News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1_utilizator

Ma ajuta si pe mine cunoscatorii sa inteleg care este sensul acestui comunicat:
http://www.andnet.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2025%2003%202016%20intretinere.pdf
Inteleg ca este vorba doar despre activitatea lor normala  partea de intretinere si nimic altceva.
Oare  se perpetueaza/amplifica modelul  de gestiune 2013-2015?
Daca este sa ne uitam pe cifrele de executie bugetara ianuarie+februarie investitiile in capital in 2016 sunt de doar 6 milioane lei, fata de media 2009-2015 care este de 733 de milioane de lei. Evident este vorba de investitii nu de intretinere si primele doua luni ale anului nu sunt semnifiicative, dar pe langa asta poate cineva sa explice tendinta profunda?
Analiza pe care o face u pe baza datelor publice este ca ca se prezinta in continuare o imagine falsa a realitatii.

Multumesc cu anticipate,


GDPR

#346
Am vazut interviul dat de Costescu pe ziare.com si efectiv m-am ingrozit:

Quote
In ce stadiu e proiectul Pitesti - Sibiu?

Suntem in faza de alegere a traseului, au ramas doar doua variante in final, intre 2 si 7. Exista acea analiza multicriteriala foarte criticata de consultantul CE, Jaspers, am reusit sa imbunatatim acele aspecte si o vom avea terminata pana la sfarsitul anului, cand se va finaliza studiul de fezabilitate, pentru ca apoi sa intram in proiectare si sa respectam termenul de finalizare completa a autostrazii pe care l-am anuntat, 2021.

Sectoarele de capat, Pitesti - Curtea de Arges si Boita - Sibiu, care au mai putine probleme de mediu, vor putea fi gata in 2020.

Ma scuzati ca intreb din nou, dar care e varianta 7 va rog? Si deci portiunile de la campie se termina in 2020, ca sunt foarte simple, iar cele grele prin munti, etc, in 2021. Bun asa, sa fie intr-un ceas bun!

QuoteCe se intampla pe Sibiu-Orastie? Cine e de vina pentru ca s-a ajuns la demolarea celor 200 de metri de autostrada?

Nu s-a respectat proiectul de executie, nu s-au respectat materialele si nici tehnicile de construire. Expertiza a aratat ca proiectul era bun, a fost aceasta graba si au livrat o lucrare neconforma.

Compania a anuntat terminarea lucrarilor in august si reluarea circulatiei in septembrie. Exista si o varianta mai rapida, ar insemna ca CNADNR sa-si asume construirea acelei bucati in regie proprie si am economisi doua luni de la licitatie.

QuoteGraba a fost una cu iz electoral, cand se lucra la aceste sute de metri. Speram ca pe celelalte segmente sa nu fie aceleasi probleme si, ca sa confirmam acest lucru, compania are o expertiza pe care o va finaliza pana la sfarsitul anului.

Uite expertiza, nu e expertiza! Ba exista, ba se finalizeaza pana la sfarsitul anului. Pai stai, nici nu s-a facut licitatia pentru ea! Si hopa, a aparut nuanta: varianta rapida, licitatie. Dar pana una alta treaba e in plop.

QuoteCentura Capitalei este o mare problema, pe care primarii dau vina inclusiv pentru traficul din Bucuresti. Cat inaintati, ce terminati anul acesta?

Avem deja finalizata partea de nord a centurii, sectiunea intre DN7 si DN2. Bucata intre DN7 si A1 avea la inceputul mandatului niste probleme cu exproprierea, ele au fost rezolvate si o sa fie finalizata la sfarsitul verii, undeva in august, moment din care se va circula de la A1 pana la DN2.

Dom' Costescu, nici macar proiectul de HG de exproprieri suplimentare n-a fost publicat pe site-ul MT, iar de lucrat se lucreaza in doar doua puncte, cu maxim 10-12 oameni si matale (vorba lui Patraru) zici ca se termina tot in august? In ce an va rog?


Sunt absolut dezarmat in fata candorii acestui personaj.

__dir

^^^ Interesanta totusi partea cu "compania are o expertiza pe care o va finaliza pana la sfarsitul anului.", nimic concret, suna evaziv si o sa mai treaca un an fara sa faca nimic.

Homor ori face ceva in cnadnr ori pleaca, la fel si Costea.  Ce expertize fac ei de 6 luni?

