Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]

Started by Ionut, August 12, 2015, 07:12:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Sa avem totusi topic separat de OTP.
Vorbim aici despre Aeroportul Baneasa, asa cum este el cunoscut.

iuli

Din pacate, va ramane cam gol. Nu prea sunt stiri despre el. In plus e legat administrativ de Otopeni.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Da, stiu, de-asta am lipit cele doua aeroporturi intr-un singur thread, insa e cam aiurea sa fie ambele in acelasi thread. Cand apar lucruri strict despre BBU punem aici. Erau pe vremea Ancai Boagiu planuri sa fie transformat intr-un City Airport dupa modelul britanic... insa nu au mai aparut stiri despre acest proiect sau macar aceasta intentie.

Ionut


Ionut

Zborurile de linie ar putea reveni pe Băneasa

Aeroportul Băneasa s-ar putea redeschide la finalul anului viitor. Asta pentru că Otopeni face cu greu faţă numărului mare de pasageri. Până atunci, însă, trebuie amenajat noul terminal pentru ca acesta să poată prelua 350 de mii de pasageri pe an. Din 2012 pe aeroportul Băneasa aterizează doar avioanele VIP, aeronavele cu demnitari la bord şi zboruri de urgenţă.

,,Acolo e puţin probabil să opereze o companie care are tarife mici, ci este mai probabil să opereze o companie care vine cu aerionave cu mai multe locuri la business, cu mai mult confort pentru pasageri şi cu preţuri pe măsură", precizează Valentin Iordache, director în Compania Naţională Aeroporturi Otopeni. Redeschiderea aeroportului Băneasa pentru companiile de linie este una dintre soluţii pentru ca aeroportul Otopeni să devină mai aerisit. La orele de vârf, se formează cozi la controlul de securitate şi la punctele de control frontieră, deşi a fost suplimentat numărul ghişeelor. În plus, săptămâna viitoare vor fi deschise încă 4 porţi de îmbarcare.



Digi24

Ionut







Aeronews

^ Ultima aeronava nu e cam mare pentru BBU? :o Pare "de linie".

TibiV

Si aeronavele de linie aterizeaza pe/decoleaza de pe BBU...

Daca au treaba la Romaero... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#7
EXCLUSIV: Aeroportul Băneasa se redeschide pentru pasagerii din Bucureşti. Când se va întâmpla asta

QuotePremisele de creştere în continuare a numărului de pasageri care trec prin aeroportul Henri Coandă sunt evidente, astfel că în curând, capacitatea maximă a aeroportului va fi atinsă:

,,Capacitatea maximă se calculează în special ţinând cont de operarea la ceea ce înseamnă ore de vârf şi pe zile de vârf, astfel că putem să spunem că pe Otopeni capacitatea maximă este în jurul a 13,5 milioane de pasageri pe an. Anul acesta nu vom ajunge la această cifră, cu toate că avem o creştere cu două cifre în primele două luni ale anului; previziunea noastră este că nu vom atinge pragul de 13,5 milioane anul acesta, dar probabil îl vom depăşi pe cel de 12 milioane", explică Liviu Radu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. În acest context, directorul general al CNAB a confirmat Business Magazin redeschiderea pentru zborurile comerciale a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, închis pentru acest tip de activitate în 2012. ,,Redeschiderea aeroportului Băneasa reprezintă mai mult decât o posibilă soluţie, lucrăm deja la operaţionalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie şi de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat şi restaurat în exterior.

Spun restaurat deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în acelaşi timp, avea şi aşa-zisa bulină roşie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitaţia pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor şi să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie şi charter", explică stadiul în care se află lucrările pentru dezvoltarea acestui aeroport în prezent. Liviu Radu spune că operarea pe acest aeroport este un obiectiv propus pentru anul viitor. ,,Deocamdată nu avem niciun motiv să ne îndoim că în 2018 vom termina această operaţiune", explică Radu. Valoarea exactă a investiţiilor în consolidare şi restaurare va fi stabilită după atribuirea contractului de modernizare a terminalului la interior; conform estimărilor directorului general al CNAB, acestea vor fi de ordinul milioanelor de euro.

