News:

.

Main Menu

Turismul in Romania

Started by Ionut, September 24, 2011, 03:41:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panda_no 5

Faptul ca in Constanta ancoreaza mai multe vase de croaziera se vede si in Bucuresti.
Sunt mai multe autocare cu turisti straini care viziteaza Bucurestiul.
Au pe ele placute cu numele vaselor.
Chiar daca turistii au numai o zi la dispozitie tot e un plus.
Poate ca unii vor reveni constatand ca Romania nu e o tara bananiera!
A, si sa nu uitam si de rolul autostrazii Bucuresti Constanta, autostrada care faciliteaza extraordinar transportul intre cele 2 orase.

alecu26

si cei care stau mai mult, stau la hoteluri de 5 stele in general in Bucuresti.

Intradevar....ar fi o industrie de care am putea profita si care in lant sa miste destul de multi bani.

Mai ales ca dintre porturile la MN, Constanta e printre cele mai mari si cele mai stabile politic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Harry

^^Este cel mai mare port de la Marea Neagra

Harry

Astăzi în terminalul de pasageri al Portului Constanţa s-a înregistrat o premieră. Nu mai puţin de 4 nave de pasageri sunt prezente în port. Daorită "aglomeraţiei" nava River Splendor a fost direcţionată spre gara maritimă veche.

Astfel cele 4 nave sunt:

Viking Sineus - care a ajuns la Constanţa încă de ieri. Nava care până acum făcea croaziere fluviale doar în Ucraina, din cauza situaţiei politice din această ţară a fost mutată pe Dunăre având ca destinaţie portul Constanţa. Nava a adus la Constanţa 200 de turişti nordici.



River Aria - o prezenţă deja comună în port,River Aria cu o lungime de 125 m şi o lăţime de 11 m a adus 140 de turişti.



River Splendor - Cea de a treia navă fluvială ce a acostat în port, are o lungime de 135 m şi o lăţime de 11 m. La bord se află 150 de pasageri.



Seabourn Odyseey - cea de a patra navă de pasageri, de data aceasta una maritimă. Nava are o lungime de 200 m, o lăţime de 26 de m. Cei 450 de turişti aflaşi la bord au la dispoziţie 11 punţi.




Harry

^^

Pasagerele fluviale River Aria şi River Splendor şi-au prelungit şederea la Constanţa. Astfel cei 300 de turişti de la bordul celor două nave au ocazia să cunoască mai bine oraşul Constanţa sau la cerere să viziteze Delta Dunării, Bucureştiul sau Transilvania.

Harry

a aparut si clipul piesei care anul asta va promova Mamaia (a nu se confunda cu filmul oficial de prezentare)

https://www.youtube.com/v/sx1cBfWL7WM

Harry

În această dimineaţă au acostat la Constanţa 3 nave de pasageri. Două maritime şi una fluvială. Dacă anii trecuţi a avea trei nave simultan în danele de pasageri era ceva rar, anul acesta se pare că va deveni ceva obişnuit.
Ca o premieră - Insingnia este primul pasager maritim care va rămâne peste noapte la Constanţa.
Cele 3 nave sunt:

- MS THOMSON CELEBRATION: 214 m lungime, 27 m lăţime, 9 punţi, 1200 turişti
- MS INSIGNIA: 180 m lungime, 25 m lăţime, 9 punţi, 700 turişti
- River Concerto: 110 m lungime, 12 m lăţime, 140 turişti





iuli

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=96861290

Cetatea Rupea este unul dintre cele mai vechi vestigii arheologice de pe teritoriul Romaniei, primele semne de asezari omenesti datând din paleotic si neoliticul timpuriu (5.500-3.500 î.H.). Prima atestare documentara dateaza din anul 1324când sasii rasculati împotriva regelui Carol Robert, al Ungariei s-au refugiat în interiorul cetatii, Castrum Kuholm. Numele de Kuholom face referire la roca pe care a fost ridicata: bazaltul. Documente din secolul al XV-lea mentioneaza cetatea ca fiind un important centru comercial si mestesugaresc, cu 12 bresle. Cetatea a servit de-a lungul timpului ca fortificatie dar si refugiu pentru populatia ce locuia dealurile si valea din împrejurimi, asezarea ei fiind strategica: la îmbinarea drumurilor ce faceau legatura între Transilvania, Moldova si tara Româneasca prin pasurile sud-estice.

