[B] Pasajul Domnesti-Prelungirea Ghencea

Started by Ionut, August 19, 2015, 04:06:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fred

Bucata asta de drum are sanse sa reduca cu 90% blocajele de pe Prelungirea Ghencea daca rezolva intrarea in Cartierul Latin. Ramane de vazut ce o sa faca acolo, poate semaforizare sau banda separata pentru viraj stanga foarte lunga, ca sa poata stoca destule masini. Chiar si cu 2 benzi pe sens nu m-ar mira ca banda 2 sa fie blocata de masinile care vor sa faca stanga acolo si de inca vreo 2 bizoni care sa blocheze si banda 1 cu acelasi scop. Cu banda de stanga dedicata sunt sanse ca bizonii sa blocheze doar banda a 2-a si sa ramana banda 1 libera pentru cei care merg spre pasajul Domnesti.

Tronsonul Strada Brasov- Raul Doamnei cand o sa fie gata? De prin octombrie anul trecut nu am mai auzit de nici un fel de progres, se mai lucreaza? Se incepe si pe bucata spre Valea Oltului? Daca nu stie nimeni poate incerc sa mai fac un drum ca pieton pe-acolo in weekend daca e vremea buna.

MishuRO

^ Au mai demolat pe partea stanga, cum vii dinspre strada Brasov, aproape de intersectia cu Valea Oltului, din ce-am vazut din mersul masinii. In rest, nu prea e miscare in santier.
Pe partea pana la Raul Doamnei o sa aiba probleme cand taie din benzile proaspat facute ca sa faca loc suficient pentru linia dubla de tramvai. Se vede in cea mai recenta filmare ca intre masinile parcate langa trotuar si partea de mijloc rezervata pentru tramvai (momentan e decupat destul de putin), nu prea o sa mai fie loc de doua benzi. Sper sa nu se apuce sa ingusteze trotuarul si spatiile de parcare, a la Cooperativa Munca'n'Zadar.

Fred

Pe centru nu mai fac nimic, doar pun liniile pentru tramvai, nu mai largesc. E facut din start suficient de larg cat sa incapa tramvaiul, e chiar in discutie sa lase autobuzele sa circule pe acolo.

panzer

Tin sa va reamintesc ca proiectul de tramvai nu are nici macar SF.

Adica in acest moment nu exista scris public pe nicaieri unde se duce tramvaiul de pe Prelungire: spre 41, spre centru, spre Trafic Greu? Nu stim. (sau eu nu stiu, dar am mai intrebat de cateva ori si n-a raspuns nimeni)

Si tare sunt curios ce solutie constructiva vor alege pentru linia de tramvai a.i. sa mearga si STB-ul pe acelasi traseu. Pentru ca in Germania se poate in fiecare oras, iar la noi, bus-urile distrug linia de tramvai. Pe linia lui 1/10 in centru arata ca dupa razboi. La fel si linia lui 21 acum ca merg masinile pe ea din cauza devierii.

BGP2597

Linia ca infrastructură și linia ca serviciu sunt 2 chestii diferite. Pe segmentul Brașov - Râul Doamnei lucrările includ deja și infrastructura pentru tramvai - s-a săpat fundația și s-au turnat ziduri de sprijin.

Pentru serviciu nu ai nevoie de un SF, ci de un simplu studiu de trafic ca să vezi unde sunt călătorii interesați să ajungă, iar opțiunile sunt 2 mari și late, ori deviat 41 de la Brașov spre pasaj în loc de terminalul actual, ori prelungit 47 de la Ghencea până la pasaj. Intuiția mea se duce spre un 47 prelungit care asigură legătura directă cu centrul.

carutasul

Se tot vorbește despre "datele personale"; STB are acces la o bază de date perfectă ca să își proiecteze traseele, informațiile de la "compostoare". Teoretic ar putea să își definească niște linii noi pe baza datelor respective, din păcate eu în teren nu prea văd că le folosesc în vreun fel. Dar în altă ordine de idei pe termen lung aș vedea chiar desființat "capătul" de la Ghencea, care acum e aproape central, nu mai e deloc la marginea orașului, și duse unele la Domnești și altele, când o veni ziua respectivă, la depoul Alexandria - care și el ar trebui mutat mai spre centură într-un viitor oarecare. În tot cazul, în momentul în care o să ai linie până la Domnești eu chiar nu văd ce sens ar mai avea să oprești tramvaiul la Ghencea, indiferent care.

