pe rutier vs. feroviar si ar fi trebuit sa avem marile magistrale cf reabilitate deja.
Astfel incat sa aplicam pe proiecte de presf/sf pentru noi linii intocmite foarte serios si profesionist pentru a se rezerva culoar de expropieri de exemplu.

In opinia mea atat aceasta linie cat si finalizarea IntorsuraBZ-Nehoiu sunt binevenite. (si impreuna cu modificarea podului de la Giurgeni in mix cf plus line noua spre Medgidia cum era varianta initiala a podului, ar asigura mai multe alternative pentru port Cta)

Pe considerentul pret/profit va fi interesant daca sf-ul pentru hsr Budapesta-Bucuresti va da mai ieftin pe VO decat pe VP.

GrmmrNzi

@delor: este un knapsack ce avem noi aici.

Desigur, cu resurse nelimitate (financiare și umane), facem totul, și briz-brizuri în plus. Cer și eu metrou direct de pe valea Cârcinovului până la Măgurele, și nu acum, ci să fie gata în 1994.

Altfel, ca în toată lumea civilizată, trebuie găsită soluția cât mai mai apropriată de optim - care oferă plusvaloarea maximizată la suma investită (= care la rândul ei nu poate fi decât atât de mare cât poate piața să absoarbă!!)). Există modele matematice și economice care analizează obiectiv beneficiile investițiilor în infrastructură - hoarde de oameni și-au tocit coatele prin facultăți pentru ele. Propoziții subiective și total necuantificabile gen "ar fi bine să fie așa, credeți-mă" sau "hai s-avem viziune", fără o argumentație credibilă, valorează fix zero în comparații serioase.