News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

Concluzie

Schimbarea totala a sistemului prin deconectare de politic si pe noile baze crearea unui nou CNADNR,fara nici un om din vechile str....

Pana una alta concesionarea totala a tot ceea ce NU face actualul CNADNR,dar ar trebuii sa faca ,catre companii private
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

#646
Da, exact cu spui tu adiarc, cu urmatoarele mentiuni:
- nu-i poti da afara pur si simplu pe cei care lucreaza acum in CNADNR
- daca noul sistem este complet deconectat politic, NU vei putea sa stabilesti in nici un fel daca un om care lucreaza acum in CNADNR poate sa mearga sau nu in noua structura
- un nou sistem presupune 2-3 ani de punere la punct a noilor legi, a cadrului, a scopurilor, a organigramelor (cu numarul de posturi necesare si repartizarea teritoriala), plus 2-3 ani in care noul sistem va ajunge la capacitate, dupa concursuri si recrutari. TOTAL minim 5 ani ca sa intre noul sistem in paine. (exceptie: copiem ceva existent la altii, inclusiv ii lasam sa ne instruiasca / consilieze)
- necesarul de finantare al noii structuri va fi la fel ca si la cea actuala. Deseori se pleaca de la o premisa eronata, cum ca banii sunt destui. Cu banii cu care acum lucreaza CNADNR, noua structura nu va face mare lucru in plus. Nu se poate. Ideea ca acum CNADNR cheltuie sume fabuloase si nu face nimic, este din presa (face rating).


Esential de inteles: NU SE REZOLVA PROBLEMA SCHIMBAND OAMENII. Si nici facand pur si simplu alt sistem. Esential este sa intelegem UNDE SUNT HIBELE SISTEMULUI ACTUAL.

Eu in schimb am identificat cateva puncte concrete la care se poate lucra:
1. Separarea activitatii la A de cea la DN.
2. Achizitii de utilaje pentru lucru in regie proprie (incl. pentru deszapezire).
3. Suplimentarea fondurilor pentru reparatii curente.
4. Creearea de scoli de drumari / asfaltatori in cadrul CNADNR, dupa modelul din Germania. O parte dintre absolventi raman in companie la final.

La punctul 2, dupa ce am vorbit pe forum despre asta timp de vreo 2 ani, vad ca s-a si facut ceva. Nu stiu cat am contribuit la ideea asta sau in ce masura ea era oricum deja in aer, dar pur si simplu lipseau banii si vointa. Bine ca se face, dar e inca putin.

Cat despre un nou sistem, da total de acord. Am si spus: ca sa dureze cat mai putin, copy-paste la ASFINAG. Iar ideea cu 2 companii distincte va duce automat si la o concurenta intre ele. Ca atare, chiar daca oamenii vechi raman in compania pentru DN-uri, ei vor avea o presiune mult mai mare pentru a face ceva performant.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#647
As vrea sa mai intelegem ceva, in apararea guvernului actual si a rezultatelor concrete aparent mediocre:


PANA ACUM S-A LUCRAT INTENTIONAT IN MOD ILEGAL.

Cum asa? Acesta este sistemul folosit peste tot in statul român. Uneori chiar si la nivel legislativ. Se creeaza intentionat situatii imposibile. Adica situatii in care nimeni nu are cum sa respecte intru totul legea sau normele. Exemplu la indemana: in contractul pentru A3 Suplacu-Bors s-a lasat clauza ca firma constructoare va primi 15% avans. Pe baza acestei clauze acesta si-a facut niste calcule economice, rezultand intr-un pret mic (nu are nevoie de finantare de la vreo banca). Dupa semnare, ce sa vezi, CNADNR in mod perfid atrage atentia ca acea clauza de fapt este ilegala, fiind invalidata de o anumita lege !!!! What? Firma spune ca in contrat s-a convenit asa, ceilalti ca nu dau ca nu au voie, etc... In realitate SE ASTEAPTA SPAGA. Daca aceasta corespunde, brusc lucrurile se mai domolesc. Spaga este clar justificata de catre cei din CNADNR de necesitatea de a incalca o lege.