__dir

E clar, Homor a trecut in "dark side"!

"Sunt indignat și consternat de ultimele informații eronate, chiar cu bună știință, vehiculate în spațiul public prin care, din nou, este denigrată activitatea Companiei chiar de către instituții ale statului. Am anuțat alocarea unor fonduri pentru reparațiile atât de necesare la A2, (reparații anulate și anul trecut
tot  la  presiunea  organizațiilor  din  turism)  și  de  asemenea  am  anunțat  că  aceste  reparații  vor  fi executate în urma procedurii de achiziție publică.
Acest proces nu poate fi cuprins într'un calendar foarte  exact,  ținând  cont  de momentul  declanșării  licitațiilor,  de  numărul  de  ofertanți,  de  numărul
contestațiilor,  etc...  Dar,  luând  în  considerare  toate  acestea,  demararea  lucrărilor  se  va  face  cu siguranță,  cel mai  devreme,  în  luna  septembrie.  Asigur  pe  toți  cei  interesați  și  implicați  de  dorința CNADNR de a nu influența traficul rutier pe autostrada A2 în perioada sezonului estival. Toate aceste
afirmații  lansate  în  spațiul  public  au  avut  ca  efect  bulversarea  opiniei  publice.  Repet,  A2  trebuie remediat și o vom face conform planului stabilit de
către Companie, începând din luna septembrie. Împreună cu Poliția Rutieră vom adopta un program de restricții în funcție de lucrările programate, astfel încât în toamna să reabilităm autostrada A2 cu un minimum de disconfort ", a declarat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

1_utilizator

Vad ca lucrurile se clarifica foarte repede.....  Cu un Director nu se face primavara. A fost trimisa o singura persoana intr-o serparie mafiota. Poate persoana este bine intentionata, dar sigur competenta este limitata atat managerial cat si de specialitate (drumuri). Un Director decis sa faca sa mearga lucrurile inainte si beneficiind de sprijinul Ministrului de tutela si al Primului Ministru s-ar fi inconjurat de o echipa tanara si competenta. S-or mai gasi ingineri de drumuri  care sa fie cinstiti, competenti si cu viziune.  Toata Europa e plina de echipe de drumarri/podari romani, dar interesul este sa-i gonim. Noi ii platim pe cei care vor sa inchida 40 de km de autostrada. Din pacate DG-ul actual incerca sa gestioneze situatia singur sau si mai rau cu leprele existente (si-mi masor cuvintele). Respectivii au doua interese: sa-l faca sa semneze decizii in interesul lor personal sau sa-i puna atatea coji de banana sub picioare cat sa nu poata duce.  Cand o sa pricepa o sa fie prea tarziu. Toate astea pe timpul, banii si vietile noastre. Incredibil!

disney

#350
cutter, putem face ceva in privinta informatiilor oferite de CNADNR si a lucrurilor care se intampla acolo?
Raspunsul cu "informatii confidentiale" de la punctele 1 si 2 din raspunsul de ieri de aici este inacceptabil !!!

La licitatia pentru SF Brasov - Bacau inca "analizeaza" ofertele din 24.10.2014 incoace si nu pot oferi "informatii confidentiale" despre cum au reusit sa pacaleasca termenul de 25 de zile. Cum este posibil asa ceva?

Iar dincolo, pentru Alesd Sud, nu pot spune care este eroarea descoperita pentru ca este vorba de "informatii confidentiale"? Serios? ???

La punctul 3) e) si f) au ocolit raspunsul, dar le scriu din nou.

INACCEPTABIL!

cutter

Sunt de acord, voi ridica această problemă conducerii ministerului și CNADNR.


runner

#352
^

Este absolut revoltator !

Si nu inteleg ! Ref. la SF podul de pe Dunare: un studiu de fezabilitate nu e valabil 2 ani de zile ? :-[
Atunci cum se programeaza proiectie si executia pe anul 2022? Mai e valabil studiul SF efectuat?  :((

vancouver

SF este valabil numai un an. De fapt nu exista undeva stipulat in mod express (SF nu este o aprobare), dar SF presupune alte aprobari, unele avand valabilitatea de 1 an, deci dupa 1 an trebuie actualizare sau revizuire SF. In cazul obiectivelor cu proiectare de durata, e clar ca SF va trebui actualizat permanent, se poate chiar pleca de la aceasta premisa.