Mao

^Sustin! Ca om care a trait in jur de 30 ani pe traseul lui 41 sau prin apropiere, sunt de parere ca acel capat din Ghencea nu-si prea mai are rostul. Atat pentru 41 cat si pentru 47, ar fi logic capatul la DNCB (cu park & ride "atasat"). 322 ar disparea, 185 ar circula pe un traseu mai lung iar pentru liniile regionale care intorc la Ghencea, gasite alternative (cele spre Domnesti, ar intoarce tot la DNCB).

carutasul

O parte din autobuzele de pe la noi (pe DN6) ar putea veni pe centură la Domnești iar altele ar putea întoarce la Cora Alexandriei pentru tramvaiul 32 și celelalte. În funcție de cerere. Ar fi și mai ușor și predictibil pentru ele.

MishuRO

Quote from: Fred on March 10, 2023, 06:02:45 PMPe centru nu mai fac nimic, doar pun liniile pentru tramvai, nu mai largesc. E facut din start suficient de larg cat sa incapa tramvaiul, e chiar in discutie sa lase autobuzele sa circule pe acolo.

La decuparea asta ma refeream. Prima bucata de la Brasov spre Raul Doamnei are spatiul pentru tramvai mai lat decat restul tronsonului. Daca vor sa puna cale dubla, trebuie sa mai decupeze si nu prea mai ramane spatiu de doua benzi pe sensul ala.

2023-03-13-102206" border="0

reiny2000

Dacă ridică mașinile parcate (sau dacă nu s-ar mai parca în spic) atunci e destul loc.

MishuRO

^ Corect, dar, realist vorbind, nu au reusit sa faca asta nicaieri, nu trag mari sperante ca vor reusi aici. O sa ramana 1 banda pe sens, ca pana acum.  :((

Fred

Am facut un drum pe Ghencea, de la Trafic Greu si pana pe Prelungire. Pe scurt, nimic de raportat.

- intre Brasov si Raul Doamnei e la fel, nu pare sa se lucreze deloc. Inainde de Lidl e o gatuire la o banda, ca banda 1 e blocata de masini parcate. Inainte de Raul Doamnei banda 1 e inchisa cu separatori de plastic, nu am idee de ce.
- intre Raul Doamnei si Valea Oltului nu se vede nici o schimbare, inca mai sunt de facut demolari de cladiri (vreo 3-4, parca), iar acolo unde au fost demolate inca mai e de strans sau de spart vechile fundatii. Mai sunt si niste copaci de taiat.
- dupa Valea Oltului nu se intampla absolut nimic. Am mers doar pana la Lidl, ca a inceput un vant puternic din fata si eram cu bicicleta, a trebui sa ma intorc, dar nu e nimic pe-acolo.

Stiu ca au inceput timid cate ceva la penetratia Valea Cascadelor - Prelungirea Ghencea, asta teoretic ar prelua din traficul care vine pe Bd Timisoara-Valea Oltului-Prelungirea Ghencea. Au pus ceva canalizare pe vreo 200m in capatul dinspre Valea Cascadelor, au imprejmuit o bucata de parcare nou aparuta in dreptul cartierului ANL si au demontat gardurile dinspre fostele Sere Militari. In functie de cum se misca, s-ar putea sa fie gata inainte de largirea Prelungirii Ghencea intre Valea Oltului si Maracineni, de unde face mai departe CNAIR, si ar putea avea un impact pozitiv, dar e sub semnul intrebarii ca orice lucrare facuta de primarii.

Dido

Termene avansate de viceprimar in cadrul unei audiente cu Initiativa Prelungirea Ghencea:

QuoteDragi vecini, azi am fost primiti in audienta de viceprimarul capitalei Stelian Bujduveanu, caruia primarul general i-a delegat atributiile legate de transport public, strazi, parcari, patrimoniu.
La discutie au participat si directorul TCMB, Christian Hiver, si reprezentantul Directiei Investitii Paul Cristea, alaturi de Departamentul Relatii cu publicul si consilierii viceprimarului.
Am avut o lista de intrebari legate mai ales de viitoarea licitatie pentru Tr. 3 (Raul Dnei - Valea Oltului) si Tr. 4 (Valea Oltului - Maracineni).
Apreciem deschiderea catre dialog si informare publica periodica DAR vom fi cu ochii pe termenele comunicate, vedeti mai jos rezumatul intalnirii:
1. Care este acum stadiul pregatirii licitatiei pentru Tr. 3 si 4? Cand estimati ca va fi lansata licitatia?
Raspuns PMB:
- in 1 luna si jumatate vor finaliza impartirea proiectului pe tronsoane cu lucrarile si sumele aferente (proiectul initial din 2019 nu era impartit si astfel nu poate fi licitat separat);
- in 3 luni va fi lansata licitatia pentru ,,Revizie proiect tehnic si executie'', dupa reproiectarea pe care acum o face Compania Municipala Energetica;
- analiza ofertelor si semnarea contractului se vor finaliza pana la sfarsitul anului 2023 (aprox. 6 luni de la lansarea licitatiei).
2. Sunt alocati bani in Bugetul PMB pe 2023 pentru licitatia Tr. 3 si 4? Ce suma?
Raspuns PMB:  sunt alocate 65 milioane de lei pentru tot proiectul si daca este nevoie se mai aloca la rectificare.
3. Tramvaiul ramane in proiect sau aveti alte propuneri pentru transport public eficient? (propunere Ionel Scriosteanu: pana la introducerea tramvaiului, autobuze BRT pe spatiul lasat pe mijloc).
Raspuns PMB:
- da, tramvaiul ramane in proiect si se va introduce in ultima etapa;
- pana la finalizarea tramvaiului se vor introduce autobuze pe spatiul lasat liber pe mijloc, tehnic este posibil.
4. In 2018 – 2019, cand s-a aprobat noul proiect cu tramvai, acesta urma sa fie facut la final odata cu nodul intermodal si parcarea Park & Ride de langa Pasajul Domnesti; se pastreaza aceasta etapizare?
Raspuns PMB:  da, se pastreaza etapizarea tramvaiului la final.
* Care e stadiul actual al lucrarilor pe fiecare Tronson:
- Tr. 1: acum se lucreaza la canalizare pe partea cu str. Garleni; pe partea cu Stadionul lucrarile la reteaua de gaz sunt gata dar Enel inca nu a terminat avizarea relocarii retelei de medie tensiune;
- Tr. 2: este gata la 80%, mai trebuie turnat un strat de uzura si facute marcajele definitive (termen: august 2023);
- Tr. 3: necesita reproiectare, o face Comp. Mun. Energetica;
- Tr. 4: in 2 – 3 saptamani se obtine Autorizatia de demolare, tot TCMB va face demolarile; fiecare proprietar poate trimite cerere daca prefera o anumita perioada din an pentru desfiintarea gardului; se va verifica cu Biroul Exproprieri de ce gardurile (autorizate) sunt platite separat catre proprietari si nu odata cu terenul.
* Urmatoarea discutie: peste 1 luna, intalnire cu viceprimarul sau telefon la Directia Investitii.

Link catre postarea pe FB

TibiV

#1543
De la Ionut Ivasca: Cum mai arata Pasajul Domnesti 07.04.2023



Practic, s-a mutat ambuteiajul.
Pana sa fie gata pasajul, se statea la intrarea in intersectie.
Acum se sta la iesire. Adica unde se termina rampele de coborare de pe pasaj...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pest1969

Momentan, singurii castigatori sunt cei care ies din Bucuresti spre Domnesti sau invers.
E un mare pas inainte, totusi.
Plus ca in trecut mai erau situatii cand singurul blocaj serios era acolo. Filmul postat surpinde doar o imagine de moment.