News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

CNAIR nu poate fi reformata de Directorul General. Sa fim serioși. Nu e corect sa ii ceri lui Scarlat sa reformeze CNAIR. :lol: Eu voi fi mulțumit daca ne da documentele cerute pe 544 și termină 2-3 șantiere și licitații. Așteptările mele sunt zero.

Quest

Cred ca CNIR is the answer. A fresh new start.
Dar asta nu inseamna ca din CNAIR nu poate fi luat nici unul dintre cei 6000 de angajati.

Lucian Isar aseara pe B1 spunea ca n-a vazut oameni prosti in Administratia Centrala, doar ca sint versati, dotati cu prea multa inteligenta a strazii (cred ca la streetsmart s-a referit).
Common sense will get you far !

cristi5

M-a lamurit ieri frunzaverde ca de fapt avem o problema de sistem pentru ca nu exista independenta manageriala. Orice director CNAIR va fi pres in fata politicului, orice lansare de proiect imatur la ordin politic nu poate fi oprita, la fel dare in circulatie prematur etc etc

Pe de alta parte nu exista prea mult de pierdut, deci politicianul nu va putea opri angajatul sau directorul CNAIR din lalait. Neaga va ramane linistit in CNAIR, director mai mic, probabil pe acelasi salar. Deci faci sau nu performanta, asculti sau nu de politic, tot acolo e. Avem angajat CNAIR care a subminat conferinta de presa a directorului si n-a putut fi concediat.

Romania nu a realizat aceasta independenta manageriala, si nici nu a putut introduce criterii de performanta in niciun domeniu, nu numai la drumuri. Companiile au fost separate de ministere dar tot subordonate politic au ramas. Pe hartie angajatii companiei nu sunt functionari publici dar sunt la fel de intangibili. In plus companiile au devenit locuri prielnice pt nepotism si pile de partid. Plus ca probabil mai ia omul niste bani ca e in consiliul de adminsitratie etc. Deci am luat numai partile care ne-au convenit cand a fost de infiintat companii/societati nationale.

Poate vreun CNIR si consultanta ASFINAG sa schimbe asta? Dupa 4 ani pe forum, eu sunt pesimist. Poate e posibil, dar in multe decenii. Sau poate e posibil un mandat politic, dupa care urmatoarea guvernare vine si angajeaza rude si membri de partid, reinstituie controlul politic etc. Si cum orice proiect de infrastructura dureaza mai multe cicluri electorale, efectul va fi redus... In plus "Dreptul la lalaiala al angajatului companiei" va fi extrem de greu de anulat. Parca si vad CCRul lucrand la foc continuu.

Exista solutia extrema: concesionarea retelei de autostrazi pe termen lung la o firma, ca in Italia, Spania, Franta. Adica privatizarea completa a managementului retelei. Asta ar insemna taxe de autostrada, dar si dezvoltarea si intretinerea retelei pe criterii de profit. Autostrada ca afacere, nu cadou facut de politician electoratului, dupa care statul nu e in stare s-o intretina, sau descopera ca a uitat zone intregi fara autostrada, desi exista cerere.

pasadia

Si mai exista o solutia, cea care nu ii convine lui frunzaverde: spargi administratia publica centrala in mai multe administratii publice regionale si induci concurenta pentru fonduri intre ele. Vor aparea practici diferite, rezultate diferite, etc...

frunzaverde

Nu exista "concurenta" intre administratii publice distincte teritorial. Concurenta inseamna, prin natura lucrurilor, ca exista posibilitatea ca clientul final sa aleaga intre multipli furnizori de servicii. Ceea ce, in cazul administratorilor de drumuri nu se poate - pentru ca nu o sa existe doua retele de drumuri paralele.

Spargerea teritoriala (care are si o denumire in romana - "deconcentrare") nu o sa schimbe cu nimic lucrurile. Rezultatele CAIR-Brasov si CAIR-Cluj vor fi tot monopoluri pe raza lor de actiune; nu exista nici o concurenta reala intre Brasov si Cluj, pentru simplul motiv ca daca drumurile sunt infecte in Brasov dar bune in Cluj nu e ca si cum CAIR-Brasov va pierde clienti si va da faliment. Mai mult, companiile mici rezultate vor fi la discretia atat a politrucilor nationali cat si a politrucilor locali - doua straturi de control politic!

Romania a realizat in masa "deconcentrari" din astea fiind campioana in zona. Toate au fost un esec. Sistemul de spitale este "deconcentrat" - complet controlat local/regional. Arata la fel de rau decat cand era un sistem national desi finantarea a crescut masiv - si nici macar in judetele cele mai bogate situatia nu e nici macar decenta. Aceiasi chestie cu furnizarea/distributia energiei electrice. Aceiasi chestie cand vine vorba de scoli primare si gimnaziale.

