News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 6 Guests are viewing this topic.

lucian

Marile lucrări de infrastructură care încep sau se termină în București în 2024 și unde va fi afectat traficul

Anul 2024 va fi un an greu pentru bucureșteni. Deși este an electoral și de obicei atunci lucrările se termină și se taie panglica, 2024 este anul în care Primăria Capitalei va deschide șantiere și va continua lucrări începute.
În 2024 va începe reabilitarea celor 50 de km de linie de tramvai nemodernizate de 50 ani, un șantier mult așteptat, dar care va genera probleme de trafic. În plus, vor continua lucrările de înlocuire a celor 210 km de rețea de termoficare pe fonduri europene, iar în anumite zone, țevile trec pe sub carosabil, ceea ce înseamnă restricții de trafic.
Municipalitatea mai are în lucru primul tronson din Prelungirea Ghencea și este posibil să înceapă lucrările și la tronsoanele III și IV, și vor continua lucrările la Podul Grant, un coșmar pentru cei care tranzitează zona. La acestea se adaugă și proiectele Primăriilor de Sector, însă niciunul nu are impact major asupra traficului.

Despre reabilitarea celor 50 de km de linie de tramvaie
Cea mai importantă lucrare pe care Primăria Capitalei o începe în 2024 este reabilitarea celor 50 de km de linie de tramvai, aflată în stare avansată de degradare fiindcă nu s-au mai făcut lucrări din perioada comunistă.
În luna noiembrie, Primăria Capitalei a semnat contractele pentru reabilitarea a circa 25 de km de linie de tramvai din cei 50 km, fiind deja date ordinele de începere a lucrărilor. Lucrările de execuție ar urma să înceapă în primăvară, după cum a anunțat primarul general, Nicușor Dan.
linie curentă - constructor: Mari-Vila COM SRL - valoare contract 22,5 milioane lei;
Linia 14, 36 si 46 - Bulevardul Chișinău - lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă - constructor Mari-Vila COM SRL - valoare contract 24,8 milioane lei;
Linia 46 - Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capăt terminal Republica - lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă - constructor Mari-Vila COM SRL - valoare contract 39,8 milioane lei;
Linia 3 - Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet - lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă - constructor PORR CONSTRUCT SRL - valoare contract - 63,9 milioane lei;
Liniile 14 și 36 - bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului - lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă - constructor asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) - valoare contract - 112 milioane lei;
Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu - lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă - constructor URBAN PROFILE GRELE SRL - valoare contract - 12 milioane lei;
Linia 27 - Bulevardul Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest - lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă - constructor PORR CONSTRUCT SRL - valoare contract 39,4 milioane lei;
În evaluare se mai află tronsonul de pe arterele str. Sfântul Constantin - Ionel Perlea - Cobălcescu și Mihalache – Griviței - Bucureștii Noi" - lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – se așteaptă avizul ANAP.
Reabilitarea liniilor de tramvai va aduce și restricții de trafic pe bulevardele respective, și, evident circulația tramvaielor va fi deviață. Călătorii vor fi preluați de autobuze.

La finalul lui 2023,Primăria Capitalei a scos în achiziție publică reabilitarea a încă 21 km cale dublă de rulare pentru tramvaie. Valoarea investiției se ridică la peste 85 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până pe 31 ianuarie.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26799339-lucrari-mari-infrastructura-incep-termina-bucuresti-2024-unde-afectat-traficul.htm?fbclid=IwAR3Ou_k6Yc5oM5o9qMpnFSSyfJ2eYl00TBvQdsZVOtYxCkhPDF7Qf5KDp2Q

Telvanni

Am observat ca in ultimile doua saptamani noile autobuze electrice fac ture de proba pe str Maica Domnului. Mi-a atras atentia ptr ca pe aceasta strada trec doar tramvaiele 16 si 36. Este cumva legat de faptul ca in curand vor incepe lucrarile de refacere a liniilor de tramvai? E posibil sa bage aceste autobuze in locul tramvaielor?

nirolf

Nu cred că sunt ture de probă, deocamdată URAC-ul e singurul loc unde pot fi încărcate aceste autobuze și probabil tu vezi autobuzele pe traseul de retragere/acces din/spre capătul de la Băneasa.

