News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Mercurialul posturilor in CNAIR (lucruri arhicunoscute in administratia noastra, acum si intr-un document oficial):

QuoteDeputatul PSD Arad Dorel Căprar, alți doi deputați și un senator, dar și angajați ai Agenției de Control și Încasare Nădlac II și ai Direcției Regionale de Drumuri si Poduri Timișoara, au fost trimiși în judecată în dosarul şpăgilor din Banat, scrie Mediafax

[...]cercetările s-au desfășurat pe două paliere:
1. ,,protecția" oferită de persoanele cu funcții de conducere controlorilor de trafic, la locul de muncă, în schimbul unor sume de bani (între 100 – 500 euro lunar)[...]

2. modalitatea în care se făceau angajările în structurile locale ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.), respectiv pe linie de partid și cu remiterea unor sume de bani. Astfel, în perioada iunie – noiembrie 2019, Ispravnic Cristian Ilie, Horgea Cristian și Căprar Dorel Gheorghe și-ar fi folosit influența conferită de calitățile lor de persoane cu funcție de conducere într-un partid politic pentru angajarea a cinci persoane pe funcțiile de controlor trafic în cadrul D.R.D.P. Timișoara, prin fraudarea concursului pentru ocuparea acelor posturi.
De menționat este faptul că posturile respective ar fi urmat să fie ocupate numai după ce s-ar fi analizat, la nivel de conducere a partidului, ofertele candidaților, urmând ca decizia finală să îi aparțină inculpatului Căprar Dorel Gheorghe.

Existau și situații în care candidaților care aveau susținere politică să nu li se mai pretindă și remiterea unor sume de bani.

,,Distinct de folosirea influenței politice pentru ocuparea posturilor de controlor trafic, inculpatul Ispravnic Cristian ar fi acceptat ca cele cinci posturi să fie ocupate prin fraudarea concursului în schimbul unor sume de bani ce ar fi fost negociate între 5.000 și 10.000 de euro de persoană; Horgea Cristian ar fi pretins ca patru din cele cinci posturi să se ocupe în schimbul unor sume cuprinse între 4.000 de euro și 10.000 de euro, iar Lucaciu Mircea (numit între timp șef al Departamentului Venituri) ar fi acceptat ca unul dintre posturi să fie ocupat în schimbul sumei de 4.000 de euro.
În ceea ce-l privește pe inculpatul Căprar Dorel Gheorghe, acesta ar fi pretins și acceptat ca două dintre posturi să fie ocupate în schimbul sumei de câte 5.000 de euro fiecare, pretinzând ca banii să fie remiși în mod direct la casieria organizației județene de partid", arată DNA.

De asemenea, cercetările au mai stabilit că șefii din cadrul D.R.D.P Timișoara sau în alte instituții locale sau regionale, susținute de partid în acele funcții, ar fi avut obligația de a plăti o taxă lunară la casieria organizației județene de partid, cuantumul taxei raportându-se la funcția deținută.

hotnews.ro


prd.marius

#1786
Uitati-va cu ce se lauda CNAIR pe facebook.

Postarea completa aici: https://www.facebook.com/cnadnr/posts/2503721439887920

Deci, in 20 20, noi vopsim un intreg perete cu pensula, iar asta e motiv de lauda  :headbash:

rota

#1787
sedinta publica, citez "si pă facebook" VIDEO

LE: acuma nu vreau sa fiu hater, dar e ff buna abordarea asta, video saptamanal..in IT e un fel de daily stand-up :O)

pasadia

Tot stau si ma uit la ea si incerc sa identific ce se spune si ce se vrea (chit ca am cerut si ajutorul lui horatiu, poate el stie mai bine cine e fiecare personaj in parte):

- primle minute sunt pierdere de timp asteptand ministru si apoi ascultandu-l pe ministru aberand (pana pe la minutul 8)

- pe la minutul 9-11 inteleg ca  unul de la Straco (Ghidineci Mihai) care pare sa spuna ca el a inteles ca Astaldi ar urma sa deschida lotul Iernut - Chetani la sfarsit de august si ca Straco ar putea sa termine si el bretele astfel incat sa fie functional. Cu accent pe "ar putea, nu zice in nici un moment ca "vom face"

- urmatorii sunt chiar cei de la Astaldi (pe la inutle 12-15) care insista sa o contrazica pe sefa CNAIR si sa spuna ca vor termina lotul nu la final de august, nu la final de iulie, CI la final de iunie (06!). Apoi o dau pe podul de la Braila (in grafic), pe multumiri si lugu-lugu pntru ca ar fi sponsorizat Astaldi spitalul din Braila cu ceva, si singura chestie ce mai merita retinuta e ca, dupa Pasti, sefii UIP-urilor vor fi trimisi in santiere sa stea acolo pana vine iarna (asta pe langa consultant si DRDP...). Evident o sa avem mai multi plimbatori de mape decat muncitori, dar hei...

