[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Singura problema reala e ca gabaritul de libera trecere sa permita circulatia a doua autobuze venind din sensuri opuse, treaba cu peroane/refugii e vax, autobuzele sunt facute/gandite sa poata face statie chiar si in mijlocul strazii, n-au nevoie de peroane inaltate.

nenea_hartia

Uitați un exemplu la Bruxelles. Credeți-mă, funcționează foarte bine.

frunzaverde

#392
Oameni buni, in Bucuresti tramvaiul are un gabarit mai mic decat latimea tipica a unui autobuz urban. Nu conteaza ce-i in alte orase - in Bucuresti, astea-s gabaritele.

Latimea acceptabila pentru un tramvai in Bucuresti este nu mai mare de 2450 mm (caietul de sarcini pentru tramvaie in Bucuresti). Un Citaro are 2550 mm fara oglinzi si accesorii laterale, iar un Otokar Kent C are 2540, fara oglinzi. Doua autobuze in paralel nu incap confortabil pe infrastructura de tramvai (de-abia, cu grija, pot trece unul pe langa altul, la viteza mica). In cazul refugiilor, nu pot trece unul pe langa altul fara accident. Solutia lui Cristi N nu e fezabila, cu asteptat in fata statiilor - practic o asemenea masura e echivalentul circulatiei la paleta/cale simpla la fiecare statie. Rezultatul e o reducere masiva a capacitatii atat pentru tramvaie cat si pentru autobuze, cu peste 70% in multe cazuri.

Deci ori trebuie reconfigurat gabaritul la tramvaiul cu gard, ori trebuie cumparate autobuze mai inguste, daca vreti o asemenea solutie. Alta alternativa nu este.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Hef

Pentru a intari cele spuse mai sus, liniile de tramvai din Bucuresti au facut si in trecut ca tramvaiele de import Tatra sa fie mai inguste cele fabricate pentru Romania. Daca in alte tari a fost folosit modelul T3, pentru Bucuresti a fost fabricat T4, un model mai ingust fata de mult mai popularul Te.

nirolf

^^
Gabarit între garduri există, s-a îngustat un pic o bandă auto astfel încât călătorii să poată să coboare din tramvai în caz de blocaj. De altfel și Primăria susține că problema este de ordin legislativ.

Într-adevăr mai este o problemă în stații, dar doar acolo unde stațiile sunt paralele. Pe Stefan cel Mare și Mihai Bravu marea majoritate a stațiilor sunt decalate, la fel și pe Colentina. În rarele cazuri cu stații paralele se poate folosi sistemul cu semafoare.

Valentin

Acolo unde sunt stații paralele (care vorba aia, o parte se pot modifica in așa fel încât să avem statie intercalată), se poate implementa fie ideea colegului de mai sus cu un sistem simplu de semaforizare, fie la buna înțelegere a șoferilor, care vorba aia se cunosc între ei . Uitați un lucru, anume că Intr o statie de tramvai pot incapea mai multe autobuze, troleibuze, iar odată cu tramvaiele de 36m vor intra și mai multe deodată.
Nu sunt de acord cu ideea că scade eficienta tramvaielor , poate doar in cazul in care ar fi un interval de 2,3 minute (ex 41) , in schimb cu siguranță scade durata călătoriei ( pentru autobuze, troleibuze), mai ales la orele de vârf, fapt care îi avantajează pe toți călătorii (comoditate că pot lua și autobuzul, troleibuzul și tramvaiul din același punct,etc.).

frunzaverde

#396
M-am uitat pe standardul romanesc de gabarit la tramvai (SR 13353-5) care mi-a intarit inca si mai mult certitudinea : nu se poate. Cu tot cu spatiul de siguranta pentru garduri, din gard in gard, avem fix 6500 mm in linie curenta pe gabaritul standard, deci nu la refugiu. Asta conform normativului. In realitate, spatiul e si mai mic; latimea vehiculului static acceptat la nivelul peronului in Bucuresti este 2450, per caiet de sarcini STB, nu 2500 ca in normativul romanesc standard. Deci in Bucuresti, SR 13353-5 il putem lua ca "material optimist" - stim deja ca realitatea e mai... ingusta. Astia 6500 includ, ca sa nu intram in discutii, spatiul de siguranta pe partea cu gard, de 50 cm pe fiecare parte. N-am masurat, dar la cum arata pozele si filmuletele 50 cm intre tramvai si gard este "generos" fata de ce vad in filmulet.

Deci in cel mai bun caz, cu benzi de ghidare super-inguste, 2.75-2.90 metri pentru o banda, ceea ce pentru un autobuz este chinuitor si chinuit. Intalnirile de autobuze sau autobuz-tramvai se vor face la viteze mici, ca sa nu se produca accident. Probabil mult mai putin, tramvaiul din Bucuresti fiind "cunoscut" sub-STAS (de asta nu s-a umplut de vagoane second-hand ca toate celelalte orase romanesti in anii '90).