@cutter, oare putem modifica legile ce privesc perioadele de valabilitate ale unor aprobari, gen acordul de mediu, astfel incat sa nu mai fie necesara actualizarea SF prea des? La proiectele mari, peste o anumita valoare (sa zicem 100.000 €) ar trebui ca aceste avize / aprobari / acorduri sa fie valabile 5 ani. Ar fi excelent sa avem atunci SF valabil 5 ani, timp suficient pentru finalizarea proiectarii de detaliu si demararea efectiva a proiectelor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pentium10

intrebati si de asta, ca nu mai stim nimic nou

[378067] / 18.08.2015: "Intocmire SF pentru obiectivul: Sporirea capacitatii de circulatie a sectorului de drum national DN 15 km 61+100 - 69+215, Recea-Tg. Mures"
    Oferte deschise in 02.09.2015 -> 10 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 05.10.2015 conform anuntului de atribuire [192710] / 05.10.2015 catre ROAD CONSULTING & DESIGN SOLUTION

si de

[143360] / 30.04.2013: "Constructia variantei de ocolire Targu Mures"
    Oferte deschise in 06.08.2013 -> 13 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 30.06.2014 conform anuntului de atribuire [147942] / 04.07.2014 catre COPISA (loc 1)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

runner

#355
^^

Disney referitor la " Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Brasov-Bacau"  ai formulat o intrebare de genul "Daca s-au deschis ofertele pana la data limita de deschidere a ofertelor stabilita conform ultimei erate in data de 09.09.2014?
Din ce-am studiat sunt cel putin 35 de erate de amanare si modificare documentatie de atribuire din care 10 de amanare a perioadei de depunere a ofertelor in cele mai multe cazuri din cauza CNANDR-ului. (poasta intocmire a solicitarilor documentelor de calificare si selectie , precum si a caietului de sarcini).

Ex.:
Conform Anuntului de participare numarul 150674/01.05.2014
1) Erata Numarul 55865/11.06.2014
  Având in vedere contestatiile depuse la CNSC de catre operatorii economici, referitoare la continutul Documentatiei de atribuire, contestatii care au necesitat ,,Masuri de remediere" materializate prin modificari si completari ale Documentatiei de atribuire, in temeiul prevederilor art. 179 alin. (5) din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta, in baza Raportului referitor la extinderea termenului limita de depunere a ofertelor, aprobat de conducatorul Autoritatii Contractante, prelungeste termenul de depunere si de deschidere a ofertelor.

cu alte cuvinte din cauza CNANDR-ului, ca a intocmit prost documentatia

2) Erata Numarul 56725/26.06.2014
Prin prezenta Erata Autoritatea Contractanta a adoptat masuri de Remediere in baza Deciziei Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) nr. 1748/C6/1813/ 1821/ 1832/ 1857/1894 din 12. 06.2014.

vine si CNSC si le da in cap pentru prostiile lor.

3) Erata Numarul 57663/10.07.2014
Prezenta Erata este emisa ca urmare a modificarilor legislative introduse de OUG 51/2014 cu referire la garantia de participare si garantia de buna conduita. De asemenea, avand in vedere numarul mare al solicitarilor de clarificari, Autoritatea Contractanta prelungeste termenul de depunere/deschidere a ofertelor, astfel incat sa se asigure o perioada suficienta pentru elaborarea unor oferte corecte si complete.

invoca modificari legislative, desi acestea nu ar trebui sa afecteze licitatiile in curs

4) Erata Numarul 58598/23.07.2014
Avand in vedere faptul ca in ultima perioada au fost primite numeroase solicitari de clarificare, in special cu privire la aspecte legate de Caietul de Sarcini, pentru a asigura o perioada suficienta in vederea pregatirii ofertelor de catre operatorii economici, in conformitate cu prevederile art.72 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta prelungeste termenul de depunere si de deschidere a ofertelor.

aici cel mai probabil nu au mai facut fata cei de la CNANDR cu raspunsul la clarificari si nicidecum suficient timp pentru concurenti sa elaboreze oferte. Puteau si ei sa precizeze care alin. si la care litera din art. se refera.

