News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Turismul in Romania

Started by Ionut, September 24, 2011, 03:41:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

#810
Asa arata Mangalia in anii 30. Din pacate din 50 si pana in 63 tot orasul a fost demolat de comunisti. Vile, minihoteluri, fundatia regala, cazinoul, muzeul, baile sulfuroase - totul a fost transformat in moloz.




Ionut

Buru, Celestyal Cruises: Croazierele nu mai sunt un lux, piaţa este în continuă creştere. Este cea mai complexă industrie

Tot mai mulţi români au prins gustul croazierelor, care au devenit o modalitate accesibilă şi convenabilă de a face o vacanţă, fiind din ce în ce mai căutate, în contextul în care preţul unei croaziere poate porni de la 250 de euro şi poate ajunge la câteva mii, în funcţie de opţiuni, a afirmat, pentru News.ro, directorul de croazieră al Celestyal Cruises, Dan Buru. Turistul român optează pentru prima sa croazieră pentru una în Marea Mediterană sau în Marea Egee, însă rute de croazieră foarte cunoscute sunt de asemenea în Marea Caraibilor, America de Sud, dar şi în fiordurile Norvegiei.

Multe detalii si cifre pe News.ro

frunzaverde

Quote from: Vladul on May 27, 2019, 10:21:17 PM
Eu ma bucur mult ca au investit si ca au experienta in industria hoteliera.

Eu nu ma bucur - Blaxy (nici macar nu s-au gandit la un nume decent) este unul din simptomele falimentului turismului romanesc, o combinatie unica de prostie, incompetenta, diletantism, hotie si dorinta de imbogatire rapida cu munca putina.

Asa arata singurul mod de a ajunge la plaja din Blaxy (preluat dintr-un cabview al DPS Romania). Singurul:



Nu pot sa-i zic nici macar "trecere la nivel cu calea ferata", pentru ca nu este... la nivel. Trebuie escaladat rambleul pe ambele parti. Trecerea nu are bariere, nu are avertizor sonor si luminos, nu are de nici unele. La cum arata (incalca toate regulile CFR, asa ceva nu este nici instructional si nici legal) nu cred ca are nici macar autorizatie sa existe. Si nu vorbim de o cale ferata oarecare. In sezon trec cel putin 30 de trenuri pe zi pe-acolo, la orice ora din zi si din noapte.

La un moment dat cica au angajat niste "paznici" fara legatura cu CFR, care aveau mersul trenurilor si "se uitau dupa trenuri". Nu 24h/24h, bineinteles (desi trec trenuri 24h/24h). Bineinteles, paznicii nu aveau nici o legatura la IDM, doar "mersul trenurilor" - adica erau fix frectie la piciorul de lemn, regularitatea e proasta (intarzieri mari, e linie simpla si sunt multe sezoniere), viteza destul de mare (80 km/h) si trafic neregulat semnificativ (utilaje de cale, ocazionalul marfar etc.)... https://www.profit.ro/must-read/foto-cel-mai-nou-si-mai-inedit-job-de-pe-litoral-indrumator-pentru-turistii-care-traverseaza-calea-ferata-17097164

Ce fel de oameni sunt capabili sa dea in functiune un asemenea "hotel" (care se afla in mijlocul pustietatii) in conditiile astea? Cu trecere improvizata peste una din cele mai aglomerate linii ferate din tara spre singura atractie oferita de hotel (plaja si marea)? In conditiile in care mare parte din clientela a fost gandita sa fie oameni in varsta si familii cu multi copii (cladirea a fost gandita sa fie time-share, singurii clienti reali pentru asa ceva sunt grupurile astea)...

Bineinteles - scuza "nu am gasit intelegere la CFR"... Da... sigur. S-au construit gari intregi de investitori privati (de exemplu la Divertiland langa Bucuresti), gara servita de CFR Calatori (au si program de publicitate comuna) sau la Jucu sau la Dragonul Rosu. Se putea construi o amarata de pasarela sau de pasaj. Doar ca iti trebuie toate actele corect facute, cu aferizare si gabarit, probabil de dubla electrica (fiind o linie cu planuri de dublare si electrificare) - nu se poate face o improvizatie - chiar sunt curios daca macar au incercat ceva (ma indoiesc)...