Apoi la propunerea de improvizatie cu statiile - ganditi-va un pic - situatia este identica cu cea a unei cai ferate simple sau al unui tramvai operat "la paleta". In momentul in care ORICE vehicul este intr-o statie cu refugiu sau se pregateste sa intre intr-o statie cu refugiu, orice alt trafic trebuie sa stea locului si sa astepte. Fiecare "incrucisare" inseamna 30 secunde (cat intra un tramvai SAU autobuz in statie) de asteptat pentru vehiculul prezent la incrucisare din directia opusa. La 10 incrucisari din astea, inseamna 5 minute de asteptat, si blocat linia.  Asta reduce drastic capacitatea - pentru ca fiecare autobuz intrat in statie va incurca orice tramvai sau autobuz care vine din directia opusa.

Pe urma, nu stiu cum ati calculat voi ca se poate "opera normal" pe liniile cu refugiu doar pe-o parte, ca mie nu imi iese la calcul cu normativul in fata. Un autobuz tras in statia cu refugiu "pe o singura parte" o sa ocupe 2550 mm (gabaritul propriu) plus macar vreo 150mm de refugiu, pentru ca nu poate matura pasagerii din refugiu cu oglinda dreapta si nici nu poate lipi roata de refugiu. Deci 2700. La asta se adauga inca 100 mm oglinda soferului, deci aproximativ 2800 mm. Dar la 2800 intram deja in gabaritul de libera trecere al tramvaiului din sens opus (cu 50 mm), ceea ce inseamna ca tramvaiul din sens opus nu poate trece pe langa nici un autobuz oprit in statie, chiar daca autobuzul e oprit cu precizie la bordura (ceea ce in Bucuresti, dat fiind starea bordurilor de tramvai, e riscant). Deci nu doar la statiile cu peroane paralele e problema, ci la TOATE statiile. Caz in care frecventa maxima coboara la 1 tramvai la 10-15 minute in loc de 1 tramvai la 30 secunde ca acum. Restul se pierd... asteptand.

P.S. Bineinteles ca v-au zis ca e o problema legala. Vreti sa stea vreun director cu rigla si cu normativul sa va calculeze gabarite? Vezi sa nu...

P.P.S. V-ati gandit la solutia aia evidenta, care nu presupune improvizatii? Adica circulatul cu... tramvaie?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RaduC


subway

O completare minuscula, doar la Timisoara sunt tramvaie <late>, cel putin din ce stiu.

ghrt

De nu s-ar cumpăra autobuze mai înguste? Este chiar atât de mare diferenţa de capacitate?
Cont (aproape) inactiv.

subway

Autobuze inguste sunt minibuzele alea Isuzu eliminate de Citaro de pe traseele ilfovene, nu cred ca ti-ai dori asa ai asa ceva in Bucuresti pe marile bulevarde cu tramvai...

medicul de garda

#401
Si totusi am gasit un oras in lumea asta cu reteaua de transport la un nivel similar cu cel bucurestean (ca vechime si haos), si totusi s-a reusit implementarea benzilor unice comune tramvai-autobuz, intr-un spatiu totusi stramt, gabaritele parand similare cu ale noastre. Uitati exemple luate pe fuga din GMaps, toate vazute de mine pe viu:
Piazza Vittorio Emanuele
Langa Colloseum
La est de Termini, pe intreaga lungime a bulevardului

Deci in Roma cum s-a putut? Si va zic din experienta proprie, alearga ca nebunii si vatmanii si soferii de autobuz pe portiunile comune, fara niciun stres si opresc la acelasi peroane.
Trust me, I'm an east-european doctor!

frunzaverde

#402
Eu unul stiu ca oricata vointa ai, cu rigla nu te pui. E ca in bancul ala cu portavionul si farul.

N-am gasit diagramele de standard pentru gabarite in Roma. Dar stiu urmatoarele:

1. ecartamentul de tramvai este mai lat cu 1 cm decat standardul UIC (1445.5 mm). Presupun pe cale de consecinta ca si gabaritele sunt mai generoase, ca n-or fi fost prosti sa faca ecartamentul mai lat ca sa aiba gabarite mai mici. Gabaritul standard la tramvaiul romanesc e modest - daca s-au folosit gabarite UIC normale la tramvaiul italian, bineinteles ca incap.

2. autobuzele urbane italiene sunt mai inguste cu cel putin 5 mmcm decat cele "standard" in restul Europei. Au existat si in Bucuresti, erau niste chestii portocalii, circulau pe rutele cele mai rau famate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

yetiman

 :D Cred ca la punctul 2 ai vrut sa zici 5 cm. (ca 5mm sigur nu fac o diferenta notabila)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

@frunzaverde

Mai, dar la ce ii mai tot dai incoace si incolo cu rigla?...
Nu conteaza!...Daca vrei, poti ! (ITB Torsion)

In urma cu +30 ani, circula o vorba: "Tovarasi, cu un pic de vointa se poate!..."
:lol:

Unul din seria luuuuunga de bancuri cu ITB-ul:
"- Domnisoara, coborati la prima?
- Nu mai sunt domnisoara de doua statii!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)