Calea ferata 219 Valcele-Ramnicu Valcea

Started by TibiV, October 18, 2015, 04:03:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

o poza gasita pe fb (ceva grup de offroad):




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Pozele tale (+1) au o sugestie parsiv/interesanta:

Da-o naibii de CF, ce DeX ar iesi pe aici!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Drax

Macar o pista(trail) de biciclete daca DX e scump :)

frunzaverde

Daca ai putea sapa tunelele pentru 1x9m in loc de 1x5m si extinde tablierul la 15 metri latime (n-are trebui sa fie probleme) ar fi posibil un 2+1 cu 1+1 prin tunele.

Exista metode de extins tuneluri, spaniolii au folosit, dar nu stiu cat de ieftine. Ar fi o idee pentru un DX A1-Rm. Valcea pe termen luuuuuuuung. Problemele de alunecari si ramblee inalte pentru declivitate ar fi minore pentru declivitatile necesare de sosea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RaduG

Ideea cu pista de bicicleta ar fi cal mai simplu de pus în practică, și ar putea obține și finanțare UE, tot e trendul acesta pentru mobilitatea velo.
DX nu e fezabil, Curtea de Argeș (mă rog, zona lacului Vâlcele de unde se bifurcă CF219) și RM Vâlcea vor fi conectate cu A1 (parțial, până la Tigveni).
Cred că totuși strategii din transporturi ar trebui să studieze scopul inițial, cel de CF, și să-l integreze într-o dezvoltare ulterioară a rețelei, chiar dacă e la etapa a 17-a.

străbăturn

Este posibil ca linia să meargă prin gara din centrul Râmnicului Vâlcea?
Și eventual o variantă ocolitoare pentru trenurile de marfă pe unde era
a construită până acum
Râmnicu Vâlcea Est, deși pe hartă nu pare e chiar în câmp
Pe wikipedia am citit că o variantă mai veche trecea Oltul prin sud dar asta era înainte să facă barajul cu lacul de acumulare Ostroveni

Bine, cel mai probabil nu o să facă nimic dar na, ne imaginăm

tom_sawyer

Traversare tunel CF Plostina



Tunelul Gibei



Traversare viaduct Topolog


GML


Tema emisiunii era linia Valcele-Ramnicu Valcea.

pasadia

Are timp sa viziteze tunelurile, dar nu are timp sa s eintereseze care sunt motivele reale pentru care a fost "abandonata" linia. Halal jurnalism...

AdiM

Motivele alea "reale" care nu sunt decat unele inchipuite.  >:(

dr4qul4

Motivele sunt reale: ceausescu a vrut sa faca aceasta cale ferata la discount, numai ca dealurile alea au fugit imediat de  ramblee de 7m
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Calin88

Quote from: AdiM on October 29, 2024, 10:20:27 PMMotivele alea "reale" care nu sunt decat unele inchipuite.  >:(
Vorbim de o cale ferata simpla, neelectrificata, fara semnalizare moderna, cu o viteza constructiva de tot rasul, construita la economie cu ramblee de 7-8 m intr-o zona instabila. Care se leaga de alte cai ferate simple, neelectrificate.
Singurele motive inchipuite sunt cele pentru care ar fi trebuit sa cheltuim sume enorme pentru consolidari, doar pentru a finaliza/intretine calea asta ferata, cu un beneficiu discutabil.

IonutPad

#177
Da, foarte pertinente argumentele. Dacă gândim rațional, proiectul nu merită investiția. Dar unii gândesc emoțional/reactiv, precum nostalgicii comunismului sau cei tineri din Vâlcea/Argeș care le continuă ideile.

Impactul vizual al viaductelor te face să crezi (ca om de rând) că acolo a fost șantierul unui mare proiect de infrastructură și, în lipsa altor proiecte noi în zonă (pentru că e clar că avem proiecte noi în restul țării), te legi de ce s-a făcut deja și arată cât de cât ok. Altfel spus, e doar o linie secundară cu ceva perspective de dublare a firului pe anumite porțiuni, asta dacă s-ar fi făcut cum trebuie lucrările de la bun început.

Cum s-a mai scris deja pe subiect, aici ar merge cel mult o pistă de bicilete, pentru a valorifica acele viaducte (și ar avea și șanse să primească finanțare europeană nerambursabilă).

IonutPad

Întâmplător, azi am primit (indirect) confirmarea de la Primăria Râmnicu Vâlcea că această linie nu va mai fi funcțională pe viitor.

S-a semnat finanțarea pentru un proiect de drum care se suprapune peste teresamentului liniei Râmnicu Vâlcea-Vâlcele - link aici





Powered by API/PUM imgur uploader