Asta asa, din start, inainte de a vorbi de locatie... Sau de servicii - noul management a reusit sa ajunga la 1.3/5 pe Google cu poze horror si descrieri inca si mai horror (gen mancare refolosita, calitate zero la preparate, servicii lipsa, mizerie)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

#813
^^^

Aaaaa, pai povestea e ceva mai veche: aparuse un restaurant pe plaja aceea, sa fie 6-7 ani de cind m-a dus cineva. Zicea ca era ceva facut pe modelul celui de la Kavarna. Asta a atras destula lume. Era o parcare nenorocita, adica largit putin drumul cu pneurile celor care parcau, (poate intrau 25 de masini?) si traversai linia ferata sa mergi la restaurant. Care restaurant nu era rau. In ce ma priveste am considerat chestia asta ca pe mai toate celelalte bizarerii ale Litoralului romanesc si gata. Vad insa ca treaba a devenit "industriala" si cu locuri de munca "specializate". Ma rog, sa fie la ei acolo.
Totusi, asta si multe alte asemenea e un simptom de piata: cererea e atit de mare incit oricine poate face orice si, cel putin in sezon, va vinde. Ce conteaza ca in rest fluiera vintul 8 luni pe an ...

Una proaspata, de azi dimineata: un cunoscut a fost la o cina de afaceri vineri seara undeva in Eforie. Peste citeva ore a fost internat la Infectioase si acum 10' cind am vorbit e la Regina Maria in Bucuresti ...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Harry

Proprietarul grupului arab Mohammad Omar Bin Haider Holding (MOBH), un conglomerat cu sediul la Dubai, se pregătește să cumpere nu mai puțin de 10 hoteluri din sudul litoralului românesc, ajungând deja în România și având o discuție și cu guvernanți români.

Surse din piața hotelieră spun pentru Profit.ro că reprezentanții grupului s-au arătat interesați să cumpere, din start, 10 hoteluri în sudul litoralului românesc, printre care Agat, California, Coral, Cristal, Mera Onix, Diamant, Opal, Rubin și Topal.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/exclusiv-un-magnat-din-dubai-cu-afaceri-in-14-tari-se-pregateste-sa-cumpere-10-hoteluri-de-pe-litoralul-romanesc-19062680

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.


rota

Telegondola din staţiunea Borşa va fi construită de un consorţiu de firme româneşti şi străine

Potrivit acestuia, lucrarea urmează a fi executată în urma licitaţiei de Asocierea Technoalpin Italia Spa - Yanis România SRL cu furnizor de echipament Doppelmayr Austria GmbH, singura asociere care a depus oferta tehnică şi financiară, prin urmare ei sunt cei care vor lucra efectiv la acest proiect, considerat a fi unul dintre cele mai mari la nivel naţional.

"O dorinţă mai veche a borşenilor va deveni în scurt timp realitate. Vor fi investiţi 104 milioane de lei în construcţia unei instalaţii de transport pe cablu, pârtie de schi şi parcare. Această investiţie va genera o creştere a locurilor de cazare din oraş cu 3.000 de noi locuri şi automat o creştere direct proporţională a locurilor de muncă. Şi bugetul local va beneficia de venituri suplimentare după această investiţie", a declarat Sorin Timiş.

Licitaţia pentru lucrările de execuţie a telegondolei din staţiunea montană Borşa, situată la poalele Munţilor Rodnei, a fost câştigată de un consorţiu de firme româno-austriece-italiene, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, primarul oraşului Borşa, Sorin Timiş.

Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Io

#816
Uataf ...?
- 3000 noi de locuri de cazare? In Borsa? E o gluma, sper.
- 25 000 000 Euro investiti? Serios? Faceti si instalatie de preparare a zapezii, tunuri, lac de acumulare, toate cele sau doar zvirliti pe piata niste timpenii asa cum faceti de mai bine de o jumatate de secol? Gurile rele spun ca inca din 1940 se toooot discuta despre "Proiectul pirtiei Borsa". Nu stiu cum naiba se face ca biata pirtie e identica cu cea pe care am schiat eu incepator in ale schiului acum foaaarte multi ani.

La fata locului exista deja o instalatie (nu stiu ce productie, banuiesc ca una dintre cele 2, Leitner sau Doppelmayr) unii dintre stilpi sint montati de cel putin 8 ani (!), partial statia de jos (incluzind "garajul" partial construit, sala adiacenta unde gondolele debreiate intra seara si unele "odihnesc" si in extrasezon) e facuta cam tot de pe-atunci. Daca bine sint eu informat gondolele nu au fost aduse deloc - ma indoiesc sa se  fi schimbat ceva in privinta asta mai ales ca la vremea aceea intrase si DNA pe fir.
Oricum, ce naiba faceti cu 25 de milioane de Euro, e anormal sa coste atit pina si daca includeti o parcare multietajata! De taluzare si de reconfigurare a terenului nu aveti nevoie, poate sa taiati niste brazi pentru cele 2-3 variante despre care lumea vorbeste la nivel de wishful thinking. Ca vreun plan, altul decit cel al instalatiei n-a vazut nici dracu si am mari indoieli ca exista vreunul altfel decit linii colorate de GEarth.
Pai n-a costat toata reamenajarea Domeniului schiabil Poiana Brasov 25 000 000 Euro iar acolo chiar s-a facut treaba profi nu gluma! Si veniti voi cu derdelusul asta? Nu s-a platit atita pentru Domeniul schiabil Vidra-Transalpina unde chiar s-a facut ceva frumos (o gondola de ~ 3 km cu statie intermediara, un telescaun si doua teleschiuri) de la zero!
Inca: apa pentru alimentarea tunurilor aveti pe sus? Izvoare de captat si de adunat in prezumtivul lac care sa le alimenteze? Ai? Te pomenesti ca la asta nu v-ati gindit si ca veti pompa la deal apa din Bistra. Misto, faliment scrie pe toata treaba. Dar  intreb si eu, sa nu ajungeti in situatia instalatiei de preparare a zapezii din Sinaia, e acolo, au tevi ingropate, tunuri cumparate, 2 lacuri amenajate dar n-au apa pentru ele. Si deocamdata sint in libertate ...

Investitia initiala la Borsa a fost una "tip Udrea", adica drenare de bani din investitii ale statului spre PDL si spre buzunare proprii, inceputa daca bine stiu eu in 2008 si abandonata in 2011. De-atunci doar fumigenele de genul asta aruncate periodic de politrucii locali. Sint chiar timpiti sau doar facuti simbata seara la betie?

O imagine din 2015 de la baza pirtiei, foarte veche pirtie, are cel putin 40 de ani. Se vede clar statia de imbarcare albastru cu galben


imagine din, cred, 2013 a primilor doi piloni dupa statia de imbarcare. Cladirea de beton din spate este "garajul pentru gondole" si ar urma sa gazduiasca si aparatura de comanda si control a instalatiei.



Powered by API/PUM imgur uploader


In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

rota

^poi daca asta e investitie paguboasa, ce sa mai spunem de partia de la Bistrita, partia la joasa altitudine :lol: :lol:

Am si un contraexemplu de investitie okis "a la Udrea":partia de la Gura Humorului si partia Rarau (nu sunt sigur de Malini)
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Io

#818
^
Cea de la Gura Humorului nu e cea facuta pe jumatate fata de proiect? N-am fost curios sa o urc asta vara, doar ce am vazut pe Yt. Nu-i vorba, e utila insa doar pentru turismul local, un schior avansat nu are de ce sa-si propuna un sejur de schi acolo cind are la 200 km Domeniul de la Bukovel - 50 km de pirtii!
Despre cea de la Bistrita ma abtin sa spun ceva, ma mir ca localnicii nu-i alearga cu parii pe strada pe cei care au decis sa ingroape bani acolo.

@ Cristi N: telescaunele vechi de , naiba, 50 de ani sau pe-acolo duc greul si astazi la: Paring, Straja, Suior, Vatra Dornei, Borsa, Paltinis, Muntele Mic si-or mai fi. Exista inca telescaune de aceeasi conceptie antediluviana amplasate in zone schiabile mai noi, imi vin acum in cap doar Cavnic si Valiug.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

rota

Partia Rarau e pe jumatate facuta, cea de la Gura Humorului e gata 100%. Chiar si asa sunt pline amandoua, am fost in ianuarie si februarie si era full.
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Cristi N

