Comitetul de Monitorizare POIM

Started by Ionut, September 23, 2015, 03:26:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

^ excelente si la obiect observații, +1
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tom_sawyer

Joi, 6 decembrie a.c., de la ora 14.00, la Ministerul Transporturilor are loc întâlnirea Grupului tematic pentru infrastructura de transport rutier din cadrul Subcomitetului de monitorizare a Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.

Subiectele principale de discuție vor fi: stadiul utilizării fondurilor europene pentru infrastructura rutieră și pregătirea portofoliului de proiecte pentru perioada următoare de programare, cu accent asupra autostrăzilor care fac legătura cu Moldova.

Presa va avea acces pentru ilustrație la începutul ședinței. La final, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, va face declarații de presă.

Jurnaliștii acreditați au acces în incinta Ministerului Transporturilor, de la ora 13.40.

MT

Ionut

Voi fi prezent maine la intalnirea grupului de lucru, evident. :lol:

tom_sawyer

#93
Sa intrebi ce se mai intampla cu podul peste Prut de la Ungheni, cand au de gand sa scoata la licitatie proiectare+executie.

SF-ul a fost avizat in CTE CNAIR, iar dupa cum spune Horatiu aici, ar putea deja lansa licitatia.

Ionut

Intreb daca apuc. Ar trebui sa si cerem pe 544 studiul de fezabilitate.

marinul

de pe pagina de facebook a ministerului

"Absorbția fondurilor europene de către Ministerul Transporturilor, până la acest moment, este de 1,1 miliarde euro. Ministerul a trimis Comisiei Europene 15 proiecte în valoare de 4,8 miliarde euro, mai mult de 96% din fondurile alocate. Datele au fost prezentate în cadrul ședinței de astăzi, condusă de ministrul Transporturilor, Lucian Șova, referitoare la monitorizarea Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.
In cadrul 'subcomitetului de monitorizare', specialiștii din cadrul ministerului Transporturilor, ministerului Fondurilor Europene, Jaspers și BEI-Passa au analizat și variantele de traseu pentru autostrăzile care fac legătura dintre Transilvania și Moldova."


Ionut

Am pus pe thread-urile proiectelor cele mai importante chestii care s-au discutat azi. Au mai fost si alte subiecte atinse dar ce mi-am notat si ce tin minte (cel mai important), am pus. Daca aveti intrebari legate de alte proiecte, va rog scrieti pe thread-urile dedicate si incerc sa-mi aduc aminte. Sau va zic ca nu s-a discutat. Gata, pauza de gandire, ca nu mai pot cu astia, discutia despre A8 m-a stors de energie.

ovideatza

Daca vi se transmit documente cu caracter public din prezentarile de ieri te rugam sa le postezi.

De ex. despre viitorul POIM.

Ionut

Am o prezentare printata. O sa pun pe forum in weekend.

Ionut

#99
De ieri. Stadiu contractare proiecte POIM.






Ionut


subway

#101
Vesti bune!!!

https://ec.europa.eu/romania/news/20181214_comisar_corina_cretu_poim_impuls_dezvoltare_infrastructura_romania_ro

Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu aprobă modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare, pentru a da un nou impuls proiectelor de infrastructură

Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanță majoră pentru România, precum Magistrala 6 de metrou sau Autostrada Unirii.
14/12/2018

Concret, prin această decizie, rata de cofinanțare europeană crește de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T), a celei de metrou, precum și a celor de transport multimodal.

Totodată, decizia aceasta vine în sprijinul infrastructurii portuare și a operatorilor portuari care vor avea astfel mai multe oportunități de a dezvolta terminalele de marfă, zonele de manipulare a containerelor, de logistică și instalații feroviare majore.

La semnarea deciziei de modificarea a Programului Operațional de Infrastructură Mare, comisarul pentru politică regională Corina Crețu a declarat:

,,România are nevoie de infrastructură de transport modernă, care să-i susțină creșterea economică. Modificările pe care le-am aprobat în cadrul POIM au rolul de a impulsiona dezvoltarea unor rețele de transport rutier și feroviar de care România are atât de multă nevoie! Sper ca în perioada următoare să primim din țară noi propuneri de proiecte în special în domeniul infrastructurii de transport."

Modificările aduse Programului Operațional Infrastructură Mare vizează și actualizarea strategiei de gestionare a deșeurilor, în sensul includerii unor acțiuni privind închiderea unor depozite de deșeuri industriale neconforme, precum și consolidarea capacității administrative pentru punerea în aplicare a planului național de gestionare a deșeurilor.

Decizia Comisiei Europene privind modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare vine ca urmare a unei cereri transmise în acest sens de România în luna octombrie 2018.

Context

În perioada 2014 – 2020, România are alocate peste 22 de miliarde de euro prin politica de coeziune a Uniunii Europene, din care 9,2 miliarde sunt destinate Programului Operațional Infrastructură Mare.

GDPR

Magistrala de metrou Gara de Nord-Ikea (Mall Baneasa) e de importanta majora pentru Romania???

Ionut

Pe 29 si 30 ianuarie avem SCS Transport si CM POIM. Sa-mi spuneti daca aveti ceva intrebari, sa nu-mi scape mie ceva important. Si rutier si feroviar si metrou.

ovicor

Trecerile la nivel cu calea ferata: daca nu se face overpass, macar semnale luminoase. Pe DN 17, la est de Bistrita,inainte de Craciun, stateau politisti ca sa nu se mai asigure soferii. Pentru cei care stiu, pentru ca soferii opreau sa se asigure la Targul Auto Livezile, coada era pana in Bistrita. Dupa ce au intervenit politistii punctual, coada s-a mutat cu cativa km mai la est, la urmatoarea trecere. Se intampla des astfel de situatii!