- apoi vine randul turcilor cu 2 loturi pe A0-sud (nu mai stiu exact cum se scrie numele lor si nu mai stau sa caut). Reprezentatul lor e Florin (e inregistrare apare numele de Gradin Alexa), e la per tu cu sefa CNAIR (iar ea e foarte prietenoasa cu el) si singura concluzie e ca CNAIR nu a terminat expropierile si ele s-ar fi urgentat astfel incat "sa va vedem cat mai repede in santier".

- dupa minutul 19 e randul Aktor, unde avem parte de un dialog in engleza la nivelul clasi a IV-a

Mai editez mai incolo daca mai am rabdare...

punktnet

Mi se pare trist cum un antreprenor precum Porr, se roaga efectiv de CNAIR sa le dea verde sa lucreze la A2. Foarte surprinsa duamna de acest tupeu al reprezentantului Porr si foarte incropit acest raspuns.
Ar fi chiar trist sa nu profite de lipsa traficului acum
Just kidding.

AlexxC

Este un pas inainte aceasta videoconferinta publica,sper ca vom vedea si alte astfel de initiative care sa transparentizeze cat mai mult compania si din care sa ne putem lua informatii legate de termene si problemele cu care se confrunta constructorii...chiar de la sursa.
Totodata acest tip de intalnire "la vedere" are rolul de a responsabiliza actorii implicati,sper eu.

Ionut

E fix zero barat conferința aia. Doar contractul contează.

vancouver

In toata lumea civilizata se face regulat, de obicei o data pe sapt., o intalnire beneficiar - constructor. Tot saptamanal constructorul se intalneste cu subantreprenorii.

Sunt chiar diverse strategii (gen "LEAN"), in care aceste intalniri reprezinta cheia reusitei.

Lipsa de comunicare e cea mai mare nenorocire.

Este evident ca la o conferinta asa de generala, cu toate firmele si toate santierele mari, nu se pot puncta prea multe chestii de detaliu. Astea trebuie ulterior discutate separat si urmarite.

Faptul ca aceasta conferinta este apoi transmisa public este inca o data excelent.

DECI DE 2 ORI BRAVO CNAIR. Ca si alte femei care au mai condus ministerul, desi nu este neaparat in tema cu fiecare amanunt tehnic, doamna de la CNAIR cred ca o sa faca mai mult decat multi barbati atoatestiutori, pur si simplu prin seriozitate si cautarea de a rezolva din probleme prin dialog.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvan96

Din punct de vedere al imaginii pare un lucru foarte bun pentru Directorul General al CNAIR.Acum daca intram pe fond si vedem cum reprezentantul Itinerra pentru Pasaj Oltenita pare ca nu a vorbit in viata lui cu cei de la DRDP Bucuresti, cum se roaga Mariana Ionita de cel de la Tirrena (DX12) sa "se organizeze" si ala pentru ca vrea sa fie baiat ii raspunde subtil accentuand ca ei au AC doar pe 7 km (cred ca i-a zis de 3 ori asta in 3 minute), cum promite Carreta aceleasi lucruri de ani de zile stiind ca nu are nicio intentie de a se tine de ele parca nu mai da asa bine la imaginea CNAIR, doar ca asta stim doar noi pe forum.Oricum, eu ma bucur ca se fac publice aceste videoconferinte, mai aflam una-alta despre stadiul contractelor aflate in proiectare/faze birocratice mai ales.

jaston

E binevenita orice fel de conferinta unde se aduc in discutie stadiul lucrarilor, problemele din teren si solutiile oferite.
In urma acestora (conferinte) vom stii pe cine sa luam de urechi daca cineva nu si respecta angajamentul.

dr4qul4

Daca vor sa-si imbunatateasca imaginea, atunci sa inceapa sa raspunda la intrebarile adresate, sau mai bine, sa publice pe site-ul lor raspunsurile la FAQ.
Iar daca vor sa imbunatateasca proiectele si executarea lor, sa faca bine sa publice pe site-ul lor rapoartele intermediare de la sfarsitul fiecarei etape a realizarii SF-urilor.
Sa ne lase cu idiotenii gen pod de 700 m peste canalul navigabil de pe Dambovita. Ne ajunge idiotenia CFR de la Gradistea pentru "canalul Arges".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

Poate ma lamuriti si pe mine ce pneuri sa pun pe masina sa aiba aderenta pe imaginea companiei asteia. Citi ani au stat constructori seriosi asteptind sa miste compania asta? Cit timp mai circulam pe linga muzee? Sint aceiasi oameni, sint aceleasi proceduri, sint aceleasi taraganari, sint ramineri in urma tuturor vecinilor dar va lasati furati de un joc de scena: vechii actori fac un pas un spate si-si rod linistiti salariile eventual ca directori la celelalte companii? De stat, evident. Citi au fost dati afara de prin compania asta? Voi continuati sa creditati jocul asta de oglinzi?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Quest

#1797
Legat de video-conferinta tinuta joi la Companie,

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/251339049339961/

am facut un opis al subiectelor abordate, fara timing, dar in ordine cronologica:
A3
Iernut chetani

Centura buc sud

A10 L 2
deschidere 30.11.2020 (Bode i-a pus pe greci sa spuna si in romana termenul de deschidere asumat)
A10 L 1
deschidere 30.11.2020