5) Erata Numarul 59470/05.08.2014

idem - asta de foarte bine ce a facut caietul de sarcini si intreaga documentatie cei de la CNANDR

6) Erata Numarul 60259/15.08.2014
Urmare numeroaselor solicitari de clarificari ale operatorilor economici, precum si "Masurilor de remediere" dispuse de CNSC, Autoritatea Contractanta prelungeste termenul de depunere si de deschidere a ofertelor astfel încât orice operator economic interesat sa dispuna de un timp rezonabil necesar pentru elaborarea ofertei


cu alte cuvinte iar ati gresit boilor!

............

si asa continua exemplele pana la 10 amanari pana sa depuna ofertele concurentii, asta cu acordul celor de la ANAP (Agentia Nationala a Achizitiilor Publice) care valideaza toate aceste erate, precum si pe banii si timpul nostru .


Bun ajungem si la data de 24.10.2014 cand trebuia sa fie deschiderea ofertelor (aici nemai existand nici o amanare a depunerii ofertelor) si pana la data de astazi 30.03.2016 nu avem nici o evaluare ? Nimic postat pe SEAP?

Numai inteleg nimic ! Este absolut incredibil!


Cutter nu ar fi rau sa sesizam asta si celor de la ANAP (organism cu compentente de control si sanctionare a CNANDR-ului) insotit de raspunsul lor in scarba cu confidentialitatea lor cu tot. Ce se intampla?

Nu avem colegi juristi care sa ne poate ajuta sa formulam o contestatie in contencios administrativ, cu privire la raspunsul lor ?

NGC

#356
^^^ Ofertele s-au deschis in 24.10.2014.

Problemele semnalate de tine in acele erate sunt cunoscute de mult timp. Vezi ce a fost si recent la licitatiile pentru VO Comarnic si VO Busteni cu vreo 7 amanari la fiecare.
Din pacate aceasta este deocamdata situatia, dar incercam sa facem si acolo ceva.

Referitor la "evaluare", nu are rost ca cauti in SEAP dupa asa ceva pentru ca nu vei gasi. Acolo se publica doar anuntul de atribuire, dupa ce contractul a fost semnat, deci dupa eventualele contestatii la CNSC si CAB (eventual mai multe tururi de contestatii). Hotararile CNSC se publica si ele.

nenea_hartia

@runner: pune-i întrebarea aici. E mai ușor pentru disney să urmărească întrebările acolo. :)

runner

Multumesc nenea_hartia, credeam ca acolo se afiseaza doar postarile cu comunicatele CNADNR.  :)

NGC20 multumesc de raspuns. Stiu ca " evaluarea ofertelor" nu se regaseste in SEAP, ce incercam eu sa-i fortez la raspuns este recunoastere stadiului de trecere in etapa de evaluare, dupa procesul verbal de deschidere a ofertelor. Ori acolo stii prea bine ca este acel termen de 25 de zile (hai 35 de zile in cazul contractelor de concesiune) de stabilire a ofertei castigatoare si emiterea raportului procedurii si comunicarile (acolo amanare nu mai exista din partea AC, decat o singura data - bine motivata)
In concluzie sa inteleg ca de mai bine de un 1 si 3 luni tot stam sa ne contestam si sa ne judecam la CNSC si CAB fara sa aflam o solutie?


alecu26

Vancouver, solutii cred ca exista. CFR-ul face in mod curent acest lucru. Cred ca modul in care CFR bypass-eaza legea e faptul ca ei fac inclusiv Proiect Tehnic in perioada de valabilitate a SF. Ca dupa aia mai dureaza inca 5 ani licitatia, si intrarea efectiv in teren pentru lucrari...se pare ca nu mai conteaza.

Oricum asta cu SF_ul care dureaza 2 ani...e clar pentru ce e. Fiecare SF util sau inutil e facut de cateva ori....dar cine mai numara si contabilizeaza?

Ce e insa de plans si intradevar tragic as spune, e ca in tara SF-urilor peste SF-uri....de la Nadasel-Mihaesti nu s-a mai facut o licitatie serioasa de autostrada, si perspectivele sunt la fel de sumbre (1-2 ani)...din lipsa....ati ghicit....a PROIECTARII. Momentan nu prea exista nimic pe masa sa fie scos la licitatie. Singurele sperante ar fi in Mihaesti-Suplacu....(fara tunel Meses) unde aparent se lucreaza si se sta bine la proiectarea chiar a PT-ului si a detaliilor de executie.
Oricum, concluzia ramane, pentru o perioada de vreo 2-3 ani nu s-a licitat nimic pe constructia de autostrazi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).