[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Discutia cu GdN ca si hub a mai fost acum cativa ani. Atunci s-a cam ajuns la concluzia ca Basarab e un loc mai bun de interconect.

Revenind un pic la linia lui 5:
- inclin sa cred ca trasnbordarea cu M6 se va face mai usor la statia Aeroport Baneasa. Caz in care prelungirea pana la Ikea e un pic inutila. Un culoar pietonal (simplu/ingropat sau suspendat) intre bucla lui 5 de la Cocosatu si intrarea in Aeroport ar fi suficient. Nu cred sa fie mai mult de 50m cu totul.
- eu as analiza prelungirea lui 5 (5 al doilea) in fata spre Ion Ionescu de la Brad. Ori la Petrom City, ori si mai bine la Straulesti.

Orice solutie de interconectare a lui 5 cu linia lui 16 din Pipera (plus viitoare conexiune pe Dna Ghica) ar aduce un culoar de transport nou, foarte util in opinia mea.

frunzaverde

@misiekwas - problema cu accesul la gara e ca toti s-au apucat de o solutie, dar nimeni n-a dus-o la capat. Inca de la inceputul Garii de Nord au vazut ca accesul la gara e foarte prost (accesul era ori pe Calea Grivitei, cu tramvaiul 6, ori pe ceea ce numim astazi Polizu in Buzesti si Calea Victoriei, care era accesul principal cu transport public, cu 3-4 linii).

Acum cam 100 de ani, la sfarsitul anilor 1920, s-au apucat de o prima solutie - un bulevard monumental care sa "goleasca" gara. Cum fata garii era atunci inspre Grivitei, unde sunt astazi Casele de Bilete, au luat din terenul "Scoalei de Poduri si Sosele" si au construit un bulevard monumental, caruia i-au zis Bd. Duca. Doar ca nu l-au dus pana la capat, pentru ca... exproprieri, probleme, criza economica, vesnicele povesti. Asa ca marele bulevard se termina intr-un zid de case si o straduta stramba, careia ii zice toata lumea (paradoxal) str. Dreapta.

Apoi, in anii '30, si-au dat seama ca au nevoie sa extinda gara, pentru ca ideea "Garii Centrale" a picat. Au demolat Atelierele Centrale, au facut porticul "Coloane" din vechile peroane, au impins peroanele in spate, si au construit piata monumentala cu parc si Palatul CFR. Ideea, pana la final, ca cele doua bulevarde monumentale (azi Str. Garii de Nord si Dinicu Golescu) de acces construite atunci sa se stranga intr-un bulevard monumental pana in noua Piata a Palatului. Pana la Razboi nu a fost gata decat gara. Dupa razboi, comunistii au continuat proiectul, dar doar pana in dreptul Palatului, restul ideii a fost abandonata.

In anii '80 au demolat jumatate din zona Grivitei - Buzesti ca sa faca metroul, si dat fiind ca solutia adoptata a fost cu totul si cu totul alta decat cea prevazuta initial, o mare parte a fost demolata degeaba (Titulescu nou a fost retrasat pentru ca... pe-acolo trebuia s-o ia metroul).

Apoi au revenit in anii 2000 cu proiectul JICA care a devenit "Uranus", dar fara a retrasa transportul public in vreun fel rezonabil. Cu rezultatul ca toate accesele la gara sunt improvizatii.

@oc7avian - nu stiu cati vor fi vreodata dispusi sa mearga de la Lujerului (sau chiar de la Politehnica din spate) la Apaca sa ia 1/10 pana la Basarab ca apoi sa mearga pe jos inca 5 minute sa ajunga la GdN. E foarte mult mers pe jos (sau 3 schimbari de vehicul), cu asteptat,  decat sa fac asta, mai bine iau o trotineta tot drumul (am facut asta de multiple ori de la intrarea "de jos" din Politehnica pana la Dinicu Golescu)... 62-ul iese din discutie, riscul de a face o ora pe drum dat fiind traficul pe Iuliu Maniu e mare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Earthchild

Primăria Capitalei a finalizat licitațiile pentru reabilitarea a 12 km de linie de tramvai

Cei 12 km au fost împărțiți în 6 loturi astfel:

  • Lot 6 ,,Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor" , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă; Ofertant câștigător: Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat) Valoarea ofertată: 217.303.683,01 lei (fără TVA); Durata de execuţie este de 18 luni din care maxim 6 luni pentru proiectare si maxim 12 luni pentru execuție și asistență tehnică de la data emiterii ordinului administrativ de începere.
  • Lot 7 ,,Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu", lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă; Ofertant câștigător: Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat); Valoarea ofertată: 98.846.958,84 lei (fără TVA); Durata de execuţie este de 18 luni din care maxim 6 luni pentru proiectare si maxim 12 luni pentru execuție și asistență tehnică de la data emiterii ordinului administrativ de începere.
  • Lot 8 ,,Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie", lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă - Valoarea estimata: 26.549.075,13 lei (fara T.V.A.); Ofertant câștigător: Mari-Vila COM SRL; Valoarea ofertată: 22.567.056,51 lei (fără TVA); Durata de execuţie este de 9 luni (din care maxim 3 luni pentru proiectare si maxim 6 luni pentru execuție și asistență tehnică) de la data emiterii ordinului administrativ de începere.
  • Lot 9 ,,Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău", lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă - Valoarea estimata: 29.887.989,58 lei (fara T.V.A.); Ofertant câștigător: Mari-Vila COM SRL; Valoarea ofertată: 24.854.330,29 lei (fără TVA); Durata de execuţie este de 18 luni din care (din care maxim 6 luni pentru proiectare si maxim 12 luni pentru execuție și asistență tehnică) de la data emiterii ordinului administrativ de începere.
  • Lot 10 ,,Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica", lungime traseu 1,200km cale dublă linie curentă - Valoarea estimata: 48.106.467,12 lei (fara T.V.A.); Ofertant câștigător: Mari-Vila COM SRL. Valoarea ofertată: 39.771.291,11 lei (fără TVA). Durata de execuţie este de 18 luni din care (din care maxim 6 luni pentru proiectare si maxim 12 luni pentru execuție și asistență tehnică) de la data emiterii ordinului administrativ de începere.
  • Lot 12 ,,Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului", lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă; Ofertant câștigător: Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat); Valoarea ofertată: 111.086.391,40 lei (fără TVA); Durata de execuţie este de 18 luni din care maxim 6 luni pentru proiectare si maxim 12 luni pentru execuție și asistență tehnică de la data emiterii ordinului administrativ de începere.

Lyvyoo

O intrebare referitoare la Bd. Basarabia:
Odata cu anuntul de mai sus e clar ca linia lui 40 va fi suspendata din primavara, cand se termina proiectarea si incep lucrarile in teren.
Din experienta altor reabilitari de acest gen credeti ca exista vreo minima sansa sa se introduca o banda unica de autobuz pe Basarabia, renuntandu-se la parcarea de pe banda 1 (eventual cu deschidere pentru public a parcarii din cadrul Arene)? Adica are rost sa ma zbat sa adresez petitii in acest sens?
Mi se pare cel mai prost deservit bulevard apropiat de centru din Bucuresti, de la Piata Muncii pana la Republica neavand nicio alternativa fezabila, de unde si cozile absolut imense de la orele de varf. Sa mai plantezi in coada aia niste autobuze timp de cativa ani cat vor dura lucrarile la sina, mi s-ar parea o batjocura totala, banda unica fiind o urgenta practic.
 

rota

Pt banda unica trebuie multe petitii la mister Stelian Bujduveanu, poate poate

zeckesan

QuoteViceprimarul Stelian Bujduveanu a anunţat miercuri că va fi reconfigurată circulaţia pentru a crea o nouă legătură rapidă între nordul şi centrul Capitalei, relatează Agerpres.

El precizează pe contul de facebook că vor fi realizate noi culoare unice dedicate transportului public:
  • pe b-dul Regele Mihai I: zona centrală cuprinde trei benzi de circulaţie, două spre Arcul de Triumf (dintre care banda 1 este rezervată transportului public) şi una spre Piaţa Presei, dedicată transportului general; se va realiza şi o nouă platformă de staţie, pe scuarul de delimitare, la intersecţia cu str. Primo Nebiolo;
  • pe şoseaua Kiseleff: din cele patru benzi de circulaţie, banda 1 este rezervată transportului public; se vor realiza şi patru staţii noi cu platformă, la intersecţiile cu străzile Mareşal Alex. Averescu, Docenţilor, Arh. Ion Mincu şi Monetăriei;
  • pe b-dul Aviatorilor: pe tronsonul cuprins între str. Arh. Ion Mincu şi P-ţa Charles de Gaulle, pe sensul spre P-ţa Charles de Gaulle se vor realiza patru benzi de circulaţie, dintre care banda 1 va fi rezervată transportului public local; pe sensul opus vor exista două benzi de circulaţie; se vor realiza şi două staţii noi cu platformă, la intersecţia cu strada Arh. Ion Mincu şi lângă accesul la staţia de metrou Aviatorilor.
  • pe tronsonul cuprins între b-dul Beijing şi P-ţa Charles de Gaulle, pe sensul spre P-ţa Charles de Gaulle, se vor realiza patru benzi de circulaţie, dintre care banda 4 va fi rezervată transportului public local; pe sensul opus vor fi două benzi de circulaţie pentru traficul general.
,,Conectăm noile benzi cu cele pe care le-am făcut, în această vară, pe strada Radu Beller şi pe Calea Floreasca. Noile autobuze electrice BMC vor circula cu mare viteză pe aceste noi culoare unice", a precizat Bujduveanu.

https://www.g4media.ro/primaria-bucuresti-anunta-o-reconfigurare-a-circulatiei-pentru-crearea-unei-legaturi-rapide-intre-nordul-si-centrul-capitalei.html

dr4qul4

In sfarsit o decizie gandita! Cred ca e prima oara cand fac ceva care ajuta transportul public, dar nu incurca deloc circulatia. Niciodata nu am inteles de ce trebuie mereu simetric, cu o banda pe ambele parti pentru transportul public. Probabil era mai simplu sa fie simetric.

Acum sacrifica doar o banda (din 6) pentru transprotul public, dar o sacrifica doar dupa semafor, unde traficul este fluent.
Si adauga banda dedicata pt autobuze doar pe sensul care ramane blocat in semafor.

Ce oare ne mai putem dori? Marcaje clare si vizibile, ca fara ele s-ar putea sa iasa nasol.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dudley

Daca s-ar putea combina si cu un sistem de monitorizare video prin care autoturismele care conduc pe banda dedicata BUS sa fie amendati, ar fi de vis. Macar sa fie politie des in primele 3-6 luni cat sa intre in reflex nesimtitilor sa nu circule pe acele benzi de frica amenzilor, fiindca la noi, pe video nu se poate  >:(

Nu-mi dau seama in schimb pentru fluxul spre PPL ce o sa se intample. La rush hour'ul de dupa munca, se fac cozi imense pe acest traseu.

Konter

https://arenaconstruct.ro/ce-linii-de-tramvai-din-bucuresti-intra-in-reabilitare-din-primavara/

In afara de porr si mari vila, restul cred ca n-au mai facut linii de tramvai sau macar cai ferate.

"Au fost semnate contractele de execuție a lucrărilor de reabilitare a mai multor linii de tramvai din Bucuresti. Astfel, au fost atribuite 11 loturi de lucrări, ce vizează modernizarea a peste 21 km căi de rulare.
Primarul General, Nicușor Dan, a anunțat că modernizarea liniilor de tramvai din București costă aproape 500 de milioane de euro și că are finanțare din fonduri europene de circa 300 de milioane euro prin POR 2021-2027.
În total urmează să fie reabilitați 50 km de linii, dar deocamdată au fost semnate contractele pentru 11 loturi.
Acestea sunt:
➢ Lot 3 "Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Barbu Văcărescu, și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa"
lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă
– Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). –
Linia tramvai 5
– valoare 134 milioane lei
➢ Lot 5 "Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului", lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – Asocierea   BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) –    PROIECT CONSULT SRL (asociat) –   ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) –   EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat). – Linia tramvai 16
Valoare – 65.7 milioane lei
➢ Lot 6 "Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor" , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – Asocierea   TANCRAD (Lider) –   CONSTRUCTII ERBASU (asociat). – Liniiile 16 și 36
Valoare – 217,3 milioane lei
➢ Lot 7 "Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu", lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă;  Asocierea  CONSTRUCTII ERBASU (Lider) –  TANCRAD (asociat). – Liniile 44, 45, 46
Valoare – 98,8 milioane lei
➢ Lot 8 "Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie", lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Liniile 23 și 27
Valoare 22,5 milioane lei
➢ Lot 9 "Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău", lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Liniile 14, 36 si 46
Valoare – 24,8 milioane lei
➢ Lot 10 "Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la capat terminal Republica", lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Linia 46
Valoare – 39,8 milioane lei
➢ Lot 11 "Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet", lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – PORR CONSTRUCT SRL. – Linia 3

Valoare – 63,9 milioane lei
➢ Lot 12 "Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului", lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă; – Asocierea  CONSTRUCTII ERBASU (Lider) –  TANCRAD (asociat). – Liniile 14 și 36
Valoare – 112 milioane lei
➢ Lot 14 – Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu", lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă URBAN PROFILE GRELE SRL. – Linie ce se va înființa
Valoare – 12 milioane lei
➢ Lot 16 "Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest", lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – PORR CONSTRUCT SRL. – Linia 27
Valoare – 39,4 milioane lei
1 lot în evaluare
Lot 4 – "Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache – Griviței – Bucureștii Noi", lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – Liniile 24 și 45 – în evaluare, se așteaptă avizul ANAP
Cele 4 loturi rămase vor fi relicitate
Lot 1 – "Reabilitare sistem rutier pe arterele Bd. Th. Pallady – 1 Decembrie 1918 – Basarabia – Călărașilor – Coposu" lungime traseu de 18 km – Linia 40 – va fi reluată licitația
Loturile 2 – (1,9 km), 13 (0,690 km) și 15 (0,220 m) – (liniile de tramvai de pe străzile bd. Pache Protopopescu, str. Traian, bd. Ferdinand I – între sos. Mihai Bravu și str. Traian, str. Dristorului – între bd. Camil Ressu și str. Baba Novac) linii tramvai 55,14 și o linie tehnologică – vor fi unite într-un singur lot și scoase la licitație."

lucian

Totusi,vreau sa cred ca nu chiar toate din martie incolo,vor fi deschise in cascada santierele. Si ca pana atunci sa vedem 2-3 santiere deschise,indata ce termina cu proiectarea la fiecare. Va fi nenorocire daca se vor deschide mai toate unul dupa altul si poate pana incep si deschid alt santier,cu altul sa fie pe la jumatate cu lucrarile.

Duta C

Sunt varza. Lasa sa le incepa pe toate. Daca vine blonda (sper sa nu), nu se mai face nimic.Avem exp .

panzer

Nici Oprescu si nici Galina n-au oprit ce era inceput.

Hai sa nu mai avem odata discutia de la Grant. Mai bine il lasam ca cada ca ne cam incurca acum.
Ca sa faci omleta, trebuie sa spargi niste oua!

Oftopic, mi-as dori ca Nicusor sa inceapa pe scara larga modernizarea Radet-ului (sau cum ne numeste acum). Ne mai taram pe niste sine din anii '80, dar daca se opreste Radet-ul o sa fie "Crima Secolului" in Bucuresti. 300.000 de noi cosuri de fum in oras si ne mai trebuie inca 5-10 spitale oncologice!

Lyvyoo

La ultima mare conferinta de presa de acum 3 saptamani facuta alaturi de antreprenorii ce vor reface sinele, un responsabil pe infrastructura din PMB  a anuntat  ca "saptamana viitoare" va fi relansata licitatia pentru lotul 1. S-a mai auzit ceva? Daca o lalaie asa pana la anul vom avea prima lopata in primavara lui 2025 cu finalizare in 2027.

Spadan

https://www.facebook.com/NicusorDan.ro/posts/898776571598758?ref=embed_post

Nicușor Dan:

🚊Am scos în achiziție reabilitarea a încă 21 km cale dublă de rulare pentru tramvaie.
🚊Achiziția a fost împărțită în două loturi:
🟢Lotul 1 – reabilitare 18 km linie tramvai pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan.
🚊Pe acest tronson circula linia de tramvai 40, care leagă cartiere importante ale orașului, de la Piața Sfânta Vineri până la Complexul RATB Titan.
🟢Lotul 2 – reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55 pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac.
🟢Anunțul din SEAP poate fi consultat accesând următorul link: https://www.e-licitatie.ro/.../c-notice/v2/view/100174112

Lyvyoo

Ciudat este ca nu se precizează nicăieri in comunicat sau in detaliile licitatiei daca s-a ales pana la urmă varianta renuntarii la un sens de tramvai pe Călărașilor si mutarea celuilalt sens pe Matei Basarab. Practic din această cauză zicea Nicușor ca s-a lungit relicitarea.

Apoi, pe mobilitate.eu scriau asa:
"Ofertele pot fi depuse până la data de 31.01.2024, urmând ca atribuirea să aibă loc până în luna septembrie 2024." ? Adica 8 luni pentru evaluare si semnare?! Mi se pare imens la ce urgență majoră reprezintă lotul 1...