News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

#1665
Nope, că e cu copyright  :lol: și îmi iau minusuri (deja mi-am luat pentru cort sau muzeul central, or fi ăștia de la Mt=0 pe forum).

Dacă vrei părerea mea, în parcul ăla din fața muzeului merge un grup statuar sugestiv

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

MarcoPolo

Tin sa va aduc aminte de discutia de aici, odata cu numirea lui Scarlat la conducerea CNAIR. Atunci parerile pareau relativ bune despre el.
Nici CV-ul nu arata chiar rau, are cat de cat experienta.
A lucrat multi ani de partea cealalta a baricadei (a fost PM adjuct si interfata publica a consortiului de pe OS4).
Chiar nu inteleg prostiile care le face acum. Ce se intampla, refuleaza? L-au schimbat anii petrecuti in "sistem"?
Cum naiba a semnat asa o reziliere, clara si pentru un novice ca e ilegala ?!? La experienta lui, daca chiar a fost fortat sa rezilieze, putea macar sa gaseasca metode legale de a o face...

frunzaverde

Nu stiu ce sa zic - am si mai mari indoieli cand vad langa pozitia unui manager / politician titluri de "doctorand" sau "masterand". Ambele sunt pozitii care cer munca full-time (doctoratul facut pe bune cere munca peste full-time timp de 4-5-6 ani consecutivi). Doctoratul cere inovatie si cercetare reala - nu se poate face in paralel cu managementul unei companii cu bugete de miliarde de euro - unul pe bune nu se poate face in paralel cu NIMIC. Cand vad asa ceva, mi-e clar ca s-a facut un compromis urias acolo; ori o goana dupa diplome care in realitate n-au valoare ca sunt bazate pe aer, ori, in cazul opus, ignorarea managementului companiei pentru a avea timp de cercetare si dezvoltare.

Pe urma, am alte mari indoieli despre cineva care nu e capabil sa scrie in CV-ul propriu corect numele companiei unde a lucrat. Mi se pare o lipsa de atentie si grija extrema fata de propria persoana; daca nu poti sa-ti manageriezi CV-ul cum poti sa manageriezi proiecte uriase... Si tot textul este scris cu picioarele in CV-ul ala (nu mai zic de format, dar formatul ala pare a fi standardul in mediul public romanesc)!

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

^
Frunzaverde, daca-mi permiti iti spun eu ce e de zis! E de subliniat cit se poate de apasat exact ce ai zis. Nu poti face studii doctorale si sa ai si un job extra. Poate la floricele gen Gender Studies sau sa faci un Doctorat in Contabilitate  :lol: sau de-astea, in nici un caz in stiinta sau in tehnologie.
Inca: CFDP. Bun. Da' ce tot pune matematica acolo? Ori ai facut Cfdp ori Matematica. Sigur, exista si posibilitatea sa fi fost contopite Facultatea de Matematica a Universitatii Bucuresti cu Cfdp a Universitatii Tehnice de Constructii si nu vom fi aflat noi. Tot ce se poate ...
Preferata mea din CV e insa asta: tipul asculta, intelege si citeste in limba materna ...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

MarcoPolo

OK, m-ati lamurit, e varza Scarlat asta.
Insa sa semneze o asa reziliere, care pica la orice proces, nu e nesimtire, spagareala sau fuga de raspundere, e prostie pura.
Ok, a fost fortat sau cine stie care naiba au fost motivele, insa eu, in locul lui, ma chinuiam macar sa gasesc niste argumente solide.
Comsa nici nu are nevoie de avocati buni ca sa castige procesele, le-a fost servit totul pe tava...

Io

 :puke: Acum doua saptamini ministrul gusat cu competente de tip cuantic (cind sint cind nu, depinde daca te uiti sau nu la ele, se manifesta doar daca nu? Am vrea noi! Forumul asta ar deveni think tank) cu argatul peridoctoral isi umflau public muschii si ne rodeau nervii cu ce mari si tari sint ei si ce grozav pot ei sa construiasca/repare ceva in regie proprie. N-aveai loc de ei. Azi incep sa miorlaie prin presa ca au publicat ceva pe Seap cu pocinogul OS3 (iar!) si nu a ofertat nimeni. Pai voi ce sinteti acolo, ma? Ce mama dracului sinteti voi? La ce folositi? Sinteti companie de drumuri sau adunatura de juristi, contabili si politruci? WHAT ARE YOU FOR?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

yetiman

Si, apropo de regie proprie:

Cu spatiile de servicii de pe A3 Turda-Gilau ce se mai intampla, domnilor de la CNAIR?

Nu sunteti in stare sa le faceti in regie proprie? Chair daca acum au crescut balariile pe acolo, bechtel a lasat spatiul delimitat si cu ceva terasament. Plus scurgerile pluviale.

Acolo mai trebuie facut/finalizat terasamentul, asfaltat sau betonat si construit o toaleta. Macar atat si ar fi de folos celor care circula pe acolo.

de exemplu aici

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

rocklee

horatiu care ar fi metoda ce mai simpla de a se scapa de acest CANCER ...DIN CNAIR ...daca nici politicu nul poate oprima ...

am inteles ca sunt tot felul de legi care ...ii apara pe acesti fuctionari publici ...

dar cum au scapat ...infractori ...cu legile justitiei nu se poate gasi o metoda de a sparge acest cuib de viespi ... >:( >:( >:(

alecu26

cam cea facut doamna Firea. Cu mici schimbari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Poti sa detaliezi? Nu mi se pare cel mai bun exemplu, si nu sunt unul dintre cei care protesteaza fata de orice e facut de rosii.
Sunt de acord sa infiintam noi companii nationale specializate, dar cum facem sa angajam oameni cu bunavointa si mai ales cum le punem criterii de performanta care sa duca la inlocuirea lor in caz de neindeplinire?
Nu sunt insa de acord sa facem atribuiri directe catre alte companii municipale. Avem nevoie de licitatii, in special pe fonduri europene, pentru tot ce inseamna executie.
Pregatirea licitatiilor, SF-urile si chiar proiectarea poate fi facuta "in house". Dar doar atat.

Ca si companii nationale ar trebui sa avem cate una/sau una care sa cuprinda mai multe divizii care sa se ocupe de:
- intocmire cadastru si realizarea exproprierilor
- arheologie si deminare
- relocare utilitati
- elaborare SF si proiectare
- pregatire si evaluare licitatii

Chiar si cele de mai sus, ar trebui sa se limiteze la lucrari de mici dimensiuni, adica de cele pentru lucrari suplimentare sau punctuale (SF/proiectare pentru un pasaj/nod, nu un lot de autostrada). Iar pentru lucrarile de executie, de mici dimensiuni (de ex Holdea), aceasta companie sa poata atribui direct catre CNAIR/DRDP-uri lucrarea, catre antreprenorul de pe lot, sau sa organizeze licitatie separata.

Posibil sa psun tampenii...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ladposta

Cum vad ca postul meu anterior a disparut fara urmari (recunosc nu era postat unde trebuie) pun intrebarea mea si aici:

Cine coordoneaza CNAIR si cine stabileste structura si numeste conducerea companiei?

Multumiri anticipate pentru raspunsurile voastre.

tonică

uite aici, ladposta: http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/ROF%20Iunie%202018.pdf

eu vad ca fiind necesara infintarea unei noi companii care sa se ocupe doar de autostrazi si drumuri expres ( o chicita care sa si motiveze legal desfintarea mai tarziu a cnair dar sa si specializeze compania doar pe un anumit segment ) care in 3,4 luni sa se organizeze de la zero cu un management privat, cu interviuri si angajari bazate strict pe meritocratie si pe o experienta ireprosabila. Daca functiile cheie sunt ocupate de oameni competenti, nu vor ezita sa se inconjoare de oameni asemeni lor.
Apoi, usor, usor cnair degrevat de o parte din atributiuni va fi nevoit si sa trimeze din angajati. Se va scapa astfel si de fel de fel de secretari de stat si mucavale, cu gramada prin companie, urmand ca sa se impuna pastrarea posturilor in baza unor realizari si a unor merite, nu doar pe ochi frumosi. Va fi mai grea decimarea acestora decat in cazul angajarilor din noua companie dar macar autostrazile si dx-urile nu vor mai avea de suferit!

NGC

Prin targ umbla vorba ca unii de la CNAIR vor trebui sa isi pregateasca haine groase iarna asta. :lol:

Dominik

You're in Steelers Country

rocklee

NGC....se dau ordonate ...salari compensatorii ...si pleaca  si cu bani pentru haine ...GROASE.... :D