A7 Bacau tomozei

CraPit
UMB
TS

Pasaj berceni
Trameco

Pasaj oltenita

VO SM
Itinera
54% fiz.  43% fina.
deschidere 06.2021

VO TM Sud
TS

Risnov-Cristian
Alpenside

A1 Sb - Boita
Porr.   Dl. Vergina

Pasaj Domnesti
Straco

VO Barlad

Pasaj Mogosoaia
Strabag

Budescu proiecte noi
licitare A3 3b3 Poarta Salajului - Zalau
si 3b4 Zalau - Nusfalau
+ tunel Meses
PiSi 3
2021 Corid IX

Ca nota generala, de prea multe ori am auzit DG rugindu-se de constructor ptr mobilizare...
Simt deja nevoia sa urmaresc o video conferinta similara la ASFINAG.
Oare tot asa se roaga de constructori ptr mobilizare ?
Common sense will get you far !

cristi5

#1798
Vad ca intalnirea de pomina are vreo 3 rezumate pe forum (apropo, societatea civila de ce nu e invitata??). Asa ca mai fac si io on rezumat.

Tovarasi, eu cred ca Eugen Ionesco ar fi mandru de sceneta jucata de Artistii Poporului Bode, Mariana, Pizzarotti, Aktor, Straco, sub supravegherea atenta a lui Scarlat care reprezinta, primordial, interesul national.

Mi-am amintit de o vizita la o matusa a carei fiica era casatorita si plecase cu alt barbat. Si eu si matusa stiam ca a plecat, dar amandoi ne prefaceam ca nu stim, ca era prea jenant sa reiasa doamne-fereste ca fiica-sa ii nestatornica (si nici nu era, ca de-atunci ii tot cu al doilea, dar pt o matusa de moda veche, era greu de discutat subiectul). Sau cum o zis Iohannis, elefantul din incapere. Dar un elefant jenant jenant de tot.

Nonasalnta cu care Aktor si Pizza ziceau: da dom'le, 30 noiembrie, pai se poate? Si ministrul zice ca vrea traducere. Probabil se referea la o traducere de tip d'ale Carnavalului?

Si ce ii si mai haios ii ca sceneta va deveni o mizanscena saptamanala! Cu casa inchisa! Si ca niste mari artisti, toti actorii vor fi tot mai creativi pe masura ce vor juca sceneta in mod repetat, vor invata sa impacheteze rahatul in forme tot mai sofisticate, turkish delight.

Acuma pe bune, ce sens are comedia asta? Tot ce conteaza ii ce scrie in contracte, si fiecare din acesti baieti destepti are statul la mana cu cate-o enormitate gen
- contract scris prost de la inceput
- oferta care nimeni n-a observat ca e neconforma
- ne-am razgandit, vrem 2 benzi pe sens si nod spaghetti (care duce de doua ori mai mult trafic decat poate intra in nod ca na, sa fie ca-n Amerikia)
- am uitat sa expropriem,
- pfai, ce surpriza, o groapa de gunoa
- am intarziat un AC, un AM...

Si toti au vazut ce pateste o firma precum Comsa care au lucrat pe cuvant de onoare (ca i se va plati ecoductul de exemplu) si au inchis ochii la toate balbele CNAIR (mai stiti exproprierea aia in alta parte?), si chiar au vrut sa duca proiectul la bun sfarsit, si, wait, l-au si dus... Asa ca ce mai conteaza cuvintele de onoare in toata afacerea? Ce cuvant de onoare mai are sau mai cere CNAIR de la altii?

- Baieti, maine la ora unu ne batem cu turcii, veniti?
- Venim maria(na) ta!
- Da' sa veniti ca eu am vorbit serios cu oamenii aia!

"Vorbit Serios" e ce scrie in contract, si cum s-au tinut partile de el. Restul e bullshit. Si apropo, daca chiar vrei sa ai o discutie cu un constructor, o faci off-the-record. Ridicatul poalelor in cap pe teleconferinta feisbuc nu cred ca ajuta pe nimeni.

Vorba cuiva (pe forum cred) Pizza cred ca abia asteapta rezilierea sa mai faca niste bani de pe juristii statului. Intre timp, sigur doamna, 30 nov ca nu ne doare gura.

mirceaeliade

#1799
E excellenta modalitatea asta noua de transparenta pri publicarea teleconferintelor.  Faptul ca exista videouri unde ministrii, angajati CNAIR, si conducatorii contractorilor zic cu vocea lor ca "o sa faca X" va ajuta in timp sa fie mai putine lacune.  Pe termen scurt tot vor fi cativa care vor incerca sa dea teapa, dar daca de ex contractorul Y zice acum sau in viitor pe video public ca "facem X" si defapt fac mult mai tarziu X, atunci opinia publica prin cateva voci activiste va putea atrage alarma cand acel  contractor Y va incerca sa mai ia contracte pe viitor.

Pe viitor merita urmarit ce va fi publicat de CNAIR insisi:

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/multimedia/galerie-video