CNAB nu a stabilit încă tipul de operatori aerieni care vor desfăşura activităţi pe acest aeroport (tradiţionali sau low-cost) şi nici numărul exact de pasageri ce vor putea fi acomodaţi. ,,Estimăm între un milion şi un milion şi jumătate de pasageri pentru acest aeroport, dar este doar o estimare deocamdată." În ceea ce priveşte dezvoltările imobiliare din preajma aeroportului, acestea vor juca un rol în ceea ce înseamnă constrângeri de operare, respectiv o limitare a funcţionării între anumite ore şi pentru anumite tipuri de aeronave, potrivit lui Liviu Radu.

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/exclusiv-aeroportul-baneasa-se-redeschide-pentru-pasagerii-din-bucuresti-cand-se-va-intampla-asta-16207227

TibiV

Devine tot mai probabil...

http://www.zf.ro/business-travel/aeroportul-otopeni-ajunge-in-doi-ani-la-capacitate-maxima-lucram-la-redeschiderea-aeroportului-baneasa-16234084

Quote
Aeroportul Otopeni ajunge în doi ani la capacitate maximă. ,,Lucrăm la redeschiderea aeroportului Băneasa"

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a ocupat anul trecut locul patru la nivel european la categoria aeroporturilor de 5-10 milioane de pasageri, după aeroporturile din Berlin Schoenefeld, Larnaca (Cipru) şi Faro (Portugalia). Avansul de 18% din 2016 şi rezultatele din primele luni arată că aeroportul se apropie de capacitatea maximă.

,,Capacitatea maximă se calculează în special ţinând cont de operarea la ceea ce înseamnă ore de vârf şi pe zile de vârf, astfel că putem să spunem că pe Otopeni capacitatea maximă este în jurul a 13,5 milioane de pasageri pe an. Anul acesta nu vom ajunge la această cifră, cu toate că avem o creştere cu două cifre în primele două luni ale anului; previziunea noastră este că nu vom atinge pragul de 13,5 milioane anul acesta, dar probabil îl vom depăşi pe cel de 12 milioane", explică Liviu Radu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

În acest context, Liviu Radu confirmă  redeschiderea pentru zborurile comerciale a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, închis pentru acest tip de activitate în 2012.

,,Redeschiderea aeroportului Băneasa reprezintă mai mult decât o posibilă soluţie, lucrăm deja la operaţionalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie şi de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat şi restaurat în exterior. Spun restaurat deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în acelaşi timp, avea şi aşa-zisa bulină roşie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitaţia pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor şi să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie şi charter", explică directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, stadiul în care se află lucrările pentru dezvoltarea acestui aeroport în prezent.

Redeschis, dar cu limitări şi constrângeri

Liviu Radu spune că operarea pe acest aeroport este un obiectiv propus pentru anul viitor. ,,Deocamdată nu avem niciun motiv să ne îndoim că în 2018 vom termina această operaţiune".

Valoarea exactă a investiţiilor în consolidare şi restaurare va fi stabilită după atribuirea contractului de modernizare a terminalului la interior, însă conform estimărilor directorului general al CNAB, acestea vor fi de ordinul milioanelor de euro. CNAB nu a stabilit încă tipul de operatori aerieni care vor desfăşura activităţi pe acest aeroport (tradiţionali sau low-cost) şi nici numărul exact de pasageri ce vor putea fi acomodaţi.

,,Estimăm între un milion şi un milion şi jumătate de pasageri pentru acest aeroport, dar este doar o estimare deocamdată". În ceea ce priveşte dezvoltările imobiliare din preajma aeroportului, acestea vor juca un rol în ceea ce înseamnă constrângeri de operare, respectiv o limitare a funcţionării între anumite ore şi pentru anumite tipuri de aeronave, potrivit lui Liviu Radu.

,,Plan strategic" şi pentru Otopeni. Cost: 900 mil. euro. Etapa actuală: studiul de fezabilitate

Acomodarea numărului din ce în ce mai mare de pasageri pe aeroportul Henri Coandă este inclusă într-o altă strategie, parte din Masterplanul de Transport al României.

"Dezvoltarea aeroportului porneşte de la planul strategic de dezvoltare consacrat printr-o prevedere legislativă; aceasta include o dezvoltare la Est, care presupune noi terminale, noi platforme, noi zone de cargo. Acest plan strategic se regăseşte în masterplanul de transport al României şi constă în mai multe etape: prima presupune investiţii de aproximativ 450 de milioane de euro şi ar trebui să mărească cu circa 50% capacitatea de prelucrare a pasagerilor. În faza finală, investiţia va ajunge la aproximativ 900 de milioane de euro şi va cuprinde adăugarea de centre comerciale, zone cargo, centre de afaceri şi alte activităţi conexe", descrie Liviu Radu planul legat de dezvoltarea aeroportului Otopeni.

Potrivit lui, prima etapă a acestui plan a depăşit faza aprobării PUZ-ului; în prezent însă se reactualizează studiul de fezabilitate. ãAcest studiu de fezabilitate a fost aprobat la nivelul anilor 2008-2010 şi este în curs de reactualizare, aceasta fiind de altfel şi o condiţie cerută şi de finanţatori".

Potrivit directorului general al CNAB, dezvoltările vor fi realizate prin surse proprii, atrase de pe piaţa bancară, ajutoarele de stat fiind restricţionate de normele europene care prevăd ca fondurile publice să fie alocate doar aeroporturilor care depăşesc trei milioane de pasageri anual. ,,Am avut deja primele discuţii în acest sens cu instituţii de credit internaţionale, BEI, BERD, precum şi cu bănci comerciale."

Veniturile CNAB (al cărei acţionariat se împarte între statul român, prin Ministerul Transporturilor 80% şi Fondul Proprietatea 20%) au ajuns anul trecut la 911 milioane de lei (aprox. 204 mil. euro), în creştere cu 16, 4% faţă de 2015, iar profitul net preliminar se situează la 229,7 milioane de lei, în creştere cu 28,5% (circa 51,5 milioane de euro), potrivit informaţiilor preliminare referitoarela anul fiscal 2016 furnizate de reprezentanţii Fondului Proprietatea.

Trafic în creştere cu 23% pe aeroporturi

Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România a crescut anul trecut cu 23,5%, până la 16,39 milioane, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). După aeroportul Henri Coandă în topul aeroporturilor se află Cluj-Napoca, cu 1,88 milioane de pasageri, iar pe trei aeroportul Traian Vuia din Timişoara, cu 1,16 milioane de pasageri. Din total, transportul internaţional are o cotă de 89,1% (14,6 milioane pasageri), restul fiind pasageri pe curse interne.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Minea: Există un plan de acţiune la nivelul MT astfel încât Aeroportul Băneasa să fie operaţional pe 31 decembrie 2019

La nivelul Ministerului Transporturilor există un plan de acţiune în ceea ce priveşte Aeroportul Băneasa, astfel încât pe 31 decembrie 2019 acesta să fie operaţional, a declarat secretarul de stat Ionel Minea.

'M-aţi întrebat de Băneasa şi aş putea să vă spun acum, la fel, având în vedere anii care au trecut peste acest aeroport închis traficului aerian, avem şi aici un plan de acţiune astfel încât pe 31 decembrie 2019 să fie operaţional Aeroportul Băneasa (...) cu o capacitate de 300 de pasageri pe flux pe oră ', a declarat Ionel Minea, marţi, în cadrul unei dezbateri organizată de Comisia pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.

Oficialul MT a spus, în context, că la nivelul ministerului există preocupare pentru continuarea investiţiilor la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

'Suntem preocupaţi de programul investiţional pe care-l avem şi mai puţin să ne uităm în spate. Acolo o pot face istoricii sau procurorii', a mai declarat Ionel Minea.

http://www.economica.net/minea-exista-un-plan-de-actiune-la-nivelul-mt-astfel-incat-aeroportul-baneasa-sa-fie-operational-pe-31-decembrie-2019_152627.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Au pus iar la incalzit ciorba cu Aeroportul Baneasa. De data asta o tin pe foc cel putin 2 ani:

Aeroportul Băneasa ar putea fi redeschis pentru traficul comercial de pasageri în mai puţin de doi ani

Aeroportul Băneasa ar putea fi redeschis pentru traficul comercial de pasageri în mai puţin de doi ani, după extinderea capacităţii la 300 de persoane pe oră, a afirmat, luni, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.

Potrivit acestuia, capacitatea Aeroportului Băneasa este în acest moment de 30 de pasageri pe oră.

'Pista e una dintre cele mai moderne şi mai bune din toată regiunea aceasta a Europei. Este o pistă de asfalt, elastică, în bună stare, dar deocamdată terminalul este deschis doar pe zona de aviaţie generală - business. Urmează să se modernizeze terminalul şi celelalte trei corpuri de clădire şi odată redeschise şi acelea vom avea o capacitate care nu va fi spectaculoasă, vor fi undeva la 300 de pasageri pe oră pe flux', a declarat Valentin Iordache.

Acesta a precizat că nu se poate estima un termen exact al redeschiderii având vedere că trebuie făcute licitaţii, dar dacă acestea nu vor fi contestate în cel mult doi ani aeroportul ar putea fi operaţional şi pe partea de terminal.

Valentin Iordache a spus că pe Aeroportul Băneasa au fost prelucraţi în trecut până la 2,5 milioane de pasageri pe an, dar că în prezent nu se mai poate ajunge la asemenea cifre pe terminalul existent, ci la 300.000 de pasageri în condiţii de business.

'Având în vedere că este şi în oraş poate fi folosit pentru curse business, pentru curse cu mai mult business decât economy sau pentru chartere pentru că cu siguranţă operarea pe Băneasa va fi mai scumpă decât pe Otopeni', a declarat Valentin Iordache într-o întâlnire cu presa organizată de operatorul aerian low-cost Wizz Air.

economica.net

tom_sawyer

Vulpescu, Romaero: Am propus să punem la dispoziţie un teren de peste două hectare pentru un terminal nou la Aeroportul din Băneasa

Romaero Bucureşti, companie de stat specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo, vrea să pună la dispoziţie un teren de peste două hectare pentru construcţia unui terminal nou la Aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa, a declarat pentru News.ro directorul general al Romaero, Remus Vulpescu.

news.ro

Ionut

^^

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primul trimestru al anului 2019, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 2,99 milioane pasageri și 32098 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Aeroportul Internațional București-Băneasa – Aurel Vlaicu a fost tranzitat, în primele trei luni ale acestui an, de 6149 pasageri (în creștere cu 49%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2018), aici fiind operate 5019 mișcări de aeronave (cu 89,1% mai multe față de primul trimestru al anului trecut).

CNAB

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1012022] servicii privind elaborarea proiectului de execuție (DTAC, DTOE, PT+DDE), inclusiv asigurarea asistenței tehnice de către Proiectant pe perioada execuției lucrărilor și în perioada de garanție, precum și execuția lucrărilor de "Reabilitare și refuncționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă de la Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AV)

Valoarea totala estimata: 55.554.376 lei

Data limita depunere: 24.07.2019

razvan96

^

S-a amanat termenul de depunere pana pe 14.08.O singura oferta depusa de asocierea BOG'ART-UTI.