News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Pasajul Domnesti-Prelungirea Ghencea

Started by Ionut, August 19, 2015, 04:06:42 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Exista si Bus Rapid Transit (BRT) doar ca duamna primar si-a batut joc deja de idee pe rutele spre Otopeni.
Odata largit drumul s-ar putea implementa, si e muuult mai ieftin.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

AdrianB1

Daca ar fi vorba de BRT electric sigur ar fi interesant, desi daca nu gresesc un tramvai are o durata de viata mult mai lunga si cost per kilometru-pasager mai mic. Ideea e ca transportul public electric e singurul in care are sens sa investeasca.

kolegu


Proiectul Pasajului de la Domnești, una dintre cele mai solicitate lucrări de infrastructură atât de către locuitorii din Capitală și zonele Ghencea-Domnești, cât și de șoferii de pe Centură, va fi modificat pentru a permite introducerea unei linii de tramvai cerute de Primaria Capitalei. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în urmă cu aproape un an, după ce licitația a durat mai bine de doi ani. Vezi în text ce presupune modificarea proiectului.

"Proiectul pasajului de la Domnești va fi modificat pentru a putea acomoda o linie de tramvai care să întoarcă în acel loc, sub pasaj. Rampa de urcare dinspre Prelungirea Ghencea va fi practic 'spartă' în două și va fi un spațiu de șapte metri pe unde să treaca liniile de tramvai", a confirmat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Șerbănescu.

Astfel, linia de tramvai va veni de pe Prelungirea Ghencea, va ajunge până la Șoseaua de Centură, iar tramvaiele vor întoarce pe sub pasaj.

"Am calculat ce înseamnă aceasta modificare de proiect și probabil va fi o întârziere de șase luni și o creștere cu 5% a valorii contractului", a mai declarat Șerbănescu.

Informația privind schimbarea proiectului Pasajului Domești a fost publicată și de Economica.net care cita surse din cadrul CNAIR.

Primăria Capitalei a cerut în martie modificarea proiectului, deși procedurile pentru Pasajul de la Domnești au fost demarate de mai bine de trei ani

La începutul lunii martie Primăria Capitalei anunța că vrea să construiască o linie de tramvai pe bulevardul Prelungirea Ghencea și că a demarat discuții cu CNAIR în acest sens, având în vedere că poriectul Pasajului deja fusese contractat.

Pasajul suprateran de la Domnești e un proiect care se chinuie să capete contur de mai bine de cinci ani. Din 2015 Compania de Drumuri a lansat licitația, iar abia în mai 2017 a reușit să și semneze contractul de proiectare și lucrări.

Cu toate acestea, întârzierile au continuat să apară: deși contractul era semnat, autoritățile de la drumuri au reușit să emită ordinul de începere al lucrărilor abia în ianuarie 2018, la aproape 8 luni distanță.

Cu toate acestea, în bugetul Ministerului Transporturilor proiectul pasajului de la Domnești este prevăzut cu zero lei.

Pasajul ar trebui să fie construit la intersecția dintre Stradă Prelungirea Ghencea-DJ602 și Centură București și este gândit sub formă de sens giratoriu suspendat. 

Practic, pasajul va "ridică" de la sol drumul județean care va supratraversa Șoseaua de Centură și calea ferată de centură printr-un giratoriu. Șoseaua de Centură va fi extinsă la câte două benzi pe sens pe sub pasaj.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22358996-proiect-modificat-pasaj-domnesti-prelungirea-ghencea-tramvai-intarziere.htm

Sublinierile imi apartin.

GDPR

E bine, mi-era frica ca de data asta se face pasajul.

Ionut

Este pretextul perfect pentru o noua intarziere. Tineti minte ca bugetul pentru 2018 pentru acest proiect este ZERO. Deci o sa zica "da bă, a zis Firea ca vrea tramvai, dureaza 6 luni in plus proiectarea pentru a desena niste loc liber". Oh wait, deja au zis asta.

subway

#171
Daca tramvaiul se va opri in pasaj va fi un chix total premeditat...solutia corecta si de perspectiva e sa-i ia pe domnesteni si sa-i debarce la M5 la Raul Doamnei...
:p

panzer

#172
Sincer, chiar crede cineva ca e nevoie de tramvai acolo?
La densitatea din Domnesti ai nevoie de microbuze mici sa ii aduca la Raul Doamnei nu de tramvaie de 300 persoane capacitate. In plus ar trebui largita strada la 2x + tramvai. Daca intra (caci nu sunt convins) nu mai ramane nici juma de metru pt trotuar.

LE: modificat typo.

subway

Parerea mea sincera e ca mai nimeni nu intelege cu adevarat ce se intampla in realitate in Bucuresti-Ilfov...si acest lucru va avea consecinte grave...
Sa de Dzeu sa gresesc eu...desi nu prea cred...
:(

AdrianB1

@panzer, ai densitate pana la Cartierul Latin. Tramvaiul nu ajunge in Domnesti, care e la 5 km mai incolo, ci intoarce dupa Cartierul Latin la cateva sute de metri. Pana acolo ai ceva populatie pe ambele parti ale Prelungirii Ghencea, e o zona in care se tot construieste (prost, dar aia e alta poveste) si tramvaiul (se scrie cu M, nu cu N) e electric, autobuzul nu e, cel putin din punctul asta de vedere e mai bine.

panzer

#175
Am corectat typo. Merci.