Când vor începe lucrările pe Lizeanu/Maica Domnului suspectez că o să se închidă complet traficul pe acolo.

lucian

Supervizare si dirigentie de 5 milioane euro pentru modernizarea liniilor de tramvai

Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) va atribui prin licitatie publica serviciile de supervizare si dirigentie de santier aferente proiectului de modernizare a liniilor de tramvai pe mai multe artere din Capitala. Valoarea contractului este de 24,13 milioane de lei (aproape 5 milioane de euro).
Achizitia este impartita in 13 loturi, dupa cum urmeaza:
• Lot 1 - Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Calarasilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan (11,46 milioane de lei);
• Lot 2 - Bd. Pache Protopopescu si Str. Traian; Bd. Ferdinand I, intre Soseaua Mihai Bravu si Strada Traian; Strada Dristorului, intre Bd. Camil Ressu si Strada Baba Novac (1,9 milioane de lei);
• Lot 4 - Arterele Sfantul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobalcescu si traseul de pe Bd. Ion Mihalache, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Bd. Gloriei, inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii (2,27 milioane de lei);
• Lot 5 - Arterele Str. Paleologu, Str. Armand Calinescu, Str. Vasile Lascar, Str. Lizeanu si Intrarea Vagonului (1,18 milioane de lei);
• Lot 6 - Bd. Dimitrie Pompeiu, Soseaua Petricani, Bd. Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reinvierii si Strada Turmelor (1,79 milioane de lei);
• Lot 7 - Bd. Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Grivitei si Bd. Dinicu Golescu (430.179 lei);
• Lot 8 - Bd. Marasesti, intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie (455.917 lei);
• Lot 9 - Bd. Chisinau (518.898 lei);
• Lot 10 - Bd. Basarabia, de la intersectia cu Bd. 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica (803.037 lei);
• Lot 11 - Bd. Expozitiei, Strada Aviator Popisteanu, Strada Putul lui Craciun, Strada Dornei si Strada Clabucet (1,33 milioane de lei);
• Lot 12 - Bucla Gara de Est pe arterele Bd. Garii Obor, Bd. Ferdinand I (intre Gara Obor si Soseaua Pantelimon), Soseaua Pantelimon, Strada Baicului (850.468 lei);
• Lot 14 - modernizarea Depoului Titan, pe strada Nicolae Teclu (241.294 lei);
• Lot 16 - Bd. Timisoara, intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest (891.875 lei).
Termenul-limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare pentru toate cele 13 loturi este stabilit la 15 ianuarie 2024, ora 15:00, iar ofertele trebuie sa fie valabile pana la 15 septembrie 2024.

Lucrarile de modernizare, programate sa inceapa in primavara
Conform PMB, lucrarile de modernizare a liniilor de tramvai din Bucuresti vor incepe in primavara acestui an. PMB a semnat 11 contracte pe care le-a atribuit prin licitatie (pentru 22 km), iar pentru 8 dintre acestea a dat deja ordin de incepere a proiectarii. Actuala administratie si-a propus reabilitarea a 50 de kilometri de linie de tramvai, astfel incat toata reteaua din Capitala sa fie modernizata.
In ceea ce priveste finantarea lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai, municipalitatea are la dispozitie, prin POR, suma de 300 de milioane de euro alocata pentru regiunea Bucuresti-Ilfov si, imediat ce ghidul va fi publicat, PMB va aplica pentru finantare. Cofinantarea va fi asigurata din imprumuturi fie de la Banca Europeana de Investitii, fie de la Banca Mondiala, institutii cu care administratia a initiat deja discutii.
Concomitent, PMB are in derulare patru studii de fezabilitate pentru extinderea liniilor de tramvai in zone precum Piata Unirii, partea de sud-est a inelului median, prelungirea traseului de tramvai de la Aeroportul Baneasa pana la centrul comercial Baneasa si unul pentru prelungirea tramvaiului pe Sos. Bucuresti - Targoviste, pana la centrul comercial Colosseum.

