[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Primul pas ar fi să informeze călătorii că biletul de 3 lei e valabil 90 de minute, toate știrile au fost că biletul se scumpește cu 130% fără nicio mențiune despre cele 90 de minute. Și dat afară cine a scris comunicatul STB.



Xed

@lucian, te rog frumos, pune si textul din stirea respectiva. Poate chiar e ceva important si ramane pe forum informatia in cazul in care stirea dispare. Nu suntem pe facebook sa aruncam cu linkuri goale.

Exemplu pentru stirea postata de tine:
QuoteAsociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a semnat joi, 29.07.2021, contractele de delegare a gestiunii serviciului public de transport de călători cu operatorii din Regiunea București – Ilfov, iar acestea vor intra în vigoare la 1 august 2021. Prin noile prevederi contractuale, operatorii vor putea achiziționa doar autobuze prietenoase cu mediul, anunță TPBI.

Prin noile contracte, sub sancțiunea amenzilor aplicate de TPBI, operatorii și-au asumat anumite condiții de calitate a serviciului oferit călătorilor. Astfel, vehiculele vor fi igienizate permanent și iluminate corespunzător în salonul călătorilor, iar programul de circulație va fi respectat cu strictețe. Operatorii vor fi monitorizați cu atenție și vor fi sancționați în cazul în care vor fi constatate nereguli.

De asemenea, instalațiile de climatizare ale vehiculelor care sunt dotate cu această utilitate trebuie să fie funcționale. Dacă instalația se defectează în timp ce vehiculul este pe traseu, conducătorul acestuia are obligația de a anunța imediat operatorul. Dacă se constată că aerul condiționat nu funcționează din alte motive decât defectarea pe traseu, operatorul căruia îi aparține vehiculul va fi sancționat.

Pe de altă parte, operatorii vor avea obligația de a afișa în mijloacele de transport în comun atât indicativul vehiculului, cât și adresa de email și numărul de telefon unde călătorii să poată sesiza problemele apărute, pentru a fi soluționate cât mai operativ.

Toți operatorii vor fi obligați să investească în dezvoltarea serviciului cel puțin 1% din cheltuieli. În plus, o altă obligație a operatorilor ar fi ca peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului să fie alocate pentru angajații care lucrează direct cu publicul.

lucian

Asociație LGBT: Anularea evenimentului ,,Tramvaiul Rainbow" de către STB reprezintă un abuz și o discriminare fățișă / Solicităm primarului Nicușor Dan să intervină

https://www.g4media.ro/asociatie-lgbt-anularea-evenimentului-tramvaiul-rainbow-de-catre-stb-reprezinta-un-abuz-si-o-discriminare-fatisa-solicitam-primarului-nicusor-dan-sa-intervina.html


lucian


oc7avian

Quote from: Fred on August 22, 2021, 07:39:57 PM
A fost ceva stire acum cateva zile ca STB are doar 10% din calatori platitori, restul fac blatul. Sa fie confirmarea motivului pentru care metrourile au putini pasageri?

Din păcate presa uneori interpretează aiurea comunicatele. Când ceva sună suspect, recomand căutarea sursei. Pun aici parte din comunicatul TPBI și o să bold-uiesc bucățile care explică ce reprezintă acel 10%

Quote
Doar 10% din costurile serviciului de transport sunt acoperite de încasări în Regiunea București – Ilfov; din septembrie, TPBI intensifică activitatea de control
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) anunță că, începând cu data de 1 septembrie 2021, va intensifica activitatea de control al biletelor și abonamentelor în mijloacele de transport în comun, având în vedere că foarte mulți călători circulă fără titluri de călătorie valabile și numai circa 10% din costurile acestui serviciu sunt acoperite din încasări.

TPBI precizează că, deși capacitatea de transport a fost îmbunătățită prin creșterea vitezei comerciale odată cu reorganizarea și optimizarea transportului public din regiune și prin înnoirea flotei operatorilor, numărul călătorilor plătitori a scăzut constant în ultimii doi ani.

În prezent, capacitatea de transport oferită zilnic de toți cei patru operatori se ridică la 2,172 milioane călători, în vreme ce numărul de călători plătitori (deținători de abonamente sau persoane care au validat biletele în vehicule) ajunge la circa 210.500.

Ultimul paragraf explică perfect prin ce algoritm se ajunge la acel procent  ;)


Hef

Despre ce tramvaie face referire articolul de mai sus ca ar fi prea scurte si prea scumpe? De Imperio sau de cele turcesti?



TibiV

Ca sa nu ramana un link aruncat in vant...

