News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Si care e diferenta intre "vorbe goale" spuse in teleconferinta si "vorbe goale" spuse pe santier cand e ministrul in vizita? :o
Unii pricep mai greu ca in fata vorbelor au prioritate legea si contractul, in ordinea asta a prioritatii.

mirceaeliade

vorbele goale pe camp ar putea fi departe de camere.  vorbe inregistrate public intr-o conferinta oficiala, pot fi luate de viitori jucatori politici si puse la televizor in viitoare campanii electorale.  asa se trag la respundere politicieni vorbareti in SUA.

Europiu

Da, dar din păcate numai acolo se practică (și este permis) genul acesta de campanie.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

QuoteEforturile și devotamentul susținut de un foarte bun coleg, este vorba de directorul DRDP Brașov Horia Stancu l-au adus astăzi pe acesta într-o stare extrem de grava, în mâinile medicilor......Nu din cauza COVID, ci din cauza unui AVC....Doar 29 de ani, extrem de pasionat și dornic sa rezolve sutele de probleme în care se afla multe dintre contractele de drumuri în derulare, Horia este acum în grija celor mai buni medici.

SURSA

Este vorba despre directorul DRDP Brasov, fost sef pana acum un an peste SDN Brasov. Un pesedist, promovat de la sefia TSD Brasov la sefia SDN Brasov prin 2017 de Cuc, degraba servitor de ocazii de a-si face imagine ministrii transporturilor. Nu l-am cunoscut direct, dar stiu ca avm cunoscuti comuni si nu prea am nici o problema in a-l considera un simplu sinecurist obsedat de imaginea proprie pe care se chinuia sa si-o cladeasca.

In principiu nu as fi adus stirea aici daca nu as fi stiut ca inclusiv el (si DRDP Brasov) nu ar fi promis ca zille astea vor fi implicati si vor anunta solutia privind nodul Chetani. Mno, nu stiu daca se mai intampla ceva pe acel "front", dar in mod sigur el nu mai participa la acele discutii. 

Ionut

Se vor întâlni cu Straco luni.

tom_sawyer

Toate răspunsurile șefei de la Autostrăzi la întrebările adresate de cititorii HotNews.ro: Autostrăzile spre Moldova, Lugoj-Deva, Pasajul Domnești, Comarnic-Brașov și multe altele

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23965009-autostrazi-drumuri-raspunsuri-cititori-hotnews-mariana-ionita-cnair.htm

cristi5

#1806
Cred ca comunitatea noastra trebuie sa monitorizeze mai bine disputele cu constructorii din timpul si dupa derularea contractului, pentru ca sunt bani foarte multi, nerambursabili, si pentru ca rezultatele disputelor sunt un izvor nesecat de dovezi ale incompetentei CNAIR. Stim foarte putine de exemplu despre cum s-a ajuns in cazul disputei cu Pizzarotti pe A3 Moara Vlasiei sa se tripleze suma ceruta, si cum poate un constructor destept sa faca bani gramada din prostia (gramada) CNAIR fara macar sa ridice o lopata.

Pe toate contractele semnate inainte de O600/2017 (inlocuit mai tarziu de contractul national HG1/2018) in caz de disputa constructorii se adreseaza ICC (curtea de arbitraj de la Paris) pe post de FIDIC DAB (dispute and adjudication board)

https://www.lexology.com/library/detail.aspx?g=1f871a20-0b8a-40ea-a3c7-aa2e4329e1f4

Deci CNAIR trebuie ca are pe rol cateva dispute frumoase si grase la ICC. Ma astept ca tot ce s-a reziliat o fi ajuns sau va ajunge la ICC, ca constructoruii straini banuiesc ca prefera arbitraj in afara Romaniei.

Am putea afla care sunt aceste cazuri, si care e stadiul lor. Biblioteca digitala a ICC, partea de Dispute Resolution

https://library.iccwbo.org/dr.htm

Din pacate accesul este pe bani dar ma astept ca unele facultati de drept din lume sa aiba taxa academica platita. Stie cineva vreun student la o facultate de drept, sa vedem daca are acces? Sunt convins ca CNAIR nu ar vrea sa aflam ce e acolo, asa ca merita sa facem un efort. Daca stiti vreun student la drept, dati-mi va rog un PM. @frunzaverde, te provoc personal :) . Bibliotecile unor universitati cu facultate de drept poate au taxa platita.

Interesant este ca unii avocati romani spun ca deciziile ICC pot fi ignorate (set aside) de CAB. Dar pot, fireste, sa nu fie ignorate. Si daca nu sunt, banuiesc ca se dubleaza/tripleaza nota de plata a CNAIR, cum am vazut umflarea notei in cazul Pizza/A3

https://rlw.juridice.ro/13634/why-the-icc-arbitral-awards-are-set-aside-by-the-bucharest-court-of-appeals-fidic-jurisprudence.html

Si aici cateva remarci despre cum a schimbat O600/2017 si HG1/2018 situatia

https://rlw.juridice.ro/12406/consented-or-not-arbitration-under-the-new-conditions-of-contract-mandatory-for-public-works-government-decision-no-1-2018.html

Pe O600 avem de ex PiSi1, daca apare o disputa acolo sunt curios cum va decurge.

adiarc

^^^ s-au mai intalnit cu Straco?

Multumesc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Da, inclusiv ieri. Rabdare, incercam sa aflam si sa va spunem pe surse, daca/ce putem.

NGC

Pun si aici.

Quote from: NGC on May 07, 2020, 02:54:41 PM
Decizia ICC poate fi atacata la CAB. De altfel, pentru OS3 (dosar 21328/MHM), s-a si intamplat si procesul este in derulare. De fapt asteptam sa treaca situatia de urgenta. :lol:

cristi5

Via un avocat de arbitraj international, inteleg ca ICC este o curte privata, de arbitraj intre firme private. Credeam ca nu e publica nici ordinea de zi dar vad ca @NGC are numere de dosar :)

NGC

Pai la CIA ajung tot felul de informatii. :lol:

montaniardul

#1812

Dagda

#1813
trece saptamana si se pare ca nu s-a semnat contractul pe SF+PT pe A13 cum declarase...

Quest

#1814
"E prima zi de asfalt astăzi pe lotul 2 (n.b. ST2) și îmi place cum arată. Echipa (n.b. Aktor) care lucrează este o echipa de profesioniști, de-abia ieșiți din carantină. Au venit din Grecia. De acum suntem la mâna constructorului, noi facem tot ce putem, să-i ajutăm cu finanțarea și cu simplificarea procedurilor noastre, de reducere a termenelor de aprobare", a mai declarat în șantier directorul de la CNAIR, Mariana Ioniță.

Guys, si voi aveti impresia ca atitudinea asta de "sintem la mina constructorului" se perpetueaza la virful CNAIR, indiferent cine ajunge sa conduca compania ? N-am vazut nici un DG sa zica: "va uram spor la treaba, si nu uitati, avem tot timpul pregatite facturile de penalitati, daca nu va respectati termenele intermediare convenite in Contract". Eu n-am auzit nicicind asa ceva din gura vreunui DG pina acum... Voi ?
Common sense will get you far !