Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]

Started by Ionut, August 12, 2015, 07:12:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

@rota

Mutarea zborurilor interne pe Baneasa distruge transferurile (alea putine care sunt). Poate low cost-urile interne s-ar potrivi. Dar daca exista capcacitate excedentara, post pandemie, de ce ai muta ceva?

rota

Ah, am uitat de transferuri, ai dreptate. Am fost cam egoist, m-am gandit strict la mine, pt ca in unele zile ajung mai repede de la Bucuresti la Suceava decat din sectorul 3 in Otopeni  :lol:

Cristi N

#32
BBU are totusi o "polita de asigurare", atunci cand Bibestii au donat terenul Aviatiei Romane au specificat ca terenul sa fie folosit doar pentru aviatie altfel se va intoarce la propietarii initiali. Sper ca mai traieste macar un mostenitor al familiei care sa poata sa le aduca alor nostri aminte de acest paragraf din actul de donatie.

elphax

clar ca la curse regulate nu e cazul, majoritatea au pasageri care fac transfer. si faptul ca sunt multe curse interne, chiar cu operatori diferiti pe OTP, ajuta foarte mult. si sa faci o legatura de transfer ultra rapida intre OTP si BBU cred ca este efectiv imposibil

dar zboruri charter turistice ? poate nu sunt asa multi clujeni. timisoreni, ieseni etc care vin pe OTP sa ia charter de Hurghada? bucurestenii ar putea pleca de pe BBU
sau zboruri charter pt evenimente  sportive, culturale ?  BBU ar fi o varianta buna de rezerva chiar si pt EURO

AndreiB

De acord cu voi ca putem gasi zboruri pe care sa le mutam pe Baneasa. Dar inca nu inteleg de ce am face asta? OTP opereaza actual la c1/3 din capacitatea pre-pandemie. 2021 arata nasol pentru aviatie. Revenirea va fi foarte grea (criza economica etc) si probabil vor dura ani buni pana revenim la traficul pre-pandemie.

Exproprierile pentru OTP T2 au intrat in "linie dreapta" (whatever that means) in Ianuarie 2021 si un T2 e realizabil relativ repede. Dupa ce completam T2 capacitatea va fi arhisuficienta pe OTP, negand orice utilitate de curse de pasageri pe Baneasa.

frunzaverde

Nu merge cu intern/extern. Ai multi pax care vor sa transfere intern-extern, respectiv invers, adesea pe acelasi bilet. Ce faci cu ei? Ii pui sa-si ia bagajul, si sa se suie in 783?

O sa faca asta o singura data, dupa care o sa se care frumusel la IST, la FRA, la MUC etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: elphax on January 25, 2021, 02:12:00 PM
... si sa faci o legatura de transfer ultra rapida intre OTP si BBU cred ca este efectiv imposibil...

Ba da.
Cu M6.2 - ma mir ca subway a ratat "momentul"...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

@TibiV : nu merge nici chiar cu M6. Imagineaza-ti ca vrei sa zbori TSR - TFS. Alternativa 1. e sa-ti lasi bagajul la Timisoara, si sa-l iei inapoi la Tenerife Sud, si schimbul sa-l faci in Frankfurt sau Muenchen, mergand 10 minute de la poarta la poarta, fara control suplimentar de securitate.

Sau sa ajungi pe Baneasa, sa-ti iei bagajul, sa te trambalezi cu el prin autobuz/metrou si apoi sa te duci la check in si security la OTP...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

In varianta cu BBU mai e o problema majora, pe langa transfer: de ce ai plati, respectiv zbura mile in plus?

frunzaverde

Pentru ca e mai convenabil orarul? Pentru pret? Pentru ca trebuie sa ajungi intr-un hub Sky Team, ca de-acolo ai optiuni mai bune ca pentru Star Alliance (parti din Africa, parti din America Latina, parti din Caraibe)?

