[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Hef

E putin răutăcios articolul. Dacă vrei sa mergi în Pipera cobori la Fabrica de Glucoza și esti în Pipera.

Problema este ca din Fundeni ai 3 linii care te duc la Dorobanți: 182, 282 și 343. Poate ar trebui reorganizate și celelalte. Poate ca 182 nu mai trebuie sa meraga pe la Dorobanți în drum spre Gara de Nord.

Iar Pipera avea nevoie de o linie care sa fie paralela cu M2?

Eu cred ca ei nu stilu ce lini sa pună pe Gherghitei și pe FdG și au zis sa facă aceasta linie ușor inutila. Pe FdG mai circula și 461. Tot pana la Dorbanti. Cu o cadenta buna, de 20 min. Dar care ocolește zona OMV Pipera, o zona aglomerata și fără legatari cu alte zone în afara Metrou Pipera.

Toată zona Pipera, Pompeiu, rond OMV Pipera trebuie regândite, Revăzute fluxurile. De la 135 și 112 pana la 243 și 343 precum și regionalele.

Tramvaiele din zona nu sunt atractive din cazua vitezei scazute, condiții mizere (put), și trasee neatractive.

Eu aș face următoarele modificări:
135 prelungit pana la DNCB (cum a mai fost)
112 prelungit pana la Costin Georgian (prin Petricani, A3, Gherghitei, Fundeni)
343 Mutat capătul de la Fundeni la Careforur Colentina.
416 Mutat capătul la Bucur Obor, prin Petricani și Dna Ghica
461 Mutat de pe A3 pe Emil Racoviță
450 Mutat capătul la Pipera la Bucur Obor
243 aș muta capatul la Aurel Vlaicu dar nu au unde sa facă oprirea de rigoare (poate sa fie la terminalul tramvaielor și sa se întoarcă pe la Aurel Vlaicu 605, 449 și 459 rămase ca acum

panzer

Multumim mult oc7avian. Eu unul nu stiam ca benzile unice stau agatate in "Regulamentul de parcare". Banuiesc ca multora le-a scapat acest aspect.  :cheers:

Ne tot gandim doar la solutii cu stalpisori, boltari, etc: cam toate sa delimiteze fizic benzile unice. Este intr-adevar un cost al incompetentei si al coruptiei. Am mai spus: in Belgia o banala linie galbena dubla si nu se gandeste nimeni nici macar sa stationeze acolo, daramite sa parcheze. Niste camere ar rezolva jumatate din problemele expuse de tine: poti sa reasfaltezi si apoi sa tragi linia galbena dubla din nou.

Cat despre regandirea retelei STB, o sa murim si n-o sa o vedem implementata. Pe celalalt forum, exista discutii si propuneri despre aproape fiecare linie in parte. Inutil. Nu ne aude nimeni.

Si eu am stat mult in Militari si in trafic pe Soseaua Cotroceni. Trotuarele sunt foarte largi acolo iar Gradina Botanica nu este pana la Leu. Se poate incerca o largire cat o banda, sau se poate transforma in 3+2. Dupa Leu pana la Pacii insa este loc de linie separata. Doar ca au transformat-o in parcare la Bulevard.

Lyvyoo

Chiar am vorbit candva cu un prieten ce conduce implementarea fondurilor UE intr-un anumit oras din RO. Si acolo si in Bucuresti, una dintre marile probleme o reprezinta parcarea in spic care nu se pupa deloc nici cu pistele de biciclete nici cu benzile unice. De aceea cred ca stam acum dupa regulamentul de parcare, in Bucuresti. Practic e aproape imposibil de implementat banda unica + pista in lipsa renuntarii la miile de locuri de parcare in spic (poate zeci de mii in Bucuresti de fapt) sau prin reconfigurarea totala si brutala a bulevardelor. Si cum la noi presiunea pe locurile de parcare e imensa, chiar sunt tare curios care va fi abordarea. In mod normal ar trebui sa fie un moment de cotitura - ori lasam mocirla actuala sa se adanceasca ori dam bulevardele pietonilor, biciclistilor si transportului in comun.

oc7avian

Din păcate nu mai găsesc emisiunea ori unde am citit detaliat, fiind știre de la final de septembrie. Se estima atunci că negocierea cu Consilierii Generali se va termina până la finalul anului 2021. N-am mai auzit vești. Totuși alte trusturi de presă au preluat aproape copy-paste:

Quote
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că proiectul unui nou regulament de parcare urmează să fie prezentat până la finele anului şi că acesta va asigura spaţii pentru banda unică sau pentru pistele de biciclete.

,,Cercul vicios în care noi ne învârtim de ani de zile este că oamenii nu renunţă la maşină, pentru că transportul public nu merge. Nerenunţând la maşină, o parchează pe prima bandă, legal sau ilegal, în funcţie de caz, şi atunci nu ai loc să pui benzi pentru transportul public. Acesta este cercul vicios în care ne învârtim de ani de zile. O să vedeţi foarte curând o propunere de regulament de parcare. Nu o să fie iubită de o parte din oameni, o să fie iubită de alta", a declarat Nicuşor Dan, pentru TVR 1.

Edilul general a menţionat că nu poate să ofere informaţii despre acest proiect, care va fi prezentat doar când se va ajunge la un acord în Consiliul General. El a estimat că acest lucru se va întâmpla până la sfârşitul anului, potrivit Agerpres.