Chiar unde exista inclusiv privati - dar cu exact aceiasi atitudine monopolista ca statul - de exemplu la gaz si electricitate (asta e pe cale de schimbare dar lent) - desi "concureaza teritorial", nu exista concurenta reala, pentru ca pentru a-ti schimba furnizorul de servicii trebuie sa te muti 200 km, ceea ce e nerealist. Aceiasi chestie se va intampla cu drumurile. Mai multa comanda politica (din doua surse de data asta), dar acelasi monopol cand vine vorba de evaluare si decizie (deci acelasi "nu-mi pasa de ce ofer, stapanul meu e politicianul, nu utilizatorul"). Deci EXACT pe dos de ce trebuie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#1640
Care e de fapt spiritul acestei idei a deconcentrarii CNAIR?

- ca CAIRul regional (CRAIR :) ) ar fi mai aproape de client? Eu sunt inca ametit de ce rapid a iesit AC pe portiuni mari de DX12. Deci daca ai forta in partidul de guvernamant, se poate. Dar... exproprierile, si tot tacamul necesar pt AM si AC ar trebui mutat la regionala. Un mini-guvern! Sau vrei sa mearga aia cu jalba la Bucuresti sa astepte dupa functionari centrali lalaiti? Pai atunci ce-am rezolvat?

- ca exista atitudini diferite fata de serviciul public si munca in folosul comunitatii in diferite zone ale tarii? Gen "omul sfinteste locul"? Ca ardelean si clujean verde, vreau sa cred ca e asa, dar cand aud unele povesti de prin Cluj, hmmm. Incepand de la primarul ala care lua spaga pt pepeni si zbura la dentist in Germania

Unde se intarzie proiectele?
- din start, SF prost. Aici da, avem exemplul centurii metropolitane Cluj, unde stim ca se comunica intens cu proiectantul la nivel local.
- la AM si AC. Astea nu s-ar rezolva ca sunt multi-minister. Decat prin regionalizare totala (la care recunosc ca nu m-as impotrivi, dar nici nu o vad posibila)
- la constructor. Aici este ceva potential. Un sef creativ de CAIR, mai bun manager, poate reuseste sa vina in intampinarea constructorului sau sa faca un contract beton
- inactiune pura (lalaiala) asteptand dupa politic. Gen lansat tunele LD2 cu 6 ani intarziere. Asta nu stiu daca s-ar rezolva, ca ar depinde si de baron si de seful central de partid

Ar avea un CAIR puterea sa porneasca un proiect (de la SF sau sa ia un SF sa-l implementeze)? Asta si in cea mai depolitizata regiune mi se pare tot decizie politico-economica. Nu poti lasa drumarul sa ia decizia asta. Si atunci, daca depindem de capitala, iar n-am prea rezolvat.

Dar ce te faci ca proiectele cele mai grele sunt intre regiuni. PiSi, CoBra, A8. Poate aici ar fi ceva fudulie, cum e la granita cu Ungaria. "Uite ca ardelenii au ajuns cu autostrada pe creasta...". Presupunand ca regiunile se inteleg sa treaca muntele in acelasi loc...

La primarii, Clujul, Oradea au administrare f buna (pe unele domenii cel putin). Dar, simte Bucurestiul vreo apasare? Vreo concurenta? Zero. Se muta "clientii" spre orasele mai bune? Eu stiu de Barbu Mateescu si cam atat. Sa zicem ca CAIR Cluj si Brasov s-ar misca in stil austriac. Autostrada Cluj-Brasov. Ce castiga clujeanul care merge la mare sau la capitala daca aia se infunda pe Predeal in sus?

Pe de alta parte deconcentrarea ar permite teoretic unor CAIR sa faca treaba daca vor cu adevarat. Dar fara separare de politic (baron local si seful de partid) nu vad cum pot face treaba.

Sunt curios cum se raporteaza baronii la spitale de exemplu.

LE: eu iubeam descentralizarea pana anul asta. Suedia e descentralizata, platim taxe direct la comuna. Locuiesc in una din cele mai bogate comune din tara. Au reusit politicienii locali s-o aduca aproape de faliment

rota

Încă o demisie de răsunet la CNAIR. Șeful Consiliului de Administrație, zburat de Cuc

Scandalul intern de la CNAIR a ajuns până la ușa premierului Viorica Dăncilă. Șeful cancelariei premierului, Costin Mihalache, și-a dat demisia din funcția de președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR.

Sursa

TibiV

Quote from: cristi5 on July 11, 2019, 11:52:59 AM
LE: eu iubeam descentralizarea pana anul asta. Suedia e descentralizata, platim taxe direct la comuna. Locuiesc in una din cele mai bogate comune din tara. Au reusit politicienii locali s-o aduca aproape de faliment 
De manual!
(Manualul Asa nu...)
:book:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1643
Ieri am auzit ceva pe TVR 1 despre CNAIR
- angajatii care lucreaza in teren (non-TESA) au manifestat in Bucuresti si au cerut sa fie recunoscuti ca constructori (pt salar minim 3000 RON)
- au acuzat ca la DRDP Cluj(?) sunt angajati pe criterii politice vreo 5 profesori de sport. O tanti cu voce pitigaiata de la DRDP Cluj zice ca nu sunt atatia, ca e doar un profesor de sport :)
- contactat telefonic, ministrul a zis pe post ca i-a cerut lui Scarlat sa reduca nr de directori din CNAIR la jumatate. De la peste 30 de directori :)

voicul

Sper ca e topicul bun:

Revoluție cu mâna în ghips! Ministrul Cuc dă afara toate "pilele"
Ministrul Răzvan Cuc promite că face curăţenie printre "pilele" de la CNAIR.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, promite că va face curăţenie în rândul personalului TESA de la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, în special printre cei suspectaţi că au fost angajaţi pe pe "pile". Anunţul a fost făcut la întâlnirea cu sindicatele, ale căror nemulţumiri sunt legate exact de modul în care este structurat personalul, de diferenţele uriaşe de salarizare şi de modul în care sunt alocate resursele umane.

