News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ultrasbz

Numai vesti bune pentru Neaga zilele astea.

Agerpres: "Procurorii DNA clasează dosarul fostului director al CNADNR Narcis Neaga (surse)"

link la articol

Europiu

#1381
E foarte posibil ca numirea sa fi fost rezultatul direct al celei de-a doua vesti. Chiar daca, aparent, cronologia e inversa.

LE: digi24 da ceva mai multe detalii:
Quote
Documente difuzate vineri în spațul public arată că [lui] Narcis Neaga, directorul care a luat numeroase decizii eronate privind autostrada și care acum, paradoxal, a fost numit în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de către ministrul Transporturilor, Lucian Șova, i s-a clasat cauza deoarece faptele pentru care acesta a fost cercetat de DNA nu mai sunt condamnate de lege. Mai precis paragrafe de lege invocate de DNA pentru incluparea lui narcis Neaga au fost declarate neconstituționale în 2016.

Si, apropos, digi citeaza si pozitia API vis-a-vis de numirea lui Neaga in CA... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#1382
Quote from: cristi5 on March 13, 2018, 10:46:04 PM
Cred ca si daca ar trece A10 pe sub geamul ministrului, daca dl Ionita nu are curaj sau chef sa deschida, asa ramane. Sa nu uitam ca Ionita a administrat deja 3 ministri si a mai tinut inchis un tronson (LD2) cu lunile, fara niciun motiv tehnic (fix ca pe ST3+ST4, dupa ce trecem peste perdeaua de fum cu termeni tehnici meniti sa bulverseze publicul gen rugozitate si exces de bitum), doar cu imbarligaturi legislative de birou si sicane cu constructorul (tot ca pe ST3+ST4, acum umflate de regulamentul de receptie)

Reflectand asupra puterii functionarilor cand ministrii se schimba ca ciorapii, mi-am dat seama ca ratoiala lui Cuc la constructorii straini in vara 2017 era de fapt cuvantarea lui Ionita rostita cu gura ministrului.



Ionita sta de-a dreapta ministrului si il face (numai din priviri) sa spuna fix ce vrea casta functionarilor: ca de vina sunt constructorii straini, aia care fac bani din claim-uri de pe urma incompetentei functionarilor si bat CNAIR in aproape toate procesele si arbitrajele, asa ca frustrarea e mare. 

Asa ca am priceput in sfarsit ce vedem pe filmare: a venit bietul ministru Cuc, tanar si influentabil, si l-au manipulat functionarii din CNAIR cum au vrut ei. I-au dictat si O600, sa nu mai mearga constructorii la arbitraj, sa nu mai sugereze solutii mai bune si/sau mai ieftine, ca doar SFurile sunt perfecte etc. Chiar daca e anulat de HG1/2018, O600 va avea efecte in urmatorul deceniu (prin proiectele lansate, loturi PiSi, A0, DX12, etc etc). Asta se intampla cand ministrul e slab si manipulabil.

Ce e foarte interesant e ca atunci cand ministrul Stroe (specialist in apa-canal...) a vrut sa-l schimbe pe Ionita, a constatat ca nu are cu cine! Adica ar fi fost Neaga, care a inchis Cunta-Saliste, printre altele. Poate revine, ca intre timp nu mai e urmarit penal.

http://tirmagazin.ro/infrastructura/cnair-demolatorul-se-intoarce
Quote
UPDATE: Consiliul de Administrație al CNAIR și-a reluat ședința la ora 16.00 și în mai puțin de 30 de minute a decis să îi prelungească pentru "o perioadă scurtă" mandatul de director general interimar al lui Ştefan Ioniţă. Ministrul Felix Stroe s-a răzgândit în ultimul moment, după ce i-a văzut lui Narcis Neaga fișa profesională. El le-a făcut oferte pentru poziția de director general unor angajați mai vechi cu poziții înalte în Companie: Cristian Andrei și Radu Munteanu. Cei doi au refuzat oferta ministrului. Astfel că, fără nicio alternativă, Felix Stroe a decis să îi mai lase timp de gândire și i-a prelungit lui Ioniță interimatul cu încă 4 luni.

In mod ironic, ministrul insusi a plecat peste cateva zile. Probabil voia sa lase mostenire o decizie transanta...

Oricum, anecdota asta spune multe despre resursa umana (lipsa), atat la politici, cat si la functionari.

yetiman

O informatie de pe site MT, de luni 12.03, care ne-a scapat...


Quote
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, i-a convocat astăzi pe toți directorii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)

    Publicat: 12 Martie 2018


Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, i-a convocat astăzi pe toți directorii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în condițiile în care, în doar câteva zile, reîncep lucrările pe șantiere.

,,Ritmul este lent. Vă cer tuturor celor de față și celor pe care îi coordonați să manifestați proactivitate. Nu mi s-a părut că în companie lucrurile funcționează decât în umbra unei rutine care, din păcate, și-a pus amprenta în ultimii ani asupra CNAIR. De acum, vor avea o nouă șansă exclusiv cei care au determinare și care vor să-și schimbe atitudinea față de instituția care le plătește salariile. Aștept ca schimbarea atitudinii să se vadă în rezultatele pe care le generați", a spus ministrul Transporturilor în cadrul întâlnirii.
Ministrul Lucian Șova a cerut o monitorizare serioasă a activității de pe fiecare șantier în parte și a impus discuții săptămânale, atât cu regionalele cât și cu antreprenorii care au contract cu CNAIR.