,,O să ne permită să avem spaţii pentru banda unică şi pentru pistele de biciclete", a mai precizat el.
sursa - Digi24

Soluția cu camere e cea civilizată, dar sunt convins că ar trebui inclusiv modificări legislative semnificative. De mentalitate nu mai zic: până și poliția intră pe banda unică de pe Regina Elisabeta când nu e în misiune. Iar dacă ajunge din urmă mașini "civile", nici gând să facă un control de ce au luat-o pe interzis explicit marcat.
_____

TPBI a început să miște timid. Deocamdată mai mult comasări de linie ori mici mutări de traseu (capătul lui 16), dar nimic radical. Însă au început să fie mai receptivi la propuneri (ex acces doar pentru riverani pe un sens al Calea Moșilor pentru a "ajuta" tramvaiul/605-ul, propunere venită de la MU). O modificare radicală m-aș aștepta să vină dintr-un studiu amplu însă. Plus investiții în rețele (troleibuz, tramvai) spre care au arătat disponibilitate (proiecte propuse pentru finanțare prin Anghel Saligny)

____

Personal, nu mi se par atât de largi trotuarele, mai ales că vorbim de un bulevard. Singura zonă unde văd posibilă o lărgire este între Centrul integrat 112 și intersecție, dar e tot prea scurtă bucata. Cozile sunt până departe. Iar Grădina Botanică aduce o diferență de nivel semnificativă, deci nu cred că se poate interveni doar cu efecte minimale.

O propunere mai curajoasă pe care o am e să avem 3 (una bus) + 1 o parte din drum. Fluxul de trafic ar trebui să facă față, mai ales că următorul semafor e destul de departe și niciodată n-am observat cozi spre centru. Dinspre Bulevardul Geniului am avea o singură bandă cu viraj dreapta, iar dinspre Iuliu Maniu avem oricum maxim 2 benzi de înainte. Dacă una devine de autobuz, am putea avea semafor dedicat astfel încât fluxurile de pe cele 2 benzi să nu se "încalece". Oricum în prezent prima bandă e mai mult ocupată de autobuze/troleibuze, iar șoferii evită cât se poate de mult pentru că avem 2 stații în 300m.

Mi se pare o soluție rapidă, fără mutat stâlpi de iluminat etc. Doar reconfigurat din marcaje + adaptat semafoare.


oc7avian

Că tot discutasem zilele astea de benzi unice în așteptare din cauza Regulamentului de Parcare. Într-un articol despre parcările publice din București:

Quote
Nu aș vrea să sune ca niște promisiuni pe care orice politician le face la început de mandat, dar pot spune că pe parcursul acestor ani se va simți o îmbunătățire pe partea de ordine în parcările din Municipiul București, împreună cu aprobarea unui nou regulament de parcări", a spus Stelian Bujduveanu, consilier general PNL și unul din cei doi viceprimari din Primăria Capitalei.

El afirmă că se vor pune stâlpișori, pentru ca mașinile să nu mai poată parca pe trotuar în zonele unde se fac benzi unice.

Potrivit acestuia, există mai multe proiecte de sistematizare a unor artere care urmează să fie puse în dezbatere publică și care prevăd benzi unice care vin la pachet și cu delimitarea trotuarelor de carosabil prin bolarzi.
sursa - Hotnews

hvm

@Frunzaverde: Un șofer pe comunitate care sta in cabina 6 săptămâni și primește 2400 E/luna are de fapt 1800e/luna. ((2400+1200)/2)dacă calculezi ca are cheltuieli de vreo 400 E/luna ce parere ai? nu e mai bine acasă pentru vreo 1000 și doarme în pat și sta cu soția? Tu ai dormi intr-o cabina de camion pentru 400e în plus?

Se pare ca asa gândesc si ei fiindcă mulți soferi au depus cerere de angajare....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

survola

Să vedeți acum probleme cu șoferii pentru UK.

oc7avian

Aflând că s-a publicat bugetul pe 2022, am parcurs rapid ce ar putea fi relevant pentru STB (pe lângă ce a fost anunțat pe topicul de modernizare infrastructură). Legat de troleibuze știam deja că au fost multiple consultări ale pieței anul trecut.

Sursa: https://doc.pmb.ro/institutii/cgmb/buget/docs/2022/20220215/pdf/2.47-1.pdf














Powered by API/PUM imgur uploader


Duta C

Pffff.De s-ar apuca de proiectele astea.Dupa 2 mandate cu doctorul si 1 cu maicuta din voluntari mi se par vise!Sa ajute Dumnezeu!

ghrt

Parcă sună altfel decât cele mai mari ouă de Paşti :)))) De la documentaţii la călătoria cu tramvaiul pe inelul median de sud-est e o cale lungă dar ar fi bine să înceapă.
Cont (aproape) inactiv.

lucian

Aia cu 10 km de linie este tare...de achizitionat,cand tu ai 50 de km de linie de modernizat.Aia 10 km bănuiesc că vor fi pentru cand apare o urgenta,se rupe o linie,etc....sa aiba cu ce schimba.

panzer

Cititi cu atentie: doar linia lui 41 e proiect efectiv si cred ca se refera la zona Ghencea. Pregatiri pentru noile Astra de 36m. Sa nu le strice pe linii vechi probabil.

Restul sunt planuri: SF, PT etc. Plus refugii, gardulete.

Hef

În Buget sunt prevăzute, cu sume mici, și niște documentații de extindere linii de troleibuze.

Eu am o nedumerire. Troleibuzele sunt mai ieftine decât autobuzele, sunt mai "verzi" și pot avea aceiași capacitate de transport. Au durata de viață mai mare și un cost de exploatare mai mic. Sa construiesti rețeaua nu este un cost mare (ca la tramvaie).
De ce de optează pentru autobuze hibrid sau full electrice ?

Acestea nu sunt mult mai scumpe și cu perioada de operare mult mai mică?

Nedumerirea mea nu este numai cu privire la București dar și în ceea ce privește alte orașe mari din Europa.