News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cutter

Eu votez acest program :)

(cu unele retușuri și nuanțe)

infraAdi_ro

@Cutter se spune cu amendamente(trebuie sa te obisnuiesti cu termenul) :)
Romania are un viitor doar daca are prezent!

TibiV

Eu am anumite retineri...
Pardon, "amendamente"... :D

SF-uri "platite si neutilizate" de 1,7 milioane lei (nu miliarde lei) nu mi se pare prea mult...
Nu faci omleta fara sa spargi oua. Daca unele sunt clocite, nu le mai bagi in omleta... :D

Va reamintesc ca tot aici, pe acest forum, sunt multi care cer asa: sa facem SF-uri in plus pentru orice eventualitate -  sa avem lucrari pregatite ca "sa sarim pe ele" daca cele programate initial intarzie cu anii din diverse motive - contestatii interminabile, lilieci, castori, broscute, mastodonti, pinguini... whatever.

Pai hai sa ne hotaram: vrem sa avem "proiecte de rezerva la cheie" sau facem SF-urile strict pentru ceea ce stim (sau credem ca stim...) ca vom face ?

Iar daca le taiem capul alora de la CNADNR/CNAIR/CNIR pentru ca au avut cateva SF-uri in plus, atunci fix asta o sa avem: nici un SF de rezerva pentru cazul ca un proiect din zece nu porneste din cauzele mentionate mai sus. Nu va mai lansa nimeni din institutiil respective vreun "SF de rezerva" daca stie ca risca sa il "apuce" corpul de control de... hmmm... zonele moi si dureroase... :lol:

Evident, sunt de acord ca acele SF-uri suplimentare trebuie sa fie din "lotul 1 de prioritati"... Ca daca langa Pisi se face SF A11 ca "SF de rezerva", este clar ca este de puscarie.

Dar nu cred ca era vorba de asa ceva... Mai ales ca vorbim de numai 1,7 mil. RON. S-au platit penalitati de 10 ori mai mari pe contracte executate...

Eu cred ca trebuie sa ne hotaram:
1. Vrem SF-uri de rezerva pentru cazul ca unul-doua-trei-cinci proiecte "se intepenesc" si sa avem cu ce sa le inlocuim ?
2. Vrem doar SF-uri pentru strict ce stim ca vom licita, iar daca licitatia/contractul/AM/AC intarzie, acceptam sa stam si sa ne uitam in soare/luna?

This is the question....

Asta este chiar o chestie de genul "nu se poate si cu... si cu sufletul in rai"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

^^^ Ai incurcat sumele pentru CFR si CNADNR, dar nu asta are importanta. :D

QuoteCompania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România – C.N.A.D.N.R. – a plătit 29 studii de fezabilitate în valoare de 8.088.513,33 RON (cu TVA), reprezentând 69,92% din valoarea totală a studiilor de fezabilitate plătite la nivelul ministerului, din care 9 studii de fezabilitate în valoare de 5.176.511,83 RON (cu TVA) au fost plătite și neutilizate, reprezentând 71,49% din valoarea totală a studiilor de fezabilitate plătite.

E vorba in principal de studii pentru drumuri nationale, poduri, etc., deci nu pentru autostrazi.
Un calcul sumar, care tine cont si de TVA-ul de 20% folosit in raport, ne da o medie de 479.306,65 RON plus TVA per contract (9 contracte).

In rest, da, trebuie sa avem pregatite studii de rezerva, dar faptul ca doar 28,51% au fost platite si utilizate, nu zice nimic? ;)

dumbravaandrei

Problema mai grava este ca noi nu stim ce ar trebui sa contina un SF si cum putem sa ii stabilim CALITATEA. Da, multe studii sunt total inutilizabile la ora actuala pentru ca au fost facute strict pe OSM, fara sa fi calcat careva vreodata piciorul prin zona. In momentul in care vom include/cere in SF suficiente date si de ordin tehnic (cum ar fi rezultate geotehnice, simulari etc) si vom avea cu ce sa le comparam (harti geo de la diverse institutii, verificare cu iptana / facultati de constructie sau alte departamente de proiectare pentru propuneri de structuri) atunci vom sti si daca au fost facute cum trebuie.
Deasemeni, nu stim sa cerem in SF si colaborarea cu alte autoritati de profil pentru obtinerea datelor pentru eventuale avizari necesare (adica sa bata contractorul la usa APM-ului si sa il intrebe: nene, pe acolo ce lilieci / ursi si specii martiene protejate ai si cum am putea ameliora situatia in zona astfel incat sa treaca si infrastructura si sa nu periclitam speciile din areal).
In SF iarasi nu avem si o situatie cadastrala generala (ce trebuie sa expropriem si unde pe amplasamente) da... stiu, veti spune ca intre SF si executie terenurile isi pot schimba proprietarul si destinatia. Dar dupa SF se pot face adaptari de PUG/PUZ pentru a preveni astfel de situatii.

Discutia e lunga pe partea de SF. Fiind facute prost, atat JASPER cat si altii care trebuie sa le avizeze petrec FOARTE MULT TIMP ceea ce nu de multe ori conduce la aceasta expirare a SF. Este una sa actualizezi liste de cantitati si materiale, este altceva sa te trezesti la mijlocul executiei ca nu ai AM si AC ca nu a fost prins in SF nu stiu ce neam de bretea sau relocare utilitati si te trezesti ca stai din cauza a 35 de lilieci 3-4 ani fara autostrada...

yetiman

QuoteInvitatie Conferinţă organizată de CNAIR S.A. la sediul CESTRIN

INVITAŢIE

CONFERINŢĂ ORGANIZATĂ DE CNAIR S.A. LA SEDIUL CESTRIN



Joi, 24.11.2016, ora 10:00, CNAIR S.A. organizează o conferinţă de presă la sediul CESTRIN, cu tema:


"Proiecte în regie proprie"


Noua strategie de management - proiecte în regie proprie - a fost adoptată în baza experienţelor anterioare şi va spori capacitatea tehnică a companiei de a putea duce la bun sfârşit orice lucrare preconizată, alte lucrări de întreţinere şi reparaţii, proiecte începute şi blocate sau proiecte noi.


Conferinţa va fi susţinută de: CĂTĂLIN HOMOR - Director General


În vederea deplasării la CESTRIN a celor interesaţi, va fi pus la dispoziţie un microbuz cu plecare de la ora 09:00. Adresa CNAIR S.A.: Ministerul Transporturilor, Bulevardul Gării de Nord, acces Poarta Principală.


Locație CONFERINȚĂ/Adresă CESTRIN: Bulevardul Iuliu Maniu, nr. 401A, sector 6, București.

 

                                                                                                                        CNAIR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

infraAdi_ro

După ce a astupat "groapa" de pe Orăştie-Sibiu, Compania de Drumuri vrea să facă autostrăzi în regie proprie

Compania de Drumuri va construi şi secţiuni de autostradă în regie proprie. Şeful CNAIR, Cătălin Homor, spune că experienţa reparaţiei de pe lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie este cea care l-a încurajat să extindă sistemul construcţiei în regie proprie.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), urmasa CNADNR, va demara mai multe lucrări în regie proprie, printre care variantele ocolitoare Balş şi Făgăraş, ce vor include secţiuni în regim de autostradă. Astfel, centura oraşului Balş se va suprapune pe aproape 4 km cu viitoarea autostradă Craiova-Piteşti, iar aproape 70% din centura oraşului Făgăraş, lungă de 14 km, se va suprapune cu traseul viitoarei autostrăzi Sibiu-Braşov.

Ambele proiecte vor fi realizate de CNAIR în regie proprie, fără a mai apela la firme private de construcţii de drumuri. Excepţie vor face lucrările de construire a podurilor sau de deviere a reţelelor de utilităţi, ce vor fi scoase la licitaţie. Acestea nu vor avea însă o pondere mai mare de 30% din totalul lucrărilor, potrivt şefului de la Drumuri.

De asemenea, lucrările în regie proprie vor fi verificate de către un diriginte de şantier din afara CNAIR.
Şeful CNAIR, Cătălin Homor, a declarat că s-a luat această decizie pe baza experienţei dobândite în urma reparaţiei lotului trei al autostrăzii Orăştie – Sibiu.

"Am avut o experienţă destul de bună în trecut cu lotul trei al autostrăzii Orăştie - Sibiu. A fost un succes înregistrat într-un termen relativ scurt şi nu au fost evenimente care ne-au surprins. Este un precedent şi reprezintă o modalitate de implementare în termen scurt, asupra căreia deţinem controlul absolut pentru că este organizarea noastră internă, să evităm tot felul de lucruri neprevăzute legate de constructori neserioşi, oameni care au venit să facă bani nu construcţii, şi noi toţi avem de suferit", a explicat Homor.

Potrivit acestuia, prin realizarea lucrării amintite au fost create liniile directoare pe care pot fi aplicate şi în cazul altor proiecte. Totodată, un alt avantaj al lucrărilor în regie proprie îl constituie faptul că riscurile sunt mai uşor de identificat şi de gestionat şi, deşi acestea nu pot fi eliminate, probabilitatea de a se concretiza poate fi mult redusă.

Managementul defectuos a fost, în opinia directorului general al CNAIR, o altă cauză care a dus la probleme în executarea unor lucrări, astfel încât, în noua organizare, fiecare regională de drumuri va avea echipă solidă de management. "Avem în companie oameni cu experienţă în domeniu, dar ne-am propus să şi angajăm persoane cu experienţă pentru a completa echipele", a adăugat Homor.

Acesta a adăugat că în acest sistem vor fi derulate proiecte vechi care sunt blocate, unele chiar de 3 - 4 ani, din cauza incapacităţii constructorilor de a le finaliza, dar şi proiecte noi.

Directorul CNAIR a subliniat faptul că instituţia a cerut şi a obţinut şi aprobarea Comisiei Europene pentru a derula astfel de proiecte, pentru a nu avea probleme cu finanţarea.