In mod normal, TSR-OTP, IAS-OTP si CLJ-OTP sunt 4-5xd cu Tarom. CLJ/TSR/IAS-FRA/MUC sunt 1-2xd in cel mai bun caz, si cam asta e conexiunea lor la huburi. Eu, de exemplu, am avut nevoie sa ajung de la ARN la TSR. Am avut urmatoarele optiuni : via OTP sau via MUC cu innoptare (era 1xd, la 7:35AM) sau via BUD si apoi cu masina. Am mers via BUD ca m-a luat cineva cu masina (multumesc @dorum pentru drum!). Daca masina nu era disponibila, as fi venit via OTP, 100%.

Am mers de multe ori "backtracking" din motivele de mai sus. Am facut ARN-CDG/AMS-OTP de multiple ori, pentru ca alternativa directa a fost ori inexistenta, ori de 1-2 x w, la orare tembele (sau din NYO - ca sa ajung la NYO e cam la fel de usor pentru mine cat sa ajung la NYC).

Dar am facut si alte combinatii dubioase cu backtracking. Cateva exemple de-ale mele:

- MEL-SYD-DOH-ARN - am facut asa pentru pret + calatorie mai confortabila + hotel si vizita la DOH (DOH e urat rau!)
- ARN-FRA-EWR-PHX - colegul din biroul de langa mine a cumparat (cu 5 minute inainte) ultimul bilet la singura cursa *A ARN-EWR din ziua respectiva.
- DME-DOH-HND - am triplat durata zborului fata de direct, dar a fost la 1/3 din pret, si o diferenta de la 250 euro la 750 conteaza cand platesti din buzunar (si te duci in jurul lumii).
- ARN-EWR-ORD-MSY - vrei sa ajungi in duminica dinainte de martea grasa? La New Orleans? Succes. In ORD-MSY, cred ca eram singurul care n-avea cel putin un instrument muzical.

A, si am facut si mileage runs : primul silver la *A l-am facut cu ARN-FRA-MUC-ZRH. Imi mai trebuiau trei segmente, si ma trimitea munca la ZRH. M-am ocupat sa-mi rezerv cel mai dubios itinerar care sa nu bata la ochi (a iesit si cel mai ieftin, seful mi-a zis ca nu trebuie sa ma chinui atat de mult cu zboruri atat de ieftine. I-am multumit de sfat, si i-am explicat cateva chestii de mileage runs, puncte si mile. A invatat repede, acum e peste mine la status).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Sigur, numai ca acestea sunt cazuri particulare. Joe Public prefera sa mearga cu cat mai putine stop overs, daca se poate deloc.

Sorinus

S-au bagat ceva bani acum in Baneasa, am vazut pe FB-ul lui Scriosteanu. Deci cand isi revine traficul, poate ar baga charterele pe el, sa-i dea un sens. In principiu, astea-s ptr bucuresteni sau oameni ce vin cu masina din zona de sud. Cam cat % din zborurile pe OTP in 2019 erau charter?

RaduG

,,L𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗶 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗕𝗮𝗻𝗲𝗮𝘀𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮 𝗶𝗻 𝗳𝗮𝘇𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗮
🔴 Au fost aduse și a început montajul echipamentelor speciale, de ultimă generație, necesare funcționării în condiții optime a aeroportului. Este vorba despre aparatura de scanare pasageri și bagaje, despre benzile de bagaje, centralele de tratare a aerului și echipamentele de răcire a aerului.
🔴 Se lucrează la finisaje în toate zonele. Am comunicat constructorului că acestea trebuie să fie de foarte bună calitate, așa cum este prevăzut și în caietul de sarcini, mai ales că vorbim despre o clădire monument istoric.
🔴 Se lucrează în continuare la realizarea instalațiilor electrice, termice, sanitare și la cele cunoscute sub denumirea de ,,curenți slabi" (telefonie, internet, alarmare, etc).
📍 Vă reamintesc că lucrarea a început în februarie 2020 și vizează reabilitarea clădirilor A, B și Rotondă ale Aeroportului Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu. Scopul este mărirea capacității de trafic la 350 de pasageri/oră, pentru a muta o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul de la Otopeni pe cel de la Băneasa."


https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/1432736300399584


tom_sawyer

^
Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri.