News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

@horatiu.cosma, din detalile pe care le spui tu, atunci soluția nu cumva e un mix dintre măsurile propuse de vancouver, și o reformă a CNAIR, dar cumva limitată doar la nivelul superior? Prin care să te asiguri (nu știu cum se poate, legal vorbind) că aduci și menții pe posturile cheie oameni competenți. Prin posturi cheie mă refer la acele poziții prin care ai autoritatea să se poată impune decizii interne care schimbă abordarea asta pur birocratică către una orientată pe rezultate. Un fel de "comisia de tăiat hârtiile", dar care să se ocupe de a simplifica și reforma, pornind de la cazuri punctuale, ca cele descrise de tine (Care sunt convins că sunt vârful icebergului)

adiarc

eu as asemana lucrurile astfel : constructia unei case noi,versus consolidarea unei cladiri istorice ,putreda toată,care sta sa cada si la care trebuie respectate niste standarde stricte......cred ca raspunsul e evident
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MihaiD

Problema cu Curtea de Conturi e reală și sunt destui cei care au avut de dat cu subsemnatul ani întregi, aiurea, pe sănătatea, timpul și banii lor; a doua oară sigur nu mai fac greșeala să-și asume diverse, tocmai ca să nu mai treacă prin episoade din astea. Cel mai interesant mi se pare că există oameni care spun că bugetarii dintr-o entitate publică X (se întâmplă să fie și CNAIR) nu fac una-alta din cauza Curții de Conturi, iar când Curtea de Conturi iese cu câte un raport, de multe ori aceiași acuzatori, dar fix aceiași, vin în spațiul public și aruncă cu ,,huo! hoții! penalii!", neașteptând aproape niciodată să tragă concluziile după deciziile finale ale instanțelor, care nu o dată infirmă concluziile Curții de Conturi. Asta nu are legătură cu mizeriile din CNAIR, incompetența, influențele politice negative și lipsa de voință de acolo, care sunt reale.

horatiu.cosma

Corect, e o faună de speriat și prin Curtea de Conturi cu mentalități retrograde, însă în multe situații clare ca lumina zilei CNAIR nu își asumă nimic, că e mai bine să zică un judecător ce are de făcut decât să își asume. Au fost discuții halucinante în 2016 în care absolut de la masă erau de acord că modificarea x pe contractul y e 100% reală, justificată, nu putea fi anticipată, constructorul este îndreptățit să ia banii respectivi și totuși, nimeni nu semna.

alin2pas

+1, Vancouver.
Cât despre pedepse predefinite, ele sunt prevăzute în Codul muncii, începând de la simplul avertisment scris și până la desfacerea contractului de muncă; acestea se pot aplica gradual, dar pentru abateri grave sau chiar minore, dar repetate, se poate aplica sancțiunea maximă. Primul pas este însă după cum ai scris responsabilizarea fiecărui angajat al CNAIR (de la director general la ultimul necalificat, dar în special a celor cu funcții de conducere) pentru activitatea desfășurată (sau lipsa acesteia).

cristi5

#1851
@horatiu.cosma
N-am zis eu, a zis @frunzaverde. Se cheama work-to-rule. Adica respecti toate regulile posibile dar de facut nu faci de fapt nimic.

https://en.wikipedia.org/wiki/Work-to-rule

Daca ai un post caldut in CNAIR si sotia/sotul tot prin ceva minister/agentie, eventual si fratii, parintii, socrii, de ce ai face altceva?

cristi5

#1852
@horatiu.cosma
Nu e cumva si mentalitatea orientata pe pedepse? Adica oamenii (sau colegii lor) si-or fi asumat odata, de doua ori vreun aditional sa zicem, dar vazand ca tot vine un control gen Curtea de Conturi si le da in cap, au adoptat strategia "lasa, sa le dea judecatorul". Si daca toti colegii fac asa, altii nici nu mai incearca sa-si asume.

Cum vedem acum la Straco. Niciun worker-to-rule n-ar semna asa ceva: sa faca statul concesii unei firme private la schimb cu nodul. De ce sa se lege la cap?

———

Ca lucrator in statul suedez m-au controlat odata unii, sa le trimit lista de consultanti ca contractam cam multi. Eu m-am dus la sefa si am facut scandal, uite, pt ca tu nu angajezi suficienti oameni, ma controleaza pe mine astia. Eu fac pe dracu-n patru sa gasesc oameni sa predea la cursuri si ma aleg cu controale, etc.

La care ea imi raspunde: Cristi, ei vor doar sa te ajute. Si intr-adevar, dupa 2 ani au pus la punct o procedura de achizitionat consultanta prin licitatie. Ca se pare ca cum ii contractam eu (direct) era putin ilegal (bine, erau si administratori economici pe traseu care trebuiau sa semneze). Dar de pedepsit nu m-a pedepsit nimeni.

Fata de ce povesti aud despre "control de la Bucuresti" in sectorul de stat, ii o diferenta. Atitudinea ii gen "plan de amenzi". Mai ales "pe fonduri".

pest1969

Oamenii aia care nu au curajul sa-si asume ceva or avea si ei sefi, directori, ministri prin zona aia. De ce e pus un director general la CNAIR daca nu sa rezolve chiar si astfel de blocaje?
Care director general raspunde in fata unui ministru.
Daca e asa problematica situatia se poate da chiar si un HG sau o lege pentru a corecta ce e de corectat.

TibiV

#1854
Ce HG pentru a corecta ceea ce este deja Lege?...

CNAIR (ex-CNADNR) este o institutie publica in subordinea / subordonata Ministerul Transporturilor
(da, gramatica mi-a scapat aici... Dar peste 2 ani poate nu as putea sa gasesc "ministerulUI Transporturilor")

Horatiu are contacte mai bune decat mine...
Dar parerea mea (bazata pe "ceva" contacte cu "mediul academic" din Palatul Parlamentului) este ca ar fi mai usor sa schimbi Constitutia decat sa schimbi "alocarile" de functii in institutiile "remunerabile"...

NU vreau sa va dezamgesc, dar "trocurile" au ramas la fel de "valabile" in noua guvernare,..

"Pune-l pe incompetentul de fi-miu pe un un loc eligibil, si o pun si eu pe nepoact'a pe un loc caldut la stat..."

De cate ori parasesc Palatul Parlamentului, simt o nevoie intensa sa ma spal intens. Sa ma frec cu peria de paie.
Dar chiar si asa senzatia de "jeg" persista mult timp...

PS
Scuze fata de colegii care (aproape ca) traiesc acolo...
Dar ei stiu foarte bine la ce m-am referit...
Holurile sunt curate, mancarea este decenta. Doar ca 85% din "populatia" de acolo ar avea nevoie de "vacante" la Rahova/Jilava & alte "statiuni balneo-climaterice". Era una "aproape gata", cu "circuit inchis", la Belina,"pacat" ca au dat drumul "la prostime"...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

#1855
^^ Cucii zburatori semnalizeaza ca Scarlat a demiosionat ieri din companie.

LE: E deja si in presa, deci e adevarat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

#1856
Da, am văzut și eu asta pe un grup de-al lor de fb:

horatiu.cosma

Da, a fost zburat într-un final, era și cazul.

adrian sibiu

Păi mai bine zbura,,domnul ionita &company"că mai degrabă mi se par a fi ei mai vinovati decat Scarlat. 🤮🤮🤮

adiarc

nu va faceti sperante prea mari...demisia la stat,impusa sau nu...inseamna de cele mai multe ori mutarea tot pe un loc caldut...si reesaparea cand interesele o cer....asta nu va ajuta cu nimic la zborul pe fereastra a zeci de mil de euro in cativa ani( claimuri).....individul asta si cei asemenea lui nu ar trebuii sa mai stea o secunda in libertate...

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura