News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea ferata 219 Valcele-Ramnicu Valcea

Started by TibiV, October 18, 2015, 04:03:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

frunzaverde,

este clar că vor fi costuri foarte mari.
Probabil aproape la fel de mari ca cele pentru reconstrucția M800/M300/M200 pe un traseu existent și funcţional....

Iar restul traseului de la Sibiu încolo cred că se poate rezolva cu cu sume decente...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Nu stiu cum este spre Copsa Mica, dar spre Vintu ai relief greu, multe dealuri -> declivitate mare, curbe stranse si viteza mica. Deci trebuie macar RK + electrificare acolo. Ca sa nu mai zic ca pana la Sibiu ai Valea Oltului, viteza de 50 km/h pe mare parte din traseu, pe care n-ai cum s-o cresti fara lucrari imense (tuneluri, poduri, ziduri de sprijin, etc.).

Pana la urma calea asta ferata leaga nimic de nimic. Ocolul prin Piatra Olt nu-i mare problema, de la Piatra Olt la Ram. Valcea limita de viteza este 120 km/h, asa ca nu economisesti cine stie ce. Banii ar putea fi cheltuiti mai bine in RK pe tot traseul + electrificare + imbunatatiri punctuale.

dr4qul4

cum sa cheltui banii cand nu exista nici o licitatie si mai avem 4,5 luni din an?
Banii de aici vor ramane necheltuiti. I-au pus aici doar sa nu spuna ca au rectificat negativ bugetul pt MT.
Nu mai discutati atat. Nu se face nimic de la Pitesti la Rm Valcea. Cu banii necesari aici faci RK de la Timisoara la Bucuresti. Sau rezolvi mii de restrictii pe toate magistralele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on August 09, 2018, 11:49:36 PM
cum sa cheltui banii cand nu exista nici o licitatie si mai avem 4,5 luni din an?

Exista contract de lucrari semnat cu Secol inca din 1996. Contractul e inca in vigoare (in momentul asta se plateste exclusiv monitorizarea), confirmat de o serie de sentinte definitive vechi de foarte multi ani, cand CFR a vrut sa-l anuleze. Si FMI s-a luat de respectivul contract, care e practic nereziliabil.

Nu e nevoie de licitatie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

perfidus

^ Cu alte cuvinte se incadreaza la definitia "proiect matur" :D
Lăsând gluma, tind sa cred ca e o manevra asa cum a intuit si dr4qul4. Nu vom vedea nici o lucrare aici in urmatorii 10 ani.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

stefan_cel_mic

#35
^^

Pe cat timp e contractul valabil? Pe un secol?  :lol: Eu cred ca 219 ar avea sens sa fie o linie dubla si electrificata. Ar putea completa o legatura Bucuresti-Pitesti-Valea Oltului-Sibiu.

carutasul

Are sens dacă am fi siguri că există potențial. Probabil în anii ceaușismului avea sigur sens pentru că transportul feroviar era mult mai dezvoltat. Acum lucrurile sunt destul de neclare și din păcate nici nu pare să existe un plan ( mărturisesc că cel puțin mie, ca profan, mi se pare și destul de dificil să ai un plan) . Împresia mea e că anumite ramuri sunt în recul natural ( așa cum zicea @frunzăverde pe alt topic, cursele de călători pe distanțe lungi par aproape iremediabil pierdute) . Ceea ce probabil va rămâne multă vreme de aci înainte e transportul de marfă, unde nu poți face concurență cu avionul și de multe ori nici cu TIR-ul. Deci trebuie văzut dacă investiția merită din perspectiva asta: traseul ar fi ceva mai scurt și mai ușor decât pe Brașov sau Valea Jiului ( zic bine? acum pe acolo trece, nu?) dar nu știm în câți ani s-ar amortiza. Pentru călători cred că după finalizarea capetelor PiSi + A10 + cele două loturi din A1 nu prea cred că va mai conta trenul în zona asta, cum nu contează nici acum.

cristi5

#37
Ca sa fie dubla ar trebui investitii uriase. Sa fim realisti.