Cetatea Rupea, ridicata pe Dealul Cohalmului, dominând de sus orasul, a fost construita si extinsa în secolele al XIV-lea– al XVII-lea, ca cetate si refugiu pentru satele din împrejurimi. În prezent este în stadiu de ruina. Curtinele formeaza 4 incinte, fiind întarite din loc în loc cu turnuri poligonale, circulatia fiind controlata de mai multe porti interioare care compartimenteaza ansamblul fortificat. Incinta centrala este prevazuta cu un reduit si cu o capela.

Cetatea Rupea este situata la 50 km de Brasov, construita pe un masiv de bazalt, în zona rezervatiei geologice Dealul Cohalm - "Bazaltele de la Rupea". Este o cetate taraneasca cu patru zone întarite cu turnuri poligonale. Cetatea este modificata în timp, prin adaugarea a doua curti interioare si trei turnuri de aparare. Fortareata este construita pe trei incinte:

•cetatea de sus care este cea mai veche constructie. Cetatea de sus a fost ridicata pe ruinele davei dacice (se presupune ca ar fi ruinele cetatii dacice Ramidava).

•cetatea de mijloc, constructie din secolul al XV-lea, largita la începutul secolului al XVII-lea. Aici au fost ridicate Capela si Turnul Cercetasilor

•cetatea de jos, construita în secolul al XVIII-lea.

ISTORIC

Cercetarile arheologice au scos la iveala diverse obiecte din aceasta epoca, marturie a asezarilor în regiune: unelte din piatra, fragmente ceramice, urne funerare etc.. În vremea dacilor, pe aceste locuri a fost ridicata dava cunoscuta sub numele de Rumidava sau Ramidava (dupa diversele izvoare istorice); cucerita de romani, cetatea Rumidava devine castrul roman Rupes ("stanca" sau "piatra"). Numele roman fiind cel mai probabil legat de faptul ca cetatea este construita pe un masiv de bazalt. Numele roman a dat si numele localitatii de astazi, formata în jurul dealului: Rupea.

Castrul roman Rupes facea parte din centura de fortificatii romane pentru apararea zonei comerciale si a rutelor ce legau Valea Târnavelor, Valea Oltului, Râ?nov si Hoghiz.

Mai târziu, pe vestigiile dacice se formeaza localitatea prefeudala: prin construirea cetatii de sus, în secolul X-XIII, si cea medievala, ulterior, prin construirea cetatii de mijloc si de jos, începând din secolul al XIV-lea. Între anii 1432 - 1437, cetatea a fost atacata si jefuita de catre turci, pentru ca mai târziu, în anul 1643, sa fie parasita, dupa ce un incendiu devastator a transformat-o în ruine. La sfârsitul aceluiasi secol, sasii revin în cetate, pentru a se refugia. De aceasta data, cetatea va fi predata armatelor habsburgice fara rezisteta armata.

În 1716, zidurile cetatii au folosit drept refugiu supravietuitorilor epidemiei de ciuma, izbucnita în localitatea de lânga cetate. Cetatea a fost abandonata definitiv în anul 1790, în urma unei furtuni puternice care i-a distrus acoperisul. De atunci, cetatea este lasata in paragina, desi localitatea Rupea a devenit în perioada interbelica un puternic centru cultural sasesc.

Componentele cetatii:

Prima incinta a sistemului de fortificare este CETATEA DE SUS, care dateaza din perioada prefeudala, secolul X-XIII. cuprinde cele mai recente extinderi, printre care si Turnul Slaninii, specific comunitatilor sasesti. Tot aici se gaseste si fântâna adanca de 59 de metri. Cetatea de sus are o suprafata de peste 1.500 mp. Sistemul de aparare al cetatii are la baza zidurile acestei incinte, perfect îmbinate cu rocile naturale. Intrarea în cetatea de sus se facea printr-un culoar foarte îngust, poarta de sub Turnul Pulberariei, Turnul cu vârful îngrosat. Se pot observa în interiorul incintei urmele de încaperi, ce au servit drept locuinte pentru populatia refugiata în cetate, pe timpul asediilor. Cele mai cunoscute încaperi din cetatea de sus sunt Camera judelui si Camera preotului. Acestea sunt însa foarte greu identificabile astazi.

CETATEA DE MIJLOC a fost construita în secolul al XV-lea si modificata, pentru a fi marita, în secolul al XVII-lea. Aici se pot identifica Turnul cu gratii, Capela si un alt Turn Pentagonal, unic în Europa, poarta de intrare în cetatea de mijloc. În aceasta perioada, cetatea a fost marita prin adaugarea unei curti interioare, în care în anul 1623 este sapata fântâna cetatii, adânca de 59 m si nesecata pâna în prezent. Tot în cetatea de mijloc se pot observa turnul si poarta principala de jos care dateaza din secolul al XVII-lea.

CETATEA DE JOS a fost construita începând cu secolul al XVIII-lea. Din aceasta perioada dateaza locuinta paznicului cetatii, din 1850, si magazia militara, construita la începutul secolului al XIX-lea.

În planurile cetatii sunt mentionate si Turnul Slaninii (specific cetatilor sasesti), Turnul Slujitorilor, magazia cu pulbere, Turnul Ungrei, Portita Cercetasilor cu Turnul Cercetasilor, Camera judelui regal, Camera judelui scaunal, Turnul Scribilor, o gura de tragere, Camera scaunala si Camera de sus.

Cetatea Rupea are forma unei spirale ascendente (cochilii de melc).

Azi Cetatea Rupea a devenit un important obiectiv turistic pe ruta Mures-Sighisoara-Brasov, fiind restaurata aproape integral, prin Fonduri Europene.

