Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]

Started by Ionut, August 12, 2015, 07:12:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Pe acelasi principiu ar trebui sa inchida si London City.  Chiar nu au nevoie de el pentru ca au alte 4 aeroporturi, dintre care unul imens.
Si totusi exista trafic destul pe aeroportul ala pe care multi l-ar dori inchis
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Knattspyrnufelag

Sub nicio formă BBU nu trebuie închis, mai ales după investițiile făcute în infrastructură (și nu mă refer numai la terminal). Nimeni nu are voie să se atingă de aeroportul ăsta.

tom_sawyer

Aeroportul Băneasa se redeschide după 10 ani de pauză

După o pauză de aproape 10 ani, Aeroportul Băneasa din nordul capitalei se redeschide vara aceasta.

Va prelua curse de pe Aeroportul Otopeni pentru a mai reduce aglomerația, charter și regulate pe rute interne și externe - spune directorul general al Companiei Aeroporturi București, George Dorobanțu.

George Dorobanțu: În câteva săptămâni o să avem deja primele zboruri comerciale de acolo. Avem discuții cu o serie de companii specializate în chartere, să înceapă operarea a cel puțin pe perioada verii din Băneasa, astfel încât să mai eliberăm anumite sloturi, anumite perioade pe care le avem în Otopeni şi, în egală măsură, avem discuţii cu niște operatori mai mici, specializați în curse interne sau curse regulate, nu neapărat de linie care vor să opereze cu avioane mai mici de tip ATR, din Băneasa, specific de business în mare parte, curse către alte locații din România sau către țările învecinate.

RRA

AndreiB

Deci s-a prabusit traficul pe OTP la jumatate in 2021 vs 2019 si aeroportul are nevoie de degrevare de Baneasa (care oricum are o capacitate derizorie si nu poate degreva real nimic). Parca nu se leaga.

TVlad

E intr-adevar ilogic. Poate se asteapta la cresteri de trafic peste nivelul anului 2019. Eu personal ma bucur sa stiu ca e activ aeroportul acesta pentru ca e cu atit mai greu sa faca o cacanarie imobiliara in locul lui.

AndreiB

Baneasa e can-can oricum. Daca avem neboie de capacitate in plus, singura solutie viabila este OTP T2. Bani risipiti pe ceva care are viitorul similar cu Tegel, probabil.

Sorinus

Eu cred ca Baneasa se preteaza perfect pt chartere. Nu ai feedere din tara, f rar zboara cineva din Iasi sau Timisoara sa plece in vacanta din Bucuresti. Charterele au load mare si bagaje multe si ar ajuta un pic OTP. BBU cochet e o experienta ok cand pleci in vacanta.

AndreiB

Nu pare un motiv bun pentru a tine un aeroport deschis, imho.

Gendan

Aeroportul este deschis si astazi. Clientii Romaero, SMURD, aeronave NATO, toate folosesc aeroportul. Are turn de control, angajati. Daca ar fi deschis, ai aduce si o sursa de venit, pasagerii. Zbor charter poate o data pe an, dar nu as avea nicio problema sa merg doar pana la Baneasa in loc de Otopeni: drum mai scurt si probabil aglomeratie mai redusa, lipsa cozilor, scap de frecventele execrabile la transferul dinspre/oras, de preturile uriase la ridesharing si tot asa.

Sorinus

Exact, mai adauga la venituri, o buna parte din angajati trebuie sa existe oricum indiferent de trafic. Iar aeroportul duce lejer cateva chartere zilnic.

TibiV

Nu uitati ca inainte de a fi inchis toate low-costurile foloseau BBU.

Am prins și 2-3 miscari (aterizari/decolari) pe ora...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#71
Si in afara de nostalgie, care exact este rolul pe care trebuie sa il indeplineasca Baneasa si care nu poate fi indeplinit de un OTP extins?

Loc pentru a reloca Romaero la nord de pista nordica OTP exista (ba chiar exista loc de un parc industrial high tech gigantic), OTP T2 cand apare va face capacitatea (oricum extrem de redusa) BBU irelevanta, iar terenul imens ocupat de aeroport are un potential urbanistic de reconversie mult mai mare.

Doar pentru ca exista azi nu inseamna ca trebuie pastrat - orasul evolueaza.

TVlad

Baneasa e pur si simplu mai aproape de oras. In plus, terenul pe care a fost construit a fost donat statului de proprietarul lui (cineva din familia Bibescu, parca) cu conditia explicita sa fie aeroport. In caz contrar, la loc comanda.

AndreiB

Suntem 100% siguri ca legislatia actuala da vreo validitate actului de donatie?

Aproprierea de oras e imho un dezavantaj - nu avem nevoie de poluare zgomotoasa in oras.

TVlad

Pai dupa principiul zgomotului, mutam si Gara de Nord la Buftea. Cei care si-au construit case acolo stiau de la bun inceput la ce se asteapta si si-au asumat acest lucru. Iar ca nivel de poluare fonica, e la fel ca pe marile bulevarde cind trece urlind cite o salvare, de multe ori chiar in toiul noptii.

Ce nu stiu eu e altceva: de ce au ales sa construiasca (aproape) de la zero Otopeniul cind puteau sa extinda Baneasa? In anii '60 nu era nici un obstacol major in preajma.