Eu ma ghidam dupa aceasta "stire":
http://www.economica.net/compromis-in-prelungirea-ghencea-proiectul-pasajului-domnesti-va-fi-refacut-pentru-introducerea-tramvaiului-dar-va-costa-cu-5prc-mai-mult_151636.html
QuotePrin urmare, proiectului Pasajului Domneşti, din capătul străzii, va fi refăcut, astfel încât tramvaiul să poata întoarce sub pasaj, până la linia de Centură.
Deci ei spun ca intoarce sub pasaj, nu aproape de cartierul Latin. Oricum e pe surse tot. A se traduce, pot fi doar declaratii si intentii.
Parca era pe POIM. Au voie sa modifice proiectul, sa creasca pretul pe POIM?

Si apoi, daca CNAIR face pana la urma proiectul cu tramvai integrat, in cati ani credeti ca va misca PMB ceva in zona? Se vorbeste de problemele din Prelungire Ghencea din primul mandat al lui Oprescu. S-au facut doar cateva borduri.
Apoi, e foarte interesant cum problema a fost generata de Bragadiru (taxele se platesc la Bragadiru) iar solutia trebuie implementata pe banii Bucurestiului. Curat-Murdar coane Fanica! Similar si la statia de metrou Berceni cu Popesti Leordeni.

Sa nu ma intelegeti gresit: solutia finala este transport public ecologic si de mare capacitate. Tramvai in cazul de fata (desi personal cred ca e overkill).
Ar fi primul caz in care gandirea si executia guvernantilor post decembristi ar fi pro-activa; infrastructura dimensionata pe valorile de trafic viitoare.

@subway: crezi ca e o lipsa de intelegere sau de actiune? Crezi ca noi nu am vazut prin "vecini" cum se face?

Din contra, eu am ramas uimit cum a rezolvat Dublin-ul problema de mobilitate. Edili de acolo ar fi fost injurati teribil pe acest forum.
Prin reducere la absurd sa propuna cineva urmatoarea solutie pentru Bucuresti Ilfov: fara metrou/CF la aeroport, fara Metrou in oras, fara tramvaie (abia anul trecut am vazut prima linie in constructie in centru: interesant la ei tramvaiul nu distruge cladirile istorice ca la noi prin vibratii!), fara pasaje in oras, cu taxe mari pentru Centura! (de fapt e un tunel doar la care au taxa).
Doar BUS-uri si linii dedicate pt transportul in comun. Sistem inteligent de managemnt al traficului, parcari pe bani nu gratis pe marginea bulevardelor si educatia soferilor sa nu blocheze intersectiile! Atat este nevoie.

Iar orasul nu este poluat deloc intr-o tara in care aproape nu se pot cumpara masini pe benzina. Doar diesel. (nu inseamna ca nu se vand dar datorita perceptiei clean-diesel, dealerii au doar masini diesel pe stock iar cumparatorii de benzinare stiu ca nu le pot re-vinde!)

Daca ei pot rezolva atat de simplu noi de ce suntem convinsi toti ca ne trebuie pasaje peste pasaje in oras, metrou subteran prin Otopeni, CF si Metrou la aeroport in acelasi timp, linii pentru biclete intr-un mediu climatic in care vara e prea cald iar iarna prea frig pt biciclism?

Aceste intrebari nu sunt pentru "General Population" care inghite solutii fantasmagorice fara sa le judece ci pentru tine. Stim cu totii rolul jucat de tine in proiecte majore de Metrou si tramvai (gen 41). Kudos pt contributie. Si mai ales ca nu te ascunzi ca majoritatea celor implicati.


LE: am dat cu strikethrough. Ignorati parte taiata.

Ionut

Va rog vorbiți strict de pasaj aici și de Prelungirea Ghencea.

ghrt

Ar fi un lucru frumos să existe linie de tramvai pe care chiar să circule tramvaie, însă tare mi-e că discutăm de încă o fentă mediatică. Poate ar trebui popularizată acea alocare bugetară pe zero, pentru a le deconta costul electoral decidenţilor. Pentru cei de acolo sunt ani şi ani trăiţi în stres, murdărie etc.

Pe de altă parte este vorba de mai puţin de 4 km până la Râul Doamnei, vorba lui subway e gata metroul până circulă tramvaiul, deci puteau să facă o linie dublă cu macaz la capete sau la capătul dinspre pod şi să pună nişte bidirecţionale, astfel încât lucrarea nu avea nici o legătură cu pasajul. Aşa e aiurea, nici tramvai pe pasaj pentru o dezvoltare ulterioară şi nici pasaj rutier la timp.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

#178
Parerea mea este ca vorbim cu adevarat despre inca o "fentă mediatică"...

Nu m-as mira sa fie o fenta "decisa la o sueta" in CEx pe Kiseleff...

"Mai fat-o, nu avem bani pentru proiectul asta... Dar daca avem contracrul semnat si nu se intampla nimic, iese lumea in strada! Ajuta si tu partidul, inventeaza un motiv care sa intarzie lucrarea, motiv care (in acelasi timp) sa le dea dobitocilor impresia ca ne intereseaza soarta lor si ca amanarea este spre binele lor!"

"OK, voi spune prostimii ca le fac tramvai, dar ca pentru asta trebuie amanat pasajul....
Va fi win-win !
Win voi ca nu mai dati banii pe prostii, win eu ca pana se prind prostii ca nu am de gand sa le fac tramvai, mai castig un  mandat..."


Acesta este un pamflet...  :lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strumf11



Quote from: TibiV on March 26, 2018, 03:09:30 AM

Acesta este un pamflet... 

Oare?
Nu stiu de ce, dar tind sa cred ca asta e adevarul .....si nu cred ca sunt singurul....

Sent from my HTC_M10h using Tapatalk