Poate electrificarea ar fi posibila, ceea ce ar fi o sansa pentru Pitesti-Valcea-Sibiu-Vintu (sau Copsa Mica dar clar Vintu ar fi mai bine pt Dacia). Pe de alta parte, chiar e nevoie de asa multa putere pt a transporta automobile? Sunt asa grele fata de spatiul ocupat? Eu as fi multumit cu o reabilitare decenta a 219, 203 si 200, sa poata Daciile iesi din tara rapid. Electrificare mai tarziu, daca functioneaza planul... Sunt curios cate trenuri pe zi ar fi necesare pt productia Dacia care nu e dusa cu vaporul...

Imi amintesc ca prima data cand am invatat despre declivitate a fost la emisiunile TV din anii 90 care descriau cat s-a furat de pe Valcele-Valcea. Reporterul TV zicea ca ruta e mai scurta decat via 300 sau 100, si un ceferist ii raspundea ca nu asta conteaza, ci Predealul si Balota. Dar nu mai tin minte cum e cu declivitatea pe linia asta, cred ca totusi e mai buna decat pe celelalte treceri, si apoi (pe 203) traseul profita de Olt. Nu stiu cum e pe 200 pe la Aciliu...

Radem noi radem ca e proiect matur, dar un proiect pregatit, tehnic si legal, e mare lucru in Romania de azi. Nu m-ar mira ca 219 sa devina fanionul absorbtiei peste cativa ani, in lipsa altora pregatite :)

Neufunk

Nu electrificarea este problema.  Declivitatea este mai scazuta decat pe alternative si din ce imi amintesc are cea mai mica inaltime maxima dintre toate variantele, deci nu urca chiar atat de mult. Chinezii urca trenuri pana la 5,000m cu locomotive diesel.

Eu unul as fi bucuros sa vad un singur fir dat in circulatie pentru inceput. Asta ar insemna ca proiectul nu moare. In timp, daca se observa nevoia, poate fi dublat si eventual electrificat.

cristi5

#39
Daca doriti sa studiati traseul in detaliu... Sper ca e corect traseul pe care l-am gasit pe OSM. O punem si pe harta proiectelor de infrastructura? :)

https://www.openstreetmap.org/relation/8521295



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Eu zic ca merita sa fie si pe harta proiectelor de infrastructură. Eventual poti pune un comentariu ca e departe de  realitate.

GrmmrNzi

#41
Referitor la dublare: dublarea 901 se termină la Golești - deci linia intră în Pitești și traversează orașul "simplu". Pentru o dublare eficientă trebuie un nou pod peste Argeș la Golești plus lărgite supratraversările peste Târgul din Vale și de la Podul Viilor. Sper că la construcția A1 în 2006/7 s-a lăsat loc pentru extinderea CF aici. Iar la trafic feroviar crescut trebuie rezolvate și intersecțiile la nivel (mai ales cea de la Take Ionescu). A, și mai sunt două poduri peste Argeș, la Merișani și Vâlcele, dar peste "canal", deci scurte.

PS: Dpmdv o electrificare ar ajuta mult mai mult decât o dublare. Dar nu mă pricep deloc la domeniul ăsta, recunosc...

tom_sawyer

#42
GAURA NEAGRĂ a CFR: Calea ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea costă 1000 dolari pe zi fără să fie funcțională!

ziaruldevalcea.ro 17 aprilie 2017


Informatii de pe alte forumuri despre aceasta sectie:

Forum trenuri

Forum Transira (reportaj foto)

Forum Metrou Usor


GrmmrNzi

Pe forumul Transira se menționează, citat din JF, "din cauza nerealizarii legaturii intre Valcele si Rm. Valcea nu s-au facut nici electrificarea tronsonului de cale ferata dubla Chitila - Golesti, plus triunghiul feroviar, si nici electrificarea caii ferate de pe Valea Oltului, deoarece se dorea o electrificare integrala si nu pe tronsoane, aceste lucrari fiind amanate din lipsa fondurilor."