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-25079882-orasele-lumii-isi-electrifica-transportul-public-tramvaiele-revin-creste-numarul-autobuze-electrice-apar-tot-mai-multe-telegondole.htm

Quote
Orașele lumii își electrifică transportul public - Tramvaiele revin, crește numărul de autobuze electrice, apar tot mai multe telegondole
de Vlad Barza Luni, 4 octombrie 2021, 10:47

Tot mai multe orașe din lume își electrifică transportul public: se vând în număr record autobuze electrice chinezești, tramvaiele revin în locuri de unde fuseseră eliminate, iar unele orașe au lansat și feriboturi cu baterii și chiar și sisteme ample de telegondole în locuri cu relief accidentat, arată o analiză New York Times. Evident că multe alte orașe consideră că sunt prea mari costurile electrificării transportului public.

O serie de orașe au decis că pot reduce emisiile poluante nu doar punând interdicții pentru automobilele diesel, ci și investind pentru electrificarea transportului public. Spre exemplu, Berlin, Lisabona și Dublin se numără printre capitalele europene care au investit în noi linii de tramvai, iar capitala germană merită o mențiune specială.

În Berlin majoritatea tramvaielor au dispărut în zona de vest după ce a fost ridicat Zidul, în 1961, dar în ultimii ani s-au construit noi linii și există în continuare proiecte. Multe orașe europene au cumpărat tramvaie noi și silențioase, astfel că pe străzile lor nu circulă tramvaie mega-zgomotoase vechi de 40 de ani cum se întâmplă în unele orașe românești.

În orașul norvegian Bergen circulă o flotă de autobuze electrice noi, iar municipalitatea a investit și în tramvaie, o linie nouă trecând printr-un tunel săpat în munte. În plus, Bergen a introdus și feriboturi electrice care sunt mult mai silențioase și mai ecologice decât cele clasice, cu combustibili fosili. Aceste feriboturi costă însă mai mult decât cele convenționale, deci numai muncipalitățile cu resurse financiare le pot cumpăra.

Bogota, capitala Columbiei, a dezvoltat la începutul acestui secol unul dintre cele mai eficiente sisteme de transport public bazat pe autobuze, dar poluarea a atins cote ce nu au mai fost întâlnite și municipalitatea a înlocuit o parte dintre vechile autobuze cu unele electrice, produse în China. Sunt 500 de autobuze electrice în uz la Bogota și planul este ca alte 1.000 să fie aduse, în timp ce primarul a promis încă 250 km de piste noi de biciclete.

Fiind situat într-o zonă deluroasă, Bogota a avut nevoie de o soluție mult mai eficientă de transport în comun și s-a investit în telegondole, în prezent lucrându-se la șapte noi linii. Efectele se văd în viața de zi cu zi: o călătorie cu autobuzul putea dura și peste două ore, telegondola înseamnă că un om poate ajunge la lucru în 40 de minute.

Trebuie spus că peste tot a fost opoziție. Spre exemplu mulți nu au fost de acord cu noi linii de tramvai, considerând că este vorba de un mijloc de transport demodat, lent și care ocupă benzi ce altfel erau utile celorlalte vehicule. Dar în câteva locuri au câștigat cei care a spus că tramvaiul este un mijloc de transport ecologic și silențios.

În plus, electrificarea transportului public costă mult și o parte importantă dintre orașe nu își permit aceste costuri sau consideră că nu merită să direcționeze bani către flote de autobuze electrice sau către noi linii de tramvai și tramvaie noi.

Pentru cele care pot construi însă un sistem de transport public electrificat într-o pondere mare câștigul este enorm fiindcă oamenii își vor lăsa în mare măsură mașinile acasă și poluarea va scădea.

@lucian,
daca faceai asta luai + in loc de -....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lucian

Ok,mersi am postat din mers ca sa nu uit știrea că mi s a parut interesanta si sigur reprezenta interes pentru noi toti.Salutări...


lucian

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a decis creșterea numărului de curse pe 48 de linii de transport în comun, cele mai solicitate din regiune.
Așadar, începând cu data de 11 octombrie 2021 va fi suplimentat numărul de curse pe 16 linii: 25, 36, 55, 85, 86, 93, 112, 117, 123, 137, 139, 162, 163, 226, 301, 330.
Începând cu 18 octombrie 2021, călătorii vor avea parte de mai multe curse pe încă 32 linii, și anume: 101, 102, 103, 105, 106, 116, 122, 131, 135, 138, 141, 173, 178, 205, 220, 221, 222, 243, 253, 278, 313, 331, 368, 382, 783, 405, 434, 438, 443, 446, 447, 448.
https://tpbi.ro/tpbi-suplimenteaza-capacitatea-de-transport-pe-48-linii-din-bucuresti-si-ilfov/