News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

#1545
Bravo. Asa da. Asta este calea corecta de urmat. Utilaje proprii si nu contracte cu firme de deszapezire. Orice contact (sau contract) in minus intre o entitate de stat si una privata = o situatie mai putin in care se poate fura. Sigur, statul trebuie sa si faca treaba cu utilajele, pentru asta trebuie un intreg departament de piese de schimb si intretinere, nu facuta licitatie dupa ce crapa jumate din ele, licitatie care dureaza apoi 3-4 ani... sau facute carpeli romanesti ca sa se mai dreaga din probleme. Angajatii CNAIR trebuie sa se ocupe de intretinere drumuri, nu de intretinere utilaje.

La deszapezire trebuie inteles ca viscolul este o urgie impotriva careia nu se poate lupta (= Schneesturm, blizzard, furtuna de zapada - cand auzim pe la altii de asa ceva totul este blocat acolo si asa trebuie si la noi). Orice efort de tine un drum deschis pe timp de viscol este pierdere pura de bani si resurse umane. Cand se anunta viscolul, imediat drumurile din zona INCHISE. Deszapezirea se face dupa incetarea ori a ninsorii, ori a vantului. Evident parazapezile raman esentiale, atat pentru amanarea momentului in care drumul devine impracticabil, cat si pentru usurarea efortului de deszapezire.

Sa rezum pe scurt:
- deszapezire in regie proprie: DA
- contracte cadru pentru reparare imediata a orice se defecteaza (dupa ce se termina garantia)
- stocuri cu piese de schimb si consumabile (gen ulei de motor, lichid de frana, placute de frana, lame pentru deszapezire, etc..)
- departamente specializate
- urmarire live pe calculator si inregistrare miscari utilaje
- sanctiuni interne pentru cei care gresesc de mai multe ori, raportarea furturilor chiar si minore la parchet (neraportarea pedepsita si ea administrativ), la nevoie firma externa de paza si urmarire
- transmiterea catre presa in mod insistent a mesajului ca nu se poate deszapezi pe viscol
- transmiterea de mesaje FERME legate de inchiderea unor drumuri
- parazapezi: DA
- perdele forestiere: prioritate in sud-estul tarii, accedere de fonduri europene pentru perdele continui de-a lungul drumurilor principale
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Nu sunt de acord cu tine. Si daca teoretic face statul dezapezirea el tot va trebuii sa cumpere cauciucuri, sa faca mentenanță la utilaje, sa cumpere motorina,piese de schimb...etc...etc. Reteta CFR si Nicolaiciuc functiona pe acelasi principiu. Da...la nivel European avem francezi si Vinci care sunt mama concesionarilor catre privati si modelul german unde doar acum apar concesiunile odata cu extinderea la 6 benzi a unor autostrazi. Cum se face acum intretinerea de catre CNAIR...o vedem toti si din punctul meu de vedere ar trebuii sa se incerce altceva. Si as incerca externalizarea maxima. (Acu cativa ani s-au cumparat cu surle si trambite seturi complete de executie asfalt. Tonele produse in acesti ani ar baga in faliment orice privat). Asa ca...nu mersi. Externalizare. Sa fie doar cateva persoane care sa faca achizitii publicr...dar si asta se poate externaliza si cateva persoane sa urmareasca/verifice dar si asta se poate externaliza.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#1547
@alecu26, ai dreptate in mare masura. Si eu mult timp am fost de aceeasi parere. Dar exista cateva argumente contra:

1. Scopul privatului este profitul. Unicul scop. Daca nu-si face treaba bine, profitul creste la acest tip de contracte. Mai exact consumand mai putin combustibil prin drumuri mai putine sau protejand lamele utilajelor. Atunci cand scopul privatului se bate cap in cap cu cel al beneficiarului stat, lucrurile sunt extrem de dificile. Cazul Vinci in Franta nu e comparabil, Vinci incaseaza taxe de autostrada, daca autostrada e blocata nu mai incaseaza. Privatii de la noi cu deszapezirea nu primesc nici un sfant in plus functie de numarul de masini ce tranziteaza zona). E aceeasi problema cu privatul la transport public, mai ales feroviar. Profitul se bate cap in cap cu mentenanta, ca atare siguranta microbuzelor sau trenurilor private lasa de dorit si controalele sunt coruptibile, ajuta prea putin. Deci cazuri extrem de delicate, acelea in care profitul se realizeaza daca NU se face treaba 100%.

2. Ca totusi sa faca treaba privatul, trebuie control. Bun prílej de spaga. Contact continuu privat - stat, pericol coruptie. Macar la achizitii se fac licitatii, care au reguli speciale de evitare a fraudei si mai ales totul se face scris, asa ca eventuale fraude pot fi descoperite. NUMAI PENTRU CA S-AU FACUT LICITATII STIM CA NECOLAICIUC SI ALTII FURAU. Daca nu exista aceasta procedura numita licitatii, habar n-aveam. Deci nu trebuie blamate licitatiile, ca se pot truca. Orice altceva este direct frauda, licitatia lasa urme, concurenta vegheaza si fraude pot fi descoperite si mult mai tarziu si pedepsite.

3. Ce mare branza fac privatii la deszapezire stim de ani de zile. Nu cred ca se poate mult mai rau decat aproape zero. De bine de rau echipe de la DRDP-uri, daca sunt bine gestionate si urmarite, nu au de ce sa faca economie la combustibil sau la materiale antiderapante sau la uzura lamelor. Trebuie numai scos din capul poporului roman idiotenia ca pe viscol se poate tine un drum deschis si ca iarna e normal ca drumurile sa fie la negru.

4. O mare problema la privati e urmatoarea: li se cere sa aibe utilajele pregatite toata iarna si oamenii. Si sa intervina la nevoie. Atunci in pret intra automat chiria utilajului pe toata iarna, indiferent daca direct, sau mascat in pretul de deszapezire dat doar pe zilele in care ninge. Privatul nu are cum sa iasa in pierdere, altfel nu mai face. La fel si oamenii. Ori la DRDP si oamenii si utilajele pot fi folosite cu folos si in restul zilelor. Costul deszapezirii e doar o fractiune, un 5-7% din costul cu oamenii si utilajele. De aia daca facem comparatie cu pretul deszapeziri in Germania sau Finlanda iese mai ieftin. Acolo se calculeaza doar cel 10-15 zile in care se intervine, procent din total cheltuiala cu acei oameni si acele utilaje. La noi costul este pentru 100 de zile (mascat asa cum spuneam) si in plus, unii privati nu gasesc nici vara ce sa faca cu acele utilaje, deci trebuie sa puna si banii ca sa le tina peste vara. De aia intr-o vreme la unele licitatii nu s-a prezentat nimeni, pana n-au crescut preturile (ca venise un destept la conducerea CNAIR, care a zis ca gata, nu-i plateste decat cand chiar ninge... asa si? atunci au majorat preturile pentru zilele de interventie, costul total tot ala e).

5. Inca o problema: contractele cu privatii se fac pe 5 ani. Mult prea putin ca sa amortizeze utilaje noi, deci ori vin cu harburi, ori iar cer preturi astronomice, ca sa scoata parleala in 5 ani. Ori utilajele proprii pot fi folosite in mod normal 20-30 de ani. Cum o iei, ori vine privatul cu utilaje slabe, ori cu preturi mari, statul poate face la o cincime de pret.

Una peste alta, se poate si una si alta: si externalizare maxima, si in regie proprie. Drumuri sunt destule. Se pot incerca mai multe modele si apoi compara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Punctul 4 e cel mai strong. In rest, ca sa mearga bine la stat vezi in primul mesaj cate conditii ai pus.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

thinker

eu as pune un pic altfel problema
In America si Canada se pune problema ca tiruri cu marfuri de milioane de dolari sunt oprite in trafic si afecteaza economia, si atunci politia preseaza pe drumari sa lucreze sa tina deschis, preseaza firmele de tractari la accidente sa deschida repede, etc

1. CNAIR sau administrator de drum ai dreptul sa inchizi circulatia cand se declara stare de necesitate - aici sunt conditii clare de viteza vant, cantitate de precipitatii, etc
2. in restul timpului drumul trebuie sa fie intretinut si curatat asa cum scrie in lege pentru a se circula in siguranta...
3. nu faci asta, CNAIR - forte proprii sau inchiriate nu are importanta amenzi de milioane de euro, si despagubiri pentru cei prejudiciati... direct din fondurile companiei, asta e suntem economie de piata, si intr-o firma privata pentru greseala catorva platesc toti daca firma merge rau

Politia e singura abilitata sa amendeze un administrator de drum, de cate ori o face si cu ce amenzi? Credeti ca exista o procedura clara la politie sa ceara interventie cu sare si nisip pentru polei sau deszapezire? dar la CNAIR niste criterii de actiune, monitorizare a starii tuturor drumurilor in timp real?  .
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

AlexxC

Noile autobasculante care au o configurație a tracțiunii tip 6X4, sunt dotate cu lamă pentru îndepărtarea zăpezii și răspânditor pentru materiale antiderapante și vor fi folosite inclusiv pentru alte activităti specifice CNAIR S.A, ca de exemplu transportul agregatelor destinate stațiilor de asfalt și al asfaltului produs de acestea

Citind propozitia de mai sus consider ca a fost o decizie buna achizitionarea acestor masini; daca stau si ma gandesc mai bine nici angajatii de la drumuri nu prea aveau alte activitati in aceasta perioada.

tom_sawyer

Neaga, la DC News: vor sa achizitioneze pachetul majoritar de actiuni de la o companie de constructii in insolventa, pentru a finaliza lucrari abandonate de alti constructori. In ianuarie lanseaza invitatii.

perfidus

OK deci Delta ACM a mers  la Sectorul 3,  acum ce mai urmeaza, STRACO la CNAIR?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marisRO

Alte vise ...

"Sunt foarte multe contracte care, din diferite cauze, au fost reziliate. Am zis, haide să facem totuși ceva! Pentru că suntem o companie de drumuri. Soluția a fost să înființăm o antrepriză de construcții. Nu vrem să intrăm în competiție cu nimeni. Noi vrem să finalizăm anumite contracte care sunt începute din 2010, 2011 și nu mai putem sta prea mult. Dacă-mi pleacă constructorii de pe șantier, mai stau un an cu licitațiile? Ne-am gândit știre: să achiziționăm un pachet majoritar de acțiuni de la o companie aflată în insolvență (...) Nu pentru a participa la licitații, nu pentru a construi noi autostrăzi. Pur și simplu să ne rezolvăm problemele, că-s multe", a declarat președintele CNAIR, Narcis Ștefan Neaga, pentru DCNews.

Sursa: https://www.g4media.ro/capitalismul-de-stat-compania-de-autostrazi-vrea-sa-cumpere-o-companie-privata-de-constructii-aflata-in-insolventa.html

adiarc

Quote from: subway on December 30, 2018, 07:12:58 PM
Sper sa fiti cu ochii in paispe la bugetul 2019!
Bafta!
conform realitatilor ultimilor minim 10 ani,am văzut ca bugetul MT/Cnair e mai degraba un fond de rezerva pt pomeni si/sau peticit gauri,mai degraba decat un fond de investitii pt infrastructura rutiera/feroviara.....
cel putin la începutul anului nu prea are nici o legătură cu realitatea care iese la suprafata doar dupa rectificarea din vară
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Quote from: thinker on January 07, 2019, 08:38:26 PM
de azi dimineata de cand am vazut stirea nu intelegeam unde e vestea buna :hm:
si acum a confirmat horatiu.cosma, nu e nici o veste buna, e doar o alta amanare mai mult sau mai putin justificata

Sigur prefer lucrurile facut e cu cap si cu atentie, dar pe locul doi mai bine prefer sa se greseasca muncind decat sa nu se greseasca nimic "a la CNAIR". Pai aceste sectiuni sunt aproape gata. In aceasta logica tunelurile de aici vor mai astepta 20 de ani pana la inaugurare...

Vestea buna e ca s-a mai facut un pas mic inainte. Ca pasul asta trebuia facut de mult, e alta poveste, dar mai puteau trage de timp.

La fel, este o alta poveste si pentru ce anume au fost platiti unii din CNAIR atata timp, asa cum rezulta si din ce a scris Horatiu, dar umbla vorba ca sunt luati in colimator si ca vor plati pentru tot cu varf si indesat. Deocamdata se asteapta schimbarea guvernarii (nu doar a guvernului actual), pentru a fi trasi la raspundere. ;)

GDPR

Sa fie trasi la raspundere pe persoana fizica.

voicul

Cand ii mariti salaru' lu asta ... ca explica exact cum sa face munca la STAT.

Sfat de la CNAIR. America a început cu căile ferate. Folosiți trenul

Din articol am preluat in imaginei niste text:
:puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/sfat-de-la-cnair-america-a-inceput-cu-caile-ferate-folositi-trenul-1060756

Ionut

Premierul își trimite Corpul de Control la Compania de Autostrăzi

Premierul Viorica Dăncilă a trimis Corpul de Control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, după ce acum o lună a cerut conducerii companiei să predea până la finele anului trecut 100 de kilometri de autostradă, în condițiile în care au fost deschiși traficului puțin peste 60 de kilometri. Sursele neoficiale au menționat că se dorește înlocuirea actualului director general CNAIR, Narcis Neaga, existând chiar o listă cu doi - trei posibili înlocuitori ai acestuia.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR spune că este vorba de un control neterminat, ce a ținut până la finele anului trecut și care acum a fost reluat. Deoarece trebuia terminat în 2018 el a îmbrăcat forma unui nou control. Subiectele verificărilor ar fi autostrada Sibiu- Pitești, autostrada A8 (Târgu Mureș - Iași), absorbția fondurilor europene, etc. Nu are nicio legătură cu solicitarea premierului de a fi deschiși traficului în 2018 100 de kilometri de autostradă.

Digi24