News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2, A2-DN3 și DN3-DN2.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Depinde foarte mult de tara - nicaieri in Scandinavia si nicaieri in spatiul anglo-saxon (SUA, Canada, UK) nu vei vedea oameni semnandu-se cu titluri academice de vreun fel. Inginer nici macar nu are vreo prescurtare acceptata universal in engleza. In Scandinavia, daca-ti pui dr., docent sau alte chestii in fata numelui, se uita ciudat toata lumea la tine... La noi in universitate (Uppsala, top-100 global) nu vei vedea dr. sau prof. nici macar pe birouri. In schimb, in Germania, Austria si Elvetia exista mania titlurilor. Iti poti pune titlul academic si in pasaport daca vrei...

Intre cele doua extreme sunt spatiile latine - Italia se apropie mai mult de germanosfera, Spania si America Latina de spatiul anglosaxon/scandinav. Dar, pentru ca tarile anglosaxone domina mediul academic, chiar si in Germania incepe sa dispara monstruozitatea pretentioasa - pentru ca Prof. Dr. Dr. Hab., ing. dipl. (am vazut titlul asta pe un birou la Konstanz - la ce dracu o trebui cuiva doua doctorate eu nu stiu) trebuie sa comunice cu echivalentul lui de la Harvard, si rade ala de la Harvard de pretentiosagul neamtului pana la Dumnezeu si inapoi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nenea_hartia

^ Da, dar formula de adresare la anglo-saxoni este ,,Professor X", ,,Doctor Y", inclusiv ,,Dr. X" sau ,,Prof. Y" în email-uri, și nu ,,domnule X, Y". Îmi amintesc chiar un serial american în care cineva care i se adresa unui polițist cu ,,Officer Z" a fost pus la punct cu emfază: ,,DETECTIVE! Z".

alin2pas

#1622
Bine, dar Neaga de acum încolo cum va trebui să semneze: inginer șomer Neaga?  :lol: :lol:
Eu cred că utilizarea acestor titluri ca inginer, doctor etc. se impune în documente de serviciu și relații strict profesionale, dar  în afara documentelor de serviciu și a relațiilor profesionale este o fudulie fără sens. Am văzut tăbliță pe ușa unui apartament pe care scria ,,inginer X" (nu dau numele) și mi s-a părut de o prostie fără seamăn. La serviciu am mai acceptat să mi se adreseze cu ,,domnu' inginer" (fără să am pretenția să mi se spună astfel), dar celor care mi se adresau în timpul liber cu ,,domnu' inginer" le spuneam că mi se pare mai importantă calitatea de om decât cea de inginer. Preferam să mi se spună pe nume.
În cazul lui Neaga se acceptă, deoarece e ultimul (sper) document cu caracter de serviciu întocmit de el la CNAIR.

Liviu M

Profesor/doctor/inginer/ce-omaifi esti toata viata (din momentul in care ai capatat titlul). Functia e cea pe care o pierzi cand nu mai ai un anumit job.

Europiu

^^^^ Pe de altă parte, la americani există obiceiul de a-și pune în ramă și să le atârne pe pereții biroului toate diplomele, certificatele și/sau premiile. O formă de self-advertisement care pe mine mă oripila...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Xenos

Sorin Scarlat pare numele noului director CNAIR...ne spune ceva numele?

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

M-am conversat de mai multe ori cu Scarlat. Pare ceva mai decent decat altii. Dar eu nu cred ca e potrivit, din ce-am discutat. Poate ma insel. Desi nu cred. Sa vedem daca o sa-l puna pe el.

vancouver

In lumea profesionala mentionarea titlului mi se pare esentiala pentru intelegerea calitatii celui cu care se discuta. Una este daca un jurist isi da cu parerea despre un lucru si altceva daca un inginer o face. Ambii au dreptul sa discute, dar daca se semneaza inginer e clar ca se pricepe pe partea tehnica, in schimb e clar ca parerile despre contract si altele juridice trebuie privite cu retinere. Exact invers la cel care este jurist. Ori mentionarea in semnatura a acestui aspect clarifica instant lucrurile, nu mai sunt necesare explicatii kilometrice, ca ma pricep, nu ma pricep, cine esti tu, etc...

Mai mult de atat, in semnatura este esential sa se mentioneze nu doar pregatirea, ci si FUNCTIA din cadrul firmei / companiei. De exemplu: maistru, sef santier, sef proiect, reprezentant regional, director etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

parca Scarlat a lucrat si pt Astaldi...cred ca e acelasi ca a coordonat lotul 4 de langa Sibiu....sectorul centura SB - Saliste
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

E bine că e un nume nou în această funcție, cei vechi s-a văzut ce (nu) au făcut.

pentium10

Sorin Scarlat este noul Director General al CNAIR

Consiliul de Administrație al CNAIR S.A. l-a desemnat astăzi, 10.07.2019, în funcția de Director General interimar al Companiei pe Sorin Scarlat, care până acum a ocupat funcția de Director General Adjunct al Direcției Dezvoltare Infrastructură Rutieră.

Sorin Scarlat este de profesie inginer constructor, specializat în construcţia de drumuri, poduri şi căi ferate.

A absolvit Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti în anul 2004 şi de atunci a lucrat în domeniul construcției de drumuri, poduri și autostrăzi atât în mediul privat cât și în cel public.

Sorin Scarlat l-a înlocuit în funcția de Director General al CNAIR S.A. pe Narcis Neaga.


Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

florin74

#1632
@adiarc

Euroconstruct Trading mai exact. A fost adjunct-ul PM, si interfata publica a consortiului.

voicul

Sorin Scarlat a lucrat la companii precum Romstrade, Asociarea UMB Spedition - PA&CO-Euroconstruct Trading 98, Asocierea Astaldi - Euroconstruct Trading 98 - Astalrom, dar și pentru CNADNR, devenită CNAIR, ca inginer, manager proiecte sau coordonator de activitate, potrivit Mediafax.

adiarc

CV-ul suna bine...la fel si varsta....totusi...raman la parerea ferma ca acest cancer,adica compania Anti infrastructura nu poate fii restructurat in sensul eficientizării......nici printr-o noua conducere....nici prin nimic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura