News:

.

Main Menu

Turismul in Romania

Started by Ionut, September 24, 2011, 03:41:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

ANAT: În primele cinci luni ale anului au fost acordate vouchere de vacanţă în valoare de 22,5 milioane de euro

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a anunţat vineri că în primele cinci luni ale anului au fost acordate vouchere de vacanţă în valoare de 22,5 milioane de euro şi că în luna mai au fost date mai multe vouchere decât în primele patru luni ale anului la un loc. De asemenea, faţă de aceeaşi perioadă de acum doi ani, valoarea voucherelor de vacanţă a crescut de zece ori.

"Piaţa o aşteptăm undeva la 400-450-500  de milioane de euro dacă toţi bugetarii ar primi vouchere. Ştiu că o parte din ei nu primesc, cei din apărare, cei din MAI. Durata de valabilitate a voucherele este de un an de zile, deci dacă se dau până în noiembrie anul ăsta pot fi folosite până în noiembrie anul viitor, probabil că vom vedea pe piaţă nişte sume cu adevărat importante. Dacă le-am fi avut în toţi aceşti 10 ani de când s-a dat prima oară ordonanţa din 2009  pe vouchere de vacanţă, vă daţi seama ce ar fi fost în economia românească cinci miliarde de euro, în turismul românesc", a menţionat Adrian Voican. 

News.ro

Harry

Noua promenada din Costinesti








TibiV

Asta e randare ?
Arata prea bine sa fie reala...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

Nu vezi mizeria de pe jos?  :)

Harry

Quote from: Harry on June 29, 2018, 10:43:16 PM
Bucuresti, 1930, Hotel Dunarea



Am facut ceva sapaturi.

In anii '30 in intersectia dintre Calea Grivitei si Gheorghe Duca, in dreptul Garii de Nord din capitala se construiesc doua superbe hoteluri in stil art deco.

Primul este hotelul Dunarea (din poza de sus). O bijuterie cu 6 etaje care in comunism este transformata in bloc de locuinte.

Pe celalalt colt al intersectiei se ridica hotelul Grivita. O cladire cu 7 etaje si interesante jocuri de forme. Din pacate in comunism partea superioara a cladirii este demolata, insa cladirea isi pastreaza destinatia de hotel, preluand numele de Dunarea de la fostul hotel de vis-a-vis. In prezent cladirea este in ruina.


rizzuh

Astea nu au fost alea care trebuiau demolate integral pentru a construi metroul, dar a zis Ceausescu (sau Ceauseasca) "jos labele de pe hotel", iar din cauza asta s-a facut pe sub Polizu cu acele curbe cu raza de 150m?

Harry

^^Posibil, :-??

In alta ordine de idei - Remember Class One Mamaia?



Am gasit cea mai tare chestie ever.

Prima editie a acestui eveniment in Romania a avut loc tocmai in anul 1938, an care a gazduit etape in San Francisco (Miss Golden Gate Cup) si Marea Britanie (Duke of York Trophy). La noi in tara cursa a fost gazduita de lacul din statiunea Mamaia.




Harry

Cateva concluzii personale dupa intalnirea cu reprezentantii ministerului turismului

Nu pot sa nu remarc lipsa ministrului turismului, care a trimis in loc pe cei doi ministrii secretari de stat. Si desi acestia au incercat pe cat posibil sa raspunda tuturor intrebarilor si si-au notat problemele ridicate de investitorii din turism ar fi fost preferabil sa fie prezent si ministrul.

In continuarea principala problema a acestor intalniri este ca se limiteaza doar la niste discutii relativ sterile si niste prezentari power point. Se dezbat cifre si statistici mai mult sau mai putin relative fara insa a se prezenta proiecte concrete.

S-a discutat despre atragerea a milioane de turisti in Romania prin deschiderea unor reprezentante de turism in alte tari, publicarea de flyere si mape de prezentare. De asemenea s-a propus ca turistii de business care vin iarna in Bucuresti sa fie indemnati sa se cazeze pe litoral.

Aceste lucruri n-au nicio baza logica. Litoralul are foarte multe probleme care surprinzator pot fi rezolvate relativ usor prin niste semnaturi de ministru.

Nici un turist strain cu treburi de afaceri in capitala nu va veni sa se cazeze iarna la -20 de grade la 100 de kilometri distanta, pe un litoral unde lanturile hoteliere internationale sunt ca si inexistente. Pe cei cativa zeci de km de litoral nu avem decat 3 lanturi internationale, fiecare prezent cu cate un singur hotel. Trei. Atat. Si noi avem pretentia sa aducem milioane de turisti.

Turistii straini pot fi adusi pe litoral intr-un mod foarte simplu: crearea unei zone fiscale speciale, relaxarea controalelor (a se citi renuntarea la controalele abuzive) si liberalizarea cazinourilor. Trebuie sa fim realisti nu avem istoria Greciei, Turciei, Italiei, nici arhitectura romantica din zona Mediteranei, nu suntem nici macar la nivelul Odessei. Navele maritime de croaziera opreau la noi doar pentru ca eram in drumul lor spre Odessa.


Odessa

Apa nu e ca la tropice, nu avem corali si pestisori colorati. Avem in schimb exceptional namol terapeutic la Techirghiol si Mangalia (unde nu este deloc exploatat) si in plus puteam acoperi o piata geneatoare de foarte multi bani - cea a cazinourilor. Si asta nu e o reinventare a rotii, in anii '30 municipiul Constanta era un mic Atlantic City, avand nu mai putin de 4 cazinouri, la care il adaugam si pe cel de la Eforie.


(Cazinoul Salvamar, Cazinoul Hidroaviatiei, Cazinoul Mamaia si Cazinoul Constanta)


Cazino Eforie

Urmatoarea problema este cea a plajelor. Licitatiile pentru inchirierea plajelor se fac in luna MAI cu cateva zile inainte sa inceapa sa vina turistii. O situatie absurda. Nu mai spun ca portiuni de plaja ajung la firme care nu au nicio treaba cu turismul. Solutia este simpla. Plaje concesionate pe cate 49 de ani catre hoteluri si marile ansambluri rezidentiale, bineinteles o serie de plaje trebuie sa ramana in administrarea primariilor , avand statutul de plaja publica, unde sa vina toata lumea sa-si puna cearceafuri si prosoape. Modelul functioneaza perfect de zeci de ani in Statele Unite.

Eu personal sunt adeptul amenajarii unor plaje speciale unde sa se duca cei ce detin animale de companie, plaje pentru camping cu cortul pe nisip si 1-2 plaje unde sa se poata intra cu masina. Da, zone de nisip amenajate pentru beach off road.


Daytona Beach USA


2018 Women's Elite Champ Philicia Marion of Mount Airy, NC

Urmatoarea problema este cea a salvamarilor. Copiii astia sunt platiti cand isi aduce statul aminte (niciodata la timp) ca sa ne salveze vietile, punandu-si vietile lor in pericol si indurand jignirile si mojiciile tuturor ghiolbanilor care cred ca marea e garla din satul lor.  Dotarile lor sunt insuficiente si depasite tehnologic, noroc cu firme conduse de oameni cu suflet mare, precum Exclusiv Auto Constanta, care le-a donat masini de teren. Serviciul Salvamar trebuie trecut la ISU si pe model american, salvamarii sa aiba dreptul de a amenda turistii care nu respecta regulile, iar daca acestia devin recalcitranti sa ii poata incatusa.





Toata lumea declara ca vrea turisti cu bani pe litoral dar preturile pentru a tine o ambarcatiune intr-un port turistic pe litoral sunt aberant de mari. Deci pe langa scaderea tarifelor trebuie investit in noi porturi turistice atat maritime (pe digul Midia, la Cazino Mamaia, finalizarea celui de la Pescarie, zona hotelurilor Amfiteatru - Belvedere, zona lacului din Neptun, zona hotelului Onix, zona hotel Turquoise si zona hotel Cleopatra) cat si lacustre (lacurile Tabacarie si Mamaia trebuiesc scoase de sub regimul de protectie Sit Natura 2000, pe langa faptul ca sunt poluate si pline de tot felul de epave si deversari de canalizari, sunt lacuri urbane si trebuie exploatate turistic cu porturi pentru yachturi , teleschi nautic, zone amenajate pentru competitii nautice, debarcadere pentru vaporase lacustre - cum ar fi sa ajungi pe insula Ovidiu cu un vaporas vintage cu zbaturi?,  etc.).


The Winnipesaukee Belle, Echo Shores


Portul Tomis Constanta

Urmatoarea problema este infrastructura. Desi overall este foarte buna, iar viitoarea autostrada Techirghiol va rezolva problema dopului de la Eforie, este nevoie de cateva sosele de coasta care sa puna in valoare panoramele zonei costiere:

sosea pe plaja, cu 6 benzi intre Constanta si Mamaia
sosea cu 4 benzi intre Eforie Sud si Costinesti dealungul falezei
sosea cu 4 benzi intre Costinesti si Mangalia dealungul falezei

Odata cu aceste sosele se va rezolva si o problema majora - eroziunea costiera, prin consolidarea falezelor.