Corectati-ma daca gresesc dar parca tot programul "Ski in Romania" a purtat marca Udrea si cred ca prin el s-au inlocuit instalatiile "comuniste" sau s-au facut partii noi. Din ce stiu eu in perioada aia au inlocuit instalatiile pe Valea Prahovei si au aparut partiile Transalpina, ceva investitii la Ranca (total aiurea), Gura Humorului, Petrosani, etc.

elphax

Majoritatea s-au cam ratat:
Petroșani - corupție,  probleme  cu Romsilva,  s-a  făcut doar un telescaun, restul abandonat. Nu putem vorbi de pârtii noi.
Vulcan -  gondola care duce nicăieri,  nu au terminat proiectul. Trebuia sa se lege și de Straja.  Gondola noua de la Straja nu cred ca are legătură cu programul lui Udrea
Valea Jiului putea sa devina o vale austriaca dacă se faceau astea.
Transalpina,  cu greu au terminat prima faza a proiectului în 2018,dupa vreo 10 ani de la start. Fazele următoare sunt doar vise. Dar putem spune ca are succes, aici avem o zona de Ski nouă.
Câmpulung -  S-a făcut doar jumătatea inferioara a gondole și deci jumătate de pârtie. Partea superioara ar fi mult mai interesantă,  zăpadă mai multă,  condiții mai bune. Succes parțial.
In rest mici investiți fără  cap sau fără rost sau nefinalizate.

Io

#822
^
Incerc sa-mi amintesc si aproape sigur voi uita citeva sau voi mentiona unele care nu au fost facute in programul ala. Care program a urmat altor doua sub titlul "Schi in Carpati" sau "Superski in Carpati" initiate de Guvernele Nastase si apoi Tariceanu. A fost vorba initial (2009) despre 12 consilii locale si de 40 mil Euro carora li s-au adaugat in 2010 alte 20 de localitati. Ceva fond european destinat turismului in zone sarace/subdezvoltate sau ceva pe-acolo. Pe undeva trebuie sa existe  Hotariri de Guvern pentru toate treburile astea.
Imi permit sa adaug cite o opinie de schior si de turist "experimentat" pentru fiecare:
- Vidra-Transalpina: Proiect exceptional, unicat in Romania, realizat pina la ~25%; 50% neplatit. Pot reveni cu detalii;
- Telescaun Ranca, cum iesiti din Ranca spre Nord pe partea dreapta: face parte din acelasi proiect cu cel de mai sus. In opinia mea singura parte slaba a proiectului Vidra: vint constant, zapada nu sta, nu are alimentare cu apa (cred ca nici nu e de unde decit pompat la deal - un mare NU in materie, induce costuri suplimentare), sta si rugineste. N-am stiinta sa fi functionat vreodata, in afara de 3-4 pensiuni noi practic nu are legatura cu "statiunea" Ranca. Care, ma rog, o fi ea "statiune" "care este" dar in opinia mea nu are legatura cu schiul. Cu agrementul da, are, ceea ce nu e neaparat rau;
- Telegondola Vulcan: asa ceva "nu se exista". Nu exista vreun motiv sa fie facuta altul decit coruptia si drenarea de fonduri. (Ca sa va imaginati amploarea hotiei si intreaga stupizenie urmau sa fie 2 gondole si 3 pirtii, lac si instalatii de prepararea zapezii!!! La Vulcan!!!) Nu exista pirtie pe care sa o deserveasca pentru ca nu poti pur si simplu redenumi un drum forestier pirtie de schi. Au fost amenajati sumar 300 m de pirtie. Ideea a fost vinduta public ca urmind sa faca parte dintr-un complex Straja - Lupeni - Parang. Absurd din orice punct de vedere fie si lasind Parangul la o parte. Sigur, in siajul ideii mai nou unii incearca sa vinda un Transvalcan. O prostie pura, lipsesc doar dacii, bubulii, serpilienii si "energiile". Fantasmagorii intr-o zona moarta economic, unde nu exista cazare, nu exista restaurante, nu exista la vremea aceea aproape nici un fel de infrastructura turistica. Culmea e ca singura sansa a zonei - in opinia mea una dintre cele mai frumoase zone din Romania - Parang-Valcan-Oslea-Retezat - e turismul proiectat si facut cu cap. Desigur ca e nevoie de investitii masive si de reorientare profesionala generala.
- Telegondola Straja: o idee buna oprita din mers. Practic nu deserveste o pirtie desi se schiaza pe sub ea, serveste in principal la transportul turistilor catre, ma rog, ii zice mai nou statiune. Noroc ca zona e friguroasa (vorba unui amic: la Petrosani vara cade intr-o joi si se termina seara) asa incit se poate schia pe ea 2 luni pe an la nivel de secol XIX. Daca bine stiu eu bugetul alocat pentru dezvoltarea doar a "Statiunii" Straja - pun ghilimelele obligatorii pentru Straja, Parang, Vartop, Ranca, Buscat, Sureanu (de asta si de Vartop chiar imi pare rau), sa nu vorbesc despre cimitire gen Stana de Vale, s-a dus spre 12 milioane de lei. Lei Udrea.
- Parang. Proiectul va fi fost spectaculos. Spun va fi fost pentru ca nu l-a vazut nimeni si personal ma indoiesc ca a existat vreodata. Nu ma indoiesc insa ca s-au platit niste bani pentru el. N-am stiinta sa se fi facut ceva in cadrul programului Udrea, se poate sa ma insel insa. Actualul telescaun fara rost e facut ulterior de Primarie. Pirtiile sint in linii mari tot cele pe care am schiat eu ultima oara in 1992 cu minime adaugiri - am informatii si filmari din 2019 sursa sigura, amici schiori competenti - s-a intins doar o sirma in sus spre Parangul mic si au amenajat, cica, o pirtie de la Casuta din Povesti pina in zona la Institului de Mine. (Mai nou asfalteaza drumul ala!). Vechea si foarte interesanta Pirtie Slima e tot aia, putin cosmetizata. Si scurtata, portiunea cu "bumps" naturali - impreuna cu cea a pirtiei originale Vartop erau singurele din tara - a disparut. Bravo, mai, sinteti buni! A propos, pe poteca costisa de la Statia Meteo spre Slima a existat timp de 35 de ani o trambulina (partial naturala partial din lemn) pentru sarituri cu schiurile! Nu stiu sa mai existe. Explicatia oficiala este ca proiectul a esuat la opozitia ferma a Romsilva. Din punctul de vedere al schiului Parangul (Petrosani si Petrila) ar putea fi un rival de temut pentru Valea Prahovei, iar turismul solutia pentru iesirea din saracia lucie actuala a zonei, poti taia pirtie linga pirtie pe tot versantul Nordic de la Vf Parangul Mic spre Jiet. 3-4 pirtii noi drumuite si amenajate cum trebuie sint arhisuficiente, terminat drumul Petrila - Obarsia Lotrului si turismul in zona 10 luni pe an ar exploda. Ar putea concura lejer Poiana Brasov (domeniu schiabil fara rival in Romania), e drept pe un alt palier de preturi. A propos pretul transportului pe cablu in statiunile "mari" din Romania este in general aliniat celui din statiunile austriece ...
- Campulung Moldovenesc. ~ 40 milioane de lei alocati! Amenajare acceptabila, 38 de gondole (parca), instalatie de preparare a zapezii, lumina (parca). Plateste tribut lipsei de amenajari comparabile in zona, in weekend-urile de sezon gondola este ultraaglomerata (nu pirtia, doar gondola!) si in cursul saptaminii daca sint 50 de oameni pe zi.
- Borsec: se zice ca a existat un "plan Udrea" care prevedea o statiune intreaga, hoteluri, balneo, restauratie, pirtii. Nu s-a facut absolut nimic. Nu sint un cunoscator al zonei, altfel azi plina de derdelusuri schiabile private care cum a putut la nivel de mestesugarie nu de industrie turistica - e totusi una dintre putinele zone de traditie ale schiului in Romania, e drept cu precadere schi fond si biatlon, insa si pentru probe de alpin pentru ca a existat traditie, invatamint de la nivel de scoala primara, scoli sportive si profesori/antrenori specializati. Alaturi exista celebra pe vremuri Statiunea "UTC" Izvorul Muresului. N-am fost curios sa o vizitez, imi inchipui ca e o mortaciune.
- Predeal: una dintre starurile schiului romanesc, a fost cindva, azi mie imi scapa motivul. Telescaun si amenajare a doua pirtii, instalatie pentru prepararea zapezii, nocturna pentru "pirtia mica". Procuratura vorbeste despre o delapidare de 15 milioane de lei (la nivel de 2016). Nu pun la socoteala si ratrack-ul care a pierdut instant garantia pentru ca domnul primar a vrut el sa impresioneze intr-o noapte o fufa si-a plimbat-o cu ratrack-ul si l-a stricat, producatorul denuntind garantia utilajului pe drept, a fost operat de o persoana neautorizata. Si beata ...
- Azuga. Ah, Azuga! O pirtie si reamenajarea celei vechi, ar trebui sa fie dintre cele mai bune din Romania + una care, ma rog. Nu stiu cum naiba se face ca niciodata, dar absolut niciodata cele doua pirtii mari nu au functionat concomitent. Ba una mai degraba e inchisa. (Sigur, asta nu inseamna ca nu intram pe ea, asumindu-ne eventualele consecinte). Lucrurile sint sulfuroase rau de tot aici insa informatiile concrete si verificabile lipsesc cu desavirsire.
- Busteni: Pirtia din Poiana Kalinderu va aniversa curind 75 de ani. De-acolo s-a facut o defrisare pentru actuala Kalinderu 1, telescaun, preparare de zapada, ulterior instalatie de nocturna, pe portiunea Boncu 1 s-a plantat in premiera in Romania un amestec de iarba cu secara (!) pentru ca panta e mai mare si e mult mai ieftin sa inzapezesti artificial un strat de iarba decit un strat de sol/pamint. A fost timp de 5 ani cea mai scumpa pirtie din lume! Imi asum ce scriu, am schiat acolo 3 ani la nivel de 20-22 de zile pe an doar pe ea (plus zilele de Sinaia, Poiana si cele de Austria) pentru simplul motiv ca era aproape de Ploiesti. Pot reveni cu calculul in sustinerea afirmatiei privitoare la costuri. Nu cunosc costurile constructiei pirtiei, imi pare rau.
-  Vartop-Arieseni: pirtie noua, telescaun. O pirtie bizara rau de tot. Sint un indragostit de zona, o cunosc binisor, am facut parte din gasca de schiori care a construit vechea pirtie Vartop. Acolo se putea face un paradis pentru sporturi de iarna, am schiat in sort de 1 mai cind vis a vis, pe Cobles fetele culegeau brebenei si mai jos, in "Curba Mare" opream la cules de leurda, a iesit ce a iesit, exista 3 pirtii (doua private), 3 instalatii de transport (doua private) si in rest tentativa aia de turism agrozootehnic. In siajul ei pirtia Garda, 200m mai sus de Mama Uta, un soi de legenda locala fara vreo acoperire in realitate alta decit datul pe doage in junetile unora. Nu exista zapada de la mama ei, nu a existat niciodata decit visele umede ale unora, o fi ea Tara Motilor friguroasa insa Garda chiar e la altitudine mica, dar s-au bagat bani intr-o instalatie de cablu. Nemontata inca, in 2018 cind am oprit eu nici fundatiile.

Daca am uitat ceva, aproape sigur, va rog sa-mi aduceti aminte. Daca am gresit imi cer iertare, sint doar un schior care vrea sa schieze si in tara lui.

@ Cristi N: telescaune vechi de ~ 50 de ani inca in functiune exista la Parang, Straja, Vatra Dornei, Suior, Borsa, Muntele Mic si-or mai fi. Tot telescaune de conceptie antediluviana amplasate pe domenii schiabile mai noi exista la Valiug, Cavnic
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

Parca la programul Udrea e un proces de parandărăt, nu mai stiu la care partie...

elphax

2 "corectii":
Muntele Mic - telescaunul vechi mai exista principial. practic nu mai e nevoie de el ca avem drum si parcari sus. Exista un telescaun nou modern, facut de Dunca, dar nu e la 100% din motive birocratice/politice
Straja - telescaunele vechi sunt de fapt montate recent, aduse SH din Austria. Cel vechi -vechi a fost inlocuit de gondola. Ca parere personala, gondola este folosita si de skiori mai ales ca este inclusa in ski-pass de zi care e valabil pe toata statiunea. Este unul din marile avantaje al "statiunii" care a dus la cresterea mare de turisti din ultimii ani. Tot parere personala, partia sub gondola este OK, ar putea fi printre cele mai bune din tara daca s-ar mai pune 2 tunuri in partea inferioara pentru a acoperi pietrele care cad de pe versanti.