News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


GDPR

Sunt curios la ce se raporteaza? In ultimii 2 ani parca au facut un profit contabil imens.

alecu26

Belea declaratiile lui Basulescu. ""Bucuresti-Ploiesti cea mai ilegala autostrada din ultimii 12 ani."" Si aia cu ocolitoarea Cernavoda?? la ce se refera?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


marisRO

Actul I - Grupul de initiativa

"Toate autostrăzile sunt şvaiţer, sunt ca Sibiu-Orăştie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniştrilor şi prim-miniştrilor de aceste probleme. Există un raport al Direcţiei de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcţie. Deşi le-am plătit, ele au avut probleme la recepţie şi nu au recepţie finală. Azi nu mai putem executa nici garanţiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proşti, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR - n. r.) şi alţi directori generali nu şi-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei - n. r.) nu face decât să-i acopere", a precizat Goga.

Sursa: http://www.capital.ro/cnadnr-avem-doar-45-din-suma-necesara-pentru-lucrarile-de-intretinere-a-soselelor.html

Actul II - CNADNR

,,Am oprit o serie de robineţi prin care se scurgeau resursele companie, am luat măsuri care au deranjat. Am primit mandat să reorganizez şi se restructurez activitatea CNADNR astfel încât să funcţioneze legal. Foşti sau actuali angajaţi ai CNADNR nu au mai avut răbdare şi au început o campanie de sabotare şi boicotare a acestor măsuri", a explicat Homor. Şeful CNADNR a anunţat că implementează un sistem antifraudă la Feteşti şi că serviciile de deszăpezire vor fi încheiate pe o perioadă de 4 ani.

Sursa: http://www.capital.ro/seful-cnadnr-catalin-homor-am-oprit-o-serie-de-robineti-prin-care-se-scurgeau-resursele-companiei.html

Actul III - Scena finala din 04.04.2016

Direcţia de Calitate din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pune în pericol siguranţa şoferilor care circulă pe autostrăzile echipate cu balizele Girod Semnalizare Rutieră.
Chiar dacă oficialii Companiei Naţională de Autostrăzi au fost informaţi, încă din 2013, că balizele fabricate de Girod Semnalizare Rutieră prezintă pericol pentru participanţii la trafic şi Inspectoratul de Stat în Contrucţii a cerut interzicerea punerii pe piaţă a acestor sisteme antiorbire, pe tronsoanele de autostradă din Vestul ţării aceste balize încă există şi constituie un pericol real pentru şoferi. Firma care produce aceste sisteme atiorbire a contestat decizia Inspectoratului de Stat în Construcţii şi a continuat să furnizeze balize. Deşi, judecătorii din Timişoara au anulat cererea având ca obiect plângerea formulată de firma care produce balieze de proastă calitate, aceste sisteme sunt montate în continuare pe şoselele din România.

Sursa: http://www.capital.ro/soferii-pusi-in-pericol-cu-buna-stiinta-de-cnadnr.html


adiarc

Se mai ocupa cineva si de autostrazi ?Ca teatru ieftin...găsești pe cam toate posturile de știri.....

O singura întrebare.....in ce țara bananiera ,e posibil ca un individ (Narcis - Director la Concesiuni ) sa ia 20.000 lei/ luna,intr-o direcție care nu a finalizat nici macar o singura concesiune si toate tentativele sunt in dialog de mita ( pardon...dialog competitiv ), de ani de zile ?tipu are jobul de vis...salariu exorbitant la zero rezultate...efectiv pt tăiat frunze la câini....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

__dir

#397
Dupa conferinta de azi (Saga cnadnr la alt nivel :))

QuoteCompania de Drumuri si Autostrazi va avea, in curand, o noua organigrama, numarul directorilor urmand a fi redus, a anuntat luni, directorul CNADNR, Catalin Homor. La pachet, seful de la Drumuri a anuntat ca vrea sa demareze un Audit de personal la nivelul CNADNR pentru a vedea de cati oameni si de ce profesii este nevoie mai exact in Companie, astfel incat sa se evite angajarile si posturile inutile. In plus, seful CNADNR a precizat ca va fi implementat un departament de control intern care sa monitorizeze activitatile unde riscul de frauda este crescut. Alte proiecte vizeaza un Departament propriu de proiectare si dezvoltarea capacitatii CNADNR de interventie in regim propriu pe santiere, ca un mesaj trimis "constructorilor neseriosi".

Quote"Trecutul nu imi place, este un trecut de care nu ne putem mandri", a recunoscut Homor. "Intentionez sa efectuam un Audit de perosnal la nivelul Companiei din care sa rezulte foarte clar cate cate profesii de fiecare tip in parte avem nevoie si fiecare cat va fi incarcat. Este o chetsiune de durata, un audit de asemenea anverguri ar putea dura si un an. Vreau sa las in spate un Rpaort de Audit din care sa rezulte ce trebuie facut in Companie astfel incat sa se insanatoseasca", a mai spus Catalin Homor.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20914976-schimbari-majore-anuntate-compania-autostrazi-departament-propriu-proiectare-audit-personalului-directie-control-intern-noua-organigrama-pentru-cnadnr-homor-numarul-directori-diminua.htm

alecu26

pentru cei care sustin ca salariul lui Neaga, sau al unui Director din CNADNR e ok (stiu ce vreti sa spuneti si asemanarile cu companiile private), hai sa punem problema invers:

Daca acele salarii ar fi de 5 ori mai mari, la primii 10 directori din CNADNR si la fiecare 2-3 directori din fiecare DRDP, credeti ca se va schimba schimba?

Iar pentru cine contesta modul de stimulare procentual dinfactura am cateva intrebari: tu ai semna o hartie in mod ilegal pentru cateva sute de lei in plus la salariu? (nu cred). Oare hartiile semnate acum sunt complet legale si cele viitoare ilegale? (nu cred). E corect ca acel 75% sa se plateasca asa....lump sum, nu pentru performanta, ci pentru contraperformanta?  (nu cred). In orice multinationala, de la un anumit nivel bonusurile in functie de performante sunt MUUUUULT mai mari decat salarul. Asa ca de ce nu am putea aplica acelasi principiu si la CNADNR?

Asa putem evita cazuri de genul in care o tanti din MT e plecata in concediu 2 saptamani si nu se elibereaza VARA, nici o autorizatie de construire. E aberanta situatia si in nici o companie privata nu s-ar fi intamplat. Si culmea....acea femeie nici nu a gresit, nici nu i se poate imputa ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

#399
http://www.mediafax.ro/social/fostul-director-general-cnadnr-mircea-pop-denuntat-de-a-n-i-la-parchetul-judecatoriei-cluj-napoca-15202254

Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul Judecătoriei Cluj-Napoca privind posibila săvârşire de către Mircea Pop, fost director general în cadrul CNADNR, a infracţiunii de conflict de interese, el fiind acuzat că ar fi atribuit firmei sale un contract de consultanţă.
"În exercitarea atribuţiilor de serviciu, Mircea Pop a semnat Actul adiţional nr. 10/31.01.2013 având ca obiect ,,extinderea cu 29 luni a contractului de consultanţă pentru furnizarea serviciilor de proiectare şi supervizare a lucrărilor de construcţie a autostrăzii Arad-Timişoara-Lugoj şi a Variantei de ocolire Arad". De asemenea, actul adiţional semnat de acesta a vizat suplimentarea activităţii personalului Consultantului precum şi suplimentarea valorii contractului cu suma de 1.956.182,65 Eur, fără TVA (de la 10.227.694 Eur, fără TVA la 12.183.876,65 Eur, fără TVA), în condiţiile în care S.C. DP Consult S.A. (societate comercială în cadrul căreia Mircea Pop a deţinut calitatea de acţionar majoritar), avea calitatea de subconsultant pentru Autostrada Arad-Timişoara şi Varianta de ocolire Arad", se arată în comunicatul emis de Agenţia Naţională de Integritate.
Inspectorii de integritate arată că Mircea Pop a deţinut, în perioada 25 martie 2011-14 iunie 2012, calitatea de acţionar majoritar al S. C. DP Consult S.A. şi a obţinut în anul 2012 venituri din dividende de la această societate, în valoare de 1.343.222 lei.
 
"Deşi la data de 14 iunie 2012 a cesionat acţiunile pe care le deţinea la S.C. DP Consult S.A., în perioada deţinerii funcţiei de director general în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, acesta avea obligaţia de a nu participa la luarea unei decizii care să producă direct sau indirect un folos patrimonial pentru S.C. DP Consult S.A", se mai arată în comunicatul A.N.I.
Persoana evaluată a fost informată despre declanşarea procedurii de evaluare, mai precizează inspectorii de integritate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qsv

^^
alecu26 - eu am inteles ca tu te refereai initial la functia de DG, sa fie stimulat in functie de factura, si la asta m-am referit. Dupa cum stii, la CNADNR pana acum in varful organigramei a stat un "tatuc" ale carui dispozitii pentru angajati erau "lege". Tatucul asta avea in schimb, in caz de probleme, grija de subalternii care ar fi avut de suferit in urma aplicarii unor dispozitii (nu neaparat oficiale) date de el, prin mutarea in alte functii, promovari, etc. Asa s-a intamplat si in cazul OS3 dupa ce au reziliat cu consultantul (care sunt convins ca avut si el vina lui). Presupun ca angajatii de la baza piramidei au cedat presiunilor care s-au facut pe ei  si au semnat/receptionat/inchis notificari de defectiuni.....si asta gratis, nici macar pentru cateva sute de lei (sau cine stie).

Aici nu se pune problema de ce as semna eu sau tu, ci de ceea ce fac/semneaza altii...si uite ca practica ne demonstreaza ca se fac lucruri dintr-astea. Se semneaza hartii si se receptioneaza lucarari proaste calitativ.

Spune-mi tu cum te-ai descurca intr-un contract de supervizare/consultanta daca ai avea o clauza de genul asta in care sa nu iei bani decat la confirmarea facturii constructorilor, daca lucrarile sunt execrabile si beneficiarul e ingaduitor si nu vrea sa-i rezilieze contractul. Adica tu ai sta mobilizat cu oameni/salarii/chirii, etc, ala nu ar vrea sa faca lucrari de calitate si uite asa ....ai da faliment.

