[B] Pasajul Domnesti-Prelungirea Ghencea

Started by Ionut, August 19, 2015, 04:06:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panzer

Si exproprierile care tin de Bragadiru? Pe teren se vede avansul la demolari doar pe partea cu Domnesti si ceva spre S6. Cladirile din Bragadiru sunt in picioare.

Ionut

API pe Facebook

Joi, 20.12.2018, a fost emisă prima autorizație de construire aferentă giratoriului suspendat de la Domnești (pe Centura București) la, atenție, aproape 3 ani de la lansarea licitației (18.03.2015) și după 19 luni de la semnarea contractului (10.05.2017)!

Însă în această autorizație avem doar execuția unei culei (capăt de pod) și a patru pile (piloni ai pasajului) cu un cost de sub 800.000 RON. Investiția se ridică la 91,55 milioane de lei (fără TVA). Așadar, antreprenorul general (Straco) are undă verde pentru lucrări în valoare de 0,87% din total.

Ce blochează emiterea autorizației de construire complete? Exproprierile suplimentare apărute după reproiectarea obiectivului conform cerinței Primăriei București care s-a trezit că vrea o buclă de întoarcere pentru tramvaie.

Deși soluția este avizată încă din primăvara lui 2018, abia la mijlocul lunii noiembrie Ministerul Transporturilor România a pus în dezbatere publică lista de exproprieri suplimentare. Din ce înțelegem, nu au fost aprobate în ultima ședință de guvern din 2018, așa că toată procedura birocratică va fi reluată în 2019, mai ales că ministrul Șova va fi schimbat!

Cel mai probabil, vor mai trece câteva luni până când documentația va ajunge din nou la aprobare. Din cauza nepăsării, incompetenței și birocrației excesive, 2019 va fi un an ratat în mare măsură, aruncând finalizarea proiectului abia în 2021 (termenul contractul de execuție este 24 de luni).

Solicităm responsabililor din Guvernul României să reia de urgență procedurile din ministere necesare adoptării HG privind exproprierile suplimentare la giratoriul suspendat de la Domnești.

Ionut

Bilanțul marilor lucrări de infrastructură din București

Prelungirea Ghencea

Lucrările de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea nu au început nici în acest an, deși ele sunt anunțate din 2007. Într-un comunicat de presă dat în această toamnă, reprezentanții Primăriei spun că proiectul a fost regândit și se face un nou studiu de fezabilitate, în baza căruia se va face un caiet de sarcini și o nouă licitație pentru desemnarea constructorului.

"Studiul de fezabilitate, realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă S.A., va fi predat pe 6 septembrie 2018. Costurile pentru realizarea studiului de fezabilitate, proiectare și asistență tehnică sunt de cca 320.000 euro. Proiectul presupune lărgirea și modernizarea bulevardului Ghencea, pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 și până la Șoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m). Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate. Se va realiza, de asemenea, un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă până la 500 de locuri într-o dezvoltare ulterioară. Proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se află sub coordonarea CNAIR", anunța Primăria Capitalei într-un comunicat de presă la finalul lunii august.

Hotnews


TibiV

raresc,
este de preferat sa pui si textul, nu doar linkul...

Quote
Primăria Capitalei a stabilit culoarul de exproprieri pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea
de Catiușa Ivanov HotNews.ro
Vineri, 11 ianuarie 2019, 12:49

Primăria Capitalei mai face un pas pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea. Instituția a stabilit culoarul de exproprieri și a stabilit sumele necesare despăgubirilor, urmând să treacă în domeniul public 465 de imobile, cu o valoare estimată de 56.040.000 lei, potrivit informațiilor furnizate de Primăria Capitalei.

Proiectul presupune lărgirea și modernizarea bulevardului Ghencea, pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 și până la Șoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m). Se va realiza, de asemenea, un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă până la 500 de locuri într-o dezvoltare ulterioară. Valoarea totală a investiției este de 559 milioane lei, aproximativ 122 milioane euro.

"Proiectul privind aprobarea culoarului de exproprieri va fi supus votului Consiliului General al Municipiului București în ședința din 30 ianuarie. După aprobarea culoarului de exproprieri și consemnarea sumelor aferente de către CGMB, Primăria Municipiului București va efectua exproprierile în termen de aproximativ 30 de zile, apoi va întocmi proiectul de autorizare - desființare și va demola efectiv imobilele afectate de exproprieri", se arată într-un comunicat de presă emis de Primăria Capitalei.

Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că, în acest moment, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă S.A. a finalizat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și se lucrează la documentația privind elaborarea caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor.

După elaborarea acestui document, la sfârșitul lunii martie, Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje va elabora oferta tehnico- economică, apoi urmează semnarea contractului și predarea amplasamentului pentru execuția lucrărilor, la sfârșitul lunii aprilie.

"Termenul pentru finalizarea obiectivului de investiții este de doi ani de la demararea procedurilor de expropriere, iar pentru că termenul de execuție a lucrărilor să fie cât mai scurt, acestea vor fi realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București", spun reprezentanții Primăriei Capitalei.

Proiectul de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea se va derula etapizat. Astfel, în prima etapă, care va fi demarată în această primăvară, vor fi relocate și modernizate toate rețelele de utilități din zona. După finalizarea acestei etape, vor fi demarate lucrările de lărgire a drumului de la 2 la 4 benzi pe sens, precum și pregătirea șantierului pentru realizarea trotuarului și a pistelor pentru biciclete.

