News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

As putea să răspund spunând că doar atunci când e competiție pe finanțare, când chiar se va cere pregătirea interna temeinică a dosarelor, când se vor face de rușine unii pentru că alții au reușit să obțină mai multe finanțări - abia atunci se vor profesionaliza DRDP-urile (și politicienii interesați). Până atunci e dolce far niste susținut de "las' că dam un telefon / suntem prieteni cu aia de la guvernare".

Așa că da - politicienii locali sunt de rahat in multe situații, dar "cuțitul" ajunge mult mai ușor la osul lor. Căci presiunea pe rezultate va veni mult mai ușor din zona locală spre cineva din aceeași zonă.

gabim

^ Competitie exista intre "entitati administrative locale" in teorie de 30 de ani: avem primari alesi care ar fi trebuit sa lupte pe proiecte pentru orasele lor, ca se te citez pe tine: "se vor face de rușine unii pentru că alții au reușit să obțină mai multe finanțări - abia atunci se vor profesionaliza DRDP-urile (și politicienii interesați)". Si cu toate astea, la nivel de orase mari numarul de primari care pot fi numiti foarte buni spre excelenti se poate numara pe degetele de la o mana. Si inca aici discutam de oameni alesi care isi pot pierde jobul o data la 4 ani, dar la DRDP-uri sunt oameni numiti (cel putin directorii). Eu unul in 30 de ani pot sa spun ca sunt si mai putini oameni numiti in administratia de stat care s-au remarcat prin initiativa si prin miscat lucrurile in bine, in orice domeniu (ii includ pe Catalin si Horatiu aici). Prin urmare, raman sceptic - nu zic ca e imposibil ca descentralizarea sa permita vreunui Bolojoan ascuns prin vreun DRDP sa poate performa, doar ca (1) ma indoiesc ca asemenea oameni exista in DRDP-uri si (2) m-am cam saturat de mitul omului providential care schimba tot si va curge lapte si miere dupa.

^^ Si A1 e Bucuresti-Arad, dar avem PiSi  ;)
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

alin2pas

O oarecare autonomie totuși ar ajuta la ceva, pentru că ar pune presiune și pe DRDP și pe autoritățile locale să miște ceva, pentru că s-ar ști că se poate. Atât timp cât se consideră că totul se decide în altă parte și ei nu au nici o putere, pot să-și continue ,,somnul". Riscul ar fi să ne trezim cu tot felul de ,,cocoașe" la drumuri pentru că așa a dorit administrația locală sau cu porțiuni lipsă, că nu și-au dat interesul. Dar deja avem așa ceva, nu e ceva nou.

pasadia

Eu spun doar atat- in anii '90 DRDP Brasov a fost capabil (finantari proprii sau macar proiecte proprii) sa faca:
- pasaj CF pentru DN11 peste M400 la Ozun
- pasaj CF pentru DN1 peste M200 plus centura la Avrig
- pasaj CF pentru DN15 peste M405 la Dumbravioara
- peste 5km de DN15 relocati (inclusiv centura pentru Petelea) desfiintand astfel 2 treceri la nivel peste CF405
- pod peste Olt plus centura la Hoghiz pe DN13
- centura Maierus pe DN13
- centura Rupea pe DN13

Da, stiu, pe vremea aia erau profesionisti la conducerea DRDP-urilor, NU politruci veniti de la tineret sau cercetate penal (cazul ultimilor 2 conducatori ai DRDP Brasov).  Da, stiu, pe vremea aia nu trebuiau, probabil, atat de multe acte (AM-uri, expropieri, ITE, etc...). Dar cum puii mei atunci se puteau face si acum ne cacaim cu centura Fagaras sau cu trecerile la nivel de la Rasnov (DN73) sau de la Ucea (DN1)? Pai simplu - nu mai au finantare, nu mai au oameni care sa duca asemenea proiecte, totul e facut dupa cum bate vantul la CNAIR-ul central. Dar daca voi sunteti fericiti cu situatia asta...

alin2pas

Să nu uităm că A11 se va face datorită unor decizii luate la nivel local. Cocoașa de la Focșani de pe A7 s-a stabilit tot prin decizii la nivel local. Sper să fie dată o oarecare autonomie autorităților locale și sper că vor folosi această autonomie pentru lucruri utile și bine gândite (gen A11, nu A7 Focșani).

dr4qul4

Cred ca e vorba doar de autonomie pentru proeicte locale... centuri pe drumuri secundare sau care nu vor fi dublate de autostrada, pasaje, giratorii
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

#2001
Într-o situație de genul acesta -

La finalul tuturor proceselor, asiguratorul de ce nu încearcă să recupereze măcar o parte din plățile făcute, dând în judecată administratorul drumului? Un audit de siguranță rutiera, un dosar care să cuprindă multele bâlbe ale celor din DRDP (lipsa de întreținere a asfaltului, dimensiunea extrem de redusa a razei de viraj mai ales după montarea parapeți lor New Jersey, etc...)... cred că ar avea destule argumente. Dacă tot avem un CNAIR impotent, măcar să îl transformă în gaura neagră până ne hotărâm să nu-l mai căpușăm politic. 

alin2pas

Asiguratorii preferă să nu-și bată capul cu statul și să scoată ,,pârleala" de la asigurați prin creșterea primelor de asigurare și de la vătămați, prin reducerea sumelor acordate. Dacă s-ar îndrepta împotriva administratorului drumului sau terților care au o parte de vină în producerea accidentului am scăpa de multe probleme. O parte de vină are și poliția rutieră, deoarece polițiștii întocmesc procesele verbale foarte simplist, trec doar că ,,accidentul s-a produs din cauza conducătorului" ș.a.m.d. Dacă ar trece în p.v. starea necorespunzătoare a carosabilului, indicatoare lipsă sau ascunse prin copaci, mașina cu nr. XX-YY-ZZZ parcată neregulamentar și limitând drastic vizibilitatea (cu întocmirea unui P.V. și proprietarului acelui vehicul) și alte astfel de probleme, ar fi mai ușor și pentru firmele de asigurări să-și recupereze pagubele de la administratorul drumului sau de la alte persoane care au o parte de vină. În momentul în care se umblă la ,,buzunar", mulți vor fi mai atenți (administratori de drum, oameni sau firme), iar drumurile ar fi mai sigure.
În SUA, țara unde se spune că plăcerea cea mai mare a a oamenilor este datul în judecată, am văzut multe drumuri cu asfalt crăpat, cu denivelări, dar nu am văzut gropi sau lucrări nesemnalizate corespunzător, astfel încât să poată fi acuzat administratorul drumului sau al vreunei firme care execută lucrări pe carosabil de producerea unui accident.
Cât despre CNAIR, dacă asta e soluția, să-l execute silit până îl bagă în insolvență. Poate asta e singura metodă posibilă de restructurare a CNAIR.

pasadia

Să râdem puțin cu CESTRIN. Mai exact, cică ăștia de la CESTRIN (tot Ioniță ii conduce oare?) Au făcut o aplicație pentru refugiații ucrainieni in care cică le prezintă informații despre coridoarele de transport rutier și feroviar. Iar conform informațiile de acolo  din Albita până în Nădlac ar trebui sa ajungi in 9 ore și 20 de minute pe sosea (prin Podu Turcului, Târgu Secuiesc și apoi A1). Ceea ce îmi pare nebunie curată.

dumbravaandrei

Nici cu girofar nu ajungi in 9h:20 min...

adiarc

#2005
o sa fiu eu cel ce va contrazice...

Am fost de multe ori in Rep .Moldova,unde am rude...de cele mai multe ori de la Sibiu la Albita ( nu pe la Podu Turcului)ca e rau drumul....pe timp de zii ( ulima oara la mijlocul lui septembrie 2021 )....am facut 6 ore si 30 de minute din Sibiu până in vama la Albita..sincer cu 70-80 prin localități si 110-120 in afara unde erau porțiuni drepte.....iar de la Sibiu pana in Vama poți face 3 ore cu maximul legal...deci nu e chiar departe de adevăr

Sibiu-Brasov-Tecuci-Adjud-Barlad-Vaslui-Husi-Albita
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

hvm

chiar aseara am avut 5 masini de UA in fata mea de la Gura Humorului la Vama. Fiindca era aglomerat din sens invers nu puteam sa ii depasesc, si am mers toata distanta cu 40-45km/h. Gandestete ca ei sunt obositi, distanta mare, amenzi mari pentru unii.... Un singur barbat si 4 femei la volan. Nu au cum sa faca distanta asat in 9h30m in nici un caz dupa ce au stat in vama ore sau zile....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

adiarc

intradevar...eu plecam dupa ce pregătisem totul cu o zii inainte...totul era in masina si eu odihnit cum trebuie...

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

Ajută mult și acel timp estimat. Pe vremea când nu aveam decât un gps simplu, fără trafic, știam că timpul estimat pentru călătorie era pentru viteză de deplasare aproape de viteza maximă legală. În condiții de iarnă (când viteza de deplasare era mai mică) adaptam timpul estimat în mod corespunzător, mai adăugam timpul pentru opriri (cam 10 minute pentru o oră de condus efectiv, mai mult dacă aveam timp de condus efectiv mai mare de 4-5 ore) și îmi dădea relativ corect. Când ai de comparat între două rute pe trasee necunoscute e foarte util să indice timpul estimat.
În prezent ajută mult Waze și Google Maps, dar ambele cer conexiune la internet, ori companiile de telefonie mobilă din România (majoritatea) oferă doar convorbiri și masaje gratuite spre Ucraina, dar nu oferă internet gratuit pentru cartelele înregistrate pe rețelele din Ucraina.

mirceaeliade

QuoteCu PNRR-ul întârziat, directorii CNAIR și Metrorex au fost ,,recompensați" cu prelungirea mandatelor până la toamnă
Consiliile de Administrație ale companiilor CNAIR și Metrorex au prelungit cu două luni mandatele directorilor generali interimari Cristian Pistol și Mariana Miclăuș. Cele două companii-cheie din Ministerul Transporturilor sunt ,,controlate" de PNL, Pistol fiind și membru PNL, fost consilier în Guvernul condus de Florin Cîțu. Recompensele de partid cântăresc destul de greu, aproximativ 5.000 euro venit lunar pentru conducerea CNAIR (director general, director general adjunct și director economic/financiar, toți cu câte 5.000 euro/lună).
La ambele companii, proiectele de investiții prin PNRR sunt într-o cursă contra cronometru pentru a respecta jaloanele și termenele de finalizare, situațiile critice fiind A1 Lugoj Deva la CNAIR respectiv M4 la Metrorex. Pentru autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva (10 km), licitația a fost reluată, șansele de a prinde PNRR-ul fiind extrem de mici în cazul celor șase stații de pe M4 nici măcar nu sunt obținute toate avizele pentru lansarea licitației. Dincolo de jaloanele stabilite pentru 2023 (semnarea contractelor), întârzierea se referă la ritmul greoi în care se pregătesc și se evaluează proiectele la CNAIR și Metrorex, execuția lucrărilor fiind în mare parte sarcina antreprenorului. În prezent, Metrorex nu are niciun șantier deschis pentru extinderea rețelei de metrou, M6 prima secțiune fiind încă în proiectare, iar pe M2 Berceni – Pipera stația nouă Turdor Arghezi este construită de Primăria Sectorului 4.
https://economedia.ro/cu-pnrr-ul-intarziat-directorii-cnair-si-metrorex-au-fost-recompensati-cu-prelungirea-mandatelor-pana-la-toamna.html