Celalalt exemplu clasic este la nivelul platilor. Cum se procedeaza? Contractul prevede o perioada de executie de 2 ani. Dar acesti 2 ani nu pot fi respectati, pentru ca unele avize (autorizatia de constructie in primul rand), depinzand de beneficiar, se da cam la 1 an, 1,5 ani de la ordinul de incepere. Ca atare se fac presiuni asupa constructorului sa lucreze si asa, fara, ca altfel se supara populatia sau pierdem banii europeni sau se aplica penalizari. Constuctorul lucreaza fara AC si apoi factureaza. Dar ce sa vezi, CNADNR nu plateste. De ce? Pai firma a lucrat ilegal, fara AC. Asta, desi chiar ei i-au cerut sa faca asta. What? Da what? Se ajunge la situatia clasica, in care constructorii intra mai tare sau mai putin tare pe santiere si dupa 4-5 luni se opresc lucrarile din lipsa de finantare. Taticu, vrei banii, atunci PREZINTA SPAGA si vedem cum o dregem. Nu? A, ai lucrat ilegal, nu primesti nimic.

CNADNR este doar un exemplu. In tot statul român este la fel. Se creeaza situatii imposibile, din care se poate iesi numai cu incalcarea legii sau in care omul statului trebuie sa treaca cu vederea incalcari de legi ale privatului cu care este in contact (incalcari pe care insa acelasi stat le-a provocat sau cerut).


NOUL GUVERN RUPE NODUL GORDIAN.

Ruperea nodului gordian la CNADNR inseamna intrarea in legalitate. Dupa intrarea in legalitate functionarii corupti nu mai au posibilitatea sa ceara "dreptu" (ca atare grupul Basulescu, care este furibund). Intrarea in legalitate a insemnat o lege speciala, de recunoastere a lucrarilor fara AC si INTERDICTIA TOTALA DE A MAI LUCRA FARA AC de acum inainte. Plus masuri de grabire a obtinerii AC, astfel incat sa nu mai vorbim de ani, ci de luni.

Dupa ce vom avea peste tot AC se va lucra in general ca la Gilau-Nadaselu sau macar ca la LD lot 2 (unde insa sunt convins ca se va accelera). Iar la decontare nu se va mai pune problema refuzarii platilor, cash-flowul firmelor va intra in normal. Statul va recupera banii europeni fara tam-tam.

Este extrem de important ceea ce a facut acest guvern. Este mai important, ca de acum inainte, in mod cinstit, contratele pe FIDIC GALBEN sa prevada o perioada variabila intre finalizarea proiectarii si obtinerea AC (care nu depinde de constructor), iar abia de la AC sa curga termenul pentru executie. Este inca si mai important, ca acest modus-vivendi sa nu fie anihilat de alt guvern, care sa vina cu proiecte grandioase (gen concesiunea CoBra) cu care sa faca fum in ochii lumii, iar la umbra lor sa refaca circuitul SPAGII. Este exact ceea ce spune mereu si doamna Kovesi: nu este suficient sa-i arestam post-factum. Luati masuri administrative de evitare a situatiilor penale.


DE CE ATUNCI SUNT REZULTATELE MEDIOCRE? AVEM VREME BUNA SI NU SE LUCREAZA!

Simplu: pentru ca nu se mai face nimic ilegal. Daca nu exista Autorizatie de Constructie (AC) nu se mai lucreaza. Avem vreme buna, dar din motive birocratice nu se lucreaza. Si este bine asa. Atunci cand toate avizele vor exista, se va lucra întins. Santajul functionarilor publici a primit o lovitura grea. Vor gasi noi metode, vor cauta nod in papura. Garantat. Dar nu trebuie lasati.

Guvernele anterioare in mare masura nu au avut timp de astfel de nimicuri. Ceea ce este foarte grav. Acesta este rolul guvernului: sa gestioneze in detaliu bine activitatea statului. Nu sa dea din gura despre alte institutii conduse de adversari politici, nu sa faca proiecte megalitice si care dau bine la public, dar sa uite sa coreleze salariile din sistem, de a fost nevoie deja de 3 OUG pentru a rezolva inechitati salariale in sistem si suntem departe de final. Bravo guvernului actual, bravo Catalin Drula. Am incredere ca directia este buna si vom vedea in curand si rezultate.

Nu uitati esentialul: ca sa munceasca bine, firmele trebuie sa primeasca banii CEAS. Lucreaza, factureaza, primesc banii, dau la subantreprenori, etc... Aici este cheia dupa ce se vor debloca AC-urile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Doar ca o.mica paranteză: vremea nu a fost deloc bună.  Nu cred ca am văzut în ultimii 5 ani, chiar 10 un aprilie și mai așa ploios la nivel național.  Dacă la aprilie te mai aștepți. ...mai, și mai ales aceasta jumătate de iunie sunt extraordinar de ploioase.
Pentru terasamente a fost criminal pur și simplu. După on ploaie Bună de câteva ore, cel mai bine la terasamente e șase aștepte câteva câteva zile altfel faci mai rău. ..și distrugi ce sa construit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

De acord cu tine, Vancouver, doar cu mentiunea ca pare a fi un sabotaj  al procesului de obtinere a autorizatiilor ("vedeti, daca urmam legea nu mai facem nimic")  . Iar legea si ea are probleme, pentru ca la origine "mica spagă" are si radacini in inadecvarea legilor la realitate. De aici si frustrarile noastre. E greu sa faci ceva cu o organizatie care nu vrea sa lucreze. Parerea mea e ca una din variante ar fi un audit extern comandat de guvern, pe linie de procese organizationale, de gen ISO ; aceasta ar scoate la iveala tot felul de neconformitati si ar permite interventia "in forta" a politicului, fara a constitui un precedent ( pentru ca daca treaba merge bine, auditul nu i-ar mai afecta). E adevarat, exista prin Romania "auditori" care sunt capabili sa dea ISO si florarului din piaţă, si care la nevoie ar gasi neconformitaţi la cerere pentru o ulterioara interventie politica, dar ar fi destul de discutabil daca s-ar comanda un audit la Costica Audit SRL

adiarc

Procesul este într-adevăr unul de durata.....ceea ce înseamnă ca daca începem astăzi,vom avea primele rezultate in 3-5 ani.....fiecare zi pierdută ne menține un situația actuala

Alecu...prin natura jobului monitorizez cantitatea de precipitații.....in zona Jud,Sibiu,Bv,parțial Alba,de la incep anului ,pana in prezent avem 650 de L / MP,adica exact media anuală .pt.tot 2016...cu 2 vârfuri de aprox.250 de L/ luna in Aprilie si Mai.....problema pt mine e sa nu se oprească de tot precipitațiile.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: adiarc on June 14, 2016, 07:48:08 PM
pana in prezent avem 650 de L / MP,adica exact media anuală .pt.tot 2016...cu 2 vârfuri de aprox.250 de L/ luna in Aprilie si Mai....
Nu era mai bine mai rasfirat ?...
Mai lasa ceva si pentru iulie si august, ca atunci chiar e nevoie de cate un "dus rece"... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Baieti, deviati din nou, avem thread-uri pentru asta. Mi se pare incredibil ca faceti offtopic pe acest thread cu lucruri potrivite pe alte thread-uri. :o

1_utilizator

http://www.ziuanews.ro/stiri/dacian-ciolo-i-dan-costescu-preg-tesc-spargerea-cnadnr-475409

Am ezitat inainte sa adaug acest link, n-asi vrea sa poluez o dezbatere serioasa.

Intrebarea este: stim daca exista un astfel de proiect?

Multumesc


dumbravaandrei

Sa inteleg ca din doi ingineri, unul e sef...
Frumos coeficient....

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dumbravaandrei

Multumim!
Din pacate... arata cum arata... parca mai multe progrese s-au facut in iarna cand nu se lucra deloc :|

cezar.ionescu

Ecouri prin presa despre dezastrul de la CNADNR: http://m.zf.ro/eveniment/mari-nemultumiri-pe-infrastructura-guvernul-vrea-desfiintarea-cnadnr-15504419
Oare ce se mai intampla in organizatia aia? Mai lucreaza cineva sau asteapta restauratia din toamna? Homor vad ca tace profund dupa ce la preluarea mandatului a facut un maraton de declaratii/interviuri. Eu cred ca a mimat ca sa creeze impresia ca are ceva planuri in cap. Daca nici conducerea institutiei ju reuseste sa dea cu angajatii de pamant e jale. Sau poate nu se vrea pe bune o restructurare. Nu sunt in stare sa isi cheltuiasca bugetul si tara geme din lipsa infrastructurii.

JohannDB

Dacă e să privești numai la vecinii unguri.....ți-e de ajuns..... "Q.E.D."  ..... Ai senzația că asta e politică de "stat" la  urma tuturor !!!