[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Pai, pt un oras de densitatea Bucurestiului, se aplica solutii asiatice. As prefera sapat, nu suspendat, totusi, dar as prefera pt tramvaie niste solutii mai indraznete, poate pe liniile 21 si 41 bagat tramvaiul in subterat la intersectii...chestii d-astea. Iar spre periferie, unde e spatiu si nevoie, nici estacadele n-ar fi rele, sunt mai ieftine ca tunelurile.


Pastrat si carpit infrastructura STB si CFR in zona Bucurestiului, la nivelul de acum 40 ani...nu e de ajuns sa rezolvam ceva durabil.

misiekwas

Nu, dar exista diferența între soluții îndrăznețe și soluții ridicole. Soluția îndrăzneață face de exemplu Varșovia, care extinde acum foarte mult sistemul de tramvai (care oricum era bun) în asa fel încat în multe zone este preferabil la metrou. Și proiecte de extensie in Bucuresti tot sunt (ar trebui mai multe), și de exemplu readucerea tramvaiului prin Piața Unirii ar fi fost un câștig enorm. Dar ceea ce propune Piedone e o tâmpenie crasa (precum de obicei când se vorbește despre "a doua Japonie" în Europa de Est. Începând de faptul ca probleme cele mai mari sunt în centru orașului unde ai densitate enorma și unde sa pui tramvaiul pe estacada? Pe Traian? Pe Calea Moșilor?

Să luăm 41: de ce e nevoie să-l construim pasaje? Și pe unde? Singure puncte de conflict de fapt sunt la Ghencea și la Mărăști. Cam atât. Niciun pasaj nu va schimba în mod serios timpul călătoriei.

Xenos

Mai interesant ar fi fost să refacem reţeaua de tramvai astfel cum exista ea în anii 70-80, care traversa Bucureştiul prin centru.
Ca să dau un exemplu, toată zona Uranus era traversată de tramvaie, Piaţa Unirii era traversată de tramvaie dinspre ceea ce acum e Călăraşi/Coposu spre Regina Maria/Coşbuc....
Puteai ajunge foarte bine pe la Izvor pe Uranus spre zona actualului 13 Septembrie....adică existau legături nord-sud şi est-vest care făceau ca tramvaiul chiar să te ducă undeva.
O altă extensie care mi s-a părut foarte utilă ar fi dinspre Ghencea/13 Septembrie pe Bd. 13 Septembrie până în Piaţa Constituţiei (cel puţin), dar ideal chiar pe la Piaţa Unirii - Cartierul Justiţiei :D - Alba Iulia, cu staţie intermodală la Piaţa Alba Iulia  (extensie din partea cealaltă a tramvaielor care ajung la Piaţa Muncii).
În felul acesta s-ar susţine cu un transport de mult mai mare capacitate decât autobuzele direcţii de trafic care acum sunt sufocate (385, 104, 123).
Şi exemplele pot continua.

misiekwas

^PMB are proiectul de reconectare de capete 32 și 21 prin Piața Unirii după consolidarea planșeului (AMU aveau propunere foarte bună în aceasta privința, oricum aceasta ar trebui sa fie prilejul pentru regândirea de piata și întreaga zona). Și mie se pare ca prelungirea de tramvai pe 13 septembrie ar fi de folos. O grămadă de lucruri bune ar putea sa aducă și sistematizarea care ar prioritizarea tramvaiul (de ex. la Calea Călărași) + delimitarea de calea de rulare.

Telvanni

Trec zilnic pe langa linia 5 si vad evolutia lucrarilor.
Am observat ca sinele scoase sunt foarte subtiri (sectiunea mica si putin inalta), par niste bete firave. Ce standard sunt? La cat de maruntele sunt, nu-i de mirare ca se rup asa repede.
Nu se compara de exemplu cu cele montate pe pasajul Grant.

Am vazut ca s-au scos stalpii depe mijloc (e o bezna noaptea de-ti scoti ochii). Care va fi solutia noua solutie de iluminat stradal?






misiekwas

E sina veche Otelul Roșu, calitatea praf și a fost rușine ca mai puneau tramvaie pe ele. Din păcate ai grămadă de ele în linii nemodernizate.
Din câte am înțeles, proiectul prevede revenirea la soluția de iluminat originala. Dezavantajul este ca pe vremea lucrărilor, bulevard va rămâne în bezna noaptea, pentru ca din câte știu nu au făcut vreo soluție provizorie.

panzer

^ sunt multi colegi pe forum care se pricep la sina de cale ferata.

Din putinele mele cunostiinte, cred ca este sina de tip CF 49 kg/ml iar problema ei a fost atat forma cat si aliajul necorespunzator. Nu stiu ca Otelul Rosu sa fi produs si alt tip de sina decat 49.

N-ar trebui sa ti se para subtire. Pe 41 este tot CF 49. Teoretic duce 160 kmh.  :o

paulmare

^ E mizeria aia de OR, nu e S49, sus nu are ciuperca ci patrat. Toata linia 5 mai putin partea de la pasajul de pe Aerogarii peste CF care a fost inlocuita la reabilitarea de prin 2015 era OR. Bine ca o schimba, probabil ca linia 5 e candidata sa primeasca tramvaie noi, nu V3A cu bandaje speciale pentru sina patrata. In poze sunt doua tipuri de fer vechi, profilul OR (care nu e Vignole ca S49, ca nu le-a iesit ciuperca, cum le-a iesit celor de la Resita sau Hunedoara), iar in dala din beton mai era un profil metalic subtire in forma literei omega intoarsa, in care se puneau niste garnituri din cauciuc care fixau profilul OR in interiorul profilului omega (care era prins in placa de beton precomprimat) - si din profilele astea metalice de fixare apar in poze.

De "aliaj" in anii 80 - sa ma scuze nostalgicii "epocii de aur", nici macar la tancuri si alte de astea nu aveau loturi omogene, ce sa te astepti la sina de tramvai pentru orasele din romania, vanadiu la noi se importa din Rusia si trebuia foarte mare "ieconomie", exportau probabil unt si oua pe ruble convertibile ca sa cumpere crom, vanadiu, mangan etc (un pic de mangan mai era si in romania) din urss, ca sa faca in principal otel de blindaj sa avem nu stiu cate mii de tancuri autohtone - sina de tramvai era la coada cozii de resurse.
Am mai scris odata cred, nici pe vremea lui cioasca, cu toate miliardele date pe combinate si linii, nu am fost in stare sa producem sina CF de calitate, la tramvai cred ca nici macar nu s-a pus vreodata problema de calitate.
Sistemul cu OR in sine e o mizerie, daca pui piatra sparta si o bureaza din cand in cand - e un pic elastica, asta e rigida si la fiecare imbinare tramvaiul pare ca sare peste o bordura   

TVlad

A propos de omogenitatea loturilor de otel romanesc, circula o gluma pe vremea aceea: oțel "ce—o ieși", adica C, O, Si, etc. (carbon, oxigen, siliciu...)

Telvanni

Pe linia lui 5 lucrarile avanseaza intr-un ritm bun.

Imi pare rau de miile de stalpisori care nu au fost desfacuti de ADP (am inteles ca ei trebuia sa ii desfaca), o risipa imensa de bani. Imaginati-va ca pretul de pe net al unui astfel de stalpisor este de cca 14-15 euro.

Intersectia Barbu Vacarescu cu Lacul Tei




voicul

Nici o sansa de tramvai noi pe linia lui 5 (decat daca vrei sa le strici).
Am fost de la piata Gemeni pana la Bd. Carol unde limita este 10km/ - zece, sa fie clar, dar tramvaiul merge cu 5km pe h. Tot era sa sara de pe sine din 3 in 3 secunde.

carutasul

pe porțiunea din zona centrală nu schimbă șina?
Acolo toate sunt praf, și pe 5, și pe 40 și 14...

BogdanPetrini

Există proiecte de reabilitare pentru toate tronsoanele de linie de tramvai din oraș rămase nemodernizate. Majoritatea sunt deja în faza de proiectare, iar altele în licitație pentru proiectare și execuție.

lucian

Doar ce mi a răspuns unul din consilierii generali activi pe rețelele sociale.Concluzia,spre sfârșitul lunii încep să se deschidă și restul din șantiere...


dr4qul4

cateva poze de azi de pe linia lui 5.
NU se lucra, dar se observa ceva progrese fata de acum 2 saptamani.
Pozele reflecta satusul mediu al santierului. Fata de poze, in unele zone sunt mai evoluati (au adus si o parte din traversele de beton) dar in altele inca mai au de scos vechile sine.
Interesant ca sub sine era foarte mult pamant amestecat cu nisip si piatra cubica!
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024