Cea de-a două etapă presupune, de asemenea, construirea unei linii de tramvai pe care să poată circulă tramvaiul 41 și a buclei de întoarcere a acestuia, pentru a încuraja cetățenii să folosească transportul în comun în defavoarea autoturismelor proprii.

În cea de-a treia etapă, va fi realizat nodul intermodal care ar putea include și o stație de tren, în funcție de rezultatul discuțiilor care se derulează în prezent între reprezentanții PMB și cei ai CFR.

De asemenea, Primăria Municipiului București a prevăzut în proiecția bugetară pe anul 2019 și elaborarea unor studii de fezabilitate, pentru care va organiza licitație, pentru un număr de trei lucrări conexe acestui proiect pentru fluidizarea traficului în toată zona Prelungirea Ghencea, respectiv Prelungire Str. Brașov între Prelungirea Ghencea și Sos. Alexandriei, Străpungere Valea Cascadelor - Prelungirea Ghencea și Supralărgire B-dul Preciziei între V. Cascadelor și Bdul. Iuliu Maniu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

^

"Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că, în acest moment, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă S.A. a finalizat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și se lucrează la documentația privind elaborarea caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor.

După elaborarea acestui document, la sfârșitul lunii martie, Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje va elabora oferta tehnico- economică, apoi urmează semnarea contractului și predarea amplasamentului pentru execuția lucrărilor, la sfârșitul lunii aprilie.
"Termenul pentru finalizarea obiectivului de investiții este de doi ani de la demararea procedurilor de expropriere, iar pentru că termenul de execuție a lucrărilor să fie cât mai scurt, acestea vor fi realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București", spun reprezentanții Primăriei Capitalei."

Cu alte cuvinte, ciuciu licitatie.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Declaratii oficiale CNAIR (directori). Astazi, SCS Transport.

Ordin de incepere dat la Domnesti pe 16.01.2019.

carutasul


Ionut

^ Cum adica doar pe o parte? La ce te referi?

carutasul

#249
Păi parcă era vorba că pe partea cu Bucureștiul se vor face modificări pentru tramvai.  Mai sus câteva posturi ai scris tot tu de proiectul tehnic aprobat doar parțial

Ionut

Păi ordinul de începere se da pe contract.

carutasul

Am înțeles. Deci ordinul de începere e dat dar se pot apuca de partea dinspre Domnești, unde au proiectul aprobat. Tot e bine, dacă ar termina și cu restul până la ghiocei ar fi chiar foarte bine.... În definitiv n-ar trebui să fie mari modificări în ceea ce privește pasajul propriu-zis, ceea ce ne interesează în primul rând, ci mai degrabă la bretele, care vor trebui probabil prelungite ca să încapă linia de întoarcere pe sub. Dacă ar face și o jumătate de cerc și tot ar rezolva traficul bine de tot :)

Ionut

Quote from: adrian rosca on January 31, 2019, 11:57:20 PM
Propunere alocare bugetara 2019 Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti Domnesti: 30 milioane lei.

^ Pun si aici pe thread-ul dedicat.

TibiV

Ma bucur ca nu avem sectiune de poze... Este mai simplu asa.

Cu intraziere pun niste poze facute sambata, 2 februarie 2019, sensul de deplasare DN5->A1.
No big deal. Doar sa vedeti pregatirile pentru niste (eventuale) viitoare lucrari.
Ne apropiem de intersectia Domnesti...

Intre copacii din stanga se vad niste cladiri demolate. Dar nu cred ca au leatura directa cu viitorul giratoriu suspendat...

Continuam inaintarea spre celebra intersectie in care DNCB cedeaza prioritatea unui DJ...









Am cam ajuns....



Dupa intersectie era acelasi stadiu de demolare, dar nu se mai circula bara la bara, asa ca nu am mai putut face alte poze... Riscam sa imi aprovizionez friiderul pentru 3 Craciunuri de aici incolo...

Anyway...
Am avut noroc, intre prima si ultima poza au trecut doar aprox.5 minute.
Dar era sambata pe la pranz....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

Rezolvarea intersectiei DNCB-Prelungirea Ghencea prin Pasajul Domnesti va fi o mare realizare, plus prelungirea liniei de tram.. La fel de important pentru Bucuresti si Domnesti mi se pare rezolvarea bulevardului Prelungirea Ghencea:
"Proiectul presupune lărgirea și modernizarea bulevardului Ghencea, pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 și până la Șoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m)."
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22906791-primaria-capitalei-stabilit-culoarul-exproprieri-pentru-largirea-bulevardului-prelungirea-ghencea.htm

In sfarsit se instaureaza un pic de normalitate si la periferia de vest a capitalei, mai ales ca la capatul tram. 41 Bucurestiul arata cam asa:
https://www.google.com/maps/@44.4139483,26.0331282,3a,60y,97.63h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVlqvNGIYbSw9cJeaXrQ0fg!2e0!7i13312!8i6656
Acolo va fi mult de demolat, nu doar baraci si improvizatiile capitalismului timpuriu, de aceea presupun ca nici un primar nu-si face doar prieteni anuntand realizarea unui astfel de proiect big, plus ca este vorba de multi bani.