Eu sunt pentru 0 compromisuri, si mi se pare ca plata in functie de facturile aprobate/platite ar fi o masura intr-o directie contrara.

Referitor la exemplul cu o tanti din MT, nu vad legatura cu plata in functie de factura. Am fost de mai multe ori in ultimul an la MT pentru autorizatii si vad problema altfel. In acel birou sunt dor 3-4 doamne (una este pensionara rechemata la munca, alta urma sa intre in prenatal) care verifica toate DTAC-urile pentru DN si autostrazi si uneori sunt coplesite de volumul de lucru. Subdimensionarea asta a personalului cred ca e intentionat facuta pentru a mentine lucrurile asa cum sunt - suna a teoria conspiratiei, dar spuneti voi care ar fi motivele pentru care nu exista personal suficient in acel departament in conditiile in care in alte birouri e din contra........

alecu26

Bun, si cum ii incurajam pe birocratii din CNADNR sa se miste mai cu talent?

Ii doare la basca ca nu exista expropieri, ca hartiile stau prin sertare si prin mape la semnat. Eu vreau ca daca exista o hartie la semnat, si trebuie sapte samanturi, o persoana din echipa de proiect sa mearga efectiv din usa in usa cu hartia in mana, sa intre peste directori cu tupeu si sa solicite semnatura. Adica bine ca il vine sa planga la constructor in santier ca ii stau utilajele (dupa ce CNADNR i-a dat ordin de mobilizare) si ei in Bucuresti rad la cafea si se joaca solitaire?

Daca nu era Cutter acolo sa-i pistoneze cu acea schimbare simpla a textului gen POST-POIM, stateau hartiile acolo inca 6 luni. Acolo, cineva in CNADNR trebuia sa nu doarma 2 saptamani de grija acelui aviz si a acelor plati.

Exemplul cu tanti din MT, care era in cocnediu tot de la Cutter era, si nu trebuia luat adlliteram. Am citat din memorie.

Si mai am si alte zeci de exemple, când oameni ale constructorilor veneau de la sute de kilometri distanta, doar sa mute o hartie de la etajul 7 de la CNADNR la etajul 1 in MT, si invers. Crede-ma, e destul de nasol când ai in santier utilaje care costa idle time 200 Euro/ora.

Sau la fel sunt situatii când pur si simplu e vorba de mutat hartii de la CNADNR la AMPOST (sau AM-POIM) cum s-o numi acum, sau o hartie, un tabel, chestii in plus care AMPOIM le cere, si CNADNR din comoditate la paseaza la constructor sau la proiectant.

Pur si simplu nu poti sa iei asa, 75% in plus la salariu din oficiu ca cica lucrezi cu fonduri europene. Si alte 40% din oficiu ca lucrezi in CNADNR (spre deosebire de DRDP) si alte si alte sporuri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

__dir

^^ schimbari in CM, evaluari la 6luni-1an. Solutii sunt, dar cine sa le aplice ? :)

qsv

De acord ca nu poti sa iei sporuri indiferent de rezultate. E un subiect complex care include multe aspecte...de exemplu obtinerea avizelor e uneori blocata de diverse firme cu care isi platesc ei polite - companii de apa, alte dati autoritati locale le dau avize conditionate de fel si fel de bazaconii, altii nu emit avizul in termenul legal....etc

Bounus ar trebui luat doar in caz de succes al proiectului care s-ar putea masura prin finalizarea la timp care inseamna implicit absorbtia fondurilor europene si care i-ar determina sa se implice mai mult. Iar in cazurile in care nu depinde de ei, sa aplice penalitatile din contract proiectantilor/constructorilor sau sa rezilieze.

In caz de insucces, cum au fost fazarile marilor proiecte de exemplu, sau OS3 - ar trebui aplicate penalitati.

Problema e ca aspectul de comportare a lucrarilor in timp in mod corespunzator (atat in garantie cat si dupa) - care e un alt criteriu foarte important, tine de CNADNR mai putin, ci mai degraba de Consultant si Constructor.

CNADNR este direct raspunzatore cand face singura supervizarea dar eu cred ca situatia asta e de evitat deoarece poate genera si mai lesne coruptie.

Asta cu spor de 40% pentru ca lucreaza in central e de rasu-plansu daca e adevarata...
Nu mai spun de orele suplimentare platite....altii care lucreaza pentru ei nu iau nici bani si nici libere in compesarea orelor suplimentare lucrate.... cu ceva timp in urma spuneam de o firma de proiectare/consultanta care e o clienta fidela a CNADNR si in care angajatii au fost bagati in concediu fara plata si chemati la munca sa lucreze pro-bono...

alecu26

indiferent de forma...daca nu se aplica un sistem de bonusuri care pot sa nu pot sa existe....nu exista nici cea mai mica sansa sa se imbunatateasca ceva.

Asa de curiozitate...cam cat apreciati ca ar fi veniturile Renatei Bendeac pe anul trecut? fara sa verificati in declaratia de avere.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).