[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry


voicul

Este o sigla buna.
Merita toti banii dati.
Este frumoasa si in ton cu ultimele tendinte.

E si anti aerodinamica!
Cu sageata inainte cu aerodinamica inapoi.

Fara sa stiu cred ca asta e o firma din Romania, de stat presupun unde un pas inainte si unu inapoi este ca stai pe loc!
Asa muncesc cei de la stat: stand pe loc.

Harry

Teaser - 1941 extinderea traseelor de tramvai din Bucuresti


TibiV

#78
Istoria pare sa fie mai frumoasa decat "stirile la zi".

Asta este din ciclul "primarii stie mai bine"...

Quote
Gazonul pus să înfrumusețeze liniile de tramvai a blocat mijloacele de transport



Mai multe tramvaie care circulau pe linia 32, dinspre Piaţa Unirii spre cartierul Rahova, din Bucureşti, au rămas blocate din cauza rulourilor de gazon puse de Primăria Sectorului 5 între şine, pentru a înfrumuseţa calea de rulare.

Incidentul a avut loc joi noaptea, puţin după ora 23.00.

,,S-au deschis uşile între staţii şi toată lumea a coborât. Când mă dau jos, văd în faţă alte cinci sau șase tramvaie, şi ele goale. Mă îndrept spre primul, iar când ajung, văd mai mulţi oameni, probabil vatmanii erau, care erau băgaţi sub tramvai şi scoteau petice de gazon. Mă duc la unul şi-l întreb ce s-a întâmplat, şi-mi zice că a luat tramvaiul nişte iarbă sub el şi s-a blocat", a povestit Ciprian.


Bucăţile de gazon prinse sub tramvai au fost scoase şi puse pe peronul staţiei

Blocajul a durat aproximativ 15-20 de minute. După cum se poate observa în imagini, rulourile de gazon au fost depozitate în staţia de tramvai.

,,Amenajarea acestui tronson a fost realizată de Primăria Sectorului 5, nu cunoaştem dacă investiţia s-a realizat în regie proprie sau printr-o firmă contractată. Din informaţiile pe care le-am obţinut, este posibil ca o fâşie de gazon să fi fost ridicată, nu ştim cum, poate a dat cineva cu piciorul, a fost atins de patina de salvare a tramvaiului, prins sub acesta, ceea ce a dus la oprirea automată. A fost îndepărtat, iar tramvaiele și-au continuat drumul", a declarat Liviu Vulpe, purtătorul de cuvânt al Societății de Transport București.


Tramvaiele au stat blocate aproximativ 20 de minute, până când toate bucăţile de gazon au fost scoase

Pe calea de rulare a tramvaiului 32, în Sectorul 5, au fost puse, în această vară, rulouri de gazon între şine, pentru a înfrumuseţa acel perimetru.

Și în Sectorul 3 este gazon pe calea de rulare a tramvaiului, dar acesta a fost pus deasupra unei căi de rulare concepute special, nu au fost întinse fâşii de pământ cu iarbă deasupra traverselor şi a pietrişului, ca în Sectorul 5.


Evident, "ezista o esplicatie"...
(Sublinierea cu rosu imi apartine...)

Quote[size=150]Primăria Sectorului 5 are o explicație halucinantă pentru gazonul pus între șinele de tramvai: ,,Ajută la calmarea psihicului uman!"[/size]



Primăria Sectorului 5 a alocat aproape 10 milioane de lei pentru a planta iarbă în spaţiul dintre şinele de tramvai, pe o suprafaţă de peste 48.000 de metri pătraţi, iar unul dintre motivele oficiale se referă la "o funcţie sanitară a gazonului de calmare a psihicului uman".

La finalul săptămânii trecute, Libertatea făcea publică o situaţie petrecută joi, 20 septembrie, chiar noaptea în care în Bucureşti au fost reinaugurate fântânile de la Piaţa Unirii.

Mai mulţi oameni care se întorceau de la spectacol au surprins momentul în care gazonul pus să înfrumuseţeze liniile de tramvai a blocat mijloacele de transport. Mai multe rulouri cu iarbă de-abia puse au fost agăţate de patina de siguranţă a tramvaiului 32 şi au dus la blocarea acestuia.

Ziarul a solicitat Primăriei Sectorului 5 să explice situația.

Numai că, până să vină răspunsul primăriei, s-a produs un nou incident. Pe 25 septembrie, un alt tramvai de pe linia 32, tot pe Calea Rahovei, în zona intersecţiei cu strada Iosif Niculescu. În imaginile trimise de cititori se observă cum iarba s-a ,,mototolit" sub tramvai şi a împiedicat înaintarea acestuia.






Cum a apărut iarba între șinele tramvaielor din București? Cine a avut ideea?

Potrivit documentelor oficiale, caietul de sarcini al licitaţiei prin care s-a atribuit această investiţie, lucrarea este prezentată astfel de autorități:

,,Impactul oferit de gazonul rulou după ce a fost montat este foarte mare, acesta având rolul de a îmbrăca spaţiile goale dintre şinele de tramvai".

Concret?

,,Gazonul va avea şi o funcţiune sanitară, ea fiind realizată printr-o serie de acţiuni pe care vegetaţia le are:

• modelarea extremelor temperaturilor diurne;
• sporirea umidităţii relative a aerului;
• îmbogăţirea atmosferei cu oxigen şi reducerea concentraţiei de dioxid de carbon;
• calmarea psihicului uman;
• distrugerea unor anumitor tipuri de microbi.

Gazonul va avea, totodată, şi un altfel de caracter, el oferind siguranţă circulaţiei şi confort optic prin:

• separarea diferitelor categorii de circulaţie pietonală sau auto;
• reducerea stării de oboseală prin înlăturarea monotoniei".

Primăria vorbește, așadar, de faptul că iarba dintre șinele de tramvai calmează psihicul uman și distruge microbii!

Decizia de a ,,înierba" suprafaţa dintre şinele de tramvai a fost luată încă de anul trecut, printr-un proiect înaintat de primarul general Gabriela Firea şi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

În data de 31 octombrie 2017, CGMB a adoptat hotărârea prin care împuterniceşte Consiliul Local al Sectorului 5 să încheie un protocol cu Regia de Transport Bucureşti (RATB, actualmente STB) în vederea ,,sporirii spaţiilor verzi prin înierbarea intervalului dintre liniile de tramvai".

Ulterior, la finalul lunii aprilie 2018, Consiliul Local Sector 5 a aprobat alocarea sumei de peste 9,9 milioane de lei pentru montarea de gazon şi sisteme de irigaţii între şinele de tramvai, pe patru tronsoane a căror lungime este de aproape 5 kilometri.

Ceea ce înseamnă că, pentru fiecare kilometru de iarbă plantat, Primăria Sectorului 5 a plătit peste 2 milioane de lei. Calmați-vă psihicul!

Astia nu sunt doar hoti, astia sunt niste hoti prosti de dau in gropi...
Concesionam catre dezvoltatori imobiliari parcuri, dar "sporim spatiile verzi" cu iarba dintre sine...
Sine pe prisma de piatra sparta...


ATENTIE!
Nu vorbim despre linii reabilitate la standard de "green track" (ca Bd.Timisoara sau Sos.Iancului / Pantelimon)....

Stau si ma intreb...
Ce s-ar intampla daca primarii din Blaj sau Medias s-ar duce si ar instala niste gazon pe liniile nou-noute ale M300, doar asa, "ca sa fie verde si frumos" ?!?!... O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#79
Am tot intrebat daca isi aminteste cineva de un video despre cum scot nemtii prisma de piatra sparta, o spala si o reinstaleaza...
Spalatul pietrei sparte parea asa, de "hai sa ne gasim de treaba"...
Dar NU este asa...

Uite aici:
Cum si de ce trebuie sa curatam baza liniei de tren/tramvai.

Nici nu trebuie sa stii germana, atat de bine este facut videoul asta...
Care ne arata ca duamna si cei 6 "domnisori" sunt, in cel mai bun caz, doar incredibil de prosti.
In toate celelalte cazuri posibile, sunt chiar penali....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on October 01, 2018, 02:44:00 AM
Am tot intrebat daca isi aminteste cineva de un video despre cum scot nemtii prisma de piatra sparta, o spala si o reinstaleaza...

La CF, operatiunea se numeste ciuruire. Si e absolut necesara pentru mentinerea prismei de piatra sparta in conditii optime de circulatie. Are si CFR masini de ciuruire, similare cu cele din filmulet. CFR are RM65 si RM80-uri, in filmulet este un RM95.

Daca ar fi si bani, oameni si materiale sa le bage la munca regulat, ce bine ar fi... Si ar fi si mai bine daca s-ar mai cumpara 10-15 bucati...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Ce se intampla cu firma primariei de nu pune garduri pe linia lui 1 dupa Obor spre Dristor?

nirolf

Probabil n-au găsit niciun fraier să și muncească, sunt toți pile și rude.

dr4qul4

Acolo e deranj mare. Vor lasa la urma.
Momentan vad ca au pus 5-6 stalpisori la Sf Vineri, ceea ce mi se pare o prostie pentru ca intersectia este decalata (pt mersul inainte tramvaiele fac dreapta si masinile stanga) si benzile pt masini sunt cam inguste.
Dar poate cineva observa care ar putea fi avantajele si mi le explica si mie.
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

In 1941, in capitala se demareaza un amplu proces de extindere a retelei de tramvai. Willy Pragher a fost prezent pe santier si a surprins imagini inedite.














Earthchild

Opincarul cu caciula de miel e de poveste.  :)

Ionut

Fosta RATB vrea să îmbrace cu uniforme, incluzând sacouri și cravate, toți șoferii și vatmanii. În paralel, abuzurile șoferilor față de călători continuă, iar regia și Primăria nu răspund

Societatea de Transport București (fosta RATB) a primit 9 oferte pentru furnizarea de uniforme destinate șoferilor și vatmanilor operatorului de transport public, contractul fiind estimat la 4,6 milioane de lei, fără TVA, pentru doi ani. Ofertanții sunt Inter Sport, N.G.M. Company SRL, Trico-Han SRL, C&A Company Consulting, Cipimartex Distribution, Matteo Cons Trade, Sadmitex Industries SRL, Confluente Est SRL și Happy Garage. Contractul prevede furnizarea de sacouri, cravate sau eșarfe, pantaloni și cămăși în tematica de culoare bleumarin închis sau turcoaz. Conform datelor transportatorului, cantitățile care vor fi livrate sunt: aproape 4.800 de sacouri pentru bărbați și 100 pentru femei, în jur de 9.600 de pantaloni pentru bărbați și 200 pentru femei. Cifrele sunt similare și în ceea ce privește cămășile. În total, cele cinci loturi ale licitației numără aproape 80.000 de piese de îmbrăcăminte.

În paralel cu această acțiune de vestimentație, reclamațiile continuă la adresa șoferilor RATB față de modul în care tratează călătorii, ultimul caz semnalat fiind abandonarea pe timp de noapte, în stația de autobuz, a unor minori care doreau să achite călătoria prin SMS. În acest caz, șoferul a refuzat să le accepte îmbarcarea în autobuz pe motiv că nu au cartelă, fără să îl intereseze plata prin SMS a călătoriei, opțiune valabilă.

Profit.ro

Harry

La propunerea Primarului General, Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, în ședința de astăzi, proiectul de hotărâre ,,Achiziționare mijloace de transport mai puțin poluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul București", respectiv 100 de troleibuze și 130 de autobuze hibrid.

Primarul General, Gabriela Firea: "În contextul eforturilor de modernizare și eficientizare a transportului public și de reducere a poluării în Capitală, demarăm procedurile pentru achiziția a 230 de mijloace de transport public nepoluante, accesând fonduri europene nerambursabile, prin Fondul de Mediu. Cererea de finanțare va fi depusă pe baza studiului de oportunitate. Avem gata studiul, îl supunem astăzi aprobării Consiliului General și avem, separat, un proiect de hotărâre prin care se aprobă proiectul efectiv de achiziție și contribuția de la bugetul Capitalei. Este vorba despre 100 de troleibuze noi și 130 de autobuze hibrid noi. Bugetul total al proiectului este de aprox. 104 de milioane euro, cu TVA inclus, din care suma nerambursabilă se ridică la circa 73 de milioane de euro, iar contribuția proprie a Municipiului București este de 18 milioane de euro, adica 20% din cheltuielile eligibile ale proiectului".

În cadrul ședinței, Primarul Capitalei a arătat că proiectele derulate în prezent de Municipalitate, la capitolul transport public, însumează achiziția altor peste 1.000 de noi mijloace de transport în comun, care se adaugă la cele 230 supuse astăzi votului CGMB, după cum urmează: 400 de autobuze Euro 6 care sunt în curs de livrare, primele urmând să ajungă chiar luna aceasta în Capitală, 100 de tramvaie și 100 de autobuze electrice – din fonduri europene, dar și alte 130 de autobuze de tip hibrid, 100 de tramvaie și 200 de autobuze de tip GNC - cu fonduri de la bugetul local.

Prin acest proiect, Primăria Municipiului București își propune imbunatatirea calitatii transportului public pentru regiunea Bucuresti-Ilfov dar si sa doteze parcul auto al transportului public cu mijloace de transport in comun care reduc emisiile poluante, in acord cu masurile prevazute in Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru regiunea Bucuresti-Ilfov si Planul Integrat de Calitate a Aerului.

Necesitatea acestor investitii este data de un grad ridicat de uzura a flotei utilizate in transportul public de calatori si de un numar in crestere de autovehicule – peste 600 la mia de locuitori.

voicul

Si daca se obtin fonduri pentru modernizare ... de ce nu fac inca un proiect?
Citaro s-au luat peste 1000 pe vremuri. Acum concret avem doar vreo 600 de autobuze. Deci nu ar mai strica inca vreo 1000, ca si asa pana efectiv ar ajunge pe strada, ar trece vreo 2 ani.

panzer

Pt ca e o greseala mare sa cumperi 1.000 de autobuze odata si apoi 15 ani nimic.

Ce face primaria acum este exact ce trebuie facut: repara 10-15 tramvaie odata; cumpara 100 de troleibuze (care tot in 2-3 ani vor fi livrate); Otokar-urile vin pe 2 ani; se achizitoneaza tramvaie pt 2-3 linii, etc.
Ar mai trebui ca macar 1-2 linii sa fie reconditionate din cele ramase pe sinele comuniste.

E important ca efortul sa fie continuu. Nu cum au facut ceilalti: 1000 de autobuze toate pe credit. Si creditul se rostogoleste de atunci. Si o sa il lasam copiilor care tot il vor plati cand nici nu o sa isi mai aduca aminte ca au fost Citaro pe strazile din Bucuresti. La fel cum azi putin mai stiu de Ikarus-uri si DAF-uri.

Azi a aprut stirea cu refacerea refugiilor pe linia 41. Tare mi-as dori sa auda cine trebuie si macar la Lujerului sa lungeasca refugiul pt 2 tramvaie, caci acum este total depasit de numarul de calatori la ora de varf iar al doilea tramvai sta in pasaj asteptand sa plece primul din statie.