News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

^exercitii jalnice de imagine de la veorica ....in incercarea de a recastiga capital politic

trebuie sa scapam de toata compania integral.....se demonstreaza zilnic ca este cea mai buna optiune si un CNIR facut profesionist de la zero e singura optiune.....altfel vom scapa de dracu si vom da de muma-sa.....de nenumarate ori,pe timpul,banii si din pacate viata unora dintre noi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#1606
S-a mai intamplat ca PM sa ceara oficial revocarea peste ministru? Mi se pare balet mediatic.

Cine stie cine vine in loc... Faptul ca l-au adus pe Neaga inapoi in 2018 indica din start lipsa de cadre. Daca revine Ionita, sarim din lac in putz.

Pe partea pozitiva/normala, Neaga a curatat dupa Ionita zeci de kilometri blocati (ST3+4, Holdea si intreg LD3, tuneluri Holdea). Sigur, putea sa faca toate astea in prima saptamana, si multe altele.

elphax

#1607
Pai daca făcea astea simple repede trebuia sa apuce de altele mai grele. Și nu prea are cu cine și cu ce

edit de dimineata :
Am auzit diverse variante la radio.
Parerea mea - indiferent de motivele ascunse, exista argumente clare pentru demitere: Conducerea CNAIR de luni/ani face promisiuni fara acoperire, ca inaugureaza, ca deschide, ca lanseaza, ca obtine finantari etc si 80% nu s-au indeplinit. Si au insistat de fiecare data cu tupeu si nesimtire sa sustina promisiunile care nu s-au indeplinit.
Nu tin cont de realitate si mint non stop populatia , guvernul, insitutiile independente etc. De realizari ce sa mai zicem ?
Deci sa plateasca si sa plece.

cristi5

#1608
Parerea mea este ca problema cu "nr de km de autostrada anul asta" la CNAIR este mai complexa. Autostrazile sunt extrem de politizate. La CFR e liniste si pace, nimeni nu se agita cu data terminarii tunelului Turdas spre exemplu. Nimeni nu trebuie sa promita termene nerealiste. Sigur, e diferit, ca la CF exista traseul vechi, electoratul nu vrea sa auda de CF ca si-a luat masina etc. Dar ramane un fapt ca autostrazile sunt politizate si CF nu.

Traditia promisiunilor de "productie la hectar" este bine inradacinata mai ales ca PSD este urmasul direct al PCR. Eu nu vreau sa scuz pe nimeni din CNAIR, dar daca vine un politician si zice: cati km faci anul asta? Anul asta fiind an electoral. Ce sa raspunzi. Pai, "La anu vreau sa scot maxim... maxim am spus!!!".



Promiti maxim pentru ca altfel stii ca zbori. Te duci frumos la constructori, care aia promit marea cu sarea, iei de acolo maximul posibil si faci un total. Pe constructori ii doare fix in basca (Pizzarotti e cel mai tare exemplu, exploateaza la maximum incompetenta statului) ei au termenul lor care curge de la ultimul AC. Nu-i costa nimic sa promita, cand vii dupa aia si ii intrebi de sanatate, iti arata frumos ultimul AC, numarul de zile ploioase, si iti spun ca sunt ok (chiar daca nu fix in grafic)... Chiar si Aktor si Straco... Plus ca stiu ca o reziliere te mai intarzie 2-3 ani. Constructorii exploateaza fix disperarea politicului. Pana la urma mare parte din intarzieri sunt datorate multor ministere, nu numai MT (gen AM revizuit, exproprieri, care sunt necesare pt AC). Deci direct sub doamna PM. Daca e asa hotarata, ar mai trebui sa taie capete prin alte cateva ministere.

Peste ce promite seful CNAIR, politicul mai adauga de la ei (a fost fain ca Tariceanu plusat peste ce promisesera Cuc si Dancila, ca doar nu dadea de la el). Deci problema de baza este ignoranta (voluntara sau nu a) politicienilor. Ei sunt disperati ca vin alegerile, ca au promis sute de km in "programul de guvernare" si poate la vremea aia nu au intrebat la CNAIR, si acum nu stiu pe unde sa se scoata. Asa ca e foarte simplu sa dam jos seful CNAIR. Atata ca asta nu va aduce vreun plus de siguranta rutiera...

La executie e cum e. Dar la fazele incipiente, politizarea autostrazilor rezulta in intarzieri care se pot masura in decenii. Pai daca vine seful politic si zice: semneaza contract, indiferent cat e de prost SFul. Vreau sa vad si eu seful CNAIR care zice
- nu putem semna ca intre timp s-a construit o fabrica pe traseu (DX12)
- nu putem semna ca intre timp a iesit AM care zice ca nu se poate debleu ci tunel. Mai bine facem o licitatie separata pt acel trosnon (LD2 in 2013)
- nu putem rezilia ca sa se laude politicul ca e ferm, ca noi ne-am inteles cu constructorul sa proiecteze tunel. Daca reziliem, ramanem in fundul gol si nu avem pe ce baza sa licitam tunel (LD2 in 2017, desi in cazul asta probabil CNAIR l-a manipulat pe ministru)

Si apropo, daca politicul banuieste ca e mintit de CNAIR, ar putea sa plece urechea la societatea civila. E gratis, API are si harta si tabele unde scrie clar cand sunt sanse sa se termine santierul X sau Y. Nu poti, ca Dragnea, sa tot asculti pe aia care-ti spun ce vrei sa auzi (ca vei scapa de inchisoare, garantat). Mai sunt si alti cunoscatori in domeniu.

Quest

Legat de cererea PM de demitere a dlui Neaga, m-am uitat din nou la interviul pe care acesta l-a dat in 12.2018 ptr DCNews. Am facut-o intrucit la vremea respectiva tin minte ca mi s-a parut un interviu care si spune pe nume unor anomalii notorii de la Companie, ca de exemplu:
- lipsa profesionistilor in urmarirea proiectelor (17:xx)
- situatie jalnica a project managerilor
- a trebuit sa-l dea afara pe seful UIP-LD4 ptr incompetenta
- a trebuit sa treaca UIP-urile din subordinea unui departament, in cea a dir gen (si asta dovedeste incompetenta departamentului respectiv)
- nu exista pirghii legale sa te debarasezi eficient de un incompetent (daca te legi de el, te da in judecata si cistiga) (21:xx)
- oferte evaluate 9 (noua) luni de zile (22:xx)
- vrei sa semnezi Contractul iar cel clasat pe locul 2 contesta si blocheaza (25:xx)
- Curtea de Apel Bucuresti in loc sa decida cauza, spune ca trebuie un punct de vedere al Tribunalului International
- Certificarea documentelor la Inginer sta 27 de zile, iar in a 28-a ii zicea Constructorului ca sint gresit facute, in loc sa-i spuna din prima zi ca nu sint in regula (27:xx)
- Interesul Constructorului e sa termine treaba cit mai rapid, dar a Consultantului e s-o lungeasca cit mai mult (28:xx)
- mutarea utilitatilor dureaza mult, Constructorul are obligatia s-o faca, desi nu are pirghiile de influenta la detinatorii acestora, tot Compania prin MT si alte ministere trebuie sa intervina la companiile din subordine
etc, etc

E o lista de anomalii pe care dna Dancila si dl Cuc trebuie s-o primeasca ca sa inteleaga faptul ca succesorul dlui Neaga se va confrunta cu aceleasi probleme.

Bineinteles ca intoarcerea la Ionita ar fi o catastrofa, asa cum spune Cristi5 dl Neaga a curatat dupa Ionita zeci de kilometri blocati (ST3+4, Holdea si intreg LD3, tuneluri Holdea).
Common sense will get you far !

pasadia

De parca Neaga, chiar daca cunoaste blocajele de la interior, ar fi interesat sa le rezolve cu adevarat. Pe bune, hai sa vedem de cate prostii e Neaga vinovat (in mod direct):

OS3 - oare cine a dat afara consultantul si a acceptat toate solutiile incropite de constructor doar ca sa ii inaugureze lui Ponta un nou tronson?
CoBra - oare cine insista cu un SF vechi din 2002 ce propune solutii tehnice stupide (gen viaductul in lungul Prahovei, traseu prin mijlocul statiunilor) si totodata PPP-ul?
PiSi (si multe alte proiecte) - oare cine a girat licitatiile de reactualizare SF la niste preturi modice, mult sub nivelul necesar pentru a face un proiect calitativ corespunzator, mai ales pentru tronsoanele complicate, cu tuneluri?
LD2 - sa iti amintesc ca de pe vremea lui Neaga a inceput placa cu  "nu e nevoie de tunel, AM-ul e gresit, in zona asta nu sunt ursi, etc..."
MPGT - aici nu stiu cat e vina lui, dar sigur a contribuit la trecerea in masterplan a unor proiecte proaste (gen DX Turda - Halmeu sau Brasov - Pitesti) in dauna unora care se pot dovedi utile (gen A9, macar segmentul ce ar sluji ca centura pentru TM).

Hai sa ne mai scuteasca Neaga! Sper sa plece de tot din companie, nu numai din functia de director general!


kitsune

#1611
Între timp un alt politician îi cere demisia ministrului Cuc

Nu am găsit în altă parte decât în Replica de Constanța

Asta după ce fostul premier Tudose spunea la Digi24 că l-a "dat afară pe Cuc, pentru incompetență"
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

si legat de OS3...acest individ nu a putut concepe sa devieze traficul....lucru posibil prin intermediul unor lucrari de cateva zile.......sa nu uitam ca in cele 10 luni cat a fost inchis tronsonul au murit 11 oameni...e cel putin vinovat din culpa
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#1613
Quote from: pasadia on July 09, 2019, 11:36:45 AM
OS3 - oare cine a dat afara consultantul si a acceptat toate solutiile incropite de constructor doar ca sa ii inaugureze lui Ponta un nou tronson?

exact, politizarea autostrazilor. Deci departe de mine ideea de a-l apara pe Neaga. S-a facut pres in fata lui Ponta. Intrebarea e, exista vreun sef CNAIR in tara asta care nu ar fi facut asta chiar daca ar fi platit cu functia, sporul de salar si masina de serviciu? Daca da, vreau sa-l vad in functie si imi voi scoate palaria in fata lui sau a ei.

Quote from: pasadia on July 09, 2019, 11:36:45 AM
LD2 - sa iti amintesc ca de pe vremea lui Neaga a inceput placa cu  "nu e nevoie de tunel, AM-ul e gresit, in zona asta nu sunt ursi, etc..."

Eu am inteles ca tot Neaga a acceptat ideea de tuneluri si a pornit afacerea "Salini proiecteaza tunel". Dar poate ma insel, poate fi Homor. Povestea ca nu sunt ursi a inflorit din nou in 2017, cu Ionita.

Quote from: pasadia on July 09, 2019, 11:36:45 AM
Hai sa ne mai scuteasca Neaga! Sper sa plece de tot din companie, nu numai din functia de director general!

De acord. Atata ca se poate mult mai rau. La cat de politizate sunt autostrazile si la cum (cred ca) arata rezerva de cadre, nu pot sa fiu optimist.

TibiV

Rezerva de cadre...

Il tineti minte pe domnul Marian Paun? NU acarul Paun...
Din pacate, astia sunt intersanjabili... Atunci cand vrea partidul.
Azi feroviar, maine rutier, poimaine aeronautic, saptamana viitoare in sanatate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

TibiV :) macar cele "doua shefe" de la medicamente si anaf stim de sub ce birouri au iesit inainte de a fi puse "in functziune"
Dar asta de la "autoritate" - chiar nu am nici o explicatie :)

pasadia

#1616
E oficial, primit de la un prieten din presa:

Quote
Directorul General al CNAIR. S.A, Narcis Neaga:
Am decis să renunț la funcție!


Având în vedere importanța dezvoltării infrastructurii rutiere pentru bunul mers al economiei romanești și faptul că pentru a reuși să atingem cu succes acest obiectiv este nevoie de bună credință și de colaborarea necondiționată a tuturor factorilor de decizie din România precum și în urma unei discuții pe care am avut-o cu Președintele Consiliului de Administrație, Costin Mihalache, am decis să renunț la funcția de Director General al CNAIR S.A.

În opinia mea acesta este și sensul mesajului transmis de premierul Viorica Dăncilă, pe care îl respect.

Bineînțeles că am să continui să fac toate eforturile pentru a sprijini în continuare proiectele importante de infrastructură, indiferent de poziția socială sau de funcția pe care o voi ocupa în viitor.

Vă asigur că pe întreaga perioadă a mandatului meu am facut tot ce mi-a stat în putință pentru a debloca proiectele de infrastructură sau pentru a le continua pe cele aflate deja în derulare, astfel încât românii să beneficieze de o infrastructură modernă așa cum este normal să existe într-o țară europeană.

Așa am reușit să lansez împreună cu ceilalți colegi din CNAIR proiecte în valoare de aproape 4 miliarde de euro care în mod sigur vor asigura României în următorii ani dezvoltarea necesară unei economii europene.

Sper ca și cei care vor prelua mandatul de Director General al CNAIR să înțeleagă responsabilitatea pe care o presupune această funcție.



           Inginer
Narcis Ștefan NEAGA

Vad ca aparuse deja si in presa, vezi g4media - https://www.g4media.ro/seful-cnair-isi-anunta-plecarea-din-functie-dupa-ce-viorica-dancila-a-cerut-demiterea-lui-in-ultimele-doua-zile.html

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

nicolaem

oare tot asa are si la cutia postala : " Inginer Narcis Neaga" ?
cum era moda acum vreo 30 de ani.

vancouver

In relatiile profesionale din lumea civilizata semnatura este normal sa fie insotita de titlul academic sau universitar, de ex. inginer sau inginer diplomat sau dr. ing. etc...  Asa ca eu cred ca este normal sa semneze in toate circumstantele de serviciu cu "inginer", chiar daca in unele cazuri particulare (cum ar fi cea cu demisia) faptul ca este inginer nu are nici o semnificatie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.