Sublinierea imi apartine.
Perdea de fum sau chiar se va misca ceva? 
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

In declaratiile publice ministrul arata clar ca intelege perfect fenomenul. Dar vedem cine e mai puternic, el sau establishment-ul. Pana acum doi ministri au infrant, pe Cuc l-au manipulat in mod aproape caraghios iar Stroe n-avea mare lucru cu domeniul si-si inchipuia ca poate sa faca autostrazi cu viteza super-luminica.

NGC

Stam bine, nu-i asa? :lol:





Din ce zic ei, nu lipsesc decat minim 51,72% din cat avem acum bugetat. :D

TibiV

Quote from: NGC on March 16, 2018, 04:41:39 PM
Din ce zic ei, nu lipsesc decat minim 51,72% din cat avem acum bugetat. :D

NGC, este o rautate gratuita... :D:

Ei ar avea nevoie in total de 4.145.907 mii lei....

Deci nu lipsesc decat 34,0899% din necesar.

Vezi ca de fapt stam "muuuult mai bine" ?!?!?!... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Ca raspuns la mesajul acesta al lui Ionut:
Reclamatia si ulterior actiunea in instanta trebuie sa fie mai generala. API cere documente. Ei spun ca nu se poate identifica informatia de interes public. Cred ca s-a mai stabilit in instanta ca se pot solicita inclusiv documente. Asa ca trebuie sa le scoatem chestia asta din cap.
Secretomania asta nu protejeaza interesele vreunei entitati la nivel inalt, ci doar smenurile din diferite departamente ale CNAIR, in special cel juridic. Daca un contract este plătit din bani publici, toate actele din jurul contractului trebuie sa fie de interes public, mai putin informatii de natura economica ce pot fi cenzurate pentru a nu denatura piata (cum ar fi preturile unitare practicate de un antreprenor). O victorie clara in justitie pe aceasta tema ar insemna foarte mult.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Nu o sa fie o singura victorie in justitie, vor fi mai multe. Voi veniti cu argumente (avem si noi dar mereu un punct de vedere nou poate fi util). Cine are acces la avocati sa zica. :) Avem si noi niste conexiuni, dar iarasi, orice ajutor in plus poate fi util.

tom_sawyer

#1389
Statul îşi face firmă de construcţii de autostrăzi - surse

Consiliul de Administraţie al CNAIR a aprobat luni, 19 martie, înfiinţarea societăţii Antrepriza de Construcţii pentru execuţia de drumuri naţionale şi autostrăzi, au spus pentru ECONOMICA.NET surse apropriate situaţiei.

Prin intermediul societăţii noi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea deocamdată să finalizeze proiecte cu grad mare de execuţie, abandonate de către constructori.

Primul proiect care ar putea fi derulat de firma de construcţii a CNAIR este Centura Sucevei, realizată în proporţie de 85%.

Şefii de la Drumuri iau în considerare ca firma proprie să execute şi lucrări de construcţie de autostrăzi. Astfel, Antrepriza de Construcţii ar putea prelua două proiecte de autostrăzi, dacă firmele de construcţii care au câştigat contractele nu revin pe şantier şi abandonează lucrările, spun sursele noastre.

economica.net

Si tocmai au scos la licitatie Centura Sucevei...

marisRO

Restructurarea eşuată a CNADNR este cel mai bun exemplu despre cine conduce cu adevărat administraţia publică din România: funcţionarii din linia a doua şi a treia din ministere, agenţii, inspectorate şi autorităţi, care-şi întorc orice schimbare în folos propriu

Sursa: http://www.zf.ro/eveniment/restructurarea-esuata-cnadnr-cel-bun-exemplu-conduce-adevarat-administratia-publica-romania-functionarii-linia-doua-treia-ministere-agentii-inspectorate-autoritati-intorc-schimbare-folos-propriu-17070880

dr4qul4

Raportul anual al cnair, cel in care se lauda cat de putine reclamatii au avut, nu poate fi contestat in instanța?
Cumva ei nu iau in seama reclamatiile administrative dar contestarea acestuia in instanta ar face valuri in presă.
Parca vad titluri: statul minte cetatenii, cnair masluieste raportul de transparentă
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Legat de firma de constructii, am dat un punct de vedere acum la Radio Romania Actualitati. In esenta, am zis doar de doua aspecte:

1. conflict de interese clar (CNAIR face caietul de sarcini pt licitatie, firma controlata de CNAIR participa la licitatie - oare ce crede ANAP despre asta? Dar Consiliul Concurentei ce-o zice?)

2. chiar daca ANAP zice ca e OK, prin reducere la absurd, si firma CNAIR castiga un contract, cum vor fi partile din contract? CNAIR si firma controlata de CNAIR. Contract eu cu mine. O fi normal? S-o putea?

perfidus

#1393
^Este aceeasi situatie de conflict ca si in cazul firmelor infiintate de primaria capitalei. Se impinge in fata eficienta dar de fapt se doreste crearea unor pui care sa stoarca si mai multe resurse in niste buzunare largi.
Ganditi-va ca a existat pe vremuri in fostul ADN o structura asemanatoare ce cuprindea o multime de SDN-uri care au fost privatizate. COLAS a intrat in acest fel in Romania.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

vladb

#1394
Exista un precedent pe tema asta: Hidroelectrica (actionariat Stat + FP) cu Hidroserv (actionariat majoritar Hidroelectrica).