Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]

Started by Ionut, August 12, 2015, 07:12:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Ce investitie utila - mai ales in contextul actual...

Iar in contextul precedent 1m de pax era o capacitate nesemnificativa vs. nevoia de OTP T2.

elphax

nu intelg cum se aplica - UEFA 2020 incepe in aceasta saptamana, ei spun ca termina lucrarile pe 21 iulie ?

frunzaverde

@AndreiB - alti bani aruncati degeaba... Ca si pista refacuta in 2007.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alex8

Mizele unui conflict în FP și aeroport:

https://cursdeguvernare.ro/fondul-proprietatea-revocarea-administratori-aeroporturi-bucuresti-evaluare-terenuri-aeroport-baneasa.html

Quote
ondul Proprietatea (FP) a cerut revocarea consiliul de administrație al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), pentru că ar fi ,,gestionat neprofesionist" procedura prin care s-ar fi supraevaluat terenurile Aeroportului Băneasa, până la 3,8 miliarde de lei, de peste 11 ori mai mult decât o evaluare aprobată în noiembrie 2018.

Terenul inițial a fost evaluat la 36 euro mp iar acum 400 euro mp, iar Fondul ar vrea sa fie gratis ca să scadă un pic. Amesteca valoarea de piață a terenului cu situația financiara a unei companii.
Reevaluarea se poate face o singura data și dacă se alege un preț f mic cum s-a încercat inițial au de câștigat.

RaduG

#49
Aeroportul Băneasa se redeschide în primăvară. Între ce ore va putea opera

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/aeroportul-baneasa-redeschide-primavara-Intre-ore-putea-opera-1_618d08a55163ec42716d385a/index.html

QuoteAeroportul Băneasa se redeschide în primăvară. Între ce ore va putea opera 11 noiembrie 2021,
14:18deAfrodita Cicovschi

Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu va fi operaţional la capacitate maximă din primăvara anului viitor, după lucrări de reabilitare care au durat doi ani, a afirmat, joi, George Dorobanţu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, potrivit Agerpres.
"Urmează montarea echipamentelor altor instituţii conectate cu aeroportul, precum poliţia de frontieră şi cei care asigură securitatea pasagerilor, urmând ca anul viitor, probabil în martie-aprilie, să putem să avem aeroportul operaţional 100%", a spus Dorobanţu.   Aeroportul va putea procesa cel puţin 200 de pasageri pe oră.    "Vom putea încărca sau descărca un avion de pasageri în circa o oră, o oră şi ceva, ceea ce înseamnă că suntem destul de eficienţi din perspectiva fluxurilor", a continuat oficialul CNAB.   El a mai spus că echipamentele care au fost montate sunt de ultimă generaţie, unele chiar mai moderne decât cele de la aeroportul Otopeni, care va intra şi el în curând într-o perioadă de retehnologizare.   Pentru zona de business, timpii de aşteptare sunt aproape inexistenţi, a completat Dorobanţu.    "Pe termen lung, vrem să ajungem la o capacitate anuală de aproximativ un milion de pasageri, poate chiar mai mare, iar targetul nostru este să ne axăm pe zborurile business şi pe cele charter. Putem opera doar în intervalul orar 6 dimineaţa - 10 seara, adică doar pe anumite segmente de pasageri. Un alt obiectiv este ca acest aeroport să fie un buffer pentru Otopeni, în perioadele aglomerate, care să preia o parte din zborurile de pe Otopeni", a mai spus şeful CNAB.   
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a marcat joi, finalizarea lucrărilor de reabilitare a aeroportului Băneasa, în prezenţa ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu.   Este vorba despre obiectivul de investiţii "Reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu (AIBB-AB)". Lucrările au fost demarate în februarie 2020.   Contractul s-a cifrat la 66.629.040, lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute), valoarea decontată fiind în procent de 96%.   Antreprenorii acestor lucrări au fost SC Bog'Art SRL (lider de asociere), UTI Grup SA (asociat), UTI FM (subcontractant), garanţia lucrării fiind de 73 de luni de la încheierea lucrărilor.   Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa este al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcţional şi cel mai vechi care nu şi-a întrerupt activitatea aeronautică.   Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei.   CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionează aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.   Citeşte şi: Lucrările de reabilitare la Aeroportul Băneasa au fost finalizate

Citeste mai mult: adev.ro/r2eokj

AndreiB

Si exista ceva cerere pentru a opera de pe BBU?

Knattspyrnufelag

Există. Din ce am auzit, aproape sigur vor fi zboruri din primăvară. Nu e sigur dacă vor fi zboruri regulate încă de la început.

AndreiB


dr4qul4

Probabil este vorba de chartere si zborurile extra din vara. In 2019 OTP devenise neincapator, dimineata aveai nevoie sa ajungi cu minim 3 ore.
Si cum toti se asteapta la reluarea calatoriilor, chiar si la un plus pentru ca suntem "statuti" dupa 2 ani, este bine ca se gandesc sa reactiveze Baneasa, unde pt chartere si low-costuri ar trebui, ca pe anumite intervale, sa fie si putin mai ieftin.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Eu sunt mai pesimist decat voi. Inainte de pandemie, cererea la OTP crestea cam cu +1m pe an. Baneasa ar fi oferit un uplift de capacitate absolut minor vs nevoia reala de OTP T2. Post pandemie, in 2020 au fost 4.5m de pax si YTD in 2021 sunt 4.9m pax, sau +30% vs perioada echivalenta din 2020. Daca facem un mic "back of the envelope" calcul, cu o rata de crestere de +30% YoY dureaza cam pana in 2024 sa ajungem la nivelul de trafic din 2019, ergo operarea pe Baneasa (cu toate costurile operationale aferente, ca sa nu mai discutam de costurile de renovare) e inutila.

Solutia la orice problema de capacitate e OTP T2. Imho, Baneasa e inutil in ambele scenarii. Doar pentru ca exista, nu inseamna ca trebuie si folosit. E sindromul "Garii Obor".


RaduG

Ai dreptate, la 1 milion de pasageri pe an capacitate, nu face mare diferență. Poate pentru zborurile interne, conectat la M6, maybe.

Dar, o a treia pistă într-o capitală ca București are avantajele ei strategice. Ai zboruri militare, medicale, ai traficul de bussiness, ai chartere, plus că mai ai o pistă de rezervă în case shit. Nici măcar turcii n-au renunțat la Ataturk după ce au inaugurat Istanbul airport, îl țin deschis pentru cargo, bussiness, diplomatic, aviație civilă și alte nevoi și transporturi speciale ale statului.

AndreiB

#56
Ai o gramada de orase cu un trafic mult mai mare aerian decat Bucurestiul (si o importanta mai mare strategica) care se descurca lejer cu un singur aeroport: Vienna (30m pax), Atena (26m pax) Geneva (18m pax - o singura pista). Toate cifrele din 2019, pentru a evita distorsiunea Covid-19.

Util? Poate. Strict necesar - not really. In nici un caz nu atat de necesar incat sa merite investitiile facute in el si costurile operationaLe pentru a il transforma in aeroport de linie.

OTP are doua piste - sunt o gramada de aeroporturi cu trafic mai mare care se descurca cu o singura pista. Ce avem nevoie ca de aer sunt investitii pe OTP (in principal T2, dar ideal si industrie asociata pentru a reloca tot de pe Baneasa si a inchide pe termen lung definitiv Baneasa si a il urbaniza).

Baneasa e un fel de Eliniko (Atena) - valoare lui ca reconversie urbana e mult mai mare decat ca aeroport operational.

alex8

La Băneasa mai sunt Romaero, hangare pentru avioane mici și elicoptere.
E mai complicat de mutat toate activitățile conexe aeroportului. Mai repede poate dezvolta sectorul de business.

AndreiB

Dar OTP e inconjurat de camp imens in partea de est. Ai loc sa cvadruplezi aeroportul si sa relochezi absolut orice.

TibiV

Da, dar...

1. BBU este mult mai ferit de conditii meteo proaste.

Intamplator eram pe BBU cand low-cost operau regulat acolo. Un amic urma sa aterizeze pe OTP cu un avion oficial (prim-ministru). A aterizat doar la a doua incercare, din cauza cetii foarte dense. Mi-a povestit dupa aia ca si-a facut multe cruci.
In acelasi timp, pe BBU era soare si vizibilitate +3 km...

2. De ce "sindromul Garii Obor"?!...
Gara Obor are probleme mari pentru ca este prost pozitionata, si iese in M800 prin linie simpla.
BBU este excelent pozitionat, si nu exista probleme de "linie simpla"....

3. De ce "a inchide pe termen lung definitiv Baneasa si a il urbaniza"?... Nu am "urbanizat" suficient orasul cu niste residence-uri care arata ca niste ghetouri?
Ba chiar BBU ne ajuta sa pastram zona aia mai verde si mai aerisita.
Nu simt nevoia sa vad la Baneasa un "Militari Residence 2" (sau Popesti-Leordeni, sau Metalurgiei-IMGB, sau Militari, sau ce mai vrei tu...) pentru ca asta s-ar intampla daca s-ar "urbaniza"....
Da, BBU are o "valoare de reconversie urbana" foarte mare - in special pentru dezvolatori.

4. Crezi ca este atat de simplu sa relochezi o fabrica  veche de 70 de ani, practic amortizata? Cu ce bani?...
Hangarele 1-4 au fost construite in anii '40 de germani (sunt si cele mai bune - racoroase vara si calduroase iarna), iar hangarele 5-7 au fost construite in '80 pentru programul ROMBAC. Da, programul a murit, dar fabrica le foloseste in continuare, ca si o buna parte a celorlalte hale de productie.

Lasa-l acolo, functional... Este oricum cel mai vechi aeroport cu functionare neintrerupta din lume (ei asa s-au laudat, si probabil au dreptate)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)