Pacific Coast Highway

Asa cum spuneam mai sus trebuie tras tare pe namolul terapeutic, iar oferirea de facilitati fiscale celor care investesc in centre spa este o solutie pentru a dezvolta puternic acest sector. De asemenea facilitati trebuiesc oferite si marilor lanturi hoteliere care sa vina sa investeasca pe litoral.

Cum vremea hotelurilor clasice a inceput sa apuna trebuie incurajata construirea de ansambluri rezidentiale cu apartamente de vacanta. Inclusiv marile lanturi precum Mariott, Hilton, Best Western etc. au inceput sa ridice blocuri in detrimentul hotelurilor clasice.


Home2 Suites by Hilton, Florida

O alta nisa ce poate fi exploatata cu succes este cea a sporturilor premium: un teren de golf  cu 18 gauri, un complex de curse auto multifunctional care sa poata fi folosit de diverse sporturi cu motor (F1, F16, Moto GP, FIA Rally), campionat de raliu in coasta, Class One Power Boat, Aero GP.


1938 - Mamaia Speed Boat Race

Inchei mentionand o zona cu un potential turistic exceptional, dar care are nevoie de investitii serioase - portul vechi din Constanta. Vechile depozite industriale pot fi convertite in centre comerciale si de distractii, spatii expozitionale si de conferinte, piata de peste, iar cladiri mari precum silozurile pot deveni lofturi, hoteluri si cazinouri, in timp ce bazinul portuar este perfect pentru o marina de mari dimensiuni cu terminal (vechea gara maritima) pentru nave de croaziera fluviale si maritime (de mici dimensiuni), iar intre vechea gara maritima si Poarta 5 se poate infiinta un traseu turistic cu tramvaie de epoca.



Ionut

Aproape jumătate de milion de români merg anual în vacanţă cu zborurile charter şi lasă în conturile agenţiilor 400-500 milioane de euro

Vacanţele pe curse charter reprezintă un segment care aduce agenţiilor venituri consistente în sezonul de vară, având în vedere că preţul unui sejur începe de la circa 500-600 de euro şi depăşeşte chiar 2.000 de euro pentru o persoană. Aproape jumătate de milion de pasageri au mers în vacanţă anul trecut cu zbo­ruri charter, numărul româ­nilor care au ales să plece în concediu cu avioane ,,închi­riate" de agen­ţii de turism de la operatori aerieni ră­mânând constant în ultimii doi ani, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS).

ZF

Harry

Daca in Sedona, Arizona pana si McDonald's a fost obligat sa-si puna sigla turcoaz pentru a nu contrasta cu peisajul, in Romania fosta senatoare PNL Eleonora Carmen Harau construieste un hotel care mascheaza partial castelul Corvinilor...





si un articol pe tema asta

http://hunedoaralibera.ro/un-hotel-cat-doua-mandate-de-parlamentar-unde-e-castelul-corvinilor/

Harry


Harry

#701
^^ Ala e pus acolo sef la una din cele mai importante companii nationale, imaginea Romaniei in afara. Pai ba boule nu ai voie ba sa spui ca nu vei aduce zboruri la Constanta ca e naspa plaja la Mamaia. Pot sa fie sobolani in hoteluri si cacat pe plaja, tu esti obligat sa zici ca e cel mai misto loc din lume. N-ai sa vezi nicaieri in lume un ministru sau un sef de companie de stat sa iasa public si sa zica nu veniti la noi in tara/regiune sau whatever ca e naspa.

Cert e ca noi de la Ct nu vom sta cu mainile in san si lucrurile nu vor ramane asa.

Ionut

Va rog sa discutati amical si ontopic (adica despre aviatie, nu despre numirea lui WW la TAROM - exista alt thread pentru asta). Multumesc!

frunzaverde

#703
Quote from: Harry on August 21, 2018, 06:40:19 PM
Ala e pus acolo sef la una din cele mai importante companii nationale, imaginea Romaniei in afara.

Absolut deloc. Nu este seful organizatiei de turism a Romaniei. Nu este nici ministrul turismului. Nu are absolut nici o atributie in a promova imaginea vreunei Romanii - nu mai traim in anii '50-'60, cu flag carriers vesnic pe pierdere; piata aviatica e concurentiala la greu, si daca nu faci totul "la sange" mori.

Este directorul unei companii aeriene, care nu primeste subventii sau altfel de sprijin de la stat. Ca director rolul lui este sa promoveze imaginea si profitul proprii companii. Punct.
.

Quote from: Harry on August 21, 2018, 06:40:19 PM
Pai ba boule nu ai voie ba sa spui ca nu vei auce zboruri la Constanta ca e naspa plaja la Mamaia.

Ba fix asta trebuie sa spui ca sa-ti tii compania in viata si pe profit. Si da, serviciile la Mamaia nu sunt doar naspa (marlaniile cu inchiriatul si segmentatul plajelor sunt unice in lume; nici macar in tari de lumea a III-a n-am vazut asa ceva), ci sunt si incredibil de scumpe. Cand oferta de cazare este comparabila cu Capri sau Malibu, e bine ca cineva te trage de maneca.

Quote from: Harry on August 21, 2018, 06:40:19 PM
Pot sa fie sobolani in hoteluri si cacat pe plaja, tu esti obligat sa zici ca e cel mai misto loc din lume. N-ai sa vezi nicaieri in lume un ministru sau un sef de companie de stat sa iasa public si sa zica nu veniti la noi in tara/regiune sau whatever ca e naspa.

O, ba da. Pare ca intelegi foarte, foarte gresit, in stilul patriotard, promovarea turistica. E esential sa nu fii mintit ca vizitator. Ca pe urma chiar nu mai calci acolo, si nu mai calca nici un cunoscut de-al tau. Primarul din NYC va spune pe sleau ca sunt sobolani imensi la metrou (chiar sunt).


Inteleg, adevarul doare - dar chiar si la nivel de Romania litoralul romanesc e neatractiv. Adica naspa. Asta patesti dupa ce zeci de ani tot ce a fost prioritizat au fost smecherii, si toate serviciile au fost centrate pe baietii de bani gata dispusi sa arunce cu miile de euro ca sa epateze cu sticla cat mai mare de sampanie... Servicii de genul asta nu atrag pe nimeni decat pe smecherasii de dambovita. Acum descoperiti ca smecherii aia "nouveau riches" sunt putini si n-au chiar atat de multi bani, si ca nimeni altcineva nu vrea sa fie alaturi de ei - decat eventual ca sa rada de ei...

Si bineinteles ca nu vine nici dracu cand la Mamaia o camera de hotel la 4 stele e 200 euro pe noapte. Si serviciile sunt mediocre in cel mai bun caz... Plaje supra-aglomerate din cauza de dezvoltare haotica; restaurante de proasta calitate (ajungi sa stai la coada ore la un restaurant "exceptional" in fundul pamantului, in port la Agigea, in cel mai urat decor posibil, ca sa mananci fructe de mare congelate...). Tratament ca client undeva la nivelul "cum il mai jecmanim pe ala" (inclusiv taximetristi soiosi). Privelisti deprimate - ce frumoasa e plaja la Mamaia cu priveliste la combinatul chimic...

Si toate astea cand clientul mediu plateste printr-o agentie charter 300 euro pe 6 nopti pe o camera in Grecia sau Turcia, 400 in Spania si 500 in Italia...

Quote from: Harry on August 21, 2018, 06:40:19 PM
Cert e ca noi de la Ct nu vom sta cu mainile in san si lucrurile nu vor ramane asa.

Poate ca Romania chiar nu merita ceva mai bun... Atitudini de genul asta imi confirma cat de inapoiata e tara, si cat de mult trebuie sa se schimbe...

Voi intai rezolvati-va problemele voastre, si apoi luati-va de oameni care chiar vor sa faca si stiu sa faca o treaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#704
Quote from: etravel on August 21, 2018, 06:17:33 PM
Norocul Tarom e ca a fost doar numit politic, selectia a fost pe bune si pe baza cv-ului.
As indrazni sa zic ca a fost doar numit de niste functionari politiruci, in rest selectare lui a fost profesionala... (O fi fost implicat Butunoiu ?...)

Cred ca "galusca" TAROM a devenit atat de mare incat pana si "ei" si-au dat seama ca nu mai au de ales, ca "varul/unchiul/finul/nasul" nu mai pot fi propusi si ca este nevoie de unul de meserie...
Falimentul (sa spunem) al CFR Marfa nu ar avea nici o zecime din impactul mediatic al falimentului TAROM. Nimeni nu a mers in vacanta cu CFR Marfa, dar aproape toata lumea a zburat macar o data cu Tarom...

(Reversul medaliei este ca probabil, dupa ce va pune compania pe picioare, WW va fi inlocuit cu un fin/nas etc. ca sa "simta si partidul ceva"...)

LE
Ceea ce spune Harry poate fi citit si asa "WW este un nesimtit pentru ca a spus ca nu este dispus sa plimbe avioane goale pe litoral pentru ca cei care au bani de avion au cu siguranta bani pentru ceva mult mai bun decat litoralul romanesc. De fapt, ceva mult mai bun si mult mai ieftin.... Un nesimtit!"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)