https://www.agendaconstructiilor.ro/files/infrastructura/supervizare-si-dirigentie-de-5-milioane-euro-pentru-modernizarea-liniilor-de-tramvai.html?fbclid=IwAR3wjN376BnEQJBjpmyoC00bqXNK7nywElLEe8zHsEjAk2avxEClxPR2nSA

zeckesan

În articolul postat recent de @lucian avem această hartă cu loturile de linie de tramvai care intră în lucru anul acesta




Powered by API/PUM imgur uploader


lucian

Viceprimarul Capitalei: Lucrările pentru modernizarea liniei 5 ,,tramvaiul corporatiștilor" încep din februarie/ Consolidarea Podului Grant se termină conform graficului, în martie


Viceprimarul Capitalei: Lucrările pentru modernizarea liniei 5 ,,tramvaiul corporatiștilor" încep din februarie/ Consolidarea Podului Grant se termină conform graficului, în martie

Linia 5 Ștefan cel Mare

Lucrările pentru modernizarea liniei 5 ,,tramvaiul corporatiștilor" vor începe în februarie, a anunțat miercuri, 24 ianuarie viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu. Reabilitarea liniei 5 între Ștefan cel Mare (Dorobanți) și Pipera pe o lungime de 4 kilometri se face cu Mari Vila, contractul fiind atribuit în noiembrie 2023 pentru 134 milioane lei.

,,În februarie începe reabilitarea faimoasei linii, linia 5, din punctul meu de vedere, tramvaiul corporatiștilor. Vom vedea în sfârșit un tramvai modern care va schimba radical modul de deplasare din centrul în nordul Capitalei. S-au depus ofertele și pentru modernizarea bulevardului Dimitrie Pompeiu și vom avea rețeaua de tramvai de pe Dimitrie Pompeiu cu linia 5. Vom avea bucla de pe Pompeiu pentru că platforma Pipera s-a dezvoltat foarte mult", a transmis Bujduveanu la prezentarea troleibuzelor noi de la Solaris.

Investiția pentru modernizarea liniei 5 a fost aprobată într-o primă etapă în 2 iunie 2022, ulterior Socitatea de Transport București a realizat Proiectul Tehnic. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai eficiente, având un număr mediu de 11.731 îmbarcări/zi. Lungimea totală a tronsoanelor linie curentă care se va moderniza este de 4,25 kilometri cale dublă. Pe traseu se vor moderniza și 15 peroane. Tramvaiele vor facilita deplasarea spre instituții publice – Direcția Permise și Înmatriculări și vor face legătura și cu linia de Metrou M2 Berceni – Pipera. Pe linia 5 este modernizat doar tronsonul de la Podul (Pasajul suprateran) Băneasa până la Aeroportul Băneasa.

Întrebat despre circulația tramvaiului 41 de pe Podul Grant și cozile care se formează ca urmare a lucrărilor de reabilitare, Bujduveanu a dat asigurări că antreprenorul BogArt va ridica restricțiile în martie 2024, conform graficului :,,Cu siguranță lucrările se termină în martie. Cu siguranță. Suntem în legătură cu constructorul și cu Administrația Străzilor. Trebuie să scoatem macazul și să trecem din nou la circulația pe două fire și cel mai important să defluim zona pentru că este inadmisibil ca un cetățean să facă mai mult cu o jumătate de oră chiar o oră pentru a ajunge la muncă. Suntem foarte atenți cum se mișcă constructorul și Administrația Străzilor și cu siguranță în martie această problemă va dispărea." a precizat Bujduveanu.

https://economedia.ro/viceprimarul-capitalei-lucrarile-pentru-modernizarea-liniei-tramvaiului-5-incep-din-februarie-consolidarea-podului-grant-se-termina-conform-graficului-in-martie.html?fbclid=IwAR2Jdj8Xn5Ern8oH-2KxpsnwzVmlP-hkDoZyBJeEs5_BcOXVaCo9Cv5yZAQ

Vlad94

Deci sunt trei proiecte diferite pentru zona Pipera, modernizarea liniei de pe Barbu Văcărescu, cea de pe Pompeiu și extinderea între bucla Pompeiu și strada Barbu Văcărescu, care are SF scos la licitați. Sunt curios cum se vor armoniza cele trei proiecte.


Konter

Primarul general Nicuşor Dan a dat  startul lucrărilor de modernizare a 4,2 km de linie de tramvai din București, din totalul celor 50 km care trebuie să fie refăcuți de la zero în perioada următoare. Este vorba de tronsonul de pe bulevardul Barbu Văcărescu al liniei 5, denumit și "tramvaiul corporatiștilor", pentru că face legătura cu clădirile de birouri din nordul Capitalei. Salariul unui muncitor care lucrează pe acest șantier poate ajunge și la 8.000 de lei net.

Lucrările vor avea loc pe tronsonul cuprins între Pasajul Băneasa (sediul Elvila) şi Şoseaua Ştefan cel Mare, iar costurile se ridică la 170 de milioane de lei cu TVA. Este vorba despre primul lot dintre cele pe care se va interveni, astfel încât, la final, toate liniile de tramvai din Capitală să fie modernizate.
În curând vor începe lucrările la alte tronsoane de linie de tramvai din București

Marea provocare: rețelele de utilități din subteran

Proiectarea pentru modernizarea tronsonului liniei 5 de tramvai dintre Pasajul Băneasa şi Şoseaua Ştefan cel Mare a fost făcută de Societatea de Transport Bucureşti, iar termenul de execuţie este de douăsprezece luni. Edilul a reamintit că este în lucru un studiu de fezabilitate pentru prelungirea liniei 5 până la Băneasa Shopping City, mall-ul lui Puiu Popoviciu, unde va fi și stația de metrou Tokyo de pe Magistrala 6, ce va face legătura între stația existentă 1 Mai de pe Magistrala 4 și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Ce presupun lucrările de pe Barbu Văcărescu

Lucrările la linia de tramvai de pe Bulevardul Barbu Văcărescu din Capitală vor fi executate de compania Mari Vila Com, care a câștigat, în consorțiu cu Luxten Lighting Company și Electromontaj, licitația organizată de Primăria Capitalei pentru acest lot.

Lucrările presupun:

– modernizarea căii de rulare;

– realizarea peroanelor (care vor fi dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc);

– înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;

– modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului;

– lucrări la sistemul de iluminat public.

O problemă similară, tot cu o conductă aparținând Apa Nova, a apărut și pe lotul de pe bulevardul Mărășești unde tot Mari Vila Com trebuie să modernizeze linia de tramvai. Acum, mingea este în terenul Municipalității, care trebuie să rezolve problema utilităților de apă-canal aflate sub calea de rulare a tranvaielor.

Patronul Mari Vila Com recunoaște că a avut probleme cu recrutarea forței de muncă, dar spune că le-a depășit.
"Nu am vrut să iau muncitori din Asia, așa cum au făcut alte firme, am apelat doar la forță de muncă locală. Eu prefer să le dau mai mult la ai noștri. Un muncitor câștigă și 7.000-8.000 de lei pe lună, bani în mână. Normal, în condiții de lucru pe șantier, de dimineață până seara", ne-a declarat Marin Mîndrilă.

Linia tramvaiului 5, o istorie zbuciumată

Acum, Primăria trece la etapa a doua de modernizare a căii de rulare pentru tramvaiul 5. Prima etapă s-a finalizat în urmă cu mai bine de zece ani, când a fost modernizat Bulevardul Aerogării, inclusiv liniile de tramvai și peroanele. Singura porțiune care nu a fost finalizată atunci este bucla de întoarcere a tramvaielor de la Aeroportul Băneasa (strada Grațioasă), unde au tot existat probleme de ordin juridic în legătură cu proprietatea asupra terenului. Între timp, și aici au fost finalizate lucrările.

https://clubferoviar.ro/lucrarile-la-linie-de-tramvai-din-bucuresti/

Konter

Asocierea de constructori BogArt -Concelex a depus singura ofertă la contractul Primăriei Muncipiului București (PMB) pentru modernizare și linie de tramvai pe bulevardul prelungirea Ghencea, loturile 3 și 4 până la limita administrativă a Capitalei. Dacă oferta este conformă, după o verificare ce poate dura câteva săptămâni, contractul poate fi semnat, fiind excluse contestațiile.

În Ilfov, de la Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei până la Cartierul Latin, pe 20 februarie Tracon a început etapa de proiectare din contractul semnat cu CNAIR pentru segmentul de aprox. un kilometru. BogArt este un constructor puternic cu numeroase lucrări în București : consolidare la Podul Grant, execuție Pasaj Metalurgiei și lucări punere în siguranță la Pasaj subteran Unirii și asociat cu firma Construcții Erbașu pentru Planșeul peste Dâmbovița din Piața Unirii. În 2022 a raportat o cifră de afaceri de peste 500 milioane lei și 374 de angajați, potrivit termene.ro.De asemenea, asociatul Concelex ca ofertant are portofoliu bogat pentru lucrări de construcții, a raportat 678 de angajați și peste o jumătate de miliard lei, cifră de afeceri.

Contractul are o valoare totală de 336 milioane lei, fonduri de la buget și o durată de proiectare și execuție de 28 de luni (4 luni proiectare și 24 execuție). Pe loturile 1 și 2 până la intersecția cu strada Râul Doamnei PMB a lucrat cu Trustul de Clădiri Metropolitane, constructorul pasajului de la Doamna Ghica. Lucrările au început în mandatul Gabrielei Firea care a sistat proiectul după ce a rămas fără bani, iar administrația Nicușor Dan a dat vina pe proiectul tehnic pentru întârzierile foarte mari de pe șantier. Constructorii au depus 40 de solicitări de clarificare și au cerut prelungirea termenelor pentru depunerea ofertelor, au invocat inclusiv răspunsurile care vin greu de la producătorii de șină de tramvai, au cerut o perioadă de proiectare mai mare și detalii despre ce se întâmplă cu primele 2 loturi, dar și legăturile cu proiectele CNAIR : pasajul Domnești și lotul semnat cu Tracon

https://economedia.ro/o-singura-oferta-la-contractul-pmb-de-300-milioane-lei-pentru-modernizare-si-linie-de-tramvai-pe-prelungirea-ghencea-asocierea-bogart-concelex-durata-contractului-este-de-28-luni.html


Lyvyoo

Nume mari pentru linia lui 40! Ma gandesc ca au mai licitat si pe alte linii deci sansele de contestatii dupa rezultat sunt mici. ND a zis ieri ca in iunie se vor hotari castigatorii. Doar ca proiectarea tine 9 luni...

"PORR, MariVila, Swietelsky și UTI au ofertat pentru modernizarea liniilor de tramvai 40 și 55

Astfel, au fost depuse oferte după cum urmează:
– Ofertant unic : PORR CONSTRUCT,Loturile:1, 2 – în asociere cu alte 6 companii
– Asociere : UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT (Leader),Drum Concept,BOG'ART,VIAROM CONSTRUCT,MARI-VILA COM,Loturile:1,
– Asociere : SWIETELSKY CONSTRUCT (Leader),URBAN PROFILE GRELE SRL,Loturile:2,
– Asociere : MARI-VILA COM (Leader),LUXTEN LIGHTING COMPANY,Loturile:2,"

https://mobilitate.eu/porr-marivila-swietelsky-si-uti-au-ofertat-pentru-modernizarea-liniilor-de-tramvai-40-si-55/

panzer

Se si recicleaza la maxim.  :lol:

b365

QuoteJaful de la Linia 5. Doi bărbați, prinși în timp ce furau bucăți de șină de pe Barbu Văcărescu, primul tronson unde se schimbă calea de rulare. Au mai șterpelit și un picamer

Lyvyoo

Doamne fereste sa iasa personajul de film caci planurile sunt mult mai inalte decat cele ale lui Oprescu. Modernizarea infrastructurii RATB ar insemna ingroparea sau inaltarea tramvaielor + trolee si autobuze pana pe la etajul 8  :o

"Tramvaiele: ori le ridicăm deasupra, suprateran, sau urcăm...
Declarațiile lui Piedone despre rezolvarea traficului din București:
Traficul trebuie o sistematizare rapidă și clară. Am fost în Japonia în anii 2000, când am văzut că sunt benzi până la etajul 8... Nu e o problemă, important e să vrei"
https://www.g4media.ro/piedone-lansat-in-campanie-traficul-ar-fi-fluidizat-daca-ai-pune-in-practica-facute-de-cei-care-nu-noi-am-inventat-apa-calda-ci-ei-ma-refer-la-japonezi-nu-ti-trebuie-o-intelectualitate-deosebita.html