sursa text: Wikipedia
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry


Harry

In sfarsit un text si o melodie ce nu par fortate

https://www.youtube.com/v/OuAiP2JPFWg

doryan93

#190


20-22 iunie: Festivalul Cetăţilor Dacice, la Ighiu: Marş şi bătălii de noapte între daci şi romani, ritualuri, cascadorii ecvestre, concerte şi târg de meşteşuguri.   
Miezul verii, în judeţul Alba, înseamnă istorie şi spectacol. Între 20 şi 22 iunie, la Ighiu, va avea loc Festivalul etăţilor Dacice, un eveniment viu şi divers, ajuns la ediţia a VIII-a, al cărui scop e promovarea patrimoniului dacic de pe cuprinsul judeţului Alba. Desfăşurat pe durata a două zile, festivalul va conţine întreceri dacice, marşuri de noapte cu luptători daci şi romani, cascadorii ecvestre, parade, ritualuri, concerte şi, mai ales, una dintre cele mai mari reconstituiri de lupte daco-romane din România.
La Festivalul Cetăţilor Dacice, Ighiul va deveni un uriaş câmp de luptă între daci şi romani, în sensul că va avea loc una dintre cele mai ample reconstituiri de bătălii daco-romane din câte s-au văzut până acum în România. Vor intra în luptă daci şi romani care fac parte din trupe de reenactment din România şi din Europa. De asemenea vor avea loc spectacole autentice cu îmblânzitori de vulturi al căror zbor vor tăia cerul de deasupra Ighiului.
Un eveniment aparte în cadrul festivalului sunt tradiţionalele întreceri Dacice. Echipe de feciori din cele cinci cetăţi dacice ale judeţului (Cetatea de Baltă, Cricău, Cugir, Ighiu, Săsciori) se întrec în probe pline de culoare şi umor, pentru câştigarea celebrelor întreceri dacice.
Probele care sunt cât se poate de antrenante sunt "Arcul Viteazului", "Rapid şi puternic", "Suliţaşul cetăţii", "Cel mai iute de picior", "Braţul de Fier", "Luptătorul", "Îndemânare şi curaj", "Să ne unim forţele", "Voinicul din Cetate", "Cărăuşii Cetăţii".
Ca în fiecare an se vor folosi arme reale iar întreaga competiţie va fi comentată de un prezentator de notorietate din showbiz-ul românesc, în acest an, Marius Vintilă.
Vă prezentăm mai jos programul  şi clipul de prezentare al Festivalului Cetăţilor Dacice, ediţia a VIII-a:
Vineri, 20 iunie
Ora 19:00 Vernisajul expoziției de machete ,,Războaiele daco-romane"
Ighiu, biserica reformată
Ora 19:15 Vernisajul expoziției ,,Armele războinicilor daci din Apuseni"
Ighiu, biserica reformată
Ora 19:30 Concert de orgă susținut de Maria Abrudan
Ighiu, biserica reformată
Ora 22:30 Marșul de noapte al luptătorilor daci și romani
Alba Iulia, Poarta a IV-a a cetății
Sâmbătă, 21 iunie
Ora 11:00 Deschiderea taberei luptătorilor.  Ateliere antice
Ighiu, pe Dealul Măgulice
Ora 11:00 Expoziția ,,Armele războinicilor daci din Apuseni". Demonstrații de mânuire a armelor
Ighiu, biserica reformată
Ora 16:00 Târg de meșteșuguri dacice. Standuri cu vin din zona Ighiului
Ighiu, centrul satului
Ora 16:00 Bătălii între daci și romani
Ighiu, pe Dealul Măgulice
Ora 19:00 Concert Poarta 3, Zadar, Blackstar Band, CARGO
Ighiu, centrul satului
Ora 22:00 Bătălii de noapte între daci și romani
Ighiu, pe Dealul Măgulice
Ora 23:00 Rugul lui Zamolxe. Ritual de incinerare. Dansul nimfelor
Ighiu, pe Dealul Măgulice
Duminică, 22 iunie
Prezentator: Marius Vintilă. Locație: stadionul de fotbal din Ighiu
Ora 15.00 Parada luptătorilor și a trupelor de reenactment
Ora 15:30 Întreceri Dacice: Arcul viteazului, Rapid şi puternic, Suliţaşul cetăţii, Cel mai iute de
picior, Braţul de fier
Ora 17:00 Demonstraţii de lupte ale trupelor de reenactment
Ora 17:30 Întreceri dacice: Luptătorul, Îndemânare şi curaj, Să ne unim forţele, Voinicul din
cetate, Cărăuşii cetăţii
Ora 18:30 Demonstrații ecvestre cu Denis Ștefan
Ora 19:00 Premierea cetății câştigătoare
Ora 19:30 Spectacol susținut de Ansamblul Folcloric al Județului Alba. Dirijor: Alexandru Pal.
Soliști: Roxana Reche, Floricica Moga, Dorina Narița, Maria Filimon, Nicolae Tuhuț,
Cătălin Hașa. Prezentator: Daniela Floroian

http://www.youtube.com/v/ZvzpMC-WSL4
Sursa

Harry

^^Super!

------
Intre timp in acest weekend la Mamaia a avut loc o noua editie Seawolves Bike Fest. Aceasta a fost cea mai mare de pana acum, participand 700 de bikeri din toata lumea.




Harry

În această dimineaţă la Constanţa a acostat pasagerul Azamara Quest. Nava are o lungime de 181 m, o lăţime de 25 m. Pasagerii au la dispoziţie 9 punţi. Azamara Quest a adus la Constanţa aproape 700 de turişti.


cassyo

#193
Desi cu un potential natural de prim rang, privind statiuni turistice montane, judetul Arges se afla in coada plutonului privind infrastructura turistica si, subsecvent, veniturile din turism.
Proiecte exista de mai multa vreme si as aminti aici pe cel legat de Masivul Leaota, vehiculat cu ceva ani in urma, proiect de amploare, care ar fi urmat sa angreneze contributia publica a judetelor Arges, Dambovita si Brasov cat si, intro pondere mai importanta, capital privat (daca mai tin bine minte, de origine externa (israelian ?) ) insa in ultimii ani nu s-a mai auzit nimic de acesta.
In schimb, proiectul statiunii montane Molivisu, preconizat intro zona de poiana alpina de marime si pitoresc fara egal la noi in tara, in estul partii mediane a lacului Vidraru, este pe linie dreapta in vederea transpunerii in realitate.
PUZ-ul exista de cativa ani buni.
http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=58966&Itemid=373
http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=59005&Itemid=373
Calatorului ii sade bine cu drumul

Harry

Astăzi la Constanţa a ajuns pasagerul fluvial River Adagio, având la bord peste 100 de turişti. Nava va staţiona la Constanţa până miercuri.