Preşedintele Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, care a participat la discuţii cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. a afirmat că aceasta a promis că va lua în calcul restructurarea angajaţilor în zona administrativă.

Un exemplu adus în discuţie a fost cel de la Direcția Regională Drumuri și Poduri Cluj, unde ar fi angajați pe postul de asistent manager mai mulți profesori de sport.  Situația a fost sesizată de angajați ai instituției pe pagina de Facebook a Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

De asemenea, primele posturi desființate vor fi ale directorilor, poziţii pentru care un salariu ajunge și la 20 de mii de lei, brut.

Sindicaliștii și reprezentanții Ministerului Transporturilor vor continua discuțiile privind majorările salarile ce ar urma să fie cuprinse în noul contract colectiv de muncă, în condiţiile în care actualul contract expiră săptămâna viitoare.

https://www.money.ro/revolutie-cu-mana-in-ghips-ministrul-cuc-da-afara-toate-pilele/

NGC

Quote from: vancouver on July 18, 2019, 12:17:36 PM
PS. Pana acum CNAIR nu se lauda si cu lansarea licitatatiilor pentru supervizare. Acum pare a fi o febra de a arata cat de multa treaba fac ei si publica anunt pentru fiecare basina trasa.

Unde mai pui ca dupa titlul comunicatelor mai pun si semnul exclamarii, ca sa arate ce "mare realizare" au facut. :lol:

Sa exemplificam putin cu doar cateva comunicate din ultimele zile.

- "A fost scoasă la licitație Supervizarea Secțiunii 1 și 5 ale Autostrăzii Sibiu Pitești!"
- "A fost scoasă la licitație Supervizarea Autostrăzii de Centură București Sud!"
- "Se închide podul de la Adunații Copăceni pentru reparații! Circulația se va desfășura pe podul provizoriu!"
- "Contractul pentru finalizarea construcției Variantei Ocolitoare Târgu Mureș a fost scos la licitație !"
- "Au fost depuse două oferte pentru Supervizarea proiectului Podului de la Brăila!"

Wow! Sa te lauzi ca au depus 2 firme oferte! :lol:

De cativa ani am tot zis ca vreau sa vad un comunicat in care anunta ca s-a anulat o licitatie si tot astept degeaba. Nu vor sa se laude si cu asta. :lol:

Earthchild


NGC

Ce sa vezi, au dat comunicat si pentru depunerea unei singure oferte. :lol:

- "A fost depusă o ofertă pentru modernizarea DN 29D (Botoșani – Ștefănești)"

Geniilor, ati uitat semnul exclamarii la sfarsitul titlului !


Si hai, curaj, dati un comunicat si pentru depunerea unei singure oferte pentru VO Medias si dati si detalii despre ofertant. :lol: :lol: :lol:
P.S. Nu uitati semnul exclamarii !

perfidus

NGC, nu uita că si la VO Tg. Jiu au tot o singura oferta. Bătălie mare pe contractele cu CNAIR.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#1649
CNAIR pare ca a intrat din nou sub controlul gruparii Ionita, vedeti topicul A1 si A10. Constructorii straini sunt ori neplatiti ori amenintati, li se cer chestii aberante (extins garantia), santaje gen luati ecoductul acasa ca noi nu-l platim daca nu mariti garantia etc. Neaga a facut curatenie dupa ei, deblocand situatia la ST3 si LD3, acum avem iar scandal pe LD3 si activitate ingropata pe ST1, proasta pe ST2 etc

Si tare mi-e ca acesti tovarasi vor ramane cateva luni bune la butoane pentru ca urmeaza o criza guvernamentala.  In combinatie cu bugetul de stat ajuns la fund, nu va fi foarte bine pentru infrastructura, cel putin nu pt rutierul politizat, dar nici la CF nu poti face plati cand nu ai de unde. Desi acolo e front de lucru si sume mari.

Cu deschiderile LD3 si LD4 cred ca marele noroc este ca nodul Ilia este pe LD3, deci fara LD3 nu s-ar da in circulatie nimic, adica nici ce-a facut constructorul roman care prin romanism are in fata acestei grupari calitate garantata si poate folosi parapeti mai ieftini. Dar fara semnatura acestor tovarasi nu se face receptia, iar politicul nu prea mai are autoritate. Cine sa asculte de Cuc si de un PM fara majoritate?  E cam pe muchie.

Oamenii astia stiu ca zboara intr-un fel sau altul cand se va schimba guvernul prin alegeri. Nu le ramane decat sa-si faca de cap pana atunci.