Referitor la calitatea acestor proiecte, Homor a explicat ca de verificarea lucrărilor se va ocupa şi Inspectoratul de Stat în Construcţii.


De proiectare în acest cazuri se vor ocupa atât angajaţi ai companiei, dar vor exista şi proiecte care vor fi scoase la licitaţie.

În prima fază, fiecare direcţie regională va avea în derulare de la unu la trei proiecte, lista putând fi lărgită, însă nu foarte mult, a mai spus Homor.

Lista proiectelor ce vor fi executate în regie proprie

Cele şapte direcţii regionale ale CNAIR vor avea de executat în total 15 proiecte în regie proprie.

DRDP Bucureşti se va ocupa de drumul de legătură DN5-Vama Giurgiu.

DRDP Braşov se va ocupa de reabilitarea DN73A Predeal-Râşnov şi construirea Variantei de Ocolire Făgăraş.

DRDP Iaşi are de efectuat lucrări în regie proprie pentru centurile Bârlad şi Suceava.

DRDP Craiova se va ocupa de centura Balş şi DN65.

DRDP Cluj va efectua lucrări în regie proprie la centurile Carei, Zalău şi Săcuieni.

DRDP Timişoara are în portofoliu finalizarea unui pasaj denivelat de pe centura Arad, constuirea centurii de sud a Timişoarei şi de reabilitarea DN76, secţiunea Ioneşti-Vârfurile.

DRDP Constanţa are ca sarcină lucrări în regie proprie pentru construirea centurii Techirghiol şi reabilitarea DN2A.

http://www.economica.net/dupa-ce-a-astupat-groapa-de-pe-orastie-sbiu-compania-de-drumuri-vrea-sa-faca-autostrazi-in-regie-proprie_129206.html#n

Romania are un viitor doar daca are prezent!

infraAdi_ro

Romania are un viitor doar daca are prezent!

yetiman

#998
CNAIR a facut o prezentare pentru proiectele pe care le va executa in regie proprie.

LE: Revin cu unele selectii generale aici si cu unele specifice pe topicurile dedicate:







,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

WOW, in sfarsit o prezentare scurta si la obiect. 4 pagini de prezentare logice si clare, care pot constitui un punct de plecare sanatos. Bravo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

yetiman

Prezentarea totala are 81 pagini.  :D
Dar fiecare punct atins este destul de clar si la obiect.  :)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

#1001
Hai sa ne păstrăm calmul și sa nu ne panicam.  Un power point nu înseamnă ca, chiar se pot face aceste lucruri și ca exista know how ul, capacitate organizatorica, etc. În fond fiecare mica achiziție va trebui sa treacă printr-un dureros proces de achiziții publice.
Ce poate face cnandr e sa fie un nivel mai jos...adică un fel de contractor general...care angajează furnizori și subantreprenori.
Și ce ar trebui sa facă. ..ce susține și VANCOUVER e sa își dezvolte capacitatea de a reacționa la situații de genul "groapa", centura Suceava, Centura Carei, spații de servicii pe Gilau -CT (cât de complicat poate fi sa asfalteze niște platforme și sa pui o toaleta ecologica sau sa construiești o căsuța din beton), finalizare viaduct Somes.
Sa își dezvolte niște proceduri și un cadru legal sa facă lucrările acelea în mod urgent.
Momentan vedem doar declarații de intenție,  power point, etc. Nimic concret de la "groapa"
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Corect alecu. Nici eu nu cred ca vor face cu adevarat tot ce si-au propus. Si nu sunt de acord cu investitii majore, gen drumul express Eforie-Techirghiol-23August. Rolul CNAIR este sa intervina DE URGENTA (la nivel de ZILE sau maxim SAPTAMANI) cu resurse proprii pentru a remedia situatii de urgenta, gen un pod stricat (cum sunt cele de pe DN11) sau o alunecare de teren etc... Tot aici intra si pasajul de la Arad (cel care este mai avansat) sau centura Suceava (rest de finalizat). Dar repet: DE URGENTA. Adica viteza de mobilizare trebuie sa fie prioritatea, nu cantitatea de lucrari. Inclusiv sa fie capabili sa faca scurte variante provizorii in decurs de 1-2 zile.

Ceea ce am vrut sa subliniez cu postarea anterioara: orice lucru bun se face daca exista o organizare buna. Buna inseamna CLARA si logica. Pana acum acest lucru nu a existat la CNADNR. CNADNR era o companie care doar re-actiona la situatiile aparute sau la cerintele venite de sus. Acum CNAIR se pozitioneaza in situatia de "initiator al ideilor". Pentru asta era bravo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

http://cetateanul.net/articol-principal/compania-nationala-de-administrare-infrastructurii-rutiere-oficial-o-mie-de-sefi/

CNAIR are 2.376 de funcționari de birou, angajați la TESA (adică personal la Tehnic, Economic și Socio-Administrativ), o mie de șefi și 2.699 de muncitori.

adi

Si cu atatia consilieri  juridici tot nu sunt in stare sa faca o